Vidurio Europos perlas – Vokietija – žavi keliautojus, „priverčia“ pamilti ir norėti sugrįžti. Planuodami kelionę į Vokietiją pasiruoškite nuotykiams, neišsemiamam pažinimo ir atradimų bagažui, daugybei įsimintinų akimirkų…

Kontrastingoji Vokietija – čia gamtos mylėtojai atras įstabių gamtos kampelių miškų ar sniego kepurėmis pasipuošusių kalnų glėbyje, pažinimo ištroškę mėgausis autentiška aura viduramžių miesteliuose, lankydami kultūrinius bei istorinius objektus, begalę muziejų, o pramogų gerbėjai atsipalaiduos Vokietijos didmiesčiuose, kurie savo šurmuliu ir didybe įtrauks į tą maloniai svaiginantį chaosą…

Ką aplankyti Vokietijoje?

Jei Vokietijoje svečiuositės ilgiau – Jums pasisekė, o jei kelionei turėsite vos kelias dienas, tai teks labai skrupulingai planuoti laiką, nes čia tikrai yra ką pamatyti ir nuveikti:

• Šalies sostinė Berlynas bus idealus pasirinkimas tiems, kurie kelionėje nori ir pamatyti, ir patirti, ir kaip reikiant pasilinksminti.
  • Kvedlinburgas – tiems, kurie trokšta „teleportuotis“ keliais šimtmečiais į praeitį ir pasimėgauti ypatinga atmosfera viduramžių miestelyje.
  • Bavarijos sotinė Miunchenas garsėja įspūdingais alaus festivaliais, galybe parduotuvių ir pasilinksminimo vietų bei įstabia Alpių kalnų vaizdais „pasaldinta“ gamta…
  • Istorija alsuojantis Brėmenas taip pat nepaliks abejingų.
  • Kelną verta aplankyti vien dėl įspūdingos miesto katedros.
  • Alpių kelias – kvapą gniaužiantis kelio ruožas, užbursiantis romantiškomis pilimis ir vienuolynais, kukliais kalnų kaimeliais, ežerais, grakščiomis bažnytėlėmis…
  • Keliaujantys su vaikais turėtų neaplenkti zoologijos sodų, pavyzdžiui, sostinėje Berlyne ar Hamburge, „Serengeti“ parko, kur gyvūnai vaikšto laisvi, taip pat pramogų parkų, pavyzdžiui, „Haidės parko“ ir kt.
  • Įspūdingi architektūros šedevrai: Mozelio slėnyje stūksanti Elco pilis, Frankenšteino pilis, pelnytai pasakų pilimi vadinama Hohencolernų pilis ir kt.

vokie1

Vokietijos virtuvės ypatumai

Dažnas šios šalies virtuvės patiekalus apibūdina kaip sočius. Tai tiesa – Vokietijos virtuvėje dominuoja mėsa, dešra, įvairūs padažai, troškiniai, bulvių patiekalai. Skirtingų ypatumų turi atskirų regionų virtuvės. Pavyzdžiui, svečiuodamiesi Kylyje nepraleiskite progos paragauti šprotų, o jei užsuksite į Hamburgą ir jo apylinkes, turėsite progą pasimėgauti ypač gardžiais mėsos kukuliais, krevečių salotomis, sriubomis, mėsa drebučiuose ir kt.

Tiesa, viešint Vokietijoje tiesiog neatleistina būtų neparagauti keptos anties su obuoliais.

vokie2

Klimatas Vokietijoje

Klimatas šalyje švelnus, būdingas vidutinėms platumoms. Storas sniego sluoksnis žiemą nukloja kalnus ir čia užsilaiko kelis mėnesius, kitur šalyje itin daug neprisninga arba sniego apklotas ilgai neužsibūna. Jei čia keliausite žiemą, tai šalčiausią mėnesį – sausį – šiaurinėje šalies dalyje vyraus nuliui artima temperatūra, pietuose – keli laipsniai šilumos, bet štai Alpėse termometro stulpeliai nepasikuklina nukristi iki 10 ar daugiau laipsnių šalčio. Vasaromis kaitra nelepina, bet maloni šiluma vyrauja tiek šiaurinėje šalies dalyje (apie 15–18 laipsnių), tiek pietuose – apie 20 laipsnių ar kiek daugiau.

Viešojo transporto sistema Vokietijoje

Apie Vokietijos greitkelius esame girdėję – jie puikūs, tad vairuoti šalyje – vienas malonumas. O kaip Vokietijos viešojo transporto sistema? Ją daugelis apsilankiusiųjų šalyje apibūdina kaip vieną patogiausių. Iš tiesų, Vokietijos viešojo transporto infrastruktūra pavydėtina. Didžiuosiuose miestuose transporto priemonių pasirinkimas platus: autobusai, tramvajai, metro, traukiniai. Viešėdami miestuose įsigykite kortelę – kai kurios suteikia ir nemažai papildomų naudų.

Pabaigai…

Vokietija – turtinga muziejų, galerijų, išpuoselėtų parkų, pramogų vietų, istorinių bei kultūrinių paminklų, ji idealiai tinka smagiam ir drauge turiningam laisvalaikiui. Maža to, šalis patraukli emigrantams – aukštas pragyvenimo lygis, geros darbo sąlygos ir solidus atlyginimas atvilioja čia ir nemažai lietuvių. Tai rodo keliaujančios siuntos Lietuva–Vokietija, skambučiai, lėktuvų skrydžiai – lietuviai su Vokietijoje gyvenančiais giminaičiais ir draugais palaiko glaudžius ryšius, o naujausios technologijos ir pigios siuntų gabenimo sąlygos leidžia tai daryti patogiai ir nebrangiai…

4 thoughts on “Patarimai, planuojantiems kelionę į Vokietiją”
  1. Bet kokiu atveju pasakojimų apie keliones be „šalutinių” pamąstymų Alvydo pasakojimų jau neįsivaizduoju. )) Padorumas…… deja, jo lieka vis mažiau ir mažiau. O Černygovas visai simpatiškas ))

2. Jo, Arūna. Prisimenu, mano dėstytoja sakydavo, kad savo darbą ji nori daryti visada tik švariomis rankomis. Mus tas sakinys veikdavo, atrodė, kad tai yra paprasta ir kasdieninė norma. Aš ne davatka, tačiau mūsų dienomis tos „normos” – vis mažiau.
    Černygove laiką leidom normaliai, prie upės mielai ir pailsėčiau. Ten yra ir architekto Rastrelio varpinė – kažkui panaši į Jonų bažnyčios varpinę Vilniuj. Visko neapėjom, bet daug ką pamatėm.
    Ir dar, Arūna, ten skaniai maitina. Ir labai daug visokių skanumynų – saldumynų. (Čia noriu sukelt pavydą piktnaudžiaudamas kulinarija)

3. Ten po du eurus pusantro kiloogramo tortai, už du euriukus toookių tortų pasirinkimas – vai vai vai. Geriausia tortų krautuvė – „Zalotoi kliūčik”. O dar dar dar geresnė – „Vacak – konditerskye vyroby”. O „Lvovskie šokoladki” yra ir pončkų. Tik tik ištrauktų iš aliejaus.