Skrydis lėktuvu – viena patogiausių ir greičiausių kelionės būdų mūsų globaliame pasaulyje. Tačiau daugelis žmonių kenčia nuo aero fobijos, arba skrydžio baimės. Ši fobija gali apimti baimę ne tik dėl paties skrydžio, bet ir susijusių veiksnių: aukščio, erdvės stokos lėktuve, ar net kontrolės praradimo pojūtį. Šiame straipsnyje aptarsime efektyvius būdus ir patarimus, kaip įveikti šią fobiją ir vėl mėgautis skrydžiais – galbūt net įsigijant tickets.lt avia bilietai į svajonių atostogas.

aero1

Aero fobijos priežastys

Pirmiausia, svarbu pabrėžti, kad aero fobija yra baimės jausmas, kuris kyla dėl įvairių priežasčių, tačiau visi šie priežastys šaknijasi mūsų smegenyse. Smegenys yra mūsų centrinė nervų sistema, kuri nuolat stengiasi apsaugoti mus nuo bet kokio suvokiamo pavojų. Tai yra evoliucinė mūsų reakcija į aplinką, kuria siekiama užtikrinti mūsų išlikimą.

Vieni žmonės aero fobiją gali turėti dėl ankstesnių neigiamų patirčių skrendant lėktuvu. Pavyzdžiui, jei kas nors patyrė turbulenciją, oro skylę ar kitokių įvykių, kurie sukėlė stiprų stresą ar paniką, tai gali būti priežastis, dėl kurios jis vengia skristi vėl.

Be to, žiniasklaida dažnai akcentuoja aviacijos nelaimės, kurios, nors ir yra retos, gali sukelti stiprią baimę tarp žmonių. Pranešimai apie lėktuvų katastrofas, avarijas ar kitus incidentus gali sukelti nerimą ir baimę, net jei asmuo pats nebuvo susijęs su tokiu įvykiu.

Galiausiai, kai kuriems žmonėms tiesiog yra įgimtas jautrumas ar polinkis jausti baimę skrendant lėktuvu, net jei jie niekada neturėjo neigiamos patirties arba neserga kitomis fobijomis. Tai gali būti dėl genetinių, hormoninių ar kitų biologinių veiksnių, kurie daro žmogų jautresnį įvairioms stresines situacijoms.

Visais šiais atvejais, svarbu žinoti, kad aero fobija, kaip ir bet kokia kita fobija, yra išgydoma ir yra įvairių terapinių metodų, padedančių žmonėms įveikti šią baimę.

Informacijos ginklas

Vienas iš efektyviausių būdų įveikti aero fobiją – gilintis į faktus. Aviacija yra viena iš saugiausių kelionės būdų. Statistika rodo, kad tikimybė patirti avariją lėktuve yra žymiai mažesnė, nei automobilyje. Supratimas apie saugumo protokolus, lėktuvų techninę priežiūrą ir pilotų mokymą gali žymiai sumažinti baimę.

Psichologinės strategijos

aero2

Stresas ir nerimas yra natūralūs jausmai, su kuriais susiduria dauguma žmonių prieš ir metu skrydžio. Norėdami efektyviai tvarkytis su šiomis emocijomis, galite pasinaudoti įvairiomis psichologinėmis strategijomis, kurios padeda sumažinti įtampą, stabilizuoti nuotaiką ir didinti pasitikėjimą savimi.

1.    Atsipalaidavimo technikos

Mokymasis atsipalaiduoti yra esminė dalis, kai kalbame apie baimės ir nerimo valdymą. Tai yra todėl, kad mūsų kūnas reaguoja į stresą arba pavojaus jausmą, įjungdama t. v. „kautis arba bėgti” reakciją. Ši reakcija gali sukelti greitą širdies plakimą, paviršutinišką kvėpavimą, raumenų įtampą ir kitus simptomus. Tačiau atsipalaidavimo technikos gali padėti atverti kelią ramiam ir subalansuotam būsenos pojūčiui.

