Sveiki keliautojai ……

Kaip ir visi mes pradedame ieškoti naudingu patarimu, prieš išvykdami kur nors. Šiuo pasakojimu aš pasidalinsiu ispudžiais apie Kroatija ir šalis per kurias keliavau.

Štai keletas naudingu patarimu:

1.www.smjestaj.com.hr (svetaine, kurioje galima rasti apartamentus atostogoms)

2. Kuro kainos:

Lenkija: Dujos: 1.89 – 2.33 zl. (0.89lt) – 1.68 – 2.07lt. už litra (kaina priklausomai nuo vietos).
Čekija : 12.5czk. (0.14lt) – 1.75 lt. už litra.
Austrija: 0.89 e. (3.461lt.) – 3.08lt. už litra.
Kroatija: 4.45k. (0.48lt.) – 2.13lt. už litra.

3.Grynieji ir mokejimo korteles.

Lenkija, grynuju nereikia tureti, degalines tualetai nemokami, kortelemis galima atsiskaityti visur, tiek degalineje,
maisto prekiu parduotuveje ir kavineje.

Čekija, grynuju reikia tureti butinai, nes kavinese korteliu neprieme, bent jau mums dvejos užeigos, už nakvyne jei noresite sudereti geresne kaina, tai tik grynais atsiskaitydami kronomis, degalinese už kura su kortele be problemu.

Austrija su kortele visur be problemu.

Slovenija taip pat, bet išskyrus mokejima už vinjetes grynais, eurais(mokejimas už kelius).

Kroatija. Kortelemis uz maista parduotuvese marketuose ir degalines visur, grynaisiais už nakvyne ir privacias maisto prekiu parduotuves.
Taip pat gryninant grynuosius Kroatijoje iš bankomato nuskaiciuojamas fiksuotas mokestis, mano atveju 10lt. nepriklausomai nuo sumos dydžio, pasidomekyte savo banko.

Mokejimo kortele atsiskaityti apsimoka del palankesnio kurso, bet pastebejau viena, kad atsiskaicius kortele rezervacija paskaiciuojamas valiutos kursas tos dienos, o lešu nuskaiciavimo diena,tos dienos kursas ir kartais sumos nesutapdavo del valiutos kurso svyravimo.

4. Maisto prekiu parduotuves.

Lenkija. Jei ketinate apsirupinti maistu ir nebijote užkrauti savo automobilio papildomu svoriu, patariu apsipirkti Lenkijoje , pigiau niekur nerasite.
Palyginti galyte patys, štai nuorodos parduotuviu:

Čekija.

Austrija. Viskas tuo pasakyta, eurais kainos.
O autobanu pravažiuosi taip, kad ir išalkti nesuspesi.

Slovenija. Čia mes papildomai sustojome apsipirkti sunkaus maisto, mineralinio vandens, vaisiu, daržoviu, siek tiek alaus juokingo( veliau tik kroatijoje pastebejau, kai sunus iš manes juokesi, kad geriu „non alkhoholic” alu:), ir vyno. Kainos siek tiek didesnes nei Lietuvoje, tad nenorejau vežti iš Lenkijos didelio svorio.

Kroatija. Viskas brangiau, ypač žuvis, mesa, alus,…..čia nusiprkdavome tik pieno, kuris galioja ilgai ir laikomas ne šaldytuvuose, bulviu ir šiaip ko pritrukdavome.

5. Kalba ir nakvyne.

Lenkija
Mokate lenku kalba, puiku. Rusu taip pat pades, nors ir anglu jie žino.

Čekija
Susikalbesite su jais lenku – rusu kalbos mišraine, supras.
Anglu spekinimu taip pat…. 🙂

Austrija
Neištariau nei žodžio

Slovenija
Mokejimo kortele kalbejo už mane.

Kroatija.
Anglu kalbos nereikejo, nors pradejo su manimi kalbeti vokiskai, as pasakiau Sabas ir jie atkartojo Chomičius,…puikiai tinka rusu kalbos žinios su lenkiškomis žodžiu „priemaišomis”.
Del nakvynes deretis galima ir patartina, birželio menesi susidereti del kainu galima, priklausomai nuo dienu skaiciaus gyvenimo pas juos. Visu pirma jie pasiulo apžiureti apartamentus ir tik po to jie sako savo kaina, jei neturyte laiko apžiurineti butus, klauskyte iš karti kaina. Ant namu jie reklamuojasi apie nuoma : rašydami, SOBE, APARTMANI, ZIMMER.
Keletas puikiu apartamentu kur mes gyvenome:

Šalia ZADARo miestelis BIBINJE, apartamentas ant juros kranto. Kaina 150 euru už 4 naktis(37.50e.)

