Tolimieji rytai – ne tik įspūdingi spalvomis, kvapais ir žmonėmis, bet ir juos apipynusių mitų gausa. Ketiname parašyti keletą tekstų apie tai, kurie Lietuvoje dažnai girdimi mitai mūsų kelionių metu visiškai nepasiteisino. Gal tai padės drąsiau krautis lagaminus ir traukti į tolimus kraštus?

Pirmasis mitas: Indija – dvasinio ir mistinio nušvitimo, apsivalymo šalis. Apie šį mitą teko girdėti tik mūsų krašte ir sunku pasakyti iš kur jis atsirado. Taip, Indijoje tikrai lankosi daugybė žmonių iš viso pasaulio. Kiekvienas turi skirtingus tikslus – kažkas nufotografuoti šventyklą, kažkas – prisiliesti prie religijos, dar kažkas – tiesiog susirasti draugų. Todėl teigti, kad visi ten nuvykę grįžta „nušvitę“ – švelniai tariant – netiesa.

Indijoje religija turi labai stiprią reikšmę ir stiprią filosofiją. Gal todėl daug kam atrodo, kad pabuvus toje aplinkoje, teks norom-nenorom perimti jos dalelę. Tačiau net dauguma vietinių užsieniečiams primena, kad mūsų kultūros per daug tolimos ir skirtingos, kad galėtumėme semtis išminties vieni iš kitų.

Negalima sakyti, kad žmonės iš kelionių grįžta nepasikeitę. Kiekvienas išėjimas iš namų mus kažko išmoko. O Indijoje, kur gyvenimas verda begaliniu tempu, mus pasiekiantis informacijos, vaizdų, emocijų srautas yra ypač didelis. Turbūt tai ir yra tie faktoriai, kurie atvykėlius labiausiai verčia mokytis ir tobulėti.

Beje, kūrybinio įkvėpimo Indijoje ieškojo net The Beatles. Keli Rishikesh mieste (Indijos jogų sostinėje) praleisti mėnesiai buvo ypač produktyvūs, o daugumą to laikotarpio dainų galite rasti albume The White Album. Pasakykit, ar pavyks išgirsti Indiją! O mes bekeliaudami irgi buvom užsukę į tuos kraštus. Dabar pačiame miesto pakraštyje įsikūręs rajonas apleistas: laksto beždžionės, gyvena atsiskyrėliai „sadhu“. O 1968-ais metais čia gyveno J. Lenonnas – jo kambarys ir matosi mūsų darytose nuotraukose.

Taigi, mūsų nuomone šis kraštas – ne smegenų plovimo, stebuklingo nušvitimo ar savojo aš suradimo, o mokymosi, tobulėjimo ir savišvietos šalis.

Šaltinis: www.voyage-voyage.lt

2 thoughts on “Mitas: Indija – stebuklingo nušvitimo šalis!”
  1. Oi, peržvengiau maršrutą, nuotraukas ir tokia nuostalgija vasarai užpuolė. Jau laukiu jos… Bent jau baidarėmis pro LT upes prasinešti…

2. Joo Kražantė iš tiesų linksma upelė pavasarinio ir rudeninio potvyniu metu. Deja vasara tinkanti plaukti tik po didesnių liučių.
    P.S. Idomu, kad santakoje iš šono įsiliejančios Dubysos vaga tris kartus siauresnė už Kražantę… o upė visgi Dubysa 🙂