–          O wow! Atėnai? Skamba super, – draugas pritariamai linktelėjo galva kuomet paminėjau šį kelionės tikslą. Išgirdusi pritarimą užsakiau „nemokamai“ bilietus į Atėnus. O „nemokamai“ gavosi, nes Ryanair dėl pasikeitusio kito skrydžio laiko, nusprendė mums padovanoti pora kuponų panaudoti perkant skrydžių bilietus, vieną iš jų ir panaudojome užsisakant dar vieną mūsų kelionę. Ne visada Ryanair toks jau ir blogas, ar ne? 😉

Tiesą sakant į Atėnus kaip kelionės tikslą dairiausi jau kelis kartus, tačiau perskaičius kitų keliautojų atsiliepimus vis šios idėjos atsisakydavau. Dauguma keliautojų Atėnus laikė nuobodžiu ir nieko vertu aplankyti miestu, taip pat prieš kelis metus vykusios didžiulės demonstracijos ir streikai nepridėjo papildomo žavesio. Tačiau…šaukštai jau po pietų, bilietai rankose ir laukiame mūsų kelionės.

Skrydis iš Londono Stansted oro uosto, trunka ilgiau nei 3 valandas, tačiau filmai ir knygos telefonuose ir ipaduose kelionę „patrumpina“.

2018 m Vasario šešioliktosios dieną leidžiamės Atėnų tarptautiniame oro uoste. Londonas mus išlydėjo spengiančiu šaltuku, o Atėnai pasitinka dangumi besiritinėjančia saulute ir šiltu pavasariniu oru. Oro uostą supa aukšti kalnai,  o saulėta diena užkelia mūsų nuotaikų skalę į patį viršų.

Sekantis žingsnis susiorganizuoti transportą į patį Atėnų centrą. Nuo oro uosto iki šalia esančios traukinių/metro stoties vos kelios minutės pėsčiomis. Čia galima įsigyti ir 3 dienas galiojantį traukinio bilietą pirmyn/atgal iš oro uosto ir naudotis VISU viešuoju transportu visame Atėnų mieste (autobusai, traukiniai, metro,  tramvajai). Bilietas vienam asmeniui 22 eurai.

Traukinio luktelim vos keliolika minučių ir pagaliau mes viduje. Dar apie 40 minučių dardėjimo ir pasiekiame patį centrą. Gatvės kunkuliuoja nuo vietinių, tačiau ilgai nesidairome ir siauromis gatvelėmis patraukiame ieškoti kur įsikūrę mūsų apartamentai. Dimitrijus nuomoja savo terasinį butuką per airbnb portalą, kurį rekomenduojame išbandyti. Draugiškai mus sutinka, viską aprodo, įteikia raktus ir palinki geros viešnagės.

20180216_174439

Apartamentų terasa gniaužia kvapą, pasimėgavę vaizdais neriame į tylias gatveles pasivaikščioti ir paieškoti kur užkąsti. Esame įsikūrę šalia Philopappos Hill, nuo jos apie 10-15 minučių pėsčiomis ramiomis gatvėlėmis, kurios tai kyla tai leidžiasi (Atėnai įsikūrę kalvotoje vietovėje, apsuptoje kalnų). Gatvelės apsodintos apelsinmedžiais, ant kurių daugybė mažyčių apelsinų (o gal mandarinų)? 😀

20180217_172215Kaip vasario mėnesį, tai nuteikia labai vasariškai.

Saulei sparčiai pasislėpus už kalnų, gatvelėse žiebiasi žibintai,20180216_200342 o šiek tiek paėjus už vienos kalvos akis pradžiugina atsivėręs šviesomis apšviestas Akropolis. Visai šalia įsikūręs restoranas su terasa, kurioje ir įsitaisome.20180216_205006 Mėgaujamės vakariene20180216_211326,  geru aptarnavimu ir nuostabiu Akropolio vaizdu.

