Lengva, jei perki skip line bilietus oficialiuose tinklapiuose.

Kolizejus:

Vatikanas

Ir net jei turesite šiuos bilietus, kuriuos būtina atsispausdinti, ir ateiti 15 min ankščiau nurodyto laiko bilietuose, pralauksite iki 10-15 min kol pateksite į vidų. Priešingų atveju pasiruoškite bendrose eilėse pralaukti 1-2 valandas. Beje jei intentu pirksite bilietus vaikams, tai turėkite vaikų dokumentus, o Koiziejuje turėsite dar atstovėti atskirą eilę, kad pasikeistumete elektroninį vaiko bilietą į originalų. Čia dar praleisite iki 20 min.

Bet mūsų kelionė prasidėjo nuo poilsio pliaže, todėl viskas iš pradžių.

Vyko trys šeimos, 6 asmenys, rugsėjo pirmą savaitę. Kiekvienas vyko vedamas skirtingų tikslų, kas prie jūros pabūti, kas Romą patirinėti. Buvo nuspręsta pirmas 4 dienas praleisti pri jūros, likusias dvi paras Romoje.

Buvau skeptiškai nusiteikės dėl poilsio prie jūros, netoli Romos. Rinkomės apartamentus ant jūros kranto ir nuotraukose matėme, pilna pliažą skėčių ir turistų.

Tačiau mano nuostabai radome tuščius saulėtus smėlio pliažus, šiltą banguotą jūrą vieną kitą įtalų poilsautoją. Atostogų metas buvo pasibaigęs ir galėjome mėgautis ramybe, jūra ir saule. NUOSTABU.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_15eeJei galite rinktis atostogų laiką rinkites rugsėjo pirmas savaites ir LAVINI miestelyje, kuriame poilsiauja  pagrinde italai, bet ir jie baigia atostogas rugsėjį.

Iš Ciampino orouosto savo apartamentus pasiekiame autobusiukų, kurį padėjo rasti apartamentu savininkas. Kelionė kainavo 90 Euru. Vairuotojas jau laukė prie įšėjimo ir už 45 min važiavimo jau vietoje.

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_15efLavini ramus kurortinis miestelis, turintis nedideli centrą, du supermarketus, šviežios žuvies, mėsos, daržovių parduotuves ir keletą restoranų iš kurių nesozono metu dirba dar mažiau. Kadangi ruošėmes gaminti namuose, tai radome ko norėjome.

Apartamentai nėra nauji, tačiau atitiko visus reikalavimus, kuriuos kelėme – pliaže, didelis balkonas, ir ne vienas, atskiri miegamiej, bendra erdvė, virtuvėlė, nuosavi pliažiniai gultai, kedės, skėčiai ir nuostabi šilta jūra..

UNADJUSTEDNONRAW_thumb_15e9Vyrai išėjome pirkti parūpinti provizijos, o moterys mėgautis saule ir jūra.

Maistas tikrai nebrangesnis nei Lietuvoje, o gėrimai ir alkogolis dažnai beveik 2 pigesnis – Proceco nuo 3 euru, vynai nuo 2 euru. Buvo stalo vynas ir 1 euro už lr supilstytas į 5 lr plastikines talpas, tačiau jo nebandėme.

Rytais eidavome pasitikti saulės, vakare palydėti, diena maudynes bangose, saulės vonios, skaitymas, kam darbas – intertnetas veikė gerai-  maisto gamyba ir atsargų papildymas.

Antros dienos vakarą nusprendėme aplankyti gretimą Anzio miestelį, kuris yra už 12 km nuo gyvenamosios vietos. Internete paskaičiau, kad biletus galima įsigyti autobuse, suradome arčiausia stotelę ir isileidome į pažintinę kelionę. Į priekį kelionėnė nuo  iki miestelio truko 30 min,atgal 3 VALANDAS.

Pasirodo net ir į trumpas keliones reikia ruoštis DAUG geriau.

Kelionė į priekį mums nieko nekainavo, vairuotojas nepaėmė pinigų, kai už šešis žmonės padaviau 20  eurų. Tikėjausi duos gražos. Jis galvos judesiu parodė, kad praeitume į autobuso vidu. Visi susižvalgėmė ir nusprendėme, kad neturi gražos ir dėl to, kad kelionė trumpa, pinigų neėmė.

Miestelis Anzio niekuo nesiskiria nuo daugelio kitų Italijos miesteliu – bažnyčia, su aikšte, tavernos, barai, kraintinė su žvejybiniais laivais. Moterys spėjo įvertinti ir įsigyti vietos gamybos rankiniu.

Pavaikiščioje, nusprendėme, kad laikas namo ir čia prasidėjo „didieji” atradimai:

1 – ne visi autobusai važiuoja ten kur mums reikia ir reikia tiksliai žinoti į koki Lavini vietą reikia, o jų pasirodo yra trys. Mes gyvenome Lavini mare vietoje.

