Vasaros pradžioje darbo reikalais teko pabuvot St. Peterburge, tačiau aprašyt įspūdžiams prireikė bene puse metų. Būna ir taip. Šiai kelionei turėjau tikrai mažai laiko, kad daugiau patyrinėt seną istorinį Rusijos miestą – vos du vakarai. Tuo metu, kai ten buvau kaip tik baltųjų naktų periodas, todėl faktiškai netemsta visai. Tad ir vaikščiot galėtum non stop, tik kad kelionės tikslas ne tas ir išsimiegot reikia pakankamai. Na, bet ne apie tai čia mes – pabuvau, pamačiau ir net mažą pliusiuką užsidėjau.

Pats Peterburgas nuo mažų dienų buvo labai įdomi vieta, nes apie jį girdėjau daugybę šiltų atsiliepimų iš tėvų – visad žinojau, kad laiko klausimas, kada šį caro miestą aplankysiu. Gal specialiai, gal prie progos, bet kažkada bus tai – visgi jis šalia. Tad skrisdamas dirbt nepatingėjau įsimest fotoaparato ir prasieit per šį nuostabų miestą.

Rusijoje man kaip ir neteko būt anksčiau, tad kai kuo tikrai likau nustebintas, skirtumų ir kontrastų daug. Kad ir Peterburgo oro uostu – pasijutau 20 metų grįžęs atgal. Senas, apleistas, aptriušęs, pikti ruškanų veidų pareigūnai ir visiškai jokio modernizmo vėjo. Tikiu, kad tai laikina, tačiau tai vartai, pro kuriuos atvyksta daugybė šį miestą lankančių turistų – atrodo nekaip ir pirmą įspūdį palieka prastą.

Arba moterų apranga – aukštakulnių kultas. Eina su jais visos, jaunos senos, baisios ir gražios – toks įspūdis, kad avalynės kitokios nėra;] Gal jau įpratau, prie normalios europietiškos aprangos, bet toks stilius atrodo kvailai.

O pats miestas įspūdingas – net sunku ir aprašyti, ypač dabar, kai praėjo tiek laiko. Kanalai, pastatai, jų dydybė, architektūra šneka pati už save – supranti, kad miestas, kuriame vaikštai su didžiule mase tokių pat žioplinėjančių kaip ir aš, mena senus ir didingus laikus.

Pirmą vakarą buvau lydimas savo kolegų iš Rusijos, tad plaukėme jų rekomenduotu laivo maršrutu Nevos kanalais – mieste jie išsiraizgę visai taip pat, kaip ir kažkada lankytoje Venecijoje, skirtumas tik toks, kad ten mašinų aplamai mieste nėra. Tikrai nepakenktu ir Peterburgui padaryti tą patį – miesto veidą dar pagražintų ženkliai.

Plaukimas leidžia pamatyti dar kitokį miesto veidą – labai rekomenduoju kiekvienam turistui sumokėt tą 30 Lt ir prasiplaukt tais kanalais. Verta.

Pats vaikščiodamas aplankiau tiek, kiek galėjau aplankyt per tokį trumpą laiką ir pamačiau tiek, kiek radau lankytinų vietų TOP ten sąraše. Manau, kad jei bus proga – labai norėčiau ten atsidurt dar kartą ir ramiai viską apžiūrėt neskubant. Pasidomint istorija, kilme, pastatų tikslu, aplankant muziejus, pabūnant rusiškame kabake, pašaudant gerų kadrų ir t.t Visgi šios šalies kultūra, kalba yra mums kažkur įaugusi, sava, tad būtų smagu pabūt šalia jos šiek tiek ilgiau nei teko man.

