Turbūt ne visi žino, ką reiškia žodis „trogloditas“. Iki šios vasaros man jis irgi buvo veik nežinomas, ar bent jau seniai užmirštas, kol nepatekome į didžiausią pasaulyje trogloditų bendruomenę ir bent vienai nakčiai tapome TOKIAIS. (Yra daug šio žodžio išaiškinimų, bet šiuo, konkrečiu, atveju pasirinkau paprasčiausią: trogloditas, tai žmogus gyvenantis urve.)

Andalūzijos provincijoje, maždaug 60 km nuo Granados A-92 keliu važiuojant Almerijos kryptimi yra miestelis vardu Guadix. Miestelio istorija siekia Romos imperijos laikus, bet ne apie tai norėjau papasakoti. Viena iš didžiausių Guadix įžymybių yra tai, kad apie pusę iš maždaug 20 000 jo gyventojų iki šiol gyvena urvuose.

Pasak tyrinėtojų, tai prasidėjo maždaug 8 a. Ir pagrindinė priežastis buvo karštis, o urve ir žiemą ir vasarą pastovi 18-20 C temperatūra.

Iki pat 1950 m. žmonės urvuose gyveno kartu su savo gyvuliais, ir tik Ispanijoje prasidėjus turizmo bumui, urvai pasikeitė. Dabar tai moderniai įrengti šiuolaikiniai butai su visais patogumai, televizija, internetu, ir viskuo, ko gali prireikti šiuolaikiniam žmogui.

Visus juos sieja tai, kad fasadas su durimis ir keletu langų nudažyti baltai, o virš stogo (kalno viršaus) kyšo balti kaminiukai, kurie skirtingai negu atrodo, skirti ne dūmams, o kad į patalpas patektų grynas oras, kadangi visi kambariai yra po žeme.

Iš kitos pusės, tarp daugiau kaip 4000 Guadix‘e ir jo apylinkėse esančių urvų-namų, vadinamų Cuevas, nėra dviejų vienodų, teko matyti net dviejų aukštų „pilaitę“ užėmusią visą kalvą, turbūt priklausančią vietiniam „naujajam ispanui“, Purullena kaimelyje yra netgi urvinė diskoteka jau nekalbant apie arabiškas pirtis. Ispanijoje besivystant turizmo verslui, pradėjo kurtis ir „urviniai viešbučiai“, pastaruoju metu labai pamėgti britų turistų ir įvairiausių meninikų. Nors jų yra ne vienas, tačiau užsisakyti kambarį reikia pakankamai iš anksto, ką mes patyrėme savo kailiu.

Galimi variantai nuo atskiro kambario, iki prabangių kelių miegamųjų apartamentų su arabiška pirtimi ir kitais „navarotais“. Pvz. 2-jų miegamųjų (4 vietos) aprtamentai su virtuve kainuoja apie 100 eur/para. Viešbučiai paprastai būna šiek tiek atokiau nuo gyvenamųjų vietų, todėl absoliuti ramybė garantuota, kaip ir puikūs gamtos vaizdai.

Viešbutis Cuevas Hammam Abuelo Jose įsikūręs visiškai šalia kaimelio L‘ Bejarin turi 9 numerius-urvus,

arabišką pirtį ir atvirą lauko baseiną, o taip pat puikią Sierra Nevadą kalnų panoramą,

kiekvienas numeris turi savo pavadinimą, o įėjimo durys sudarytos iš dviejų atskirai atsidarančių dalių ir užuolaidos.

Tiksliai nebandžiau aiškintis tokių įpatybių, bet manau, kad tai surišta su karščiu ir oro cirkuliacija, kambariai, matyt dėl tos pačios priežasties, durų neturi, tik užuolaidas,

taip pat apartamentai turi savo virtuvę, židinį ir akmeninį dušą, kur nugarą galima pasitrinti tiesiai į sieną.

Nors nėra jokių kondicionierių, temperatūra viduje pastovi, apie +20 C, gal keletu laipsnių daugiau, bet tai maloniai gaivina, kai lauke daugiau kaip + 40 C. Dar keletas įpatybių, naktį absoliuti, net spengianti tyla ir tamsa, gal dėl to koridoriuje pastoviai dega deglą imituojanti lempa. Kadangi verslas sekasi, ir vis numeriai užpildyti, viešbutis plečiasi,

nors užlipus ant kalvos ir pasižiūrėjus iš kitos pusės, tikrai sunku patikėti, kad apačioje gyvena žmonės.
Labai rekomenduočiau norintiems nors trumpam pasijusti FLINSTOUNAIS.