MARIJANA SIKIRIČ
Don Marko Sikirič 75/A
23205 BIBINJE
HRVATSKA tel.:00385 023 261 025 [email protected] (paštas rezervacijai)

Taip pat BIBINJE, bet siek tiek nuo juros, labai erdvus ir gali priimti iki 11 asmenu. Mums 4 asmenims kainavo po 35eurus už nakti be derybu.

DANIJELA ŠINDIJA
7 DOM PUKOVNIJE 9
23 205 BIBINJE
HRVATSKA tel.: 00385 23 262 182 [email protected]

Šalia Primošten miestelis Dolac, ant puikaus kalno ir puikus vaizdas i jura. 40e. už nakti 4 asmenims.

Apartmani „Jurkič”
Dolac Rtič 5
22202 Primošten tel.: 00385 95 900 1417 [email protected]

1 DIENA

Ketvirta valanda ryto, birželio 12 pajudame link Lenkijos nuo sostines. Mano 200 arkliu, dujomis(ne arkliu) varomas automobilis VOLVO V70 pakrautas manta, pasirupinta broniaus balsu navigacija ir kelio žemelapiais. Maršrutas ir nakvynes suplanuotos. Vilnius – Zadaras 1837 km.

Patarimas: Navigacija pasikliaukite tik mieste, keliuose vadovaukites kelio žemelapiu ir kelio ženklinimais su kryptimis.
Lenkijos keliais skrodžiame, sustodamis tik užsipildyti kuro, kavos ir vaikams ledais, nors jau vienam 17 ir 11 metu, bet ledus kerta. Laiko negaištame, nes pirmoji nakvyne Čekijoje Brno mieste, kodel Brno, todel kad Mikulove kaip skaiciau patarimuose, visi stoja nakvines ir vietu, kainu pasirinkimas ribotas sezono metu.
Nors pravažiuojant Mikulov, nepastebejau daug turistu ir ko gero reikejo apsistoti.
Tad Lenkijos pabaigoje netoli Čekijos sustojome apsipirkti maisto „LIDL” parduotuveje, patys suprantat kodel.
Patarimas: autošaldytuvas butinai reikalingas, ne fura, o nešiojamas autošaldytuvas :).
Atvykus i pasieni su Čekija, nusipirkome Čekojos vinjiete menesio, taip pat Austrijos 10 dienu 7eurai.
Susiradome su navigacija arciausiai greitkelio pensiona uz 70 euru parai su pusryciais, kortele mokant norejo 100eu.,labai jaukus ir modernus.

2 DIENA

Birželio 13 po puikiu pusryčiu, kraudamas daiktus pastebejau automobilio suskylusi priekini stikla, salia metesi reklamos nuolaužos. Po naktines vejo audros kiti automobiliai buvo apšaudyti stogo čerpemis, tad išsikvietes policijos pareigunus, kurie man paaiskino, kad negaliu testi keliones, turiu keisti stikla, kitaip gausiu bauda ir kiekviena karta stabdytu policija, del stiklo ir aiškintusi ar nepartrenkiau koki žmogu. Gerai tai, kad buvau apsidraudes Lietuvos draudime kasko draudimu, bet blogai tai,kad jokie servisai sekmadieni birželio 13 nedirba, tad buvau priverstas pajartotinai likti nakčiai. Nenusimine, mes aplankeme Brno miesto katedra, labai ispudingo grožio. Pavakaroje po miesta ir pavakarieneve sukritome miegoti .

3 DIENA
Birželio 14, pirmadienis. Susiskambinus su draudimu ir aptrus draudimo salygas, servisus susirades internetu, susiradau kurie pakeistu šia diena priekini stikla, dekoju viesbucio šeimininkei, kuri skambino ir padejo susirasti servisa. Nuvykes i servisa sužinojau, kad testi kelione galesiu tik po 16val., nes stiklo keitimas trunka iki 2 val. ir džiuvimo kliju laikas 4 val., Kaina 10 000kronu(1400 lt.).
Supratau, kad išvaziaves dabar ir rizikuodamas gauti bauda Čekijoje, Austrijoje, Slovenijoje, vakare jau bučiau Kroatijoje, kitaip dar papildomai nakvyne, kurios jau nenorejau.
Pakeites planus užsukti i Austrija pamatyti Vienos katedra, nusprendemes vykti toliau be sustojiomo Austrijos greitkeliu. Lietus paslepe mano stiklo itrukimus pries kelio kameras, veliau liutis Austrijos kalnuose mane plukgde toliau, taip as kirsdamas Ausrtijos-Slovenijos pasieni, nusipirkau keliu vinjiete 7dienu 15euru. Maribor mieste sustojau apsipirkti papildomai sunkesnio maisto, mineralionio, vaisiu, daržoviu,alaus juokingo ir šiaip visokiausiu jogurtu.
Tesiau toliau kelione i Kroatija link Plitvicos ežeru ir antrosios nakvynes.

