Sunku jį pasiekti, o pasiekus – įkopti. Įveikus šias sudėtingas užduotis laukia didelis atpildas – nepakartojami įspūdžiai visam gyvenimui.

Al Hajarah – mažas, vakarinės Jemeno dalies miestelis, įsikūręs Harazan kalnuose, San‘a‘ gubernijoje. Al Hajarahas atrodo labai moderniai. Stypso sau vienišas aukštai ant kalvos, tarytum virtualus kompiuterinio žaidimo apie dingusį miestą modelis. Al Hajarah buvo pastatytas XII amžiuje, kur iki šiolei jame gyvena žmonės. Neįtikėtina.

Rudi, plokščiais stogais namai, rizikingai įsitaisę ant kalno viršūnės, primena ankstyvus dangoraižius. Didžioji namų dalis įmantriai dekoruota kaligrafiniais elementais, būdingais šiam regionui. Puošniausiai atrodo langai. Jie išpuošti įvairiais taškeliais, zigzagais, delnų ar net augalų motyvais. Jemeno gyventojai labai didžiuojasi savo namų statymo bei dekoravimo technika.

Al Hajarah miestelio atokumas ir jo siauros gatvelės tyliai byloja apie glaudžią miesto bendruomenę, kuri kitados, netikėtų antpuolių metu, leisdavo atvykėliams laisvai į miestelį įeiti, bet išeiti – ne visada.

Šiandieninis Al Hajarah – yra miestas, mielai pasitinkantis lankytojus, įveikusius sunkią kelionę iš sostinės Sana‘a. Svečius čia sutinka su šypsenomis ir mielai supažindina su savo kultūra. Visi Hazar kalnų gyventojai pasižymi puikiais gebėjimais šokti.

Žvelgiant į taip aukštai, ant kalno pastatytą miestą, net nekeista, kad jis visas pastatytas iš akmens. Kaip kitaip, jei ne iš akmenų, tokioje atokioje kalnuotoje vietovėje galėtų iškilti šis miestas? Juk ir Hajjar iš arabų kalbos reiškia „akmuo“.

Miestą supantys Harazo kalnai yra ideali vieta iškyloms po kalnus. Geriausia keliauti po kalnus naudojantis vietinių gidų paslaugomis, kurie žino šios vietovės kalbą, kultūrą, istoriją ir įmantrybes.

Miesto kalnų prieigose vietiniai gyventojai verčiasi žemdirbyste. Todėl kraštovaizdis išraižytas galybės terasų, kuriose auginami sorgai, medvilnė ir vaismedžiai. Populiariausi  yra mangai. Manau, kad ne vienas iš mūsų, net nebuvę Jemene, esame ragavę garsiausio  jų eksportinio produkto – Mocha. Ši Jemeno kava yra padaryta iš senovinės arabų kavos atmainos, niekur kitur neauginamos, kaip tik čia ir, apdirbamos senąja technologija, kaip prieš daugelį amžių.