Slovakija – viena iš pigiausių Lietuvos slidinėjimo entuziastams pasiekiamų šalių, kurios teritorijoje yra daugiau kaip 320 slidinėjimo vietovių, maždaug 100 slidinėjimo centrų, su geromis slidinėjimo trasomis ir keltuvais.

Didžiausias ir turbūt populiariausias Slovakijos slidinėjimo kurortas – Jasna – įsikūręs Žemųjų Tatrų nacionaliniame parke, Demanovos slėnyje, abiejuose didelio Chopok kalnų masyvo pusėse.

Jasna pripažintas vienu geriausiu slidinėjimo kurortų Rytų Europoje. Jame įsikūrę net 4 slidinėjimo bazės: Zagradki, Jasna bei Outupe šiauriniame Chopok šlaite; ir Bistrianskoje – pietiniame.

Jasnoje veikia arti 30 slidinėjimo trasų, kurių bendras ilgis sudaro ~57 kilometrus, o slidinėjimo aukščių skirtumas svyruoja tarp 950 ir 2024 metrų. Svarbiausia, kad Jasnos slidinėjimo trasos tinka tiek pradedantiesiems, tiek profesionaliems slidinėtojams. Šiaurinėje pusėje rasite 7 lengvo sudėtingumo trasas (mėlynas), 10 – vidutinio (raudonas) ir 5 sudėtingas (juodas). Dar 7 trasos nusidriekia pietiniu Chopoko šlaitu ir su šiauriniu yra sujungtos keltuvu. Tai pramogautojams suteikia daugiau slidinėjimo įvairovės. Beveik visose trasose yra įrengtos dirbtinio sniego patrankos, kurios aprūpina jas pakankamu kiekiu sniego; bei modernūs keltvai.

Dvi 1,5 km ilgio trasos – Pretekarska ir Biela Put yra apšviečiamos sutemus, todėl tinkamos slidinėti ir tamsiu paros metu. Jos veikia nuo 18.00 iki 21.00 val. Jasnoje egzistuoja greitojo nusileidimo trasa, vadinama FIS, o Otupne veikia snieglenčių parkas – moderniausias Slovakijoje.

Po slidinėjimo, Jasnoje ir šalia esančiuose miesteliuose galite rasti daugybę įvairių pramogų. Veikia atviri ir uždari mineralinio vandens baseinai, diskotekos, restoranai ir kt. Šalia Liptovsky Mikulaš miestelio siūloma aplankyti modernų terminio vandens pramogų parką – „Tatralandiją“.

Slidinėjimo sezonas Jasnoje prasideda pirmosiosmis gruodžio mėnesio dienomis ir tęsiasi iki balandžio pabaigos. Keltuvų darbo laikas: 8.30 – 17.00