Prieš kelias dienas grįžome iš 2 savaičių kelionės po Indiją. Už kelių dienų į kelionę po Indiją važiuojame dar kartą – taigi, įspūdžių, kaip visada, turime labai daug, o labiausiai įstrigusius pažadame suguldyti čia.

Mažai diskutuojame gyvūnų išnaudojimo tema, ir kaip matome iš antraščių spaudoje, ši tema pastarosiomis dienomis labai aktuali ir Lietuvoje. Ši tema mums praeitą savaitę pasirodė aktuali ir Indijoje.

Keliaujant po Indiją, viena iš mūsų stotelių dienai ar dviems būna Jaipur miestas, dar kitaip vadinamas Pink City, kuris dar britų imperijos laikais buvo nudažytas rožine spalva. Taip, fantastinis grožis.

Vienas iš lankomiausių objektų šio miesto apylinkėse yra Amber Fort’as, į kurį visiems atvykusiems į gan statų 2 km kalną yra siūloma įkopti drambliais. Dramblių šiam atvykėlių „džiaugsmui“ yra apie 100, kiekvienas dramblys gali į Amber Fort’o kalną įkopti ne daugiau kaip 4 kartų per dieną nešdamas po 2 žmones (taip Jaipur miesto valdžia kovoja su šių gyvūnų išnaudojimu. Teko būti šiame mieste pernai, užpernai – gyvūnai dirbdavo „non-stop“).

Vieno iš gidų paprašėme papasakoti apie čia dirbančio gyvūno dienos rutiną: dramblys į savo „darbo vietą“ kiekvieną ankstų rytą atkeliauja apie 10-15 km atstumą. Tada per gerą pusdienį įkopia keturis kartus pirmyn-atgal į Amber Forto kalną nešdamas po 2 žmones ir savo šeimininką, kuris smailia aštria lazda baksnoja jam į galvą vietomis paspartindamas, vietomis sulėtindamas gyvūno žingsnį. Pasibaigus darbo dienai, gyvūnas grįžta tuos pačius 10-15 km namo, yra pamaitinamas ir didelė tikimybė – išnuomojamas „vakarinei programai“ – vestuvėms, ar privačiam pajodinėjimui. Po tokio darbo drambliai į „pensiją“ nurašomi gan greitai – padidėjęs šių gyvūnų jautrumas ir agresyvumas yra pagrindinės priežastys nebeleidžiančios dirbti šio darbo.

Kiekvieną kartą vėl ir vėl išgirdus, pamačius, pajautus tą atmosferą prie Amber Fort’o – suvirpa širdis ir susimąstome dar kartą – nors šis pasijodinėjimas drambliais kelioniniuose giduose yra minimas kaip „must-see“ ar „must-do“ pramoga – ar TIKRAI norite kopti drambliais, ar šį atstumą įveiksite džipais ar pėsčiomis?

Mums atrodo, kad suglamžytas doleris, ar turisto saldainis, įkištas gyvūnui į straublį po kelionės gali būti dar didesnis skatinimas gyvūno išnaudojimui.