Barselona - 3 dienos, 4 naktys ir 88 lankytinos vietos

Žemėlapis Komentarai (16) Spausdinti
Kaip atsirado Barselona kelionių planuose? Ogi nuo paprasto pokalbio su vyru vieną šaltą prieškalėdinį vakarą:

M: Varom į Druskininkus?
A: Druskininkus? Aš mieliau nuvaryčiau ten, kur šilčiau. Pvz. Romą…
M: Romą? (surauktas veidas)
A: Arba Barseloną… (išsišiepiu taip, kad mano entuziazmui sunku atsispirti)

Todėl iš kart seka neilga skrydžių apžvalga ryanair.com ir wizzair.com tinklapiuose, ko pasekoje wizzair skrydžių bilietai už 350Lt/asm sausio 31 – vasario 4d. yra užsakyti. Negaliu tuo nesidžiaugti vien dėl to, kad kelionės data šį kartą sutampa su mano gimtadieniu ir pirmą kartą gyvenime galbūt pavyks sutikti šią šventę šiltai ir neužpustytai! (fingers crossed)

(Smulki pastaba: pasakojimo pavadinime su matematika aš nesusipykusi - kadangi Barselonoje lėktuvas nusileido sausio 31d. vakarą ir pakilo vasario 4 d. ankstyvą rytą, tai tas dvi dienas Barselonoje nelaikiau faktinėmis, nors pirmą vakarą gan nemažai aplakstėme miesto pakrantės ir Gotikinį kvartalą išnarstėme savo mėgiamiausiu būdu - be žemėlapių ir be užsibrėžto tikslo).

Po įsigytų lėktuvo bilietų, toliau savaime sekė nakvynės paieška: airbnb.com ir booking.com tinklapiuose.

Kadangi šį kartą ruošėmės daugiau vaikščioti nei poilsiauti, tai pageidavimai viešbučiui buvo paprasti: patikima + pigu + centras + atskiras WC kambarys. Galiausiai liko išsirinkti iš dviejų tuos kriterijus atitikusių variantų: Mont Thabor = 170€/4 nakvynės ir Live & Dream = 160€/4 nakvynės

Ir nors antrojo viešbutuko kambariai nuotraukose estetiškai malonesni ir atsiliepimai apie jį kur kas geresni, ir netgi nakvynės kaina jame buvo šiek tiek mažesnė, tačiau pasvarstę galiausiai pasirinkome pirmąjį variantą vien todėl, kad Mont Thabor buvo įsikūręs pagrindinėje Barselonos gatvėje – La Rambla ir visos įdomiausios lankytinos vietos buvo pasiekiamos greitai, lengvai ir paprastai. Bent jau mano kojos ir vyro skrandis už tai liko amžinai dėkingi. O šiaip, MontThabor'o kambariai kišenės tipo: 5 žingsniai iki vienos sienos, 5 iki kitos, centre – visiškai nepatogi lova, šone - spinta ir miniatiūrinis WC kambarys. Vien dėl paprastumo labai opiems ir priekabiems niekaip nedrįsčiau šio viešbučio rekomenduoti, nors jis švarus ir tvarkingas, bet turbūt norėtų šiek tiek atsinaujinti… Tiesa, jei vis dėl to nuspręsite jame apsistoti, tai iš anksto reikėtų nusiteikti naktiniam triukšmui už lango ir ankstyviems kaimynų už sienos pašnekesiams, nes La Rambloje kasdieną verda aktyvus naktinis gyvenimas, o viešbučio sienos pakankamai plonos, kad girdėtumėte, ką gretimi kaimynai kalba.

BARSELONOS GIDAS BE TRADICINĖS BELETRISTIKOS (nors visiškai be asmeninių įžvalgų, komentarų ir ironijos, man vargu ar pavyks prasisukti)

Transportas iš/į Barselonos El Prat oro uosto:

Barselonos El Prat oro uostas yra maždaug už 13 km Barselonos centro. Į jo antrąjį terminalą leidžiasi tiek ryanair, tiek wizzair lėktuvai iš Lietuvos. Iš antrojo terminalo į Barselonos centrą galite patekti keliais būdais:
Aerobus A2 autobusais (bilietas į vieną pusę iš oro uosto iki Katalonijos aikštės (arba atvirkščiai) kainuoja 5,75€ (2013 metais); bilietai parduodami autobuse arba bilietų automatuose šalia Aerobus stotelių; kelionės trukmė apie 30-40 min; kursuoja kas 5-10min., maždaug nuo 5.30 ryto iki 24.30 val. nakties.
Miesto autobusu Nr. 46 už standartinę viešojo transporto bilieto kainą, t.y. 2€ (2013 m.) galite nuvykti iki Ispanijos aikštės (Plaça Espanya). Vykstant šiuo autobusu taip pat galioja T10 bilietas (informacija apie jį pateikta žemiau). Autobusas Nr. 46 kursuoja kas 10-20 min., maždaug tarp 5.00 val. iki 24.15 val.; kelionė trunka apie 35-45 minutes.
RENFE R2 Nord traukiniu galite nuvykti iki Barselonos Sants, Passeig de Gràcia arba El Clot-Aragó stotelių ir iš jų persėsti į reikiamą metro liniją. Vienkartinis bilietas į vieną pusę kainuoja apie 3,80€. Taip pat galioja T10 bilietas (informacija apie jį pateikta žemiau). Kelionė Renfe R2 traukiniu trunka apie 24-30 min.
Taksi nuo 2 terminalo iki miesto centro kainuoja apie 25-30€.
Nitbus N17 (naktinis autobusas) kursuoja tarp El Prat oro uosto ir Katalonijos aikštės (pro Ispanijos aikštę) tarp 21:55 ir 04:45 val.; kaina €2.00. Galioja T10 bilietas.

T10 bilietas

Į Barseloną atvykusiems turistams rekomenduoju įsigyti T10 bilietą, kainuojantį vos 9,80€ ir leidžiantį keliauti 10 kartų po 75 minutes metro + autobusais + tramvajais 1-ojoje zonoje, kuri apima praktiškai visą Barseloną. Pravartu žinoti, kad 75 min. kelionės bėgyje pakeitus autobuso nr. ar metro liniją, arba persėdus iš metro į miesto autobusą, FGC traukinį ir atvirkščiai - tai vis vien bus laikoma, kaip viena ir ta pati kelionė t.y. papildomas važiavimas nuo bilieto nebus nuskaičiuotas (nors bilietą atsižymėti vis vien būtina).
Be to vienu ir tuo pačiu T10 bilietu gali naudotis keli asmenys. T.y. jei keliaujate dviese, galite įsigyti vieną T10 bilietą už 9,45€ ir kartu su tuo bilietu galėsite keliauti 5 kartus po 75 minutes Barselonos miesto metro + autobusais + tramvajais.

T10 bilietą galima įsigyti bilietų automatuose stovinčiuose kiekvienoje metro ir traukinių stotelėje (prie vartų), turizmo informacijos centruose arba tabakinėje šalia oro uosto 2-ojo terminalo.
Jei planuojate dažniau naudotis viešuoju Barselonos transportu, tuomet labiau verta įsigyti 1, 2, 3, 4 ar 5 dienų bilietą, kurį turėdami galėsite naudotis viešuoju miesto transportu neribotą kartų skaičių (1 dienos bilietas kainuoja 7€; dviejų - 13€; 5 dienų - €28.50).
Daugiau informacijos apie T10 ir kitus daugkartinius Barselonos transporto bilietus galite rasti: http://www.fgc.es/eng/bitllets_integrats.asp

Barselonos miesto viešasis transportas

Metro

Pasakodama apie Barseloną aš vis pajuokauju, kad su požeminiu Barselonos pasauliu susipažinau niekuo neprasčiau nei su antžeminiu. Tiesą pasakius Barselonos metro man patiko tiek, kad dažnai traukdavau į jį ne tik jei tekdavo nusigauti iki tolimesnių objektų, bet netgi jei tekdavo paėjėti nuzulintomis vietovėmis daugiau nei kilometrą, pvz. tarp Liceu ir Katalonijos aikštės ar panašiai.

Barselonoje iš viso yra 8 metro linijos: L1 – raudona; L2 – violetinė; L3 – žalia; L4 – geltona; L5 – mėlyna; L9 – oranžinė; L10 – žydra; L11 – elektrinė. Orientuotis paprasta (daug paprasčiau nei gali pasirodyti skaitinėjant visokius atsiliepimus ir patarimus; tiesiog nusileiskite ir išbandykite), o visas atokiausias vietoves galima pasiekti ypatingai greitai. Čia rasite: metro schemą. Kai privažiuojate, kokią nors stotelę, vagonuose, virš durų kabančiose schemose taip pat užsidega raudona lemputė prie jos pavadinimo. Barselonos metro veikia maždaug nuo 5:00 val. ryto iki 24:00 ar 2:00 val. nakties. O iš šeštadienio į sekmadienį - ištisą parą.

Kitas miesto transportas

Be metro, Barselonos mieste taip pat kursuoja FGC traukiniai (viršuje pateiktoje schemoje L6, L7 ir L8 linijos (didžiausia tikimybė, kad Jums prireiks L7 linijos, jei nuspręstumėte aplankyti Tibidabo kalną), autobusai, yra dvi tramvajaus linijos (schemoje T1, T2, T3 ir T4 linijos).

Visose šiose išvardintose transporto priemonėse galioja T10 bilietai arba vienkartiniai, kurie kainuoja 2€ ir taip pat galioja 75 min. – per šį laiką galite nemokamai persėsti iš vienos viešojo transporto priemonės į kitą. Tiesa, turint vienkartinį bilietą ir keičiant metro liniją į FGC traukinį, prie vartų teks įsigyti naują bilietą, o jei turėsite T10, 75 min. trukmės kelionėje persėdimas iš metro į FGC traukinius arba atvirkščiai, išliks nemokamu.