Šaltinis: 101svajone.blogspot.com

35 thoughts on “Rusija: Sankt Peterburgas trumpai”
  1. Tik atsidarau- o čia prašom ir naujiena 🙂
    Turgūs turgūs – mėgstu tokias vietas . Niekada nebuvau jokiam šamanų turguj- labai norėtųsi tas baisybes pačiūpyt 🙂

2. Skaniausias Tadzinas buvo Agadir, kazi kokiam kvartale, net druskos, pipiriuku pasiulydavo. Super skanestas!!!!
    Na o perskaiciau pasakojima ir pajutau deja vu. Patirtis labai panasi ir is tiesu ne kiek neisimylejau Maroko.
    Beje, vienas bandeliu pardavejas pasiule nemokamai papludimi bandeles paragaut, atsisakem kelis kartus, bet sis prikibo, maloniai prase paragaut. Tik atsikandom, sako – susimokek!!! Gerai, kad pinigeliai paslepti buvo, sakem, kad viesbuty palikom. O nemokejom is principo.

3. travelmood,
    man panašiai buvo su kažkokia apyranke. Tiesiog įbruko į rankas,atsieit,dovanoju,nors aš neėmiau. O tada sako – pirk kelias. O tos”dovanotosios”niekaip atgal neima,nors tu ką.
    Dau ten panašių prekybininkų „gudrumų”,truputį pabosta,ir neįdomu.
    O apie Maroką, aš irgi esu dvigubos,net labai dvigubos nuomonės.
    Jei žmogus daug keliauja-jis ten nusigaus,bet jeigu kažkam reikia pasirinkti vieną šalį iš kelių,patarčiau pagalvot.

4. Sutinku Alvydai su paskutiniuoju sakiniu 100%!!!! Jei leistu kas rinktis antrakart, pasirinkciau kokius Kanarus, Ibiza, Kipra vietoj Maroko, bet ka padarysi, laiko atgal neatsuksi….

5. Smagu buvo paskaityt, Kita vertus del to jusu minimo dvejopo ispudzio.. Na, mano drauge neperseniausiai po maroka blaskesi tris savaites, bet pagrinde vazinejo neturistinese vietovese, tai jos ispudziai puikus 🙂 sake, mielai griztu, nes labai patiko. O siaip arabu pasaulyje tai kaip taisykle – kur turistai, ten nera tikros arabiskos kulturos,o yra tik kruvos vertelgu, kurie pasiryze numelt turistus 😀

6. Na, man asmeniskai jeigu reiketu rinktis tarp Kanaru, Ibizos, Kipro ar Maroko, tai net negalvodamas imciau Maroka ir tik Maroka. Mane si salis uzbure ir niekas negali atburti:)

7. Geriausia tai, kad kiekvienas renkasi pagal savo kelioneje patirta patirti. As nuo preitu metu rekomenduoju savo draugams ir pazistamiems i sia sali kojos nekelti, jei jie nori atostogu, o ne kazkokio tasymosi ir nuolatinio streso, kas kur ka pavogs ar apgaus, kabinesis ir tasys atostogu issilgusius nervus:):):):)

8. Kaip nebūtų keista,aš sutinku su abiem. Ši šalis yra egzotiška,tas tiesa,tačiau jeigu žmonės nori pailsėt,ko gero ne pati tinkamiausia. Vienoje kelionių laidoje Apie Šy Lanką, vedantysis pasakė maždaug taip;”Šita šalis už labai menkas paslaugas nori gauti labai didelius honorarus. Yra daug kaimyninių šalių,kuriose už tą pačią kainą jūs gausite visko daugiau ir kokybiškiau,pradedant mityba,baigiant egzotika”.Tą patį pasakyčiau apie Maroką.

9. Tukai, jei konkreciai apie vietas snekant, tai maniskei labiausiai patiko Sidi Ifni, Le Gzira, buvo dykumoj pacioj, kas irgi labai patiko, o didziausia ispudi tai paliko kelione per atlaso kalnus. Tiesa, Marakeshas irgi labai patiko, dar kiek pamenu is pasakojimu, gera ispudi paliko Ouarzazate – filmu miestas, ten ir zvaigzdziu karus filmavo, ir persijos princa, ir t.t. O bendrai, cituojant ja, tai „siaip sakau, virsutinis marokas man nepatiko, ten labai daug turistu, labai kazkaip viskas sukomercinta, nu ir gamta tokia nezinau, nu nelabai man 🙂 bet va prie sacharos, ir dar zemiau prie vandenyno, atlaso kalnai – super :)”.

