Į Kretą (kaip ir į Egiptą ar Turkiją) dažniausiai važiuoja „supakuoti” turistai (package), tačiau čia tikrai paprasta pabėgti nuo masių…

Nežinau kaip jus, bet mane nervina dideli viešbučiai, siūlomi kelionių operatorių. Net jei išsinuomoji mašiną ir į viešbutį grįžti tik nakvoti… Tad jei norisi pabėgti nuo „supakuoto“ turizmo – reikia dumti į pietus. Keliauti pakrante jums neišeis – kelias dažnai baigiasi arba pasuka atgal į šiaurę. Tačiau besisukinėdami kalnų keliukais dažnai sustosite prie tuščių kavinių pasėdėti su vyrais, prie mažo kavos puodelio praleidžiančiais pusę dienos (o gal ir visą?). Pakalbinsite vaikus. Susidraugausite su šunimis. Pasiklysite. Negalėsite važiuoti, kai kelią užtvers avys. Išgersite tikros naminės raki, o tiksliau tsikoudia, laikomos bačkutėje ir saugomos giminėms ir draugams. Pusryčiams valgysite naminį jogurtą su neseniai išsuktu medumi.

Pradėti galima nuo Hora Sfakion – mažo uosto, kur paprastai iš laivelio išlipa turistai praėję Samarijos tarpekliu ir skuba į savo autobusus.
Jūroje matosi taškeliai, žvejai šįryt ankstyvi. Jie parduoda savo laimikį čia pat prieplaukoje. Šiauriau – dideli alyvmedžiai. Dideli ir juodi tinklai ištiesti ant žemės. Senis su juodais batais, jojimo kelnėmis ir juoda kepure eina su piemens lazda. Šiek tiek susikuklinusios mergaitės.
Netoli miesto yra visai nekuklus nudistų paplūdimys vadinamas „Saldaus vandens paplūdimiu“, tačiau į jį pateksite tik laiveliu (išplaukia 10.30, grįžta 17.30) arba 1 valanda teks eiti pėsčiomis.

Netoli, tarp Komitades ir Imbros kaimelių yra itin gražus Imbros tarpeklis, kuriuo galite praeiti vietoje Samaria tarpeklio. Eiti juo paprasta, nereikia gido. Jo ilgis 8 km, tad nereikia bijoti pervargti. Jei atvažiuojate savo mašina, palikite ją prie tarpeklio pradžios, o baigę kelionę kitame kaimelyje galėsite pavažiuoti iki mašinos su taksi, o jei yra jėgų ar gaila pinigų – galima grįžti tuo pačiu keliu kaip ir atėjote – dvigubai daugiau nuotraukų :).

Toliau važiuojant į rytus galima užsukti į Frangokastello fortą. Viduje nieko ypatingo nepamatysite, tačiau šalia yra paplūdimys su seklumom. Atsargiai, nebūkite apgauti tavernoje: padavėjai parodo tiesiog maistą vitrinoje, o ne meniu. Paskui paaiškėja, kad kaina neįtikėtinai didelė. Tada reikia reikalauti meniu ir kaina „persiskaičiuoja“ :). Tad geriau pakentėti iki nedideliu kurortu tapusiu Plakias miestelio ir surasti Skiroko taverną (vakarinėje pusėje), kur itin skanus maistas.

Toliau pakeliui Moni Preveli vienuolynas – daug turistų, neleidžia fotografuoti ir liepia apsivilkti kojas dengiančius sijonus. Geriau tiesiai į Preveli paplūdimį, į kurį galima patekti arba prastu keliuku, arba – taip įdomiau – nusileisti nuo Moni Preveli aikštelės. Čia į Libijos jūrą įteka upė, galima paplaukioti vandens dviračiais. Didžiulė uola vandenyje labai fotogeniška 🙂

Per dieną užsidėjus 2 varneles su lankytinom vietom ir 2 kartus pasimaudžius ir pasideginus apsistoti galima aukščiau, kalnuose – Spili miestelyje. Dieną čia taip pat daug turistų, bet kai jie išvežami – gera pasėdėti prie fontano, kur vanduo bėga liūtams iš nasrų. Sako, kad šiame fontane geriausias vanduo visoje Kretoje. Tokiose vietose supranti, kad gera tiesiog žiūrėti kaip gyvenimas eina pro šalį. Kitų gyvenimas 🙂