Barselonos turistinis autobusas

Jei Barselonoje būsite vos 1 ar 2 dienas ir norėsite išvysti, kuo daugiau miesto įdomybių, tuomet verta pasvarstyti apie apžvalginę ekskursiją dviaukščiu Barselonos turistiniu autobusu (Barcelona Bus Turístic). Įprastai jie važinėja trimis maršrutais ir stoja 44-iose stotelėse, kuriose galite išlipti, apsižvalgyti, o tada, vėl sulaukę kito autobuso, tęsti numatytą kelionę. Barselonos turistinio autobuso schema *.pdf formatu.. Jie važinėja dienos metu, maždaug tarp 9.00 ir 20.00 val. Vieną dieną galiojančio Barselonos turistinio autobuso bilieto kaina suaugusiam - 26€; dviems dienoms - 34€. Verta atkreipti dėmesį, kad perkant bilietą internetu yra taikoma 10% nuolaida. Svetainė: www.barcelonabusturistic.cat

Kadangi mes greitai apsipratome prie Barselonos metro ir kitų viešojo transporto subtilybių, tai šiuo autobusu nesinaudojome, nes neapsimokėjo nei laiko, nei pinigų atžvilgiu. Todėl plačiau apie jį negaliu pakomentuoti.

Ką dar verta žinoti turistams vykstantiems į Barseloną?

Pirmąjį kiekvieno mėnesio sekmadienį, įėjimas į daugybę Barselonos muziejų yra nemokamas. Taigi, jei savo kelionių metu nevengiate lankyti muziejų, verta suplanuoti kelionę į Barseloną, kad iškristų pirmasis mėnesio sekmadienis. Taip pat dažnai muziejus nemokamai galima aplankyti šeštadienių ar sekmadienių popietėmis. Prie kiekvienos lankytinos vietos aš pasistengsiu nurodyti jų oficialių svetainių adresus, todėl nepatingėkite panaršyti šviežiausios informacijos apie jų lankymą.

BARSELONOS LANKYTINOS VIETOS

88 – tiek pribaksnojau lankytinų vietų savo Barselonos žemėlapyje (o su kavinėm, barais, restoranais – tai ir dar daugiau). Per 3 dienas ir 4 naktis visas jas aplankyti būtų nerealu, todėl kelios iš jų atkrito namuose; kitos - kelionės eigoje. O kriterijai pagal kuriuos jos buvo atmestos yra grynai asmeniški. Aš visada išmainysiu istorijos, archeologijos ar meno muziejus, jei šalia bus, koks nors įdomesnis neaplankytas gamtos objektas, paplūdimys, parkas ar technikos objektas. Taip pat, kadangi vyras abejingas tradicinėms sporto šakoms aka futbolas ir krepšinis, tai su jo palaiminimu sėkmingai atkrito visokie stadionai. Dėl menko repertuaro – teatrai. Iš Gaudžio šedevrų – atsirinkome 5 pagrindinius, iš kurių pasišovėme aplankyti tik vieno vidų. Ir, kadangi šį kartą keliavome be vaiko, tai visokie zoologijos sodai, akvaparkai ir akvariumai taip pat liko už borto. Kad žinotumėte, kad tos vietos egzistuoja ir jas galite aplankyti, aš jas vis vien palikau žemiau pateiktame sąraše, bet palieku be išplėstinių asmeninių komentarų.

Realiai užsibrėžtą programą mums pavyko įvykdyti apie 70%. Jei būtų užtekę proto vietoj žieminių batų įsidėti patogius kedus, turbūt būtų pavykę aplakstyti visus 80-90% mano žemėlapyje susižymėtų vietų. Bet niekados nepagalvojau, kad vasario mėnesį net ir Barselonoje temperatūra galėtų pakilti virš 20, taigi be didelių apmąstymų užsimaukšlinti rudeniniai/žieminiai batai, galiausiai apribojo mūsų mobilumą Barselonoje.

La Rambla

Kadangi mūsų viešbutis patogiai įsitaisęs La Rambla gatvėje, tai nuo jos ir pradėjome savo pažintį su miestu. La Rambla yra viena garsiausių Barselonos, o galbūt ir visos Katalonijos gatvių, įsiterpusi tarp Gotikinio kvartalo (Bari Gotic) ir El Rival. Tikriausiai neatsiras nė vieno Barseloną aplankiusio turisto, kuris nebus bent praskuodęs šia 1,2 km. ilgio gatve. Čia gausu visokiausių suvenyrų parduotuvėlių, kavinukių ir loterijos bilietų kioskelių. Daug prekiautojų, muzikantų, mimų, kortų būrėjų ir, kaip dažnai kiti perspėja, dar daugiau kišenvagių. Tiesą pasakius neteko pastarųjų nei matyti, nei kažkaip nuo jų nukentėti. Už tat patruliuojančios policijos – sočiai. Tiesiog elkitės protingai - nesinešiokite piniginių galinėse kišenėse, nepalikite be priežiūros savo daiktų, ignoruokite tuos, kurie kažko reikalauja iš jūsų, t.t. - ir į nemalonią situaciją abejoju ar pateksite.

Pats La Rambla gatvės pavadinimas kilęs iš arabiško žodžio rambla, reiškiančio išdžiūstančios upės vagą. Kadaise, tai buvo tik purvinas kelias, vingiuojantis palei aukštą miesto sieną ir palei ją šniokštusiu upeliuku. XVIII amžiaus pabaigoje senojo miesto sienos buvo nugriautos, Barselona ėmė plėstis, išdygo namai, o La Rambla tapo erdviu ir, kaip pastebėsite populiarumo nestokojančiu bulvaru. Nors man, šitos gatvės garbinimas liko šiek tiek nesuprastas ir aš, kur kas mieliau nerdavau į šalutines, lygiagrečias gatveles.
Pati La Ramblos gatvė yra padalinta į 5 atskiras atkarpas: Rambla de Santa Mónica pavadinta čia stovinčios bažnyčios garbei; Rambla dels Caputxins – kapucinų vienuolynui įamžinti; Rambla de Sant Josep arba Rambla de les Flors pavadinta, dėl daugybės gėlių prekystalių, nusėjusių šios atkarpos pakraščius; Rambla del Estudis pavadinimas kilo nuo universiteto stovėjusio toje vietoje iki XVI amžiaus; ir galiausiai Rambla de Canaletes dedikuota čia stovinčiam miesto simboliui – Canaletes fontanui.

La Rambla lankytinos vietos (eilės tvarka, keliaujant nuo Katalonijos aikštės link jūros):

Katalonijos aikštė (Plaça de Catalunya) – Barselonos miesto centras ir kataloniečių pasididžiavimas, kur susitinka senasis miestas su moderniu, tik XIX amžiuje iškilusiu Eixample rajonu. Iš Katalonijos aikštės išsišakoja net 9 judrios gatvės ir prasideda žymiausi Barselonos pėsčiųjų bulvarai. Aikštė garsi besibūriuojančiais gatvės muzikantais, nuolatos čia trykštančiais fontanais, įdomiomis statulomis… Katalonijos aikštėje įsikūręs pagrindinis Barselonos turistinis informacinis centras (nors jų gausu visame mieste) ir daugumai turistų ji yra pagrindinis atspirties taškas į daugybę kitų miesto vietų, kadangi Katalonijos aikštė laikoma pagrindiniu miesto transporto mazgu: čia prasideda svarbiausi miesto autobusų maršrutai, stoja Aerobus'ai ir dviaukščiai turistiniai autobusai, susikerta pagrindinės metro bei miesto traukinių linijos ir t.t.
Kaip nuvykti?
Metro: L1 – raudona linija ir L3 – žalia linija (Plaça Catalunya stotelė); L2 – violetinė linija ir L4 – geltona linija (Passeig de Gràcia stotelė).
FGC traukiniais: L6 ir L7 linijos
Miesto autobusais Nr.: 9, 14, 16, 17, 24, 28, 41, 42, 55, 58, 59, 66, 67, 68, 141.
Naktiniais autobusais: N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7, N8, N9, N11

Canaletes fontanas (Font de Canaletes) – dar vienas Barselonos miesto simbolis ir puošmena įsitaisiusi šiaurinėje La Rambla gatvės dalyje. Tai kone populiariausia barseloniečių susitikimų vieta ir didžiulė turistinė atrakcija. Kiekvieną dieną daugybė miesto svečių trumpam sustoja prie fontano, kad pagurkšnotų iš Canaletes fontano trykštančio gėlo vandens. Legendoje pasakojama, jog kiekvienas atsigėręs jo, būtinai įsimyli Barseloną ir dar ne kartą čia sugrįžta. Gerdos nėra – nėra, kas visus šitus dalykus pas mus testuotų, nes bent jau aš šitoje vietoje - no fun. Marius irgi atsisakė šio fontano vandenį ragauti. Taigi, jei mes ir grįšime į Barseloną, tai tikrai ne dėl stebuklingų šio fontano galių.

Canaletes fontanas taip pat glaudžiai asocijuojasi su Barselonos futbolo komandos pergalėmis. Nuo XX amžiaus pradžios prie fontano įprato rinktis futbolo fanatai: pradžioje, kad sužinotų mylimos komandos rezultatus, surašytus ant lentos šalia fontano, o mūsų dienomis, kad triukšmingai atšvęstų pergalę.
Lengviausia Canaletes fontanas pasiekiamas iš Katalonijos aikštės.

• Trumpam išsukame iš La Ramblos ir apžiūrime:

1. Barselonos kultūros centrą ir Šiuolaikinio meno muziejų (Adresas: Plaça dels Angels, 1; Darbo laikas: pirmadieniais – penktadieniais nuo 11 iki 15.30 val; šeštadieniais nuo 10 iki 21 val.; sekmadieniais ir švenčių dienomis nuo 10 iki 15 val. Antradieniais nedirba! Kaina: 8 €. Pirmąjį mėnesio sekmadienį - nemokamai);

2. Ramelleres gatvėje slepiasi kone keisčiausia Barselonos įdomybė, o dar tiksliau keistenybė – Kūdikių atsikratymo anga, katalonietiškai vadinama “El Torn dels Orfes”. Nedidelis, medinis besisukantis ratas įleistas į mūrinę, 17 numeriu pažymėto namo sieną ir nieko apie jį nežinantiems, labiau primenantis keistą sienos ornamentą ar net mažą šventyklėlę, kadaise buvo sujungtas su čia įsikūrusiu vienuolynu bei vaikų prieglauda ir buvo naudojamas anonimiškai palikti pinigines aukas, maisto ar nepageidaujamus kūdikius.
Adresas: Ramelleres 17, Barselona. Lengviausia pasiekti nuo Katalonijos aikštės.

