Barstyčių akmuo – didžiausias riedulys Lietuvoje, esantis Puokės kaime, Vidurio Žemaičių aukštumos šiauriniame pakraštyje. Šis milžinas yra 11,3 m ilgio, 5,9 m pločio, 3,3 m aukščio ir sveria net 680 tonų. Pasakojama, kad šiam galiūnui pakelti prireiktų beveik 70 galingų traktorių. Jis įtrauktas į Lietuvos Gineso rekordų knygą.

Akmuo susiformavo prieš milijonus metų iš lauko špato, kvarco ir žėručio. Manoma, kad prieš 13-14 tūkst. metų Ledynų buvo atvilktas iš Fenoskandijos uolyno, esančio Skandinavijoje. Rastas buvo tarp 1956 ir 1957, kasant Skuodo rajone griovius. Tuomet tyrėjai nustatė, kad akmuo yra netgi didesnis už tuomet didžiausiu Lietuvos akmenimi laikytą Puntuką.

Legendoje pasakojama, kad anksčiau akmens vietoje buvo pagonių šventykla, o joje ugnį kurstė vaidilutė. Ji sulaužė savo skaistybės įžadus ir taip užrūstino dievą Perkūną, kuris trenkė žaibu į šventovę su akmeniu. Šventykla sugriuvo ir nužudė vaidilutę, o akmuo taip ir liko stovėti…

Akmuo guli dideliame lauke, apsuptas vandens telkinio ir ilgamečių beržų. Jis primena smailėjantį valties denį. Prie akmens įrengta poilsiavietė, pavėsinė, pastatyti suoliukai atokvėpiui.

One thought on “Barstyčių akmuo”
  1. Kažkaip nelabai nuotraukose matosi jo dydis, o gaila, nes jis tikrai įspūdingo dydžio – Puntukui iki jo laaabai toli…