Slovenijos mokomais keliais važiuoti apie 60km, tad jei nenoryte moketi už kelius galima važiuoti nemokamais keliais ir ne ka ilgiau užtruksite. Pasienyje ties Kroatija žinoma Kroatu pasieniečiai tikrins pasus, tad pastebejo ir mano automobilio stikla, paklauses kas atsitiko, sakiau reklama nukrito, o jis man sako:
– O mielasis teks gryžti atgal i Slovenija.
Aš atsakau:
– Geriau aš pinigus atostogaudamas ir keisdamas stikla paliksiu jusu šalyje, nei ten kur man paliko tik nemaloniu atsiminimu, negadinkit musu šeimai atostogu….
Meldžiau aš katiniuko akimis iš animacinio filmo”Šrekas”.
Taip mes iriedejome i Kroatijos respublika.

Kelias nuostabus, tuneliai puikus, gamtos grožys kaip pasakoje, važiuojame ir aikčiojame su saulyte, už kelius greitkelyje susimokame už tam tikra atkarpa ir nusuke link Slunj miestelio važiuojame toliau. Linkčiodami galvas kaip žvirbliai….
Yra du miestukai prieš Plitvicos parkus, tad atvyke apie 19 val., pasižvalge Slunj miestelyje radome nakvyne už 40e. apartamentai puikus ir pavakarienieve pasivaikščiojame, keletas pastatu mateme apšaudyti ir nerestauruotu nuo karo konflikto.,labai žavus miestelis.
Neužilgo pratesiu pasakojima, mano saulyte kviečia pietauti…..

4 DIENA

Birželio 15. Ankstyva ryta atvykome i parka. Palike automobili viesbucio teritorijoje nemokamai, kas pageidauja gali palikti mokomojoje aiksteleje, mokestis 7kunos valandai(3.5lt).
Nusipirke bilietus po 110 kunu suaugusiajam ir 55 kunos vaikui, pradejome žygi ties 2 „ulaz”(iejimas), autotraukinukas atveža nemokamai, bet bilieteliu paparasys ties takeliu, mes pasirinkome 6 val. trukmes.

Vaizdai nepakartojami, turistu neperdaugiausiai ir ivairaus plauko spalvos, keleta šeimu žemaičiuojant girdejom „a mun saka?”
Keliaujant takeliu niekur nenukrypsi ir pusiaukeleje atves iki laivelio, kur nuplukdys jus i kita kranta, ten bus stovyklaviete kur visi užkandžiauja, tad pasisotine ir mes teseme toliau kelione.

Tik savo akimis pamačius gali ivertinti tikraji groži, kaip tai yra gražu. Nuotraukomis ir pasakojimais tai neivertinti….

Patarimas: jei kas neturi pinigu bilietams, gali pabandyti apeiti takelius nemokamai nuo 1 iejimo, bent jau man taip pasirode,kad imanoma.
Pasivaikscioje po parka sedome toliau i savo bolida ir teseme kelione i pagrindini poilsio tiksla Zadara.
Keliukas duodantis patirti neisivaizduojamus pojucius, tuo ir skiriasi nuo greitkeliu už kuriuos moki ir nieko nematai.

Pasiekeme keliones tiksla Zadara, ir neplanuodami užsukome i arčiausia miesteli Bibinje.

Čia mes pradejome dairytis apartamentu, sustojome miestelio viduryje ir pasiteiravome del kainos, parodžius mums apartamentus ir kaina 50 eu., nepatiko, pavažiavome arčiau juros ir pasiteiravome pas trecia seimininka. Man labai patiko, bet neparodes susižavejimo, pasakiau man per brangu už 50eu., planavau dviem nakvynems, tada šeimininkas pasiule 5 dienas už 150eu., žinoma sutikau.

Automobilis salia namo, namo terasoje pietaudavome. Bute du miegamieji su atskirais vonios kambariais, virtuvele ir balkonas su vaizdu i jura.