• Grįžtame į La Ramblos gatvę ir 115 numeriu pažymėtame name randame įsikūrusią Karališkąją mokslo ir meno akademiją / teatrą (Real Academia de Ciencies i Arts). Pastatas buvo pastatytas 1894 metais ir jį suprojektavo katalonų architektas ir akademijos narys - Josep Doménech i Estapa. Fasadą iki šiol puošia pirmasis miesto laikrodis.

Betliejaus bažnyčia (Església de Betlem) – vienas seniausių La Ramblos bulvaro pastatų, iškilęs tarp 1680 ir 1729 metų. Tai baroko stiliaus pastatas, suprojektuotas Josep Juli.
Adresas: Xuclà 2, Rambla, Barselona (greičiausiai pasiekiama nuo Katalonijos aikštės)
Darbo valandos: nuo 8 iki 21 val.

Moja rūmai (Palau Moja) iškilę 1774 metais, kaip Mojos markizo šeimos rezidencija. Savo šlovės metais, prabangūs neoklasikinio stiliaus rūmai yra regėję daugybę garsių puotų. Juose gyveno daugybė kilmingų šeimų, menininkų bei jų globėjų. Dabar juose įsikūręs Kultūros paveldo departamentas ir retkarčiais juose rengiamos parodos. Tai vienintelis metas, kai Mojos rūmai duris atveria lankytojams. Įėjimą į rūmus rasite Portaferrissa gatvėje, kur lankytojus pasitinka masyvios medinės durys – dažniausiai atdaros, net jei nevyksta parodos, todėl niekas netrukdo apžiūrėti rūmų vidinį kiemelį ir jo įdomybes.
Adresas: Carrer Portaferrissa 1 / Rambla 118, Barselona (greičiausiai pasiekiami nuo Katalonijos aikštės)

Virreina rūmai La Rambla gatvėje buvo pastatyti tarp 1772 ir 1777 metų, kaip Peru vicekaraliaus Manuel d’Amat rezidencija. Mūsų dienomis rūmuose vyksta įvairios fotografijos, dailės ar istorinių daiktų parodos. Mūsų apsilankymo metu vyko Arnau Puig dedikuota ekspozicija. Įėjimas įprastai būna nemokamas.
Adresas: La Rambla 99, Barselona
Darbo laikas: antradieniais – sekmadieniais nuo 12 iki 20 val.
Greičiausiai pasieksite:
Metro: L1 – raudona linija (Plaça Catalunya stotelė); arba L3 – žalia linija (Liceu stotelė).
FGC traukiniais: L6 ir L7 linijos (Plaça Catalunya stotelė)
Miesto autobusais Nr.: 14, 59, 91, 120 (Boqueria stotelė) .

La Boqueria – populiariausioje pasivaikščiojimų gatvėje šurmuliuojantis maisto turgelis, turistus vilioja neįtikėtina spalvų, kvapų ir skonių įvairove. Turgaus lankytojai čia gali rasti beveik visko: nuo šviežių jūros gėrybių ir mėsos produktų, įvairiausių egzotinių uogų, vaisių ar daržovių iki prieskonių, keptų sūrių, riešutų ir galvas apsukančių saldumynų.
Adresas: La Rambla 91, Barselona
Darbo valandos: pirmadieniais – šeštadieniais nuo 8:00 iki 20:30 val.
La Boqueria turgų greičiausiai pasieksite:
Metro: L3 – žalia linija (Liceu stotelė).
Miesto autobusais Nr.: 14, 59, 91, 120 (Boqueria stotelė)

Erotikos muziejus (Museu de l'Erotica) įsikūręs La Rambla gatvės 96 name. Į jį neužsukome, nes tos pačios tematikos muziejuje lankėmės Kopenhagoje. Daugiau informacijos apie Erotikos muziejų Barselonoje galite rasti: www.erotica-museum.com

Casa Bruno Quadros – La Ramla gatvės 82 namas iš aplinkinių išsiskiria įspūdingu fasadu. Pakėlę akis virš parduotuvių vitrinų išvysite įdomų pastatą dekoruotą skėčiais ir kinietišku drakonu. Gaila, bet nuotraukos jį iliustruoti neturiu. Kaip ten sakoma, kuo arčiau gyveni, tuo rečiau atkreipi dėmesį. Mūsų viešbutis buvo prie pat ir nepaisant to, kad kiekvieną kartą praeidama pro šalį prisiekinėjau sau, kad jau kitą kartą eidama būtinai nepatingėsiu išsitraukti fotoaparatą ir jį nufotografuoti, galite jau nuspėti, kuo visa tai užsibaigė. Jo kampas šiek tiek matosi nuotraukoje su Miro mozaika.
Sakoma, kad maždaug 1885 metais šitame name buvo įsikūrusi skėčių parduotuvė, todėl jo fasadas buvo išpuoštas skėčiais. O egzotiškumo pastatui suteikiantys pekiniški žibintai, kinietiškas drakonas ir egiptietiški balkonai tiesiog buvo madinga dekoracija 1888-ais, kai Barselonoje vyko Pasaulinė mugė.
(Nuotrauka:Cesiaus)

Miro mozaiką išvysite ant La Ramblos bulvaro grindinio, maždaug pusiaukelėje tarp Katalonijos aikštės ir Kolumbo paminklo. Garsus katalonų menininkas Joan Miro ją sukūrė 1976 metais. Paprastų formų ir ryškių spalvų mozaika labai pagyvina žymųjį pėsčiųjų bulvarą.
Visai šalia Miro mozaikos yra Liceu metro stotelė - L3 - žalia linija.

Liceu operos rūmai (Gran Teatre del Liceu). Jei futbolo aistruoliai atvykę į Barseloną pirmiausiai skuba pažiūrėti rungtynių Camp Nou stadione, tai teatro mėgėjai būtinai suplanuoja apsilankyti Liceu operos rūmuose. Teatro repertuarą rasite oficialioje Liceu rūmų svetainėje: http://www.liceubarcelona.cat/en.html.
Adresas: La Rambla 59, Barselona
Bilietų kasos dirba: pirmadieniais-penktadieniais nuo 13:30 – 20:00 val. (arba 30 minučių iki spektaklio).
Liceu teatrą greičiausiai pasieksite metro: L3 – žalia linija (Liceu stotelė).
Miesto autobusais nr.: 14, 59, 91, 120

Karališkoji aikštė (Palaça Reial) suprojektuota Francesc Daniel Molinos ir įkurta XIX amžiaus viduryje. Sakoma, jog tai yra Garibaldžio aikštės Meksikoje kopija. Šviestuvus šiai aikštei specialiai sukūrė žymusis katalonų architektas Antonis Gaudí.
Dabar aikštėje dažnai išvysite grojančius gatvės muzikantus, triukus atlikinėjančius akrobatus… Ir šiaip, - tai populiari barseloniečių susitikimų vieta, ypatingai sutemus, mat aikštę supa daugybė restoranų, čia taip pat įsikūrę keli garsiausi Barselonos naktiniai klubai. Rekomenduoju apsilankyti aikštėje įsikūrusiame angliško tipo “Pipa” klube, įrengtame Šerloko Holmso tematika. Taip pat verta užsukti į Karališkoje aikštėje įsikūrusį "Tarantos" barą, jei norite išvysti flamenko pasirodymą, kainuojantį vos 8€. Daugiau informacijos rasite: www.masimas.com

Guelio rūmai (Palau Güell) pastatyti 1890 metais. Šis gyvenamasis namas yra vienas pirmesnių ir vienas iš svarbiausių architekto Antonio Gaudi darbų. Juos projektuojant atsiskleidė žaismingas Gaudi originalumas. Šiuo darbu architektas ieškojo naujų formų, bei tuo pačiu norėjo atsisakyti propaguotos eklektikos. Tai drąsus, neįprastas ir įspūdingas architektūrinis kūrinys, pelnęs tarptautinį pripažinimą ir nuo 1984 metų saugomas UNESCO.
Adresas: Carrer Nou de la Rambla 3-5, Barselona
Darbo valandos: antradieniais-sekmadieniais nuo 10:0 iki 17:30 val.; pirmadieniais nedirba.
Kaina: 12€. Kiekvieną pirmą mėnesio sekmadienį Guelio rūmus visi gali aplankyti nemokamai ir ta galimybe mes galiausiai pasinaudojome.
Oficiali svetainė: www.palauguell.cat
Kaip nuvykti?
Metro L3 – žalia linija (Liceu stotelė)
Miesto autobusais nr.: 14, 59, 91, 120

Santa Monica meno centras įsikūręs senuose Santa Monikos vienuolyno (įkūrimo data 1636 m.) rūmuose. 1984 metais rūmai buvo paskelbti istoriniu paminklu ir paversti į parodų galeriją.
Adresas: La Rambla 7, Barselona
Darbo valandos: antradieniais – penktadieniais nuo 11:00 iki 21:00 val.; šeštadieniais nuo 11:00 iki 14.00 val. ir nuo 16.00 iki 20.00 val.; sekmadieniais ir pirmadieniais nedirba!
Lankymas – nemokamas.
Oficiali interneto svetainė: www.artssantamonica.cat
Kaip nuvykti?
Metro L3 – žalia linija (Drassanes stotelė)
Miesto autobusais nr.: 14, 59, 91, 120

