Kapadokijos regionas Centriniame Turkijos regione garsėja kaip vienas iš keisčiausių kraštovaizdžių Žemėje. Šioje vietovėje pilna unikalių geologinių darinių, istorinių ir kultūrinių paminklų.

Giliuose Kapadokijos slėniuose į dangų stiebiasi šimtai keistų akmens darinių, daugiausia susiformavusių iš minkštų vulkaninės kilmės uolienų. Daugybę metų jas veikė erozija ir taip pamažu šioje vietovėje susiformavo „Fėjų kaminai „. Šį pavadinimą, įspūdingiems dariniams, suteikė vietiniai gyventojai, kurie tikėjo, kad Kapadokijos bokštus sukūrė juose gyvenusios pasakų fėjos.

Daugybėje šių minkštų bokštų ir kauburių viduje jau Bronzos amžiuje buvo išskaptuoti urvai, siekiant sukurti apsaugą nuo blogų orų ir plėšrūnų. Tačiau didžioji dalis urvų, kuriuos galime pamatyti Kapadokijoje šiandien, yra išlikę iš ankstyvųjų krikščionybės laikų, kai daugelis krikščionių apsistojo juose, siekdami pasislėpti nuo Romos imperijos karių. Plintant krikščionybei, plėtėsi ir Kapadokijos gyvenvietės: kaimai peraugo į miestus, o minkštos akmeninės uolos ir toliau buvo skaptuojamos, jose įkuriant gyvenamuosius namus, bažnyčias, vienuolynus…

Vienas iš žinomiausių Kapadokijos regiono miestų – Giorėmas, tarp 300 – 1200 metų buvo vienuolių centru. Jame iki mūsų dienų yra išlikę daugiau nei 30 uolose išskaptuotų bažnyčių ir koplyčių, kuriose galima pamatyti puikių freskų iš IX, X ir XI amžių.

Visas Kapadokijos rajonas dabar yra be galo populiari turistinė atrakcija. Kai kuriuose urvuose yra įrengti net viešbučiai svečiams. Šią vietą tiesiog privalo pamatyti kiekvienas, viešintis Turkijoje.

Būtina aplankyti Kapadokijoje:

Giorėmą;
Balandžių slėnį;
Meilės slėnį;
Pasabag slėnį,
Ihlaro kanjono slėnį;
Derenkjujos požeminį miestą;
Uchisar fortus,
Selime uolų vienuolyną, kuriame buvo filmuojamas Žvaigždžių karų epizodas;
Avanos kaimą, kuris nuo Hittites civilizacijos laikų garsėjarankų darbo keramikos darbais.

One thought on “Kapadokija”