Iranas.2016 m.spalis.Naudingi patarimai

Komentarai (5) Spausdinti
Neseniai grįžau iš Irano.Nepasakosiu čia savo įspūdžių,nekelsiu nuotraukų,nes nuostabiai savo kelionę po Iraną aprašė keliautojas Nomadas.Tiesiog noriu pasidalinti naudinga informacija,kuri,gal būt,pravers kitiems keliautojams.
Keliavome dviese.
Maršrutas tradicinis-Teheranas-Širazas-Persepolis--Naqshe Rustamas-Jazdas-Kharanakas-Čak-Čakas-Meibodas-Isfahanas-Kašanas-Abyaneh-Teheranas.Kelionė truko 9 dienas.
Bilietus pirkau birželį.Skrydis Vilnius-Kijevas- Teheranas ir atgal kainavo 150 eurų .Kijeve tik pusantros valandos pakeisti lėktuvą,atgal irgi.Labai patogu.Minusas vienas-atskrendi naktį-bet nieko nepadarysi.Vizą gauni oro uoste 30 dienų.Kaina-75 eurai.Nuotraukos nereikia.Priverčia pirkti vietinį jų draudimą-14 eurų.Nors buvau apsidraudusi ERGO,negaliojo,net į kalbas nesileido.Reikia turėti viešbučio rezervacijos patvirtinimą-aš jo neturėjau,tik buvau atsispausdinusi kažkokio viešbučio Širaze adresą su telefonu-tiko.Sugaišome apie 2 valandas.Pinigus keisti oro uoste-pasikėlus ekskalatoriumi į išvykimo salę.Labai geras kursas.
Ryte laukė skrydis į Širazą.Bilietus pirkau likus pora mėnesių iki kelionės-37 eurai Naktį iš oro uosto taxi pervažiavom į vietinį Mehrabado oro uostą,kaina fiksuota-750000R.
Nors viešbučių niekur nebuvom užsisakę-be nakvynės nelikom.Jei nebūdavo vietų,rasdavom kažką netoliese,arba vietiniai patardavo.Gyvenom ir labai prašmatniuose apartamentuose,ir labai kukliuose.Į Persepolį ėmėm taxi-700000R.Iš Jazdo į dykumos miestus ir čak čaką ėmėm tripą Silk Road hotel-15 dolerių žmogui.Iš Kašano į Abyaneh-taxi 25 doleriai.Autobusai iš miesto į miestą puikūs,išvyksta laiku,tik bilietus pirkdavome dieną prieš kelionę.
Į kiekvieną objektą-ar mečetės,ar griuvėsiai,ar šventyklos-visur reikia mokėti.Apie 5 eurus.Kadangi lankytinų objektų labai daug,tai kainavo nemažai.Jazde,kai važiuosit į Tylos bokštus,imkit taxi tik į vieną pusę už 100 000 R,išlipkite ir eikite išilgai sienos,nepirkite bilietų-už dviejų šimtų metrų siena baigiasi,ir drąsiai lipkit į bokštus-sutaupysite.
Teherane 1 metro linija važiavom iki Tajrish stoties,ten ėmėm taxi ir važiavom į kalnus-lipom apie pora valandų-ir užlipus atsivėrė nuostabus vaizdas į Teheraną-labai rekomenduoju.
Pigus būdas nuvykti iš Teherano į oro uostą-važiuoti raudona metro linija iki Shahed stoties,išėjus sėsti į mikriuką-kaina 1 euras.
Jei norit atsivežt lauktuvių-Isfahane geriausias turgus iš visų matytų.
Prieš kelionę perskaičiau tūkstančius patarimų forumuose,viską buvau susikonspektavusi,tai kelionė ėjo kaip per sviestą.Jokio streso,viskas nuostabiai sekėsi.Tiesa,buvo vienas mažas incidentas-Kašane viešbutyje buvau pamiršusi pasus,kurių pasigedom tik autobuse į Teheraną -ir nieko,išlipom,pagavom pakeleivingą mašiną,grįžom į miestą,ir, atgavę pasus,vėl tesėm kelionę.Dar įdomiau.
Reikia būtinai pasimokyti farsi,angliškai ten mažai kas kalba.Žmonės nuostabūs,tiesa,bendravom tik su vyrais-jei norėdavau kreiptis į moterį,ši sprukdavo kaip stirna.Keliavome per Ašurą-tai jų didžioji religinė šventė,kai Huseinas žuvo Kerbaloje,tai jie rauda,plakasi grandinėm,juodai apsirengę.Jazde ypač tai jautėsi-bet užtat visur vaišės tiesiog gatvėse-mėsa,ryžiai,arbata-alkani nebuvome.
Visa kelionė žmogui kainavo 500 eurų-čia su bilietais,nakvyne,maistu,transportu,lauktuvėmis.Žodžiu,su viskuo.
Pati saugiausia šalis,kurioje esu keliavusi.