Dar ne taip senai buvo mintys šioje pasaulio dalyje studijuoti finansus, bet nestovintis gyvenimas vietoje pakeitė planus ir teko laukti progos ar eilinių kasmetinių atostogų, kad visgi pamatyti šį, tikrai Dievo neužmiršto kampelio – Hong Kong’o.
Visad keliaujame savarankiškai ir nepriklausomi nuo jokių agentūrų bei mėgdami, kad viskas vyktų sklandžiai, bei būtų išnaudoti visi kelionės malonumai iki kelionės pradžios įdedame tikrai daug triūso. Ir štai aš kartu su žmona Jolita po 16 val kelionės atsiduriame ten į kur planavome, bei ruošiamės ilgiau nei pusę metų.
Pirma, ką norėčiau pastebėti – sugriuvo mitas, kad Hong Kong‘as yra kaip skruzdėlynas. Anaiptol. Yra tekę pabuvoti tokiuose miestuose kaip Chicago, New York, Maskva, London, gyventi taip pat dowtoun‘e (soho) ir nusileidus viename didžiausių tarptautinių oro uostų pasigedau žmonių. Be abejonės yra piko valandų, kaip ir visuose didesniuose miestuose kai žmonių, automobilių srautai padidėja, bet tai HK nesitęsia amžinai. ( 1, 2, 3 foto )

Neišeinant iš pastato nesunkiai randamas traukinukas, kuris tiek ant žemės, tiek po žeme mus gabena į „central“ stotį. Ilgai stebėjomės jo greitu bei tyliu judėjimu bei esančia tvarka jame. Kad būtų paprasčiau įsivaizduoti pasakysiu tik vieną – visuomeniniame traukinuke grindys išklotos kilimine danga. Parašiau ir pagalvojau, kad reikia papildyti ir aiškiau bus visiems iš kur tada ta tvarka? Tiesiog griežtai draudžiama valgyti, gerti, rūkyti,- baudos ir nemažos iki 5000 HK$ ( 1$ – nuo 7 iki 7,65 HK$ ). ( 4 foto )

„Central“ stotis miesto viduryje yra patogi pasiekti visom prasmėm, tiek taksi, kuris nėra brangus ir su malonumu naudojamės už keliones sumokėdami nuo 16 HK$ (minimumas) iki 50 HK$ (daugiau neteko). ar pėstute. Taip taip būtent pėstute, jei žinoma neplanuojate gyventi priemiestyje. Straipsnyje sutiksite keletą nuotraukų iš serijos “Virš kitų ir savęs”, kuriose akivaizdžiai matosi, kad pėstute keliauti saugu, nes nesikerta pėstieji ir automobiliai, paprasta bei “kertant kampus” gana greita. ( 5, 6 foto )

Jei nuspręsite gyventi Soho rajone (kainos nuo US70$ už kambarį), turėsite lengvinančią aplinkybę judėti, tai ilgiausią pasaulyje eskalatorių po atviru dangumi, kuris ryte iki 10 a.m. jus nuleis žemyn, o nuo 11 a.m. iki 24 p.m. padės pasikelti į viršų. ( 7 foto )

Šis malonumas kainuoja, nes matėme kad vietiniai prideda kortele prie kažkokio mums nematyto skaitytuvo, bet mūsų rankos nekyla, ne nedrąsu mums ne vietiniams kaišioti savo daiktus kur papuola. Žodžiu mes atsargūs ir lengvai rizikuodami, bei atnešdami minimalią žalą nepalikdami už pasikėlimą ar nusileidimą jų vietinių dviejų dolerių keliaujame toliau. ( 8 foto )

Gyvenimas ant žemės taip pat nėra sudėtingas. Visą gyvenimą iki šiol įsivaizdavome, kad nesigaus mums atvykus ramiai, nesistumdant judėti gatvėmis, parduotuvėse ir kituose viešuose vietose. Vėlgi anaiptol, gatvėmis patogų ir viskas aišku, nes gatvės pažymėtos, parduotuvėse didžiulės erdvės, ko trūksta Europoje ir net drįsčiau sakyti JAV. Visur vos ne ideali tvarka, gatvėse jokių šiukšlių, bombų ar kitų negatyvių dalykų. Taip pat, kadangi pats esu rūkantis, tenka pastebėti, kad gatvėse mažai rūkančių žmonių, žmonės nuorūkas meta tik tam numatytuose vietose, ten dažniausiai ir rūko. ( 9, 10 foto )

