Kolmaras – tai miestas, įsitaisęs šiaurės rytų Prancūzijoje, Aukštutinio Reino departamente. Kolmaro pavadinimas yra kilęs iš žodžio “karvelidė“, mat didžiuliame miesto bokšte, kadaise stovėjusiame pačiame miesto centre, buvo auginami balandžiai. Nežinia, ar tuos balandžius miestelėnai valgydavo, ar tik naudodavo kaip paštininkus, bet Kolmaras dabar žavi atvykėlius ne jais, o savo užburiančiu architektūriniu grožiu.

Garsus prancūzų rašytojas Žordžas Diuhamelis rašė, kad Kolmaras – tai „gražiausias miestas Pasaulyje”. Klausantis daugiau šnekų apie Kolmarą, ne kartą teko girdėti, kad tai „pats elzasiškiausias miestas Elzase“. Nė nebandydami surasti tinkamo epiteto, šiam miestui taikliai apibūdinti, galime tik pridurti, kad Kolmaras neabejotinai yra išskirtinis Prancūzijos miestas – be galo žavus, su turtinga istorija ir išties įspūdingu architektūros paveldu. Nors kartą gyvenime jį verta aplankyti ir dvejoti dėl to nevalia!

Daugelio tituluojamas žaviausiu miestu, Kolmaras yra įsitaisęs netoli sienos su Vokietija ir Šveicarija, kryžkelėje tarp Vogėžų ir Reino, Strasbūro ir Miulūzo, ir gali pasiūlyti savo lankytojams nors akies krašteliu žvilgtelti į tai, kaip atrodė Europos miestai prieš 1000 metų.

Dabartiniame Kolmare gyvena apie 67.000 nuolatinių gyventojų. Nepaisant to, jame išliko „jaukaus ir nedidelio miestelio” atmosfera, kurioje vyrauja ramus gyvenimo ritmas. Tai daug prisideda prie neapsakomo jo žavesio.

Istorinis Kolmaro centras yra saugoma teritorija su labai turtingu ir visais atžvilgiais puikiu paveldu. Kiekvieną turistą pakeri Kolmaro senamiesčio architektūra, gausiai išpuošta ryškiais ir spalvotais stogais, balkonėliais, medinėmis skultūromis ir margomis gėlėmis… Vaikštant siaurų gatvelių labirintu galima greitai prarasti laiko realybės nuovoką ir pajusti, lyg būtumėt nukeliavę į viduramžių miestą.

Nuo viduramžių Kolmare išliko puikių gotikinės architektūros pavyzdžių. Žymiausi to egzemplioriai Šv.Martyno kolegijos ir Dominikonų bažnyčios, įkūnijančios išgrynintas meno formas. Nuo XIII amžiaus mieste įsikūrę dominikonai ir pranciškonai paliko Kolmare ir daugiau erdvių bažnyčių – puikios architektūros pavyzdžių, kuriose dabar vyksta daug renginių ir klasikinės muzikos koncertų.

Vaikštinėdami Kolmaro senamiesčiu būtinai apžiūrėkite Adolfo namą, išlikusį nuo XIV amžiaus antros pusės, o taip pat „Huselin zum Swan”, stovintį Schongauer gatvėje.

Koïfhus – senasis muitinės namas, Kolmare išdygo 1480 metais ir dabar yra vienas seniausių miesto visuomeninių pastatų. Kadaise jis buvo naudojamas kaip miesto sandėlis, kur suplaukdavo visos į Kolmarą importuojamos prekės. Čia jos būdavo pasveriamos svarsčiais ir pagal jų masę prekybininkai sumokėdavo mokesčius. Koïfhui vadovavęs komitetas buvo atsakingas už miesto lėšas. Pirmame šio pastato aukšte buvo įsikūrę administracinės ir politinės įstaigos. Didelę Tarybos posėdžių salę iki šiol puošia vitražai sukurti XV amžiuje ir vaizduojantys Dekapolio miestus. Dabar šiame pastate yra organizuojami įvairūs renginiai, vyksta didžiausios miesto mugės ir parodos…

Bene puikiausias Kolmaro renesanso pavyzdys – Pfister namas – buvo pastatytas 1537 metais ir dabar yra tapęs miesto simboliu. Tai vienas gražiausių iš likusių buržuazinių namų.

Taip pat nepamirškite apžiūrėti „Maison des Têtes” (1609), kurio fasadą puošia daugiau nei 100 groteskiškai atrodančių kaukių.

Trumpai apžvelgus žymiausias architektūrines miesto įdomybes, belieka tik pridurti, kad, mėgstantiems istoriją ir senovės reliktus, Kolmaras yra tikras rojus. O, trokštantiems kitokio pobūdžio pramogų, vertėtų apsilankyti žaislų ir mažų traukinukų muziejuje – vienoj populiariausių kultūros įstaigų visame Elzase. Jame išvysite daugybę senovinių automobilių modeliukų, veikiančių traukinukų, nuostabiausių lėlių kolekciją ir visą krūvą gražiausių medinių arkliukų. Antrame muziejaus aukšte veikia marionečių teatras, o trečiame – nutiestais žaisliniais bėgiais, šmėžuoja žaisliniai traukinukai.

Atsipalaiduoti galite taip vadinamame „Quai de la Poissonnerie“. Kadaise čia buvo įsikūręs svarbus žvejybos uostas ir žuvų turgus. Nuo tada šis vaizdingas kvartalas dar vadinamas „Mažąja Venecija”. Jį dabar ypatingai pamėgę turistai. Upės krantas čia nusagstytas dailiais namais, o ant pontonų, palei kanalą, įrengti restoranėliai net ir menkiausią romantiką nuteikia ypatingai. Matyt, todėl juose niekada nestinga žmonių, besimėgaujančių gera kompanija ir puikiu maistu.

Atvykę į Kolmarą vakare – neabejotinai liksite nustebinti šviesų magijos. Atslinkus ant miesto sutemoms, miestą tuomet meistriškai apšviečia 900 kompiuteriu valdomų lempučių. Lyg patyrusio meistro teptukas, jos išryškina visas svarbiausias architektūrines miesto detales ir Kolmarą paverčia tikra pasakų karalyste. Tai neišdildomas įspūdis. Verta pamatyti!

Nori pamatyti? Rašyk skrydziai [@] mytrips.lt. Birželio mėn. skrydžiai Kaunas – Paryžius – Kaunas = tik 220Lt.