10. Na, kai nuvykau į Maroką, pirmas įspūdis ne koks. Marakešo toks ir liko nekoks. Agadyre, Fes’e, Kasablankoj nebuvau ie netraukia. Bet šiaip tai svajoju ten sugrįžti.

11. Iš rašto panašu, kad Marakešą išvis galima ignoruoti. Ir teisingai, man irgi nelabai patinka tos vietos, kur turistų kaip pas šunį blusų. Gal kas iš Maroko žinovų patartų man ką be streso ir skubėjimo, atmetimo principu aplankyti Maroke turint ne daugiau 6 dienų įskaitant Rabatą. Geriau jau mažiau vietų, bet mažiau ir streso. Būčiau labai dėkingas.

12. Marakeso ignoruoti negalima, juo reikia megautis:) Jeigu nori be streso praleisti 6 dienas – pervaziuoji Atlaso kalnus ir pradedi nestresuoti :). Dykuma, kalnai, sleniai, tarpekliai, ramu, tylu, gera. Ir zmones ten kitokie, nei jurineje Maroko puseje.
    O ko i ta Rabata? Ten streso maziau tikrai nebus:)

13. Nutariau ir aš įkišti savo trigrašį. Skaičiau gana daug pasakojimų ir įspūdžių apie Maroką, ir pastebiu, kad kuo daugiau skaitau, tuo mažiau ten noriu. Nelabai suprantu, kaip galima džiaugtis, pastoviomis dulkėmis, smarve ir besikabinėjančiais prekeiviais. Alvydas, turbūt, pirmas pastebėjo, kad nėra ten jau viskas taip gerai ir gražu. Tenesupyksta Maroko gerbėjai, bet susidaro toks įspūdis, kad Marokas pasidarė „madingas” tarp lietuvių keliautojų, kadangi sąlyginai nebrangu, geras susisiekimas ir šiek tiek egzotikos.
    Žinoma, kai turi atliekamo laiko, galima ir ten pasibastyti, bet tikrai ne atostogauti.
    Peržiūrėjau Dariausb linko nuotraukas, geri aprašymai, kokybiškos nuotraukos, bet aš, pvz.. nieko gražaus ten nepamačiau, man daug gražiau Alpėse ar kokiam Ispanijos, Prancūzijos ar Vokietijos kaimelyje. Kartoju, tai grynai mano nuomonė ir aš jos tikrai niekam neperšu.

14. Tur būt yra tikslus Apoko pasakymas,kad Marokas šiandien madingas.Šalis,neabejotinai,egzotiška ir verta dėmesio,bet aš ypač akcentuoju vieną dalyką:jeigu žmogus ilgai taupė,jeigu jis nori egzotiškai ,bet ramiai,jaukiai praleisti atostogas – reikia gerai pagalvot.
    Kažkada aš pakritikavau Šry Lanką ir užtai buvau labai kritikuotas pats.Aš šiandien vėl noriu ten nuskristi,nes gal jau „prinokau”tos šalies nepatogumams:eini įkaitusiu asfaltu,pastoviai žiūrėti,ar tavęs nepartrenks mašina,nes gatyvės siauros,60 kilometrų nuvažiuoji per 4 valandas,vadinasi,didelio noro po šalį važinėt greitai nelieka ir t.t.Kalnai erzinančių dalykų. Tuo tarpu kaimyninėse šalyse gali pamatyt viską tą patį ir daug daugiau.