Susidūrėme su matomai vienintele problema, nors miestas pakankamai turi žalumos ir parkų, bet daug judėdami ir norėdami prisėsti retai randame suoliukų ar tam skirtų vietų, todėl tenka sutikti ir tokių vaizdų, kai žmonės sėdi tiesiog ant praeinamosios vietos ir tikrai beveik visuose vietose galima sėst ir nebijot, kad išsitepsi ar prilips kokia kramtoma guma (11, 12 foto)

Tik keliuose vietose, ten kur aikštelės vaikučiams pasižaisti, radome vietas poilsiui. Bet kadangi mes be vaikučių, todėl tik apžiūrime tikrąją ta žodžio prasme prabangiai įrengtą aikštelę ir kulniuojame toliau ( 13 foto )

Priešingai nei skurdžiau gyvenančiose Azijos šalyse, Hong Kong‘o gyventojai nemėgsta būti fotografuojami. Jie traukiasi, užsidengia, neretai puola šaukti ir mojuoti rankomis. ( 14 foto )

Todėl norėdamas „pagaudyti“ portretų esi priverstas prisukti minimum 200mm, nes su wide objektyvu vargu ar pavyks lengvai ką sumedžioti. Lieka tik viena galimybė – laukti, t.y. išlaukti kol jūsų pageidaujamas portretas „užsiims“ kokia nors veikla ir tada galima „pagauti“ tiek su wide, tiek su telefono objektyvais gerų kadrų. ( 15 foto )

Net nesidomint prieš išvykstant į HK, būnant vietoje susivokti, kad reikia pasikelti į Viktorijos kalną, kad pamatyti visą miestą iš viršaus, kuris kiekvieną vakarą 8 p.m. penkiolikai minučių ima žibėti įvairiomis spalvomis, karts nuo karto vaizdą papildant ir lazerių šou. Ši atrakcija miesto svečiams vadinama „Simphony of lights“. ( 16 foto )

Taip pat ne ką smagiau šį vaizdą stebėti ir nuo žemyno pusės Thim Tha Tshu rajono. ( 17 foto )

Žemyno pusėje HK skiriasi tiek gyventojais, tiek aplinka. Thim Tha Tshu rajonas – parduotuvės, parduotuvės, parduotuvės. Kuriuose pasauliečiams nėra kas daryti. Ir savo akimis, ir patirtimi įsitikinome, kad ebajus visgi ir lieka geresnių/pigiau prekių pasiūlos dievu. Tik pakliuvus į judresnę gatvę tuoj ima kabinėtis su savo pasiūlymais „fake“ produkcijos indusai, arabai ir kiti tingintys dirbti prekeiviai, tai mus erzino. Jolita nuolat mane ragino nekreipti į juos dėmesio. Bandžiau,- nepadėjo, todėl retsykiais ir pavaikiau labiau įkyresnius, siūlančius Rolex ar dar ką. ( 18 foto )

Thim Tha Tshu rajonas nėra mažas, bet metro pagalba visos rajono įžymybės yra pasiekiamos pakankamai greitai. Rajono pakraštyje, arčiau sienos su Kinija, tarp daugiabučių pastatų yra akiai malonus vienuolynas. ( 19 foto )

Tiek turistai, tiek vietiniai gyventojai su malonumu mėgsta pasivaikščioti pakrante, nuo kurios ir atsiveria Hong Kong‘o miesto grožis. Negaliu pasakyti kas ką mėgdžioja, bet manau jog kinai Los Angels žvaigždžių alėją yra pasisavinę, kurioje įvairiais būdais įsiamžina gyvi esantys aktoriai bei atiduodama pagarba anapilin išėjusioms Kinijos žvaigždėms. ( 20, 21 foto )

Pabaigai gal norėčiau pabrėžti, kad būtų nedovanotina jei lankantis HK nepaliesti dar vieno vienuolyno aplinkos kurioje „įsikūrusi“ didžiausia pasaulyje, bronzinė, sėdinti buda. Pirma, pati kelionė palieka įspūdį ir antra, ne ką nenusileidžia vienuolynas su savo aplinka. ( 22, 23 foto )

Tiek būtų trumpai apie šią salą, kurioje tikrai su malonumu galėtume pasilikti….ji atitinka mūsų suvokimą apie „gerai“.