Sibiro gilumoje, Tuvos Respublikoje, netoli pasienio su Mongolija yra Tere-Khol ežeras. Tame ežere yra mažutėlė sala, joje –  senovinė tvirtovė. Jos amžius siekia daugiau nei 1500 metų.

Tai Por-Bajin tvirtovė, pastatyta VIII amžiuje pagal vado Eletmišo Biliges (Eletmish Bilige) įsakymą. 750 metais į Sibiro gilumą jis atvyko su savo kariais ir, užgrobęs teritoriją, įsakė pastatyti Por-Bajin tvirtovę, kad sustiprintų savo pozicijas naujose valdose. Išvertus iš tuvų kalbos, tai reikštų „Moliniai namai“ (Clay House).

Tvirtovė pastatyta iš tūkstančių tonų suneštų molio ir degintų plytų. Tai senovinis paminklas su be galo įmantria architektūra. Stačiakampio formos tvirtovės viduje buvo ištisas pastatų labirintas, o ant aukštos platformos stovėjo centriniai rūmai. Jie priklausė pačiam Eletmišui Biligei. Išorinės tvirtovės sienos siekė net 10 metrų aukščio.

Panašiu laiku, Hemšiko (Hemchik) upės slėnyje, išdygo dar 17 panašios paskirties konstrukcijų sistema. Bet niekas neprilygo Por-Bajin tvirtovei. Ji labai išsiskyrė iš kitų panašių tokio tipo statinių. Tam įtakos turėjo Sogdianso kultūra. Ji akivaizdžiai pastebima tvirtovės architektūroje.

Didžiausia tikimybė, kad Sogdians – Kinijos čiabuviai, kurie vertėsi mainais su visomis Centrinės Azijos klajoklių gentimis, dalyvavo tvirtovės statyme ir paliko joje tokius ryškius savo kultūros pėdsakus.