Vaškinių figūrų muziejus (Museu de Cera). Į vidų nėjome, nes esame aplankę analogišką vaškinių figūrų muziejų Londone. Bet į įspūdingą muziejaus pastatą atsimušėme visiškai atsitiktinai, pirmą naktį klaidžiodami po Gotikinį kvartalą be žemėlapių. Tuomet už akių užkliuvo ant stogo tupintis supermenas ir tik vėliau dašuto, kad tai bus Barselonos vaškinių figūrų muziejus.
Adresas: Banca, 7, Barselona.
Darbo laikas: pirmadieniais – penktadieniais nuo 10 iki 13.30 ir nuo 14 iki 19.30; šeštadieniais, sekmadieniais ir švenčių dienomis nuo 11 iki 14 ir nuo 16.30 iki 20.30 val.
Kaina: 15€.
Interneto svetainė: www.museocerabcn.com
Kaip nuvykti?
Metro L3 – žalia linija (Drassanes stotelė)
Miesto autobusais nr.: 14, 18, 36, 38, 57, 59, 64, 91

• Galiausiai, La Rambla gatvės pabaigoje prieiname Kolumbo paminklą/apžvalgos bokštą (Monument a Colom) simbolizuojantį atrastą naują pasaulio dalį - Ameriką. 60 metrų aukščio monumentas pastatytas 1888 metais toje vietoje, kurioje garsusis keliautojas išsilaipino 1493 metais Barselonoje, grįžęs po Amerikos atradimo.
7,2 metrų dydžio Kolumbo statulą stovi ant masyvios Korintinės kolonos viršaus ir kairėje rankoje laiko žemėlapį, o dešine ranka rodo kažkokią kryptį. Kai kurie pasakoja, kad Kolumbo dešinioji ranka nukreipta į Naująjį pasaulį, bet tas, kuris nors truputį orientuojasi erdvėje, nesunkiai supras, kad tai tėra tik graži pasaka turistams. Paminklo kolona ir masyvus pagrindas yra gausiai išpuošti įvairiomis dekoratyvinėmis kompozicijomis, alegorinėmis statulomis, herbais ir bareljefuose įamžintomis pirmosios Kolumbo kelionės į Ameriką scenomis. Įdomiausia, kad puošni kolona yra tuščiavidurė ir joje yra įrengtas liftas, kuriuo galima pakilti į paminklo viršų ir jame esančią apžvalgos aikštelę.
Darbo laikas: kasdien nuo 9:00 - 20:30 val.
Kaina: €5
Artimiausia metro stotelė: Drassanes (L3 – žalia linija).

• Šalia Kolumbo muziejaus dar yra įsikūręs Barselonos Jūros muziejus (nesupainiokite su žymiuoju Barselonos akvariumu, nes tai dvi atskiros įstaigos). Jūros muziejus yra įsikūręs senose karališkojo laivyno statyklose. Tai yra vienas įdomiausių ir didžiausių muziejų Barselonos mieste, ypatingai įdomus visiems tiems, kas domisi jūrų navigacijos ir laivininkystės istorija. Turtingą Barselonos jūros muziejaus ekspoziciją sudaro įvairiausių dydžių bei formų laivų modeliai, jūrininkystėje naudojami įrankiai, brėžiniais, senoviniai žemėlapiai, piešiniai ir t.t.
Tačiau, iki 2014 metų Barselonos jūros muziejus yra rekonstruojamas ir labai nedidelė ekspozicijos dalis prieinama lankytojams.
Jūros muziejaus adresas: Avinguda Drassanes 1, Barselona.
Darbo laikas: kasdien nuo 10:00 iki 20:00 val.;
Bilieto kaina: įprastai būdavo 6€ suaugusiems, bet dėl muziejuje vykdomos renovacijos, nuo 2012 iki 2014 metų kaina sumažinta iki 2,5€. Nemokamai muziejų galima aplankyti kiekvieną sekmadienį nuo 15 val., taip pat gegužės 18 ir rugsėjo 24 dienomis.
Daugiau informacijos rasite: www.mmb.cat
Artimiausia metro stotelė: Drassanes (L3 – žalia linija).

Pasivaikščiojus La Ramblos gatve ir apžiūrėjus visas jos įdomybes, toliau pažintį su Barselona turbūt įdomiausiai pratęsti Gotikiniame kvartale ir La Riberoje. Bet vidurdienio saulė mums užkaitino taip smagiai, kad kojos pačios link paplūdimio patraukė. Kadangi mūsų kelionė vyko vasario mėnesio pradžioje, tai aš jam labai didelio dėmesio iš anksto neskyriau, o pasirodo reikėjo, kadangi net ir viduržiemy temperatūra Barselonoje sugeba šoktelti aukščiau nei +20oC ir išpuolus tokioms aplinkybėms, tikrai sunku atsispirti netikėtoms saulės vonioms, o gal net ir niurktelėjimui į jūrą.

Barseloneta - tai vienas iš seniausių ir arčiausiai Barselonos miesto centro esantis paplūdimys, kuris pietvakarinėje pusėje jungiasi su senuoju uostu ir Montžuiko kalnu, o šiaurės rytuose su Olimpiniu miesteliu. Taigi net ir pakeliui į paplūdimį yra, ką aplankyti.

• Kelionę pradedame prie taip vadinamų Golondrinų – didžiausios Barselonos uosto turistinės atrakcijos. Golondrinos – tai turistinių laivų kompanija, veikianti Barselonoje nuo 1888 metų ir siūlanti turistams susipažinti su Barselonos miestu iš jūros pusės, plaukiant klasikiniais dviejų aukštų mediniais laivais, dažniausiai taip pat, kaip ir juos valdanti įmonė, vadinamais golondrinomis.
Kelionės golondrinomis įprastai trunka 35 minutes ir jų metu turistams aprodomos Barselonos jachtų prieplaukos, žvejų ir krovininių laivų uostai bei dokai. Įmonė taip pat siūlo 90 minučių turistines keliones katamaranais, kadangi jų metu išplaukiama į atvirą jūrą.
Į šias ekskursijas Barselonos turistiniais laivais verta atkreipti dėmesį Barselonos turistinės kortelės savininkams, nes viena kelionė golondrinomis įprastai jiems būna nemokama.
Daugiau informacijos apie keliones golondrinomis rasite: www.lasgolondrinas.com

• Horizonte matosi Torre del Rellotge – laikrodis, senovėje žvejų uostui tarnavęs švyturiu ir Porta d’Europa tiltas, prireikus pakeliamas, kad galėtų praplaukti į uostą krovininiai laivai.

• Prieiname didelį sporto ir laisvalaikio centrą – Maremagnum ir prie jo prisišliejusį populiarųjį Barselonos akvariumą (L‘Aquarium de Barcelona). Tai vienas iš didžiausių jūrinio tipo muziejų Pasaulyje ir vienas iš įdomiausių akvariumų Europoje. Keliose dešimtyse muziejuje įrengtų akvariumų gyvena daugiau nei 10 tūkst. jūros gyvūnų iš Viduržemio jūros baseino ir įvairiausių tropinių jūrų. Keliaujant skaidriu povandeniniu tuneliu ir stebint aplinkui plaukiojančius žuvų tuntus tikrai nesunku pasijausti lyg vaikštant jūros dugnu ir priklausant vandens karalystei. Tačiau verta žinoti, kad Barselonos akvariumas yra viena populiariausių Barselonos lankytinų vietų, ypač mėgiama šeimų su vaikais. Todėl norėdami jį aplankyti, pasiruoškite atstovėti ilgą eilę ir už įėjimą pakloti po 19€ suaugusiesiems ar po 14€ vaikams.
Eilių galite išvengti ir šiokių tokių nuolaidų galite tikėtis bilietus pirkdami internetu: one.secutix.com
Barselonos akvariumo adresas: Moll d’ Espanya, Port Vell, Barselona
Darbo valandos: kasdien nuo 09:30 iki 21:00 val. Vasaros sezonu dirba iki 23 val.
Kaina: 19€ - suaugusiems; 14€ - vaikams (5-10 m.).
Daugiau informacijos rasite: www.aquariumbcn.com
Artimiausia metro stotelė: Drassanes (L3 - žalia linija).

• Šalia Barselonos akvariumo yra įsikūręs IMAX kino teatras, įprastai lankytojams paliekantis be galo didelį įspūdį. IMAX teatruose rodomi filmai, filmuoti ant itin plačios kino juostos, todėl tokiems teatrams būdingi labai dideli ekranai. Juose taip pat būna įmontuoti specialūs projektoriai ir galinga garso aparatūra, kas leidžia žiūrovams patirti visus 3D kino malonumus.
Daugiau informacijos galite rasti: imaxportvell.com

• Pro vaizdingą parkelį vėl išnėrus į Barselonos uosto promenadą, pirmiausiai akys užkliūna už impozantiškos skulptūros, vaizduojančios veidą padengtą spalvinga mozaika. Ji taip ir vadinama: “Barselonos veidu” arba tiesiog “Galva”. Šio kūrinio stilistika šiek tiek primena Miro sukurtiems darbams, todėl dažnai yra klaidingai priskiriama prie Miro kūrinių. Iš tikrųjų “Barselonos veidas” buvo suprojektuotas grafinio dizainerio Rojaus Lichtenšteino ir įgyvendintas Diego Delgado, tarp 1991 ir 1992 metų, - kaip tik Barselonos olimpinėms žaidynėms atminti.
Adresas: Moll de la Fusta - Mirador del Port Vell, Barselona
Susisiekimas: metro L4 – geltona linija (Barceloneta stotelė); miesto autobusai nr: 14, 36, 57, 59, 64 ir 157.

• Jei pasivaikščiosite erdvia ir elegantiška, palmėmis apsodinta Barselonos uosto promenada, garantuoju, kad savarankiškai aptiksite ir daugiau visokių keistų, linksmų ar įdomių skulptūrų. Pvz., linksmą „La Gamba“ - krevetę su omaro žnyplėmis – vieną iš 1992 metų iš Barselonos Olimpinių žaidynių ir atsinaujinusio uosto simbolių (aut. Javier Mariscal).