O jei norisi atsibusti prie jūros – galima važiuoti tiesiai iki Agios Pavlos, tikrai nesugadintos pakrantės. Tokios vietos poilsiui man patinka labiausiai – kelios tavernos, barai. Kelios vietos nakvynei. Poilsiaujantys kaimynai arba stengiasi netrukdyti arba tampa naujais draugais. Čia savo mylimą kokteilį gali pasidayti pats, gerti jį įmerkus kojas į jūrą, ir spėlioti ar greičiau baigsis gėrimas ar sušals kojos… Keletas įlankėlių su smėlėtais paplūdimiais, kopomis. Ištikimai lydi keistas šuo….
Taip prieiname Triopetra – trys dideles uolas jūroje (foto, foto).

Važiuojame toliau. Matala irgi galima pavadinti dienos turistų traukos centru. Jos istorija prasidėjo kaip romėnų kapų olose ir galima sakyti baigėsi hipių laikais. Didėjant kurortui mažėja žavesys. Šalia Matalos yra net 3 archeologinės vietos, tačiau jei net Knosso rūmai nesužavi lankytojų (turėjau omeny save :)), čia, man atrodo, laukiami tik tikri istorijos mylėtojai.

Toliau judant į rytus galima surasti savo mylimą žvejų kaimelį, ar pasukti atsitiktiniu keliuku ir laukti kas bus, spėlioti ką sutiksit. Svarbiausia – išmokti kelis žodžius graikiškai…

Taip pagaliau pasiekiame Kato Zakros. Dar vieną mažytį viešbutukų ir tavernų lopinėlį paplūdimyje. Čia mums nutiko linksmas nesusipratimas. Atvykome jau vakarop ir vietų pačiame paplūdimyje nebuvo. Dėdulė iš tavernos (Nikos ar Kostas, jau nepamenu) greitai paskambino ir suorganizavo kambarį viešbutėlyje pakeliui į Zakros. Kambarys Nr 3. Nuvažiavome, radome raktą duryse, kaip ir buvo pasakyta. Pasidėję daiktus grįžome vakarieniauti į tą pačią taverną. Nikos (ar Kostas) visą vakarą rodė dėmesį, pasakojo ir kartu degustavo tsikoudia… uždarant taverną net sąskaitos mums nepateikė… tad iš ryto, sąžiningai grįžome susimokėti ir papusryčiauti. Vynas, kokteiliai ir tsikoudia Nikos (ar Kostas) nuėjo sunkiai, tad teko jo netrumpai palaukti. Tik atėjęs užsipuola mus, kodėl mes nenuvažiavome nakvoti, kur jis nurodęs. Mes nustebę – juk gerai išsimiegojome 3 kambaryje, su puikiu vaizdu į tolumoje žibančią jūrą, ten net povas vaikščiojo… Pasirodo, mes suradome visai kitą vietą su tokiu pat laisvu 3 kambariu ir raktais duryse. Abiem atvejais susimokėti reikėjo Kato Zakros, tik skirtingiems asmenims. Draugas Nikos (ar Kostas) daug negalvodamas (matyt dar buvo sunku) paėmė mūsų suderėtą sumą (30 Eur), o mes palikome jo sąžinei kaip jis pasielgs su tais pinigais…

Dabar paskaičiuokime – bilietą iš tur-operatoriaus nusipirksite už kokius 1200 litų, 7 nakvynės skirtinguose viešbutėliuose kainuos po maždaug 30 eurų už dvivietį kambarį, t.y. 370 litų žmogui. Tiesa, už tai negausite pusryčių, bet išleidę praktiškai tuos pačius 1600 litų turėsite laisvę negrįžti į viešbutį, už kurį sumokėta. Čia darau prielaidą, kad Kretoje vis tiek nuomosite mašiną ar bent jau važiuosite į ekskursijas, o ne gulėsite prie baseino ar jūros, tad mašinos nuoma vis tiek jums bus papildomos išlaidos.

2 thoughts on “Graikija: Kaip išvengti masinio turizmo Kretoje”