Restoranas,  kuriame išbandėme pirmąją mūsų vakarienę Atėnuose, vadinasi: Strofi   www.strofi.gr/en/

Sekančios dienos rytas dar šiltesnis. Pusryčiauti įsitaisome terasoje ir mėgaujamės kiekvienu saulės spindulėliu. 20180217_101739Šiandien lankysime pagrindinį Atėnų turistinį objektą: Akropolį. Iki jo vos 20 minučių pėsčiomis, keliaujant mielomis gatvelėmis, nusėtomis apelsinmedžiais. Kuo arčiau garsiosios kalvos, tuo gatvelės daugiau šurmuliuoja, skamba muzika, atsiranda suvenyrų pardavėjų ir pan. Prie Akropolio kasos laukiančių eilutė, tačiau ji juda pakankamai greitai ir jau po gerų 5 minučių rankose laikome bilietus. Jei keliausite vasarą, kuomet turistų daugiausia, nepatingėkite atsikelti anksčiau, nes galite nemažai laiko praleisti eilėje (Tripadvisor keliautojų nuomonės). Bilieto kaina į Akropolį šalčiausiais mėnesiais (nuo sausio 11 dienos iki kovo 31 dienos) yra perpus pigesnė. Mes sumokėjome 10 eurų žmogui. Visais kitais mėnesiais bilieto kaina žmogui 20 eurų. Taip pat siūlo ir vieno paketo kaina, apie 30 eurų, kai galite aplankyti kelis turistinius objektus.

Pamažu, mėgaudamiesi vaizdais, kopiame į pačią viršunę. Pakeliui kojas pailsiname Theatre of Dionysus,20180217_123113 čia dauguma mėgaujasi šiluma bei stebi kitus archeologinės vietos lankytojus. Šiek tiek pakylus stojame žavėtis Odeon of Herodes Atticus. Čia vis dar organizuojami įvairus koncertai ir pasirodymai.

Į Akropolio kalvą veda keletas akmenimis grįstų kelių, kurie aukščiausiame taške susilieja, sukurdami įėjimą. Čia, prie Temple of Athena Nike (Atėnės garbei pastatytos šventyklos) kunkuliuoja nemaža minia turistų, dauguma pleškina savo fotoaparatais, darosi selfius ir išsižioję mėgaujasi miesto panorama. Per čia, apsuptas kolonimis, ęsti įėjimas į tolimesnes Akropolio vietas.

20180217_132550 Propylaea – pagrindinis antikinis įėjimas į Akropolį, pastatytas 432 metais prieš mūsų erą, puoštas baltomis marmurinėmis dorėninėmis kolonomis, simbolizuojančiomis vyrišką jėgą.

Tolėliau pūpso garsiausias šios vietos objektas – Parthenon, 20180217_130003 tai šventykla miesto deivei Atėnei, pastatyta 447 metai prieš mūsų erą. Šventykla buvo pastatyta kaip padėka deivei Atėnei už atėniečių ir graikų išgelbėjimą per paskutinį karą su persais.

Už Parthenon stovi Temple of Rome and Augustus griuvėsiai. Už jų turistų nusėsta apžvalgos aikštutė,  nuo kurios galima pasigėrėti miesto panorama.

Stabtelime ir prie Erechtheion, pastatyto Atėnės ir Poseidono garbei.

Visa kalva kunkuliuoja, šurmuliuoja nuo lankytojų, tačiau tai neerzina, galima lėtai viską apeiti, 20180217_13190520180217_125920apžiūrėti, o jei skruostai svila nuo per karštos saulės , leiskitės šiek tiek žemyn ir atsipūskite kalvą supančių medžių pavėsyje.

Siekdami pasimėgauti nuostabiu Akropolio vaizdu, apačioje, judrioje gatvelėje įsitaisome restoranėlyje, 20180217_142043mėgaujamės graikišku vynu ir klausomės šalia įsitaisiusių dviejų dainorėlių. Alkis neduoda ramybės, taigi stojame kitame vietiniame restoranėlyje prispildyti skrandžius, užsisakom musakos

20180217_151751, kimštos paprikos bei ant iešmo keptos vištienos.