Ar „La Parella“ (Pora) – man labiau primenanti undinėles (aut. Lautaro Diaz).
(Pastaba: skulptūras nufotografavau patyliukais blūdinėdama po miegantį Barselonos uostą tarp 6:00 ir 8:00 val. ryto, todėl apšvietimas toks tamsus).

• Toliau keliaudami link Barselonetos paplūdimio prieiname Jūros rūmus (Palau de Mar), kuriuose yra įsikūręs Katalonijos istorijos muziejus (Museu d'Història de Catalunya). Apie jį esu girdėjusi daug gerų atsiliepimų - muziejus moderniai įrengtas ir įdomus, interaktyviai pateikti eksponatai patrauklūs ne tik suaugusiems, bet ir vaikams, todėl yra mielai visų lankomas. Bet supraskite, - vasario mėnesį galimybę pasidžiaugti saule turime ne kasdien, o muziejų aplankyti galima bele kada… todėl mes vėl praeiname pro šalį.
Adresas: Pl. Pau Vila, 3. (Palau de Mar), Barselona
Darbo valandos: antradieniais – šeštadieniais nuo 10:00 iki 19:00 val.; trečiadieniais dirba iki 20:00 val.; sekmadieniais ir švenčių dienomis iki 14:30. Pirmadieniais nedirba.
Kaina: 4€ suaugusiems, 3€ vaikams (7-16 metų amžiaus). Vaikams iki 7 metų įėjimas į muziejų yra nemokamas. Visiems muziejus nemokamai atveria duris kiekvieną pirmą mėnesio sekmadienį arba balandžio 23, gegužės 18, rugsėjo 11 ir 24 dienomis.
Transportas: metro L4 - geltona linija (Barceloneta stotelė); miesto autobusai nr.: 14, 17, 36, 39, 40, 45, 51, 59, 64, 120 ir D20.
Daugiau informacijos rasite: www.en.mhcat.cat

Barselonetos paplūdimys (Platja Barcelonetta) - mėgstama jaunimo ir užsienio turistų laisvalaikio leidimo vieta, kurioje vyksta aktyvus gyvenimas: lankytojus vilioja barai ir kavinės, čia įrengtas 4 kilometrų ilgio medinis takas pasivaikščiojimams, aikštelės sportui... Tingiai vaikštinėjančius praeivius stebina paplūdimyje išsibarsčiusios savotiškos skulptūros. Kaip galite pastebėti, ne vien Vilnius turi keistą surūdijusį vamzdį.

Sunku dabar net įsivaizduoti, kad vos prieš du dešimtmečius ši vietovė tebuvo industrinė miesto dalis, nusėta neišvaizdžiais uosto sandėliais ir subjaurota geležinkelio bėgiais. Barselonetos paplūdimys buvo įrengtas tik prieš 1992-ųjų metų Olimpines žaidynes, kai buvo tvarkoma visa Barselonos pakrantė. Tuo pačiu metu, šalia paplūdimio iškilo Olimpinis kaimelis aplink kurį apsodinti parkai, įrengtas Olimpinis uostas, pastatyti apartamentai ir du 44 metrų aukščio dangoraižiai - aukščiausi pastatai visoje Ispanijoje.
Barselonetos paplūdimys lengvai pasiekiamas viešuoju transportu:
metro L4 - geltona linija (Barceloneta stotelė arba Ciutadella / Vila Olímpica); miesto autobusais nr.: 14, 17, 36, 39, 40, 45, 51, 59, 64, 120 ir D20.

• Senasis Žvejų kvartalas (vadinamas tiesiog Barseloneta) yra įsitaisęs tarp Barselonetos paplūdimio, Olimpinio miestelio bei Citadelės parko ir iš viršaus atrodo lyg būtų atskirtas nuo likusio Barselonos miesto.

Istoriškai skurdžiausiu laikytas senasis rajonas, mūsų dienomis tikriausiai yra mažiausias kvartalas Barselonoje. Už tat jis labai mielas, gražus ir jaukus, spinduliuojantis neišsenkančia energija. Tiesios lyg stygos gatvelės įsispraudusios tarp dviaukščių namų iš paukščio skrydžio atrodo lyg taisyklingi kvadratai. Keliaujant pėsčiomis - virš galvų plaikstosi skalbinių girliandos. Tai pati tinkamiausia lankytina vieta, tiems kas nori pasmaguriauti jūros gėrybėmis ar žuvies patiekalais, nes čia įsikūrę daugybė visokių restoranų ir kavinių.

• Užklydę į pietinę senojo Žvejų kvartalo dalį, aptiksite keistą bokštą su liftu ir keltuvu kursuojančiu tai pirmyn, tai atgal link Montžuiko kalvos ir paįvairinančiu Barselonos uosto padangę. Tai taip vadinamas Transbordador Aeri del Port arba Teleferico del Puerto. Šitas istorinis technikos objektas pirmiausia patraukė mano akį, kai internete ėmiausi ieškoti įdomesnių Barselonos lankytinų vietų. Abejonių nebuvo, kad net aukščio baimė man nesutrukdys išbandyti šitos transporto priemonės. Ir, iš tikrųjų - skrydis Transbordador Aeri liko viena iš įsimintiniausių akimirkų patirtų Barselonoje.

Tai ganėtinai populiari Barselonos atrakcija ir esu girdėjusi iš pažįstamų, kad vasaros sezonu, norintiems paskraidyti Transbordador Aeri, tenka laukti eilėje net 3-4 valandas. Ne kiekvienas turi tiek kantrybės. Taigi, pliusas keliaujant žiemą – laukdami savo skrydžio sugaišome vos 5 minutes.
Darbo laikas: kasdien nuo 10:00 iki 18:00 val.;
Kaina: 15€ - į abi puses; 10€ - į vieną pusę.
San Sebastian bokštas su keltuvo stotele lengviausiai pasiekiamas nuo Barselonetos paplūdimio.
Daugiau informacijos: www.telefericodebarcelona.com

Kadangi uosto keltuvas mus jau užskraidino ant Montžuiko (Montjuїc), tai praktiškai neliko nieko kito, kaip tik šiandieną aplėkti bent dalį jo įdomybių. Ne taip jau paprasta, kai per dieną kojos įveikusios ~25 kilometrus jau purtėsi nuo visos šitos papildomos naštos.

Montžuikas – tai barseloniečių poilsio, linksmybių ir muziejų rajonas. Taip pavadintas, nes yra įsikūręs ant 213 metrų aukščio Montžuiko kalvos, paskendusios – žalumoje ir sąlyginėje ramybėje. Įdomiausios lankytinos vietos:

Fundació Joan Miró – žymaus katalonų menininko Miro darbų muziejus, kuriame sukaupta įspūdinga ir, turbūt, didžiausia menininko paveikslų, skulptūrų bei gobelenų kolekcija. Šalia muziejaus įsikūrusiame parkelyje galite apžiūrėti kelias įdomias menininko skulptūras.
Muziejaus darbo laikas: antradieniais – šeštadieniais nuo 10 iki 19 val.; sekmadieniais nuo 10 iki 14.30; pirmadieniais nedirba.
Bilieto kaina: €11 – suaugusiems;
Daugiau informacijos: www.fundaciomiro-bcn.org
Lengviausiai pasiekti miesto autobusais nr: 55 arba 150

Teatre Grec – teatras po atviru dangumi, pastatytas 1929 metais.

Castillo de Monjuic - XVIII a. pastatytas karinis fortas, ilgą laiką tarnavęs miesto kalėjimu. Dabar čia yra įrengtas karo muziejus. Pasiekti galite pėsčiomis, pakeliui aplankydami Montžuiko botanikos sodą. Arba moderniu, gondolos tipo keturviečiu keltuvu - Telefѐric de Montjuїc. Čia, kas kam labiau patinka. Keltuvo kaina €6.80 suaugusiems į vieną pusę ir €9.60 į abi.

Olimpinis žiedas (Olimpica) - sporto kompleksų grupė, kurioje vyko pagrindinės 1992-ųjų metų Olimpinių žaidynių varžybos. Kompleksą sudaro:

o Olimpinis stadionas (Estadi Olímpic de Montjuïc);
o Sant Jordi rūmai – kuriuose be sporto varžybų vyksta koncertai ir kiti kultūriniai renginiai.
o Kalatravos bokštas simbolizuojantis olimpinę ugnį;
o Piscines Bernat Picornell – olimpinis baseinas. Veikiantis. Galite nuvykti ir savarankiškai išbandyti.

• Netoli Olimpinio stadiono yra taip vadinamas ispaniškas kaimas - Poble Espanyol, kuriame galima susipažinti su įvairių Ispanijos regionų kultūra. Šis kaimelis buvo įkurtas 1929 m., Barselonoje vykusiai Pasaulinei parodai. Jame lankytojai iki šiol gali susipažinti su įvairiausių Ispanijos regionų architektūra ir apžiūrėti daugybę čia įsikūrusių tradicinių amatų dirbtuvių. Tai įdomi vieta, mėgiama tiek turistų, tiek vietinių gyventojų. Įėjimo kaina 11 €; naktinis bilietas kainuoja 6,50 €.

Nacionaliniai rūmai (Palau Nacional) – įspūdingi rūmai, stovi ant Montžuiko kalvos nuo 1929 metų. Mūsų dienomis juose yra įsikūręs Nacionalinis Katalonijos meno muziejus (Museu Nacional d'Art de Catalunya) su didžiausia katalonų meno ir įspūdinga romaninio meno kolekcija.