Vakaro pasivaisčiojimai:

5 DIENA
Birželio 16. Pabudome laimingi ir dar su tokiu vaizdeliu…Papusryciavome drybsniu užpiltais pienu ir prie juros pasimaudyti, panardyti ir pažvejoti, nors rimtesne žuvys juros gilumoje, mums tiko ir nuo kranto vardan malonumo.

ir.t.t

6 DIENA
Birželio 17. Pabudome dar laimingesni su tokiu vaizdeliu…i jura. Poilsis, saulute ir maudynes, vakarine pažintis su miesteliu.

7 DIENA
Birželio 18. Pažintis su Zadaru, 7km iki senamiesčio.

Juros vartai, statyti romenu Romos imperijos laikais.

Visas vakaras po senamiesti ir namo prie juros.

8 DIENA
Birželio 19. Paskutine poilsio diena prie juros ir kelione toliau i pietus.

Sekantis maršrutas: Bibinje – Spiltas, kelias juros pakrante nuostabus, iki Splito 152 km.

Pakeliui grožymes vaizdais ir sustojame netoli Primošteno, miestelyje Dolac, nuo Bibinje apie 90km., iki Primošteno apie 4km., pajurio keliu, galima važiuoti ir greitkeliu už pinigelius.

susirandame nakvyne dviem parom po 40eu. ir prie juros mauname atsigaivinti.

Krantas gražus ir pavojingas….

Musu apartamentai:

Ten pat paziurejome kempingo kainas, palapine, keturiems asmenims, vieta automobiliui parai 40eu., plius kaina už elektra ir duša atskirai. Palyginkite patys ar apsimoka. Gruntas labai akmeningas ir reikia pasirupinti spec., kuoliukais, kurie laikytu gerai itemptas palapines virves,(mačiau ikaltus strypus pas kai kuriuos).
Pats galvojau vykti su palapine, bet džiaugiausi nepasiemes tiek mantos(čiužiniai, miegmaišiai, indai, dujine plytele ir t.t.). O nakti dar audra buvo, tai muro sienos saugiau buvo.
Gal but nuo vietos ir kaina kita, šis kempingas buvo ant juros kranto ir matyt labai populiarus, nes pagrinde su kemperiais atostogaujantys. Bet už kemperius kita kaina, nesidomejau.

Vakare nuvykstame pasigrožeti Primošteno vaizdais saloje. Labai jaukus ir mielas miestelis, graži bažnytele kalno viršuneje, puiki pakrante su begale jachtu ir besišypsiančiais turistais iš visur….

9 DIENA

Birželio 20. Pabudome ankstyva ryta, papusryciavome ir nuvykome iki sekancio miesto Trogir apie 33 km nuo Primosteno. Pasistateme automobiliuka aikšteleje ir žavejomes romenu laiku pastatytu senamiesčiu.

Kad taip gražu girdejau iš daugeliu pasakojančiu apie ši nuostabu krašta, jo gyventojus, skaidria jura ir neapsakomo grožio kalnus, tačiau tik gyvai pamates supranti, kad gyvenime teisingai pasielgeme nusprende pamatyti pasaulio stebukla, kiekvienas miestelis nepakartojamas ir taip viskas gražu, kad gali fotografuoti kiekviena centimetra, tavo matomo vaizdo objektyve.
Praleidome visa diena Trogire, gryžome atgal iki Primošteno ir užmigome su šypsenomis veide.

10 DIENA

Birželio 21. Pernakvojome paskutine nakti siame miestelyje, atsisveikinome su šeimininku, jo viešbucio sveščiais iš Čekijos( puiki liaudis, maloniai pabendravome vakare prie vyno taures, jie kasmet čia atvažiuoja keletai savaičiu, atsiveža su savim keturračius motociklus ir mopedus pasivažineti kalnu takeliais).
Ir Volvo (iš švedu kalbos reiškia – riedu) riedame pajuriu žemyn link Splito apie 60km. Kuriame busime visa diena ir vakare tuo pačiu keliu gryšime atgal iki Bibinje, netoli Zadaro (apie 152km.)
Aplankome šalia Splito senoves romenu miestelio Solin liekanas, atrasta prieš šimtmeti Kroatu kunigo- archeologo, kuris atkure ir globojo šia vietove.