Sekantis mūsų norimas aplankyti šiandienos objektas – Panathenaic Stadionas, tai vienintelis stadionas visame pasaulyje, kuris pastatytas iš marmuro. Jame yra 50 tūkstančių sėdimųjų vietų. Daugelį metų stadionas buvo apleistas (nuo 4 amžiaus), tačiau 1869 metais jis buvo atkastas, o 1870 ir 1875 metais čia buvo surengtos olympinės žaidynės.  Bilieto kaina asmeniui 5 eurai. Jei paklausite ar verta, tai tikrai tikrai pasakysiu, jog TAIP. Buvo tikrai smagu pasėdėti aukščiausiose tribūnose,20180217_162803 pabėgioti laiptais aukštyn ir žemyn, pasimėgauti besileidžiančios saulutės spinduliais. Nuostabi atrakcija. Stadiono tuneliuose įsikūręs muziejus,20180217_16435820180217_165340 čia rasite plakatus iš ivairių olimpinių žaidynių bei garsiuosius olimpinius deglus.

Atsižiūrėję į stadioną, judame atgal link Akropolio. Praeiname Temple of Olympian Zeus, aukštas kolonas nesunku pastebėti – stovi išdidžiai iškylusios.20180217_160118

Šalia Hadriano Arkos 20180217_173832neriame į gatvelę, kuri nuveda į Plakos kvartalą. Čia aplinkui daugybė įvairiausių restoranėlių, užkandinių, suvenyrų krautuvėlių.

20180217_182057Beje, šį savaitgalį vyksta ir vietinis karnavalas Apokries. Karnavalas prasideda prieš pasninkavimo periodą prieš graikiškąsias Velykas. Vyksta įvairūs koncertai, pasirodymai, o gatvėmis juda persirengėlių eisenos, grojančios būgnais ar kitais senoviškais instrumentais. Kuo daugiau triukšmo, tuo geriau.

Vakarienei pasirenkame vietinį street food – iš mažo prekystalio, apsupto vietinių, nusiperkame mėsos kukulių, gausiai apipiltų graikišku jogurtiniu padažu ir įsuptu į traškią duoną.20180217_184735

Vakarą užbaigiame gurkšnodami vietinį vyną Maiandros užeigoje www.maiandros.eu Akropolio vaizdai nuo viršutiniame aukšte įsikurusios terasos gniaužia kvapą.20180217_193841

Trečioji diena Atėnuose. Puikiai išsimiegoję vėl mėgaujamės pusryčiais terasoje. Pasistiprinę kopiame į visai šalia įsikūrusią Philopappos kalvą, nuo jos atsiveria nuostabi miesto panorama. 20180218_114621Akivaizdu, jog tai mėgstama vietinių pasivaikščiojimo vieta. Akropolio vaizdai nuo čia tiesiog kvapą gniaužiantys. 20180218_121634Leidžiamės žemyn20180218_122202 ir pasineriame į gausią minią, kuri nuneša į senamiestį, kunkuliuojantį nuo sendaikčių turgaus. Šiandien sekmadienis, be to, karnavalinė savaitė, ir aišku, oras tiesiog puikus. 20180218_12302820180218_125526Žmonių galybė ir mes pasineriame į bendrą srautą, smalsiai apžiurinėjame antikvarinius daikčiukus, suvenyrus (kai kuriuos pagamintus Kinijoje 😀 ). Minioje sutinkame ir keliautojų šeimynėlę, motociklais keliaujančius aplink pasaulį. Draugiška graikė papasakoja keletą istorijų bei pamini, jog buvo apsilankę ir Lietuvoje. Visada smagu sutikti tokių žmonių.

Radę vietinę street food užeigėlę, sėdame pasimėgauti nuostabiu maistu20180218_132945 bei burnoje tirpstančiais saldėsiais20180218_135639. Pasivaikštinėjame po gatveles, bandydami atrasti dar nematytas vietas. 20180218_150546Akivaizdu, jog miestas pastatytas ant antikinių griuvėsių, visur jų daugybė, pasakojančių savo istoriją. Tik spėk dairytis ir skaityti informacinius stendus.

Vakarieniaujame Tripadvisor rekomenduotame restoranėlyje, apgultame vietinių.20180218_193506 Aptarnavimas greitas, o graikiškai paruošti kebabai super skanūs. 20180218_19344720180218_193454Vakarą užbaigiame Maiandros užeigoje,20180218_205324 vėl mėgaudamiesi nuostabiais Akropolio vaizdais. Ryt laukia kelionė namo,atgal į šalčio surakintą Angliją.