15. Apokas, Alpese ar kokiam Ispanijos, Prancuzijos ar Vokietijos kaimelyje tikrai grazu, svaru, tvarkinga, nera dulkiu ir pan., taciau ten viskas yra prognozuojama, viskas sudeliota i savas lentyneles, jokiu netiketumu, jokiu nemaloniu siurprizu. Sita vieta Maroke ir veza. Niekada nezinai kokiu siurprizu sulauksi:)
    Del poilsio – mes pernai 10 dienu bastemes po Maroka, valgeme vietinese knaipese, nakvojome „viesbuciuose” ar palapineje dykumoje ir po viso to 4 dienas pailsejome Agadyre normaliame 4 zv viesbutyje ant vandenyno kranto. Nepamaciau didelio skirtumo tarp Agadyro ar bet kokios kitos turistines poilsio vietos Turkijoje, Ispanijoje, Graikijoje – svaru, ramu, tvarkinga, smelio papludymys it t.t. Daugiau 4 dienu tokios svaros ir tvarkingumo iskesti negaleciau – nuobodu. Ir tikrai specialiai ilsetis i Maroka nevaziuociau. Gal kai visai pasensiu manysiu kitaip 🙂
    O siap, tai kiek zmoniu , tiek ir ispudziu. Pvz. vieni „alpsta” nuo Indijos, o mano draugas grizes pasake, kad ten daugiau niekas ir su pagaliu nenuvarytu 🙂

16. Manau tą „madingumą” labai pakoreguoja ryanair’as :).
    O šiaip tai pritariu, kiek žmonių, tiek nuomonių.
    Jei mėgstat patogumą, tvarką, švarą – Europa Nr.1.
    Jei nesat tokie reiklūs ir konforto lygio kartelė nėra aukštai pakelta, gal patiks ir Marokas ar panaši šalis 🙂

17. Alvydai, as ir kritikuoju Sri Lanka, kurioje lankiausi preitais metais:)
    tad nesi vienas musio lauke:):):)
    Beje, grynai mano nuomone, lankytinos salys butu tos, kuriose taves nelaiko visisku bukaprociu, netaso del keliu kapeiku ir paprasciausiai nesikabineja. Nes tuomet, grynai mano atveju, prasideda itarinejimas, nuolatinis saskaitu kavinese tikrinimas ir amzina gynyba pereinanti i puolima.
    Beje, tiek Sri Lanka, tiek Marokas labai panasus zmoniu elgsena, nykiais nesaugomais objektais. Viena, kas skiriasi – klimatas bei maistas:):):):)

18. travelmood,
    tikrai sutinku. Negaliu žmogui rekomenduot Šry Lankos,nes gretimose šalyse pigiau,skaniau,maloniau,kultūringiau,ir nė kiek ne mažiau egzotikos. Be to,nusibosta tas primityvus pinigų kaulijimas,net ne kaulijimas,o kažkoks vietinių įsitikinimas,kad jeigu atvažiavai,tai turi duoti pinigų absoliučiai visoms jų reikmėms,įgeidžiams, ir gamtos apsaugai,žinoma,taip pat.

19. Apie gamtos apsaugą tai atsargiai. Ją visur ir visada reikia gerbt ir šelpt. O dėl tų diskusijų apie pinigų kaulijimą, tai ką aš žinau.. na man tai irgi labai nepatinka, prisipažįstu ir neišsisukinėju.
    Nors kita vertus, kodėl tie žmonės Šri Lankoj ar Maroke ar kitose besivystančiose šalyse turėtų (norėti) gyventi prasčiau nei žmonės Kanadoj, Liuksemburge ar kur kitur? Kodėl ta pati paslauga skurdžioj šaly turi būti pigesnė nei prakutusioj? Juk dažnai tos paslaugos yra lygiavertės o vargingesnėj šaly nuoširdumas paslaugą suteikiančiojo yra šimtus kartų didesnis nei to iš bagotos šalies..