Splitas nieko ispudingas kaip miestas, bet senamiestis, sukurtas Romos imperatoriaus Gajaus Valerijaus Aurelijaus Diokletiano, jis gimęs 245m. Diokletianas kartu su savo bendravaldžiu Maksimianu, atsisakė sosto ir pasitraukė į savo gimtają Dalmatiją. Apsigyveno didžiuliuose rūmuose ant jūros kranto, netoli savo gimtinės. Jo aštuonkampis mauzoliejus išliko kaip krikščionių bažnyčia. Ar ne likimo ironija, kad tokios amžinojo poilsio vietos susilaukė paskutinysis iš didžiausių krikščionybės persekiotojų. Iš mauzoliejaus jo kūnas buvo ištremtas ir palaikų buvimo vieta nežinoma.

Nepakartojami ispudžiai…, butinai šiuo keliu sugryšiu..
Vakarop pasukome atgalios i sekanti poilsio ir starto miesteli Bibinje nuo Splito apie 152km.
Atvyke susiradome apartamentus pas labai šaunius ir svetingus šeimininkus už 35 eurus parai

Čia gali priimti tris šeimas už 90 eu.parai ( 11 žmoniu), arba dvi šeimos už 70eu..

11 DIENA

Birželio 22. Po kelioniu nutareme čia likti pailseti trejetai dienu, pasimaudyti ir pasideginti.

12 DIENA

Birželio 23. Šia diena buvo numatyta Volvo servise keisti priekini stikla, prieš savaite buvau užsakes ir sumokejas užstata. Todel mano planuose kaip tik buvo pakeliui atgal čia sugryžti. Šeimininkas mane palydejo iki Zadaro ir palikes savo automobili, atveže atgalios.
Po pietų pasiemiau automobilį iš serviso, sumokėjas 1740lt. (3300kn.)
Ši diena paskutinė šiame nuostabiame miestelyję, vakarą praleidome, su šeimininkais gurkšnodami vyną. Kalbėdami apie šalių panašumus ir skirtumus, gamtą. Dovanų gavome vynuogių gėrimo „Rakija” .

13 DIENA

Birželio 24. Ankstyvą rytą tesiame tolesni mūsų į pabaigą einantį kelionės tikslą. Maršrutas pajuriu į šiaurę link Rijėka. (apie 166km.) Navigacija rodo 3val. važiavimo laika, tad papietave pusryčius išvykome iki sekančios nakvynes vietos.

Kelias nuostabus, nepakartojamas, vaizdingas ir butinai vertas, kad juo važiuotumet ir patirtumet neišdildomus pojučius.

Pakeliui nuostabus ir maži kaimukai, kur gali sustoti ir papietauti ar atsigaivinti juros vesoje.

Atvykome i Rijekos priemesti i mokama papludimi atsigaivinti juroje, pailseti.

Pabaigti keliones tiklsa Kroatijos sostineje Zagrebe. Aplankant ispudingo grožio Šv.Stepono katedra.
Suspejome iki uždarymo pasigrožeti jos vaizdu iš vidaus.
Vakarieniaujant grožejomes katedros vaizdu is lauko kavinukes, maloniai prisimindami kiekvienos akimirkos vaisdus ir pojučius…….
Dar karta su jumis pasidalines ispudžiais pabuvojau Kroatijoje……roberto

Geros keliones, iki….

P.S. keletas nuotrauku su Bibinje miestelio reklama.

Antrojoje nuotraukoje pažymeta musu pirmoji gyvenamoji vieta.

Sekmes atostogaujant, jei kils klausimu rasykite:

[email protected]

4 thoughts on “Kroatija automobiliu 2010 Birželis”
  1. Matau, kad pležinasi tik keli žmonės arba keliolika , negi ten taip tuščia?

2. Plaplūdimio dydis nelabai adekvatus miestelio dydžiui, be to tuštumą sąlygojo dar du veiksniai: šios nuotraukos darytos pirmomis dienomis, kai dar pūtė gana šaltas ir stiprus vėjas, nors Canyelles lagūnose jokio vėjo nebuvo, kitas dalykas – ne sezono metas, nes su kiekviena diena žmonių daugėjo. Sezonas prasideda maždaug liepos antrą savaitę, o iki tol gana tuščia . Tai matosi ir iš žmonių kiekio, ir iš apartamentų užimtumo ir jų kainų.

3. Kiek atsimenu, apartamentų kainos keičiasi (didėja) nuo liepos 1 d., o užimtumas didėja nuo liepos antros savaitės, mes buvome birželio 19-26 d. Palyginimui, kokį kovą ar balandį, apartamentų kainos trigubai-keturgubai mažesnės, negu liepą-rugpjūtį.