Adresas: Nacionaliniai rūmai, Montžuiko kalva, Barselona;
Darbo laikas: antradieniais - sekmadieniais nuo 10 iki 18 val. (vasaros sezonu iki 20 val.); sekmadieniais ir švenčių dienomis dirba nuo 10 iki 15 val.; pirmadieniais – nedirba!
Įėjimo kaina: 12€ (bilietas galioja 2 dienas). Taikomos nuolaidos Barselonos miesto kortelės savininkams, studentams, senjorams, šeimoms su vaikais, bedarbiams, didelėms žmonių grupėms... Vaikams iki 16 metų amžiaus - nemokama. Visi asmenys Nacionalinį Katalonijos meno muziejų gali aplankyti nemokamai: šeštadieniais nuo 15 val.; kiekvieną pirmą mėnesio sekmadienį; rugsėjo 11 ir 24 dienomis; gegužės 18 dieną; Tarptautinę muziejų dieną.
Daugiau informacijos rasite: www.mnac.cat

• Žymieji Barselonos šokantys fontanai - La Font Magica yra viena iš labiausiai turistų lankomų miesto vietų. Magiškieji fontanai buvo pastatyti 1929 m. ir ilgą laiką po Pasaulinės parodos fontanai neveikė. Tačiau fontanai buvo rekonstruoti 1992 metais, prieš Olimpines žaidynes ir iki šiol atgimsta vakarais. Jų kaskados nuvilnija nuo Nacionalinių rūmų terasų ir subėga į didelį fontaną telkšantį nedidelėje aikštėje Montžuiko kalvos apačioje. Išmoningai pasitelkus į pagalbą spalvotus šviesos efektus ir muziką derinant su vandens šokio elementais, čia kuriamas įspūdingas šou. Daugelis tvirtina, jog tai tikrų tikriausia magija. Bet man sunku kažką apie juos plačiau pakomentuoti, nes mūsų viešnagės metu, šie fontanai tiesiog neveikė.
Darbo laikas: spalio – balandžio mėn. penktadieniais ir šeštadieniais nuo 19 iki 21 val.; nuo balandžio 30 d. iki rugsėjo 30 d. ketvirtadieniais-sekmadieniais nuo 19 iki 9:30 val.

• Priekyje stūksantys du Venecijietiški bokštai jungia Monžuiko rajoną su Ispanijos aikšte. 47 metrų aukščio bokštai buvo Venecijos dovana Barselonos miestui, tad visai nenuostabu, kad jie suprojektuoti pagal didžiausios Venecijos Švento Marko varpinės pavyzdį.

Ispanijos aikštėje (Placa Espanya) iki 1715 metų stovėjo kartuvės, kol buvo galiausiai perkeltos į Citadelės parką. Prieš 1929 metų Pasaulinę parodą Ispanijos aikštė buvo perdaryta pagal Josep Amargos projektą ir taip buvo prikelta tarytum naujam gyvenimo etapui. Dabar Ispanijos aikštė yra antra pagal dydį visoje Ispanijoje ir antra pagal svarbą Barselonoje. Ji yra vienas iš pagrindinių Barselonos susisiekimo ir transporto centrų. Čia susikerta metro: L1 - raudona linija ir L3 - žalia linija, stoja tarpmiestiniai traukiniai (Ispanijos aikštėje prasideda kelionė link Montserrato vienuolyno) ir daugybė miesto autobusų. Šalia Ispanijos aikštės taip pat stovi pirmoji bulių kovos arena - Plaça de Braus Monumental, dabar pertvarkyta į didelį prekybos centrą.

Mies van der Rohe paviljone, 1929 metais vykusios Pasaulinės parodos metu buvo įsikūręs Vokietijos paviljonas. Dabar šis pastatas laikomas svarbiu Barselonos moderniosios architektūros pavyzdžiu ir šiuo metu jame įsikūręs žymaus vokiečių architekto, baldų dizainerio ir Modernizmo architektūros pradininko - Ludviko Mies van der Rohe muziejus.
Adresas: Av. Francesc Ferrer i Guàrdia 7, Barselona
Darbo laikas: kasdien nuo 10 iki 20 val.
Kaina: 5€
Daugiau informacijos rasite: www.miesbcn.com

• Moderniame Barselonos miesto pastate, vietinių gyventojų vadinamame Casaramona fabrike, šiuo metu rasite įsikūrusį CaixaForumą - meno tvirtovę, kuris yra tapęs nemokamu Barselonos kultūros centru, kuriame organizuojami nemokami koncertai, modernaus meno parodos ir paskaitos. Ši vieta yra labai patraukli miesto gyventojams ir svečiams.
Adresas: Avinguda Marquès de Comillas, 13, 08038, Barselona
Darbo laikas: pirmadieniais-penktadieniais nuo 10 iki 20 val.; šeštadieniais ir sekmadieniais nuo 10 iki 21 val.
Bilieto kaina: nemokamai
Daugiau informacijos rasite: obrasocial.lacaixa.es

Katalonijos archeologijos muziejuje (Museu de 'Arqueologia de Catalunya) eksponuojami Katalonijos ir Balearų salų priešistoriniai radiniai, jame galima sužinoti svarbių istorinių faktų, apžiūrėti kitų šalių senovines vertybes ir pasisemti daug naudingų istorinių žinių.
Adresas: Passeig Santa Madrona 39-41, Barselona
Darbo laikas: antradieniais-šeštadieniais nuo 9:30 iki 19:00 val.; sekmadieniais nuo 10:00 iki 14:30 val.; pirmadieniais nedirba.
Kaina: 3€ - suaugusiems. Nemokamas lankymas kiekvieną paskutinį mėnesio sekmadienį, balandžio 23, gegužės 18, rugsėjo 11 dienomis.
Daugiau informacijos rasite: www.mac.cat

Etnologijos muziejus (Museu Etnologic) įsikūręs Barselonoje, šiuo metu yra uždarytas renovacijai. Bet įprastai jame eksponuojami įvairūs įdomūs objektai ir dirbiniai iš Okeanijos, Afrikos, Lotynų Amerikos bei Azijos.
Daugiau informacijos ieškokite: www.bcn.cat

Ok, galiausiai išstovėjusi ant kojų nuo 6 val. ryto iki 21, jėgų pasiliko tik nusliūkinti iki restorano – pamaloninti pilvus ir išmaukti vyno butelį, juk po velnių, taigi šiandien mano gimtadienis!

- - - - - - - - - - -

Gotikinis kvartalas (Barri Gotic) – tai Barselonos miesto istorinis, religinis ir politinis centras. Tai miesto širdis ir Barselonos pasididžiavimas. Toje vietoje, kur dabar įsikūręs Gotikinis kvartalas, III a.pr.Kr. stovėjo gyvenvietė, kurią Augusto laikais romėnai įtvirtino, įsteigė savo koloniją ir pavadino Barcino. Šiuo metu – tai yra viena iš turistų labiausiai ir pirmiausiai lankomų Barselonos vietų. Tai miesto kultūrinis centras, kuriame veiklos randa kiekvienas.

Šita Barselonos dalis man turbūt patiko labiausiai. Siaurų, vingiuotų ir painių gatvelių labirintas su gėlėtomis palangėmis ir įmantriausiai bareljefais bei akmeninėmis statūlėlėmis išpuoštomis sienomis - visada turi savo žavesio.

Šiaip, visame Barselonos mieste gatvės yra išdėstytos taisyklingu tinkleliu su labai aiškia sistema, kuri leidžia namų darbus atlikusiems turistams, nesivarginti kelionėje su žemėlapiais, nes visus juos dominančius objektus jie labai lengvai suranda ir be jų. Man atrodo, kad žemėlapių/gps imtuvų mes nė karto nebuvome išsitraukę (nebent ieškodami rekomenduotų valgymo įstaigų). Tačiau, ta sistema negalioja istorinėje miesto širdyje - Gotikiniame kvartale, kur persipynusių tamsių gatvelių labirintai raizgosi be jokios logikos tarp La Ramblos, Barselonos uosto ir La Riberos kvartalo, atskirto plačios Laietana gatvės rytų pusėje.

Aš įkeliu žemėlapį su maršrutu po Gotikinį kvartalą, bet žinodami viršuje išvardintas subtilybes, galite nesibaiminti, kad pasiklysite. Jei net laikinai pasimesite, nekirskite plačių gatvių ir galiausiai išnersite į La Ramblą, Barselonos uostą ar Katalonijos aikštę. Kantriai naršydami Gotikinio kvartalo gatveles, į visas žemėlapyje išvardintas lankytinas vietas, vėliau ar anksčiau atsimušite savarankiškai. Gotikinis kvartalas nėra didelis ir per valandą kiaurai-išilgai visą jį galima išnaršyti (greičiausiai ne po vieną kartą).

Gotikiniu kvartalu ši Barselonos miesto dalis dabar vadinama todėl, kad šalia modernių, praeitame amžiuje iškilusių statinių, joje vis dar gausu viduramžiais pastatytų gotikinių pastatų. Dauguma jų datuojami XIV ir XV amžiumi. Čia taip pat išvysite aibę šlovingos istorinio Barcino miesto praeities liekanų. Daug įdomių aikščių. Dar daugiau nedidelių parduotuvėlių, barų, kavinių ir restoranų. Galiu rekomenduoti Colom restoraną, įsikūrusį Estrudellers gatvės 33 numeriu pažymėtame name (koordinatės: 41.379765, 2.176472). Pirmą vakarą atradome šią vietą atsitiktinai, o vėliau niekur daugiau Barselonoje neradome tokios geros virtuvės: nei tarp vietinių gyventojų rekomenduotų, nei savarankiškai ieškotų. Jei dvejojate dėl patiekalų, pasiteiraukite padavėjos, kokius ji galėtų rekomenduoti ir netrukus pasinersite į nuostabiausią skonių ir kvapų pasaulį. Patiekalų porcijos didelės ir po visų mums rekomenduotų ispaniškų užkandžių, ispanų vadinamų „tapas“, užsakytos paelijos nei aš, nei vyras niekaip neįveikėme.

Ok, grįžkime prie Gotikinio kvartalo lankytinų vietų:

Barselonos katedra, dar vadinama Šventojo Kryžiaus ar Šventosios kankinės Eulalijos vardu (Catedral de la Santa Creu i Sant Eulàlia). Tai vienas didingiausių ir didžiausių gotikos statinių Ispanijoje ir pagrindinė Barselonos vyskupijos buveinė.