20. Ra,
    Šry lankoj tuktukininkai mane devynis kartus vežė į vėžlių fermas,panašiai tiek pat kartų į vaistinių žolių sodus,pas sergančius drambliukus,pas nukentėjusius nuo cunamio,į bažnyčias ir t.t. ir t.t.Žodžiu,vos tik įlipi kur nors važiuot,tuktukininkas pakeliui užveža tave į visas minėtas instancijas. Paskaičiuokit,kiek jų aplankiau. O juk aš šiandien atsimenu tikrai toli gražu ne visas aplankytas vietas.Tų užvežimų per 2 savaites buvo šimtas, ne mažiau.Ir visur – aukok,duok.
    Tos šalys yra gana keistos. Jas perprast reikia laiko. Jeigu aš po turgų vaikštau nusipirkęs būgną,tai man iš paskos būtinai sekioja vietinis,siūlydamas įsigyt dar vieną.Pamėginkit nusipirkt antrą,atsiras trečias siūlytojas,ir patikėkit,tikrai neatstos tol,kol neapsikentęs neišeisit iš turgaus lauk.

21. Taip taip, ir Peru ir Kenijoj mane irgi vežė beveik per prievartą į tas visas ‘lankytinas vietas’, suvenyrų parduotuves ir panašiai, kas tikrai numuša pusę jei ne daugiau šalies žavesio.
    Bet aš galvoju patyrę turistai kaip tamsta, jau moka aiškiai pasakyti tam būgno pardavėjui kad ‘ačiū, vieną jau turiu’ ir ramiai besišypsant nueiti šalin. Labai daug reiškia teigiamas požiūris ir bendravimas su vietiniais. Sutinku su Aušra, kad kol esi ‘naujokas’ šaly ir vaikštai susigūžęs ir išsigandęs, tai ir puola visi prekybininkai ir elgetos. Bet reikia tik kelių dienų, kad juos kažkiek perprastum, įgytum pasitikėjimo, kad balsas su jais bendraujant skambėtų užtikrintai, ir situacija pasikeis. Tada puolėjai pataps bičiuliais. Esu tikra, kad tai patyrėte, Alvydai.

22. Jo, su bugnu tai cia geras:) Pazystamas jausmas:). Jeigu isigytum antra ir trecia, jauciu, kad vakare atvyktu i viesbuti didmenininkas deretis del sunkvezimio pilno bugnu pirkimo 🙂
    Kai tokias salis perpranti, viskas pasidaro labai linksma ir paprasta. Man kelionese viska siulo tik pirmas 3 dienas, veliau kazkaip nebeikyri.

23. Aš tai vieną kartą Kairo Al-Khalilio turguj sužaidžiau kaip Nikulinas „Brilijantinėj rankoj”(reikia tokio pačio chalatėlio tik su perlamutrinėmis sagomis), tai vargšas prekeivis atsivijo mane po kokių 15 min ir už keletos turgaus kvartalų (nežinia, kaip surado), deja, mano atveju skulptūrėlė, vistiek netiko. Turbūt būtų vaikęsis visą naktį, bet mes greit išvažiavom.

24. O jeigu nusipirksi sunkvežimį būgnų, galėsi Klaipėdoj būgnų verslą pradėti. :DDD

25. Dabar galvoju, gal veltui Alvydas tų būgnų neėmė – galėtumėm susitikę tokį koncertą suorganizuot :):)

26. Alvydai, atrodo juntamas spaudimas greituoju būdu iš kokios biednos valstybėlės susiorganizuoti sunkvežimį ar bent jau vežimaitį būgnų, kad turėtume kuo pagroti susitikimo metu. Jau pradedu nekantriai to susitikimo laukti 🙂 🙂

27. Labai skaniai pasijuokiau.
    Ne,ponai,Šry Lankos Jūs dar nežinot.Vaikščiojau ir su pakelta galva,ir su nuleista,ir su jumoru,ir be jo. O kaip prisikabina koks aktyvesnis prekiautojas,jokios pschilologinės būsenos, nei stažo ilgumas toj šaly – nepadeda.
    Dvi valandas „Look my shop”( ar kažką panašaus)aš dar pakenčiu,bet paskui einu į kokią nors kavinę už turgaus sienos.

28. P.S
    Programa Jums bus paruošta be būgnų,nors,gal kur nors reiks tą atsivežtą panaudot…