Būna taip, kad iš kelionės gauni tai, ko tikiesi ir dar daugiau. Pagrindinis mano tikslas Filipinuose buvo ne urbanizacijos grožybės, o gamta. Ir radau ją tokią, kokios ir tikėjausi - nuostabią.

Tos nuostabios gamtos apsupti ten gyvena ir mieli žmonės, todėl kelionės įspūdžiai gavosi arba geri arba labai labai geri :)
Skrydis
Kadangi norėjome sutaupyti, tai skrydį pasirinkome gana ilgą ir sudėtingą. Viso kelionė į vieną pusę užėmė maždaug 36 valandas. Iš Europos į Manilą skridome Saudia Airlines lėktuvais, taigi kelias valandas pabuvojome ir tos savotiškos šalies teritorijoje. Nustebino tai, kad Jeddah oro uostas labai jau prastas turint omeny, kad tai viso pasaulio musulmonai čia atskrenda atlikti chadžą.
Busuanga
Pirmasis mūsų kelionės sustojimas - Coron miestas Busuanga saloje. Tipiškas Azijos miestukas su lūšnelėmis, triciklais ( filipinietiški tuk-tuk'ai ) smirdinčiu turgumi ir t.t.

Pirmas netikėtumas: atvažiavom į Filipinus maudytis, o, pasirodo, Corone, stovinčiame ant jūros kranto, maudytis nėra kur.



Turistams Corone siūlomi „standartiniai“ turai: Coron sala, Malcapuya ir Banana salos. Be abejo „privaloma“ pamatyti įžymųjį Kayangan lake. Pamatėme jį ir mes. Pabuvojome ir kituose turistiniuose objektuose. Siete Pecados – išties puiki vieta pasigrožėti koralų rifo gamta, tas pat ir Twin Peaks Coral Garden‘e. Mquinit Hot Springs nelabai patrauklūs, kai aplink 35 laipsniai karščio, o jūros vanduo ko gero irgi siekia 30. Na o jau Coron sala ties Kayangan ežeru – kukliai sakant - nuostabi.


Žavūs ir abu turistiniai ežerai: Kayangan ir Baracuda.
Kažkiek gailėjomės, kad skyrėm Busuangai tik 5 dienas. Kita vertus – kasdien nuomotis laivą brangoka ( ~ 100 Lt plius pliažo mokestis), o būtent tik laivu pasiekiamos nuostabios vietelės.
Palawan
Antrasis mūsų kelionės sustojimas – Sabang miestukas Palawan saloje ir įžymioji požeminė upė.
Pats Sabang atmintyje būtų išlikęs kaip žavus ir jaukus (maždaug mūsų Pervalka), su neblogu pliažu... jeigu ne Sheridan viešbutis. Nežinau ar taip visada, bet dvi mūsų buvimo naktis jame iki 2os valandos nakties buvo galinga diskoteka, nuo kurios BUM-BUM nepasislėpsi turbūt 5 km spinduliu aplink Sabang‘ą. Negana to, jie dar pridėjo fejerverkų fiestą, taigi ....
Požeminė upė žinoma įspūdinga, bet ne tiek, kiek galima tikėtis. Dalinai dėl to, kad apsaugoti ten esančius tūkstančius šikšnosparnių, administracija laiko visą požemio atkarpą neapšviestą. Prožektoriaus šviesoje neįmanoma pajusti visos šio nepaprasto gamtos kūrinio didybės.
Trečiasis mūsų sustojimas – Port Barton. Į jį iš Sabang‘o plaukėme laivu. Laivas - pats geriausias pasirinkimas keliaujant Palawane. Važiuojant van‘u ar originaliuoju jeepney kelionė vargina, o laivu – vėjelis pučia, vietos daug, nori sėdi nori guli. O jei nusibosta plaukti – paprašai sustoti kokiam laukiniam pliaže pasimaudyti.
Port Barton – visai mažiukas, ypač ramus, žavus. Iš čia vėlgi galima išsinuomoti laivą ir nuplaukti į netolimas salas, kur galima rasti ir nuostabių pliažų ir gražių koralų ir resortų, kur apsistoję galite būti vieni (neskaitant personalo) salos gyventojai.
Sekantis kelionės punktas – El Nido – gerai žinomas ir populiarus turistinis miestelis.




Iš El Nido į Puerto Princesą jau reikėjo važiuoti.

Puerto Princesa vėlgi kiek nustebino savo.... pilkumu. Tai tipiškas Azijos miestas, niekuo nepatrauklus turistams. Todėl trys dienos jame mums buvo gerokai perdaug.
Puerto Princesoje turistams siūloma pamatyti krokodilus fermoje (gana liūdnas vaizdas) arba turas po Honda Bay salas.



Manila
Kaip ir rašoma „turistų vadovėliuose“, Manila – tai toks miestas, kur kuo mažiau būni – tuo geriau. Tipiškas Azijos didmiestis su savo lušnynais, pinigų prašančiais vaikais (bet tik kai kur, toli gražu ne taip, kaip Indijoje) gatvės gyvenimu, transporto gausa.

Tai tike labai trumpai apie mūsų kelionę po Filipinus. Šalis puiki ir saugi, gamta – nuostabi, žmonės – draugiški ir neįkyrūs. Važiuočiau ten kasmet.... jeigu nebūtų dar nematytų šalių