2 – bilietas autobuse kainuoja nepriklausomai kiek stoteliu važiuosi kainuoja 7 eurai, kai mums reikalingas bilietas kainuoja 1,5 Euro. Grįžome ieškoti tabako kioskų, kurie jau buvo uždaryti(9 vakaro) , kad nusipirkti bilietų pigiau. Radome veikianti barą, kuriame buvo ir bilietų pardavimo vietą, bet ji nebuvo niekaip pažymėta – reikėjo klausinėti vietinių tavernų padavėjų, kurie ir nurodė bilietų pardavimo vietą.

3 – taksi paslaugos, kaip Uber, Bolt ar kitos neveikia, reikia žinoti vietos telefonus taksi firmų ar prašyti restorano darbuotojų, kad išviestų. Ir dar gerai, kad žinotumėte italų kalba. Nes angliškai kalbančių vietinių reikia ieškoti su žvake.

4 – autobuso vairuotojai nešneka angliškai ir paskutinis autobusas išvažiuoja 10:15-30 vakare.

Galiausiai pavargę, bet su lietuviškais nuotykiais italijoje grįžome į aprtamentus ir nusprendėme, kad likusi laiką praleisime prie jūros ir kojas patausosime Romai.

Į Roma išvykome su tuo pačiu vairuotoju, kuris pristatė tiesiai prie apartamento duru Romoje.

Kelionė į Roma kainavo 110 eurų. Galėjome vykti ir visuomeninių transportu, jau žinojome, kad žmogui  kainuotų apie 7 eurus, būtų tris persėdimai ir truktų kelionė apie 2-3 valandas. Tačiau nusprendėme netaupyti ir vykti tiesiai. Visgi atostogos.

Į Romą atvykome ankščiau, nei buvo galima įsiregistruoti į apartamentus. Tačiau savininkai leido pasidėti lagaminus ir mes keletai valandų išėjome pasižvalgyti po rajoną, kuriame apsistojome.

Po minutės jau sedėjome švarioje valgykloje ir užsisakinėjome iš vitrinos karštą įtališką maistą, užsigerdami įtališkų alumi. Buvome maloniai nustebinti, kai sotūs pietus su gėrimais šesiems žmonės kainavo 42 Eurus. Dar grįžome kelis kartus, nes kainos ir kokybės santikis atitiko lūkesčius, o savininkams, kaip pastoviems lankytojams, jau gėrimams duodavo ne vienkartinius puodeliu alui, vynui gerti.

Patekę į apartamentus buvome dar kartą maloniai nustebinti Romos – aparamentuose laukė  Proseco ledo kibirėlyje, vaisiai ir kiti malonus siurprizai. O ir patys apartamentai buvo pilni įdomių detalių, nuosavas kiemelis, jaukus kambariai.

Vėliau tiesa teko nusivilti siaura dušo kabinai su drugnu vanduniu, nepatogia virtuvę ir kad 6 žmonės reikalingi mažiausiai 2 tualetai, prie kurių ryte irgi būtų nusidriekusios eilės.

Tačiau tai nesugadino nuotaikos ir Romos žavesio.

Nesivelsiu į pasakojimus apie Romą, pasakysiu tik tiek, kad noriu dar sugrįžti ir tai būtinai įvyks.

Tiek daug pamatytą ir tiek liko neaplankytą.

IMG_1700Reikia daugiau laiko pajusti Roma.

Pasakysiu tik tiek, jei pasieksite Baziiką pasikelkte iki paties viršaus, verta įveiti virš 300 laiptelių, kad pažvelgti į Romą iš viršaus.

d9fcbb40-12e5-4dbc-b5fe-9a02f2380355O Vatikano muziejus vertas atskiro pasakojimo, kaip aprašymas Romos reikalauja atskiros knygos.

Nuoširdžiai rekomenduoju.

Savaitės kelionė žmogui kainavo 400 Euru ir mes nieko sau neatsisakėmė!

IMG-1607IMG-1707IMG-1623UNADJUSTEDNONRAW_thumb_15b5IMG-1612

IMG-1703IMG-1671

4 thoughts on “Italija: Ar lengva Romoje patekti į Koliziejų ir Vatikaną, ir kodėl geriausia važiuoti prie jūros rugsėjį”
  1. o del tos tvirtovės ant Srd kalno, sakot remontavo, bet yra 2 keliai. yra vienas ekstremalesnis, bet greitesnis tiesiai is magistralės, o yra ir kitas kelias ,ilgesnis , bet ne toks status per Brgat Gornji, įvažiavimas šalia to prekybinio-gamybinio kvartaliuko. išbandęs abu, o su keltuvais neteko…pigiau pačiam užvažiuot. vaizdai desktopiniai. mano manymu, vienas iš privalomų taškų būnant ten.

2. tas paskutinis vaizdas iš apartmentų? jei taip, tai
    reikia kontakto

3. Super. Man Dubrovnikas ir Florencija yra gražiausi miestai. Tiesiog gėriuosi vaizdais. To aprašyti neįmanoma. Mano net slapyvardis Skype’j yra „Dubrovnikas”.