Barselonos katedra buvo pradėta statyti 1298 m., o galutinai užbaigta tik XIX amžiuje, dėl Barselonos miestą ne po vieną kartą alinusių karų ir marų. Eidami aplink katedrą atkreipkite dėmesį į gausiai išpuoštus fasadus ir pastebėsite nuo stogų briaunų kabančias sustingusias chimeras, sienose - mitinių gyvūnų atvaizdus.

Barselonos katedra taip pat garsėja savo interjeru. Katedros lubų aukštis siekia net 26 metrus, o plati nava, kurioje įrengtos 28 šoninės koplyčios, skendi gelsvoje šviesoje, krintančioje pro didelius vitražinius langus.

Adresas: Plaça de la Seu, Barselona
Jei užeisite į katedrą tarp 8:00 ir 12:45 val. arba 17:15 ir 19:30 val. - įėjimas nieko nekainuos. Šalia Katedros apsilės yra įrengtas liftas pakeliantis ant Katedros stogo. Kaina – 2,50€.
Daugiau informacijos rasite: www.catedralbcn.org
Lengviausiai pasieksite metro: L4 – geltona linija (Jaume I stotelė)

• Šalia Katedros galite pastebėti dalį senųjų Barcino miesto sienų liekanų, susiliejusių su naujesniais pastatais. Bei išlikusius du romėnų sienos bokštus, kurie senovėje buvo 1 iš 4 pagrindinių vartų į Barcino miestą, apjuostą aukšta ir tvirta siena.

Casa de l'Ardiaca (Archidiakono/Vyskupų rūmai) iškilę XI amžiuje. Užsukite į jo kiemelį su fontanu ir vidury jo išvysite išsikerojusią tikrai labai aukštą palmę.

Dar prieš įžengdami į rūmų kiemelį atkreipkite dėmesį į kregždutėmis ir vėžliu gausiai dekoruotą pašto dėžutę. Sakoma, kad ji simbolizuoja ispanų pašto tarnybos darbą, kuri yra lėta kaip vėžlys. Ispanai skundžiasi, kad šios tarnybos darbas nepagerėjo nuo 1902 metų, kai ši dėžutė buvo sukurta. Autorius: Dòmenech I Montaner.

Šv. Pilypo Neri aikštė (Plaça sant Felip Neri) – viena iš gražiausių aikščių Barselonos mieste. Nors man ji labiau priminė uždarą kiemelį. Ši aikštė nedidelė ir iš visų pusių apsupta aukštais pastatais, todėl tokį klaidingą įspūdį susidaro. Aikštės centre čiurlena fontanas. Joje rasite keistą Batų muziejų, prabangų viešbutį ir bažnyčią su bombos skeveldrų išvarpytomis sienomis. Pilietinio karo palikimas.

• Grįžtame atgal į Bisbe gatvę ir aplankome nuo Katedros izoliuotą ir 1450 metais pastatytą kluatrą (Cloister of Cathedral) – uždarą, galerijomis apjuostą didžiulį gotikinį kiemą. Jo centre želia magnolijų ir palmių sodas, čiurlena Žąsų šulinys su fontanu (Font de los Oques). Nuo senų laikų yra išlikusi tradicija šiame kiemelyje laikyti 13 baltų žąsų. Kiekviena žąsis simbolizuoja Šventosios mergelės Eulalijos metus, IV amžiuje romėnų nukankintos dėl tikėjimo.

Augusto šventyklos liekanas (Roman Temple of Augustus) aptinkame Paradís gatvės 10 numeriu pažymėto namo kiemelyje. Čia stovi nuo antikos laikų išlikusios keturios kolonos iš 34, kurios kadaise sudarė didelę Augusto šventyklą, pastatytą Barcino mieste romėnų. Įėjimas nemokamas.

Karaliaus aikštė (Plaça del Rei) (pastaba: nepainioti su Karališkąja aikšte (Palaça Reial), prisišliejusia prie La Ramblos!!!). Karaliaus aikštė buvo įkurta Gotikiniame kvartale XIV amžiuje ir ją supa:
o Didieji karaliaus rūmai (Palau Reial Major), kurie seniau buvo Barselonos didikų, vėliau Argono karalių rezidencija. Tai istorinių pastatų kompleksas, kurį sudaro Saló del Tinell (1359-1362), Šv. Agotos koplyčia (1302), Leitenanto rūmai (Palau del Lloctinent, 1549) ir Karaliaus bokštas (Torre Mirador del Rei Martí, XV a.)
o Clariana-Padellàs rūmai (Palau Clariana-Padellàs, XVI a.) į dabartinę vietą, plyta prie plytos buvo perkelti 1931 metais, iš Mercaders gatvės. Šiuo metu juose rasite įėjimą į Barselonos mieto istorijos muziejų (Museu d'Història de la Ciutat de Barcelona).

Barselonos miesto istorijos muziejaus rūmų požemiuose, vaikštinėdami specialiai įrengtais kabančiais tilteliais, galite apžiūrėti įdomią senovinio Barcino miesto ekspoziciją. Čia tiems, kas dar nepersisotino nuo romėniškų griuvėsių, išsibarsčiusių tarp Italijos ir Škotijos.
Daugiau informacijos rasite: www.bcn.cat.
Darbo laikas: antradieniais-šeštadieniais nuo 10 iki 19 val. Sekmadieniais – nuo 10 iki 20 val. Pirmadieniais nedirba.
Kaina: 4€. Nemokamas lankymas - kiekvieną pirmą mėnesio sekmadienį.

Šv. Jokūbo aikštėje (Plaza de Sant Jaume) kadaise stovėjo didelis romėnų forumas su romėniška Augusto šventykla, kurios liekanas jau aplankėme. Šiuo metu erdvią Jokūbo aikštę supa Barselonos rotušė ir Generaliteto rūmai (Palau de la Generalitat de Catalunya), kuriuose įsikūrusi Katalonijos autonomijos vyriausybė. Vasaros sezonu aikštėje dažnai vyksta turgūs ir šokamas taip vadinamas sardana.

- - - - - - - - - - -

La Ribera – senojo Barselonos miesto kvartalas. Viduramžiais šioje miesto dalyje buvo susispietusios įvairios amatininkų ir prekybininkų gildijos, komercijos centrai ir jūrų uosto sandėliai. Jų pėdsakai kvartale ryškūs dar ir šiandien.

Daugelis La Riberos kvartalo gatvių iki šiol pavadintos praeityje jose vyravusių amatų pavadinimais. Mūsų dienomis La Riberos kvartalas labiausiai siejamas su menininkais.

Įdomiausios La Riberos lankytinos vietos:

• Jūros katedra (pilnas pavadinimas: Basilica Santa Maria del Mar) pastatyta 1329-1383 metais už miesto gyventojų pinigus. Tai XIV amžiaus katalonų architektūrinis šedevras ir vienintelė bažnyčia Barselonoje, kuri išlaikė gryną gotikinį stilių, kuris buvo visiškai nebūdingas masyviems to laikmečio statiniams. Iš išorės, Jūros katedra taip pat sudaro masyvaus, sunkaus pastato įspūdi, bet jos interjeras palieka visiškai priešingą jausmą. Šv. Mergelės Marijos bazilika garsėja puikia akustika.
Vakarinį bazilikos fasadą puošia rožėtas langas, kuriame yra pavaizduotas Mergelės Marijos karūnavimas. Durų nišos išdailintos Šv. Petro Pauliaus atvaizdai. Lankytojams bazilika atvira kasdien nuo 9.00 iki 13:30 val. ir nuo 16.30 iki 20.00 val. Įėjimas nemokamas.
Jei domina, apie Jūros katedrą ir jos istoriją galite sužinoti daugiau, perskaitę ispanų rašytojos Ildefonso Falcones išleistą ir į lietuvių kalbą išverstą romaną: Jūros katedra . Tikrai verta paskaityti prieš kelionę į Barseloną.

Pikaso muziejus (Museu Picasso) – vienas iš labiausiai turistų lankomų muziejų Barselonos mieste. 1963 metais įkurtame muziejuje saugoma per 3000 žymiojo menininko darbų - pradedant vaikystės eskizų albumais ir nereikšmingais devynmečio berniuko brėžiniais iki piešinių iš žydrojo menininko laikotarpio ir kubistinių „Freilinos“ variacijų. Muziejuje eksponuojami menininko darbai chronologine seka, todėl lankytojai turi retą galimybę pasekti Pikaso kaip menininko evoliuciją ir kaip keitėsi Pikaso kūrinių stilistika. Jei jūs žavitės Pikaso kūriniais, tuomet ir jums tikrai bus įdomu apsilankyti šį muziejų.
Adresas: Montcada 15-19, Barselona.
Darbo laikas: antradieniais–sekmadieniais nuo 10:00 iki 20:00 val. Pirmadieniais nedirba.
Kaina: suaugusiems - 11€. Nuolaidos taikomos asmenims iki 29 metų amžiaus; bedarbiams; pensininkams; šeimoms su vaikais; Barselonos kortelės savininkams. Jei norite aplankyti tik laikiną kolekciją – bilieto kaina suaugusiems bus 4,40€. Nemokamas įėjimas į Pikaso muziejų taikomas asmenims iki 16 metų ir vyresniems nei 65. Visi asmenys nemokamai Pikaso muziejų gali aplankyti: kiekvieną šeštadienį nuo 15 val. arba kiekvieno mėnesio pirmąjį sekmadienį.
Daugiau informacijos rasite: www.museupicasso.bcn.cat
Lengviausiai pasiekti: metro (L1 – raudona linija (Arc de Triomf stotelė), L3 – žalia linija (Liceu stotelė), L4 – geltona linija (Jaume I stotelė)); miesto autobusais nr: 17, 40, 45, 19 iki Laietana sustojimo; 39, 51 - Passeig Picasso stotelės; 14, 59 - Pla de Palau sustojimo; 120 iki Princesa stotelės.

