Sveiki, mielieji keliautojai, norime pasidalinti savo kelionės įspūdžiais ir patarimais iš Sicilijos salos. Nors kelionė buvo trumpa, bet įspūdžių tikrai netrūksta. Vykome kovo 22d.- 26d. Oro temperatūra buvo 19 – 22 l, pažintinei kelionei pats tas. Atskridome į Trapanį 23,50 val. Į miestą vykome autobusu AST paskutiniu važiavimu 00,30 val. (tik išėjus iš oro uosto ir perėjus perėją žvilgterėkite į kairę, ten pamatysite stovinčius auto). Atvykome 01,10 val. (kaina 4,90 Eur). Išlipome Trapanio Porto stotelėje. Apartamentus išsinuomojome 5 min. nuo Porto stotelės, kad nereikėtu naktį atvykus klaidžioti (apartamentų pavadinimas Trapani Tourism Apartments. 1 nakvynė 3 asm. kainavo 32 Eur, butukas trumpam apsistojimui labai tinkantis).
Kitą rytą vykome į Erice miestelį . Norėjome kilti su funikulieriumi, kuris į ant kalno esantį miestą kelia 3099 m. ilgio trasa, bet jis buvo uždarytas remontui iki 03-31d. ( kaina i abi puses būtų 9 Eur). Mums teko vykti autobusu. Išvykome iš Porto stotelės, važiavome 45 min., kaina 2,90 Eur (bilietus pirkome autobuse). Erice miestelis įsikūręs 751 m. virš jūros lygio. Jis dažnai būna paskendęs debesyse, bet mums pasisekė – buvo giedra diena ir matėsi visas peizažas: Trapanio regionas ir Tirėnų jūra. Tai miestas, kuriame gera klaidžioti siauromis senamiesčio gatvėmis, kur dingsta laiko ir erdvės pojūtis

Erice miestelis garsus savo saldumynais, ypač marcipanais ir šokoladiniais sausainiais, kurių receptūra sukūrė čia gyvenę vienuoliai. Neatsispyrėme ir mes miesto centrinėje aikštėje išgerti kavos ir pasimėgauti saldumynu „cannoli siciliani“.

Ragavome ir „arancine siciliane“. Jų būna įvairių skonių ir įdarų: kumpio, mozarelos, faršo, pomidorų, žirnelių, špinatų ir t.t. Praleidus keletą valandų, grįžome atgal į Porto stotelę Trapanyje. Priešais stotelę kitoje gatvės pusėje yra bilietų informacija. Ten įsigijome bilietus į sostinę Palermą (kaina 8,60 Eur į vieną pusę). Rytinis Segesta Autolinees autobusas nuo 5:30 val. vyksta dažnai, o nuo 9:00 val. ryto iki 20:00 val. vyksta kas 1 val. Kelionė į Palermo centrinę stotį truko lygiai 2 val. Sicilijos sostinė vienas iš tų miestų, kuris išsiskiria itin savita ir su niekuo nesupainiojama atmosfera. Palermas gali būti drąsai vadinamas chaotiškiausiu ir triukšmingiausiu miestu, kokį tik esame matę. Jau vien tik įvažiavus autobusu į miestą matai, kad eismo taisyklės negalioja nei pėstiesiems, nei automobilių vairuotojams. Aplink daug šiukšlių ir daug netvarkos. Iš autobuso stoties pasileidome ieškoti užsakytų apartamentų, beklaidžiojant užsukome į arabų kvartalą, kuris paliko patį didžiausia įspūdį apie Palermą, kokį???, paliekame paslaptiesTaip pat aplankėme Palermo katedrą, Quatro Canti gatvę, praėjome keletą turgaus gatvių, bažnyčių ir t.t.