2.    Pozityvus mąstymas ir vaizduotė

Kuriant pozityvius vaizdinius apie skrydį, itin svarbu detaliai ir kruopščiai įsivaizduoti visą skrydžio procesą nuo pradžios iki galo. Pavyzdžiui, įsivaizduokite, kaip ruošiatės kelionei – kaip supakuojate savo daiktus, jaudinatės dėl būsimų nuotykių. Tada įsivaizduokite, kaip atvykstate į oro uostą, jaučiate oro uosto šurmulį ir skrydžio laukimo jaudulį.

Dabar pagalvokite apie tai, kaip ramiai įlipate į lėktuvą. Įsivaizduokite savo jausmus, sėdėdami patogioje kėdėje, žvelgdami pro lango stiklą. Galite įsivaizduoti, kaip lėktuvas pakyla, o jūs žiūrite, kaip mažėja pastatai ir kalnai – viskas atrodo taip maža ir toli. Galbūt įsivaizduojate, kaip skaitote knygą, klausotės muzikos, ar žiūrite filmą, visiškai atsipalaiduodami skrydžio metu.

Toliau įsivaizduokite, kaip lėktuvas ruošiasi nusileisti. Jūs matote, kaip pasitinka svajonių atostogų vieta – gal tai yra turkio spalvos jūros pakrantė, egzotiški kraštovaizdžiai ar šurmuliuojančios didmiesčio gatvės. Įsivaizduokite jausmą, kai lėktuvas nusileidžia ant tako, o jūs jaučiatės saugus ir laimingas, pasiekęs savo tikslą.

3.    Suplanuokite kelionę

Pasirinkite patogius skrydžio laikus ir užsisakykite patogią vietą lėktuve. Naudojant tickets.lt avia bilietai, galite pasirinkti lėktuvo vietą, kuri jums jaučiasi saugiausia – prie lango, kad matytumėte vaizdus, ar koridoriaus pusėje, kad jaustumėtės mažiau įkalinti.

Praktiniai patarimai prieš skrydį ir jo metu

Nerimas dėl skrydžio gali daugeliui keliautiems kelti nemalonumų. Tačiau tinkama paruoščiama ir veikla skrydžio metu gali padėti šią baimę sumažinti ar net ją įveikti. Pateikiame keletą praktinių patarimų, kurie padės jums jaustis patogiau lėktuve.

aero3

1.    Planuokite kelionę į oro uostą

Pasirūpinkite, kad turėtumėte pakankamai laiko pasiekti oro uostą, išvengdami skubėjimo ir streso. Tai leis jums jaustis ramesniems prieš skrydį.

2.    Išsirinkite patogią aprangą

Dėvėkite laisvus ir patogius drabužius bei avalynę. Tai padės jaustis komfortiškiau, ypač ilgesnių skrydžių metu.

3.    Paruoškite mėgstamą užimtumą

Įsikraukite mėgstamą muziką, filmus, knygas ar žurnalus. Tai padės atitraukti mintis nuo skrydžio ir praleisti laiką maloniai.

4.    Pasinaudokite ausų kištukais ar triukšmą slopinančiomis ausinėmis

Tai padės užblokuoti lėktuvo triukšmą ir leis atsipalaiduoti bei lengviau užmigti.

5.    Vengkite kofeino ir alkoholio

Šie gėrimai gali sustiprinti nerimo jausmą ir pabloginti jūsų miego kokybę.

6.    Prisiminkite kvėpavimo pratimus

Gilus ir lėtas kvėpavimas gali padėti suvaldyti nerimą ir sumažinti įtampą.

7.    Pasikalbėkite su kaimynais ar įgulos nariais

Kartais smagus pokalbis su šalia sėdinčiu keleiviu ar malonus bendravimas su lėktuvo įgula gali nukreipti dėmesį nuo nerimo ir pagerinti savijautą.

Baigiant

Nepamirškite, kad aero fobija nėra neišgydoma. Daugelis žmonių sugeba įveikti šią baimę ir vėl mėgautis kelionėmis lėktuvu. Svarbu žengti pirmuosius žingsnius: suprasti savo baimę, pradėti taikyti įvairias psichologines ir praktines strategijas bei nepamiršti, kad kiekvienas skrydis, kurį atliekate, yra žingsnis link baimės įveikimo.