Šokolado muziejus patraukia visų smaližių dėmesį. Tai ypatingai įdomus muziejus aplankyti, jei keliaujate su mažamečiais vaikais. Čia susipažinsite su šokolado kilme, istorija, evoliucija, jo transatlantinę kelionę ir gamybos modernizavimo procesais. Išvysite daug šokoladinių skulptūrų, iš šokolado išlietų garsiausių Katalonijos architektūros pavyzdžių ir net animacinių filmukų herojų.
Adresas: Comerç, 36, Barselona
Darbo valandos: pirmadieniais – šeštadieniais nuo 10:00 iki 19:00, sekmadieniais ir švenčių dienomis nuo 10:00 iki 15:00 val.
Bilieto kaina: 5 €
Interneto svetainė: www.museuxocolata.cat

Mercat del Born – senasis vaisių ir daržovių turgus. Šiuo metu uždarytas restauracijai. Tai didelis ir masyvus pastatas suprojektuotas 1873 metais, gausiai naudojant metalo elementus.

Triumfo arka (Arc de Triomf ) Barselonoje buvo pastatyta 1888 metais. Susiedami ankstesnių įdomiausių objektų mieste pastatymo metus, jau galite nuspėti, kad šis objektas iškilo, ne kažkokiems žygdarbiams atminti, kaip daugelis panašių statinių kituose miestuose, bet Barselonoje vykusiai Pasaulinei parodai įamžinti.
Lengviausiai pasieksite: metro L1 – raudona linija (Arc de Triomf stotelė)

• Nuo Triumfo arkos link jūros veda platus pėsčiųjų takas, kuris užsibaigia šalia nuostabaus grožio Citadelės parko (Parc de la Ciutadella). Net jei keliausite žiemos metu, jis sugebės nustebinti palmių, apelsinmedžių, žydinčių gėlių bei kitos augmenijos gausa. Parke daug įvairių gražių skverelių su skulptūromis, gausu žaidimo aikštelių vaikams, lauko kavinių… Yra didelis tvenkinys, kuriame galite paplaukioti valtele.

O šiaurinėje parko dalyje stovi nepaprasto dydžio bei grožio fontanas.

Šiame parke taip pat įsikūręs Katalonijos parlamentas,

Barselonos zoologijos sodas su delfinariumu ir Zoologijos muziejumi bei Geologijos muziejus (Museu de la Geologia) - pirmasis muziejus įkurtas Barselonos mieste ir veikiantis nuo 1882 m. Šio muziejaus ekspozicija pristato labai senas Europos naudingąsias iškasenas ir įspūdingus mineralus, pvz., didžiausią deimantą pasaulyje!
Geologijos muziejaus adresas: Parc de la Ciutadella, s/n | C. Teodor Roviralta, 55 and Cister 64, Barselona
Darbo laikas: antradieniais – sekmadieniais nuo 10 iki 14 val. Pirmadieniais neveikia.
Kaina: 3 €. Nemokamas lankymas pirmą mėnesio sekmadienį.
Citadelės parko lankymas nemokamas!!!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

3 diena – duoklė Barselonos dievui - Gaudi

Kas buvo Antonis Gaudi, bent jau į Barseloną vykstantiems keliautojams aiškinti nereikia. Tai kone garsiausias katalonų architektas, netradiciniais savo kūriniais išpuošęs Barselonos miestą ir užsitarnavęs tarptautinį pripažinimą.

Aš jo labai daug neliaupsinsiu, nes į jo darbus žiūriu labai panašiai, kaip jo dėstytojai žiūrėjo į pačią Gaudi asmenybę – visiškai nesuprasdama ar tai genijus sukūrė, kai kurias formas ar pamišėlis. Kai kurie jo sukurti dalykai man siaubingai patiko, o kai kurie nepadarė jokio įspūdžio arba paliko labai neužtikrintą efektą. Vienok, nelabai korektiška iš mano pusės būtų labai išsišokti, kai modernūs Gaudi pastatai yra įvertinti pasauliniu mastu. Juolab, kad jie yra neabejotina šiuolaikinės Barselonos puošmena ir pasididžiavimas.

Daugelis architektūros genijaus statinių dabar įtraukti į UNESCO Pasaulio kultūros paveldo sąrašą ir duris yra atvėrę lankytojams. Taigi, sekmadienio rytą pramerkę akis, mes pirmiausiai nuskuodėme į mano jau aprašytus Guelio rūmus. Kiekvieną pirmą mėnesio sekmadienį jų lankymas nemokamas, tai mes nusprendėme pasinaudoti ta galimybe ir tyrinėdami žaismingas statinio formas, visai linksmai praleidome pirmas porą valandų. O tada patraukėme link Sagrada Familia bažnyčios.

[063]

Šv. Šeimynos bažnyčia (La Sagrada Familia) praturtino Barselonos miesto architektūrinių šedevrų sąrašą 1883 metais. Apie ją turbūt yra girdėjęs kiekvienas žmogus. Tai ambicingas Gaudi projektas, kuriam architektas dedikavo paskutiniuosius savo gyvenimo metus, sutelkdamas į jį visą savo kūrybinę energiją. Todėl ši bažnyčia dažnai dar vadinama Gaudi gyvenimo statiniu ir šiuo metu ji yra laikoma Barselonos simboliu.

[064]

Garsiausia Ispanijos bažnyčia iki šiol yra neužbaigta, o jos statybos trunka jau daugiau nei šimtmetį. Nors ji buvo pradėta statyti Gaudi dar gyvam esant, tačiau, kai netikėtai nutrūko architekto gyvenimas, bažnyčios buvo užbaigta vos ketvirtadalis. Ispanai laiko savo garbės reikalu baigti šį kūrinį, tačiau šiandieną yra baigti statyti du bažnyčios fasadai, kripta ir apsidė. Manoma, kad prie šios bažnyčios bus triūsiama dar mažiausiai dešimtmetį, o žinant ispanus, greičiausiai ir dar ilgiau.

Asmeniškai man – Sagrada Familia – visokiausių sunkiai suderinimų formų mišinys, nepadaręs kažkokio išskirtinio įspūdžio. Net ir nepatyrusi akis žvelgdama į šią bažnyčią, gali aiškiai nubrėžti ribą tarp Gaudi gyvam esant įkūnytų formų, ir iškilusių po jo mirties. Jos susilieja į visumą lyg neharmoningas kratinys, o naujosios formos atsiduoda tokiu kiču, jog keista, kaip niekam be manęs iki šiol nekilo didelio noro pažerti beskonybės kritikos.

[066]

Kad ir kaip ten būtų, pastatyta bažnyčios dalis, kartu su joje įrengtu nedideliu muziejumi, šiandien yra atvira lankytojams ir yra viena iš lankomiausių Barselonos miesto objektų. Lankytojai taip pat gali pakilti aukštyn, į bažnyčios bokštus ir apžvelgti įspūdingą miesto panoramą.

[065]

Sagrada Familia adresas: Calle Mallorca, Barselona
Darbo laikas: spalį – kovą nuo 9:00 iki 18:00; balandį – rugsėjį nuo 9:00 iki 20:00.
Įėjimo kaina: 13.50€ (Su Barselonos miesto kortele - 11.50€);
Lengviausiai pasiekti metro: Sagrada Familia sustojimas (L2 - violetinė linija; L5 - mėlyna linija).
Daugiau informacijos ieškokite: http://www.sagradafamilia.cat
Barselonos uostas Barselonos miestas iš viršaus Barselonos pakrantė Renfe traukinys
Barselonos transportas Barselona Barselona Barselonos dviračiai
Istorinė Barselonos siena ir gėlo vandens šaltiniai Katalonijos aikštė Canaletes fontanas Barselonoje Šiuolaikinio meno muziejus Barselonoje
Kūdikių atsikratymo anga Barselonoje Betliejaus bažnyčia Barselonoje Paroda Virreina rūmuose Barselonos turgus
Miro mozaika Barselonoje Liceu operos rūmai Barselonoje Karališkoji aikštė Guelio rūmai
Vaškinių figūrų muziejus Barselonoje Kolumbo statula Barselonoje Barselonos paplūdimyje Barselonos uostas
Barselonos uostas Porta d’Europa tiltas Barselonoje Barselonos galva Barselonos krevetė
Barselonos pora Barselonetos paplūdimys Barselonetos paplūdimys Žvejų kvartalas Barselonoje
Barselonetos kvartalas Barselonos uosto keltuvas Barselonos panorama nuo Montžuiko kalvos Miro muziejus Barselonoje
Olimpinis stadionas Barselonoje Nacionalinis Katalonijos meno muziejus Barselono Nacionaliniai rūmai Grojantys fontanai Barselonoje
Venecijietiški bokštai Barselonoje Ispanijos aikštė Montžuiko kalva Mojos rūmai Barselonoje
Skėčių namas Barselonoje (Cesiaus nuotrauka) Barcino - istorinė Barselonos širdis Gotikinio kvartalo dekoracijos Gotikinio kvartalo bokštai
Gotikinio kvartalo lankytinos vietos Colom restoranas Barselonoje Barselonos katedra Barselonos katedros dekoracijos
Sustingusi chimera Gotikiniame kvartale Barselono katedros interjeras Barcino miesto sienos liekanos ir romėniški bokštai Casa de l'Ardiaca kiemelyje
pašto dėžutė Pilypo aikštė Barselonoje 13 žąsų Barselonos katedros kluatroje Augusto šventyklos liekanos Barselonoje
Karaliaus aikštė Gotikiniame kvartale Jokūbo aikštė Barselonoje Turbūt gražiausias Gotikinio kvartalo akcentas Gotikinis kvartalas Barselonoje
Parduotuvių vitrinos Gotikiniame kvartale La Riberos kvartalas Barselonoje Barselonos La Riberos kvartale Jūros katedra
del Borno turgus Barselonoje Barselonos Triumfo arka Citadelės parko fontanas Citadelės parkas