Pavakarieniauti užsukome į restoraną „ANTICA FOCACCERIA S. FRANCESCO“ įkurtą 1834 m. Taip ir baigėsi mūsų pirma dienelė .
Sekančia dieną kilome anksti, papusryčiavome ir patraukėme link traukinių stoties, kur iš aparato nusipirkome Trenitalia firmos bilietus į Cataniją. Sumokėjome 13,50 Eur. Kelionė truko 2,50 val. (Nepamirškite nusipirkę traukinių bilietus juos atsižymėti, nes to nepadarius galite sulaukti baudos. Kiek keliavome traukiniais, visada buvo kontrolė). Catanija antras pagal dydį Sicilijos miestas. Etnos ugnikalnis dunkso vos už 31 km nuo Catanijos. Tai vienas svarbiausių veiksnių lemiančių miesto istoriją. Kelis kartus ugnikalnio išsiveržimai sunaikino miestą – užpylė lava. Pats didžiausias ir tragiškiausias išsiveržimas įvyko 1669 m., maža to, po 24 m. miestą su žeme sulygino stiprus žemės drebėjimas. Miestas buvo atstatytas, o statybai naudota lava, todėl šiandien Catanija yra pilkos spalvos ir tuo išsiskiria iš visų pasaulio miestų. Apžiūrėti miestą gana paprasta, nes senamiestis palyginti mažas. Geriausia pradėti nuo Piazza Duomo aikštės, visi lankytini monumentai išsidėstę gatvėje Via Vittorio Emanuele arba šalia jos.

Mes šiam miestui pažinti skyrėme apie 3 val. To pakako susidaryti įspūdį ir vėl į traukinių stotį. Nusipirkome bilietus į Taorminą. Kelionė truko apie 1 val., kainavo 4,30 Eur. Štai ten ir prasidėjo taip lauktas italų vėlavimas, o apie viską nuo pradžių. Išlipus iš traukinio patraukėme ieškoti autobuso, kuris užveža į Taorminos miestelį. Radome stendą, kuriame nurodyti grafikai bei informacija, kad bilietukus į oranžinį autobusą nusipirkti kavinėje. Pagal grafiką turim dar keletą minučių todėl nubėgame nusipirkti bilietus (kaina 2,60 Eur). Grįžtame su bilietais laimingos ir prisijungiame prie negausaus žmonių būrelio, kurie taip pat lūkuriuoja autobuso. Laikas bėgo, darėsi vėsoka, nes nuo kalnų leidosi rūkas, o autobuso vis nėra. Imame klausinėti vietinės merginos, ar taip gali būti, bet ji mus patikino, kad čia normalu. Prabėgus 1 val. pradedam nerimauti ne tik mes , bet ir aplink laukiantys turistai. Mūsų sutikta mergina patraukia pėsčiomis į kalną. Mes sulaukiame piktoko skambučio dėl vėlavimo į apartamentus. Supratus, kad autobuso galime ir nesulaukti, nutarėme važiuoti taksi. Tačiau kaina 15.00 Eur – mums pasirodė per didelė, o dar ir už autobuso bilietus sumokėta. Mėginame nulygti, bet visi kaip susitarę. Vienas taksi vairuotojas patarė eiti į kavinę, grąžinti bilietus ir atgauti savo pinigėlius. Mes taip ir padarėme. Valio mums pavyko. Sėdame į taksi ir skubame į savo apartamentus.Kylant automobiliu vaizdai atperka visą mūsų nuovargį. Šeimininkas vis tik mus pasitinka su šypsena, gerai nusiteikęs, atsipalaiduojame ir mes . Pasidedame kuprines, gauname dovanų žemėlapį su lankytinomis vietomis bei patarimais ir išlekiame susipažinti su gražiąją Taormina. Šis miestas yra lankomiausias ir brangiausias visoje Sicilijos saloje. Vaizdai gniaužiantys kvapą, daug vingiuotų siaurų gatvelių, parduotuvių ir kavinių. Matosi rūkstanti Etna, kuri tik dar daugiau suteikia šarmo šiam miesteliui. Labai graži Piazza IX Aprile – panoraminė aikštė, iš kurios atsiveria puikūs vaizdai į jūrą ir į Etnos ugnikalnį, kuris stūkso už 23 km., nors atrodo visai čia pat.