Naudinga info.

Pigiausius bilietus geriausia ieškoti per išpardavimus. Keliaujant ne populiariausiais vasaros mėnesiais ir ne per vaikų atostogas, galima tikrai pigiai rasti bilietų, taip pat ir viešbučiai būna žymiai pigesni. Ieškant nakvynės, jau ne pirmą kartą tenka naudotis airbnb portalu, kur galite rasti įvairiausių pasiūlymų įvairiuose pasaulio kampeliuose, nuo kambario nuomos iki liuksinės vilos nuomos. Patarimas: skaitykite kitų svečių atsiliepimus, jie niekada nebus pernelyg pagražinti. Kuo daugiau gerų atsiliepimų, tuo didesnė tikimybė, jog neturėsite jokių problemų dėl savo nuomojamo būsto.

Tripadvisor programėlė yra mūsų guru ieškant gerų vietų kur išragauti vietinių patiekalų. Joje taip pat tikrų ir realių atsiliepimų ne vien tik apie vietines vietas, kur pavalgyti, tačiau ir ką aplankyti, ar net kokiame viešbutyje apsistoti. Vienas geriausių būdų pažinti kiekvieną šalį ir kultūrą, tai išragauti vietinį maistą. Galbūt ne visas maistas sužavės (kol kas man taip nepasitaikė), tačiau galėsite pabrėžti, jog garantuotai paragavote kažko neįprasto. Graikiška virtuvė garsėja savo populiariu patiekalu: musaka, jo gausite beveik visur. Įvairi kepta mėsa, kebabai irgi labai populiarūs, jos gausite visur. O street food išvis pirštus galima apsilaižyti: įvairūs duonelėje įvynioti mėsos gaminiai, gausiai apipilti graikišku padažu. Niam niam…Pastebėjome,  jog Atėnuose įprasta lankytojus pavaišinti Ouzo, stipriu likeriniu gėrimu. Tik nepadauginkite 😉 Desertams siūlo jau visiems žinomas baklavas. Mano atradimas: baklava su graikiško jogurto ledais. Pirštus galima apsilaižyti. Kiekvienoje užeigoje ar restorane yra nemažas vynų pasirinkimas. Rinkites namų vyną (house wine), bus daug pigiau, o skoniu nenusileidžia brangiems gėrimams. Aišku, kavos mėgėjai tikrai nepamirš paragauti tikros graikiškos kavos. Maistas ir gėrimai pigūs.

Atėnai nemažas miestas, su daugybe įvairiausių turistinių objektų aplankyti. Svarbiausias, be abejo, Akropolio kalva su savo archeologiniais griuvėsiais. Akivaizdu, jog čia dar vis intensyviai vyksta archeologiniai darbai. Mes ne viską apžiūrėjome, tačiau būtinai rekomenduojama apžiūrėti Archeologijos muziejų, nuklysti pasižiūrėti į Agorą, arba užkilti į Lycabettus kalną. Taip pat vietiniu metro galite nudardėti ir iki Pireas – ant jūros kranto įsikūrusio uostamiesčio. Apsistojus savaitei tikrai bus ką nuveikti.

3 thoughts on “Trys dienos Atėnuose”
  1. Vengrija, Miškolcai. Seniai norėjau pasimaudyti jų požeminiuose baseinuose, pamatyti pilį centrą. Smagu skaityti apie mėgstamą kryptį. Pervažiavau už vairo Miškolcus, autousu ne kartą, net nakvojau viešbutyje Miškolcuose, bet buvo tiek toli nuo centro ir aplink keistos žmogystos, kad pritrūko drąsos pasiekti centrą. Sėkmės Rumunijoje.

2. Kiek skaičiau keliautojų atsiliepimu apie Drakulos pilį, visi sako:,,neikit, viena komercija”, bet visi po to vis tiek eina ir po to tą patį sako 🙂 Aš tai tikiu keliautojų patarimais ir jau seniai žinau, kad kai būsiu Rumunijoj į šią tikrai neisiu, juolab, kad yra netoliese labiau vertų aplankymo.