Tik labai gaila nebespėjome į amfiteatrą „Teatro Greco“, nes darbo laikas tik iki 18.00 val. Pasigrožėjus miesteliu, užsukame pavakarieniauti į kavinę, kurią rekomendavo mūsų šeimininkas. Joje gauname nuolaidą ir malonią staigmenėlę – po taurelę limoncelio. Grįžtame į apartamentus visai nusikalusios, paskanaujame Marsalos vyno, aptariame įspūdžius ir krentame į lovas. Ryte atsikeliame anksčiau, tačiau ir vėlgi čia niekas niekur neskuba, todėl pusryčiai vėluoja. Lekiame į miestelį nusileisti su lyniniu keltuvu prie jūros (sumokame po 6 Eur į abi puses). Pajūris niekuo nesužavi, tikrai neverta. Galima ir nemokamai surasti gražesnių pakrančių. Skubame į apartamentus, o ten jau mūsų laukia šeimininkas su labai skaniais pusryčiais: garuoja omletas, ką tik iš kepyklėlės cannoli pyragėliai, kava, sultys, užkandžiai . Pusryčius patiekia terasoje, oras superinis, net nesinori išvykti, jaučiamės palepintos (apartamentų pavadinimas B&B Casa Andrea ). Atsisveikiname su šeimininku ir patraukiame į autobusų stotį. Tačiau nespėjame pagal autobusų grafiką, todėl sėdame į taksi ir leidžiamės į traukinių stotį. Nusiperkame bilietus į Cefalu su persėdimu Mesinoje. Planavome pasilikti Mesinoje pasižvalgyti, bet nusprendėme, kad norime paskutinę dieną praleisti ramiai prie jūros . Tai tiesiai patraukėme į Cefalu kainavo 11,90 Eur. Laikas kelionėje neprailgo, nes matėme daug gražių vaizdų, be to didžiąją dalį važiavome pakrante todėl buvo kuo gėrėtis. Cefalu miestelis nors ir mažas, bet turi ką pasiūlyti svečiams: smėlėti paplūdimiai, siauros gatvelės, graži normanų laikų katedra Duomo di Cefalu. Miestelį puošia stati didelė uola „Rocca“ ant kurios kadaise stovėjo deivės Dianos šventykla. Ši uola – ne tik unikalus gamtovaizdis, tai tarsi miesto simbolis. Cefalu regionas garsėja nesugadintais pakrantės paplūdimiais, kuriuos skalauja Tirėnų jūra. Populiariausias miesto paplūdimys – „Lungomare“ išsidėstęs pačiame miesto senamiestyje. Taigi pasivaikščiojame siauromis miesto gatvelėmis ir patraukiameprie jūros, oras visą kelionę buvo nuostabus, taigi įsitaisome ant smėlio ir grožimės jūros didybe.

Pailsėjusios patraukiame link stoties, perkame bilietus į Palermą (kaina 5,60 Eur., kelionė trunka trumpiau nei 1 val.). Iš Palermo į Trapanį vykstame autobusu apie 2 val. ir pasiekiame paskutinius apartamentus Sicilijoje. Pasidedame kuprines ir patraukiame į vakarėjantį senamiestį, o ten kaip ir būdinga italams prasideda savaitgalinis šurmulys. Gatvės, kavinės, restoranai prisipildę garsiakalbių gyventojų. Pavakarieniavusios randame nuostabų lauko bariuką, kuriame visas veiksmas vyksta tik lauke. Didžėjai leidžia muziką, pačiame gatvės viduryje vyksta šokiai, prisėsti su vyno taure gali tiesiog gatvėje ant bortelio, o svarbiausia, kad jie visi čia tokie laimingi ir atsipalaidavę. Mes taip pat neatsispyrėme šiai ore tvyrančiai gerai nuotaikai ir smagiai pasilinksminome, miegui laiko beveik nebeliko 04:45 val. paskutinį kartą šioje kelionėje skubame į Porto stotelę, sėdam į autobusą ir į oro uostą. Addio, ci torneremo.

2 thoughts on “Italija: Sicilija”