Sveiki, trumpai papasakosiu, apie Tailandą studento akimis. Tai puikus receptas, kaip galima keliauti išleidžiant minimaliai pinigų. Taigi SAS’o skrydis Kopenhaga – Bankokas AIRBUS 340, net negali patikėti, kad už 13 valandų atsidursi, kažkur kitame pasaulio kampe. Kita civilizacija, kiti papročiai, net metai kitokie. Keista kai žmonės gimę 2500 metais ir t.t. 🙂

Atvykstame į Bankoką apie pietus, jau pro lėktuvo langą, matosi keisto tipo laukai, palmės, – milžiniškas miestas.. Tiesa ir kepinanti saulė. Pasirodo ir žmonės už lango, visi uniformuoti – ir su respiratoriais ( tarsi bijotų H5N1 – paukščių gripo). Tačiau, kaip vėliau suprasime, resperatoriai nuo smogo. Taigi susirandame savo lagaminus, ir kylame i antrą aukštą (kur yra išvykimo salė), mat atvykimo salėje, yra siūlomi taxi, tačiau už gražią sumelę. Atvykę į išvykimo salę, ten išeiname į lauką (iškart pasijaučia, kad + 35 ), stovi daug taxi, ir užtenka nors vienam vairuotojui žvilgtelt į akis, ir jis jau neša jūsų lagaminą… Mūsų tikslas KOH SHAN ROAD. Tai vieta, kur apsistoja daug, keliautojų – backpackerių. (Didelės prabangos neieškančių keliautojų). Procentaliai tame rajone per pus daugiau FARANGŲ (baltaodžių), negu vietinių 🙂 . Taxi pasakius savo tikslą, jis ištaria sumą – 700 bats!. Atkerti – last time it was 220bats! Jis sako OK! – 220..! ATSIMINKIT TAILANDE DERANTIS, KAINĄ GALIMA NUMUŠTI 3gubai , jei ne 4bai 🙂

Taigi atvykstame, į Kho san road. Kambarys 2 žmonėms su air con (taip vadinasi kambariai su kondicionieriumi) – 500 batų. Na FAN’ą (kambarys be air con), galima rasti ir už 100 batų. Visur reikia paprašyti, kad pirma parodytų kambarį, o tik po to mokėti.

Čia vietinėse agentūrose, galima susitarti ir dėl vykimo į kitas vietoves, bei ekskursijas. Kelionė Bankokas – Phuketas 400 Batų VIP autobusu. Jus pasitiks, nugabens autobusu, su dvd ir patogumais už juokingą sumą… Vienintelis minusas, kad kartais stoja į ,, vairuotojų restoranus” – jie jau susitarę, kad čia atveš turistus, kurie paliks maistui ir gėrimams apvalią sumelę. Dar maža pastaba: duokite pinigus, kuo tiksliau. Pvz. kola kainuoja nuo 10 – 20 batų, duosit 50 – grąžą pamirškit. Restorane alaus kaina 7 Lt , o žuvies (egzotiška žuvis) tik 12lt. Na nebent pataikysite į ,,palydovių restoraną” ten gali ir alaus nusipirkti už 50lt ir merginas pavaišinti,, konjaku” (sultimis ) už 100lt… Vienintelė parduotuvė, kur gauni grąžą tai SEVEN ELEVEN tinklas, jų ten tikrai daug… Beje patarčiau paragauti, gatvėse pardavinėjamų buteliukuose apelsinų sulčių. Sugrįžę į Lietuvą čionykščių apelsinų nevalgysite ir sulčių nebegersite 🙂

Kavinėje galite pusryčiams užsisakyti Banana Pankake (kaina apie 3 lt). Aš pamaniau, kad ten lietiniai, tad užsisakiau 2. Nepadarykit klaidos, ten didžiulis saldus bananų tortas 🙂 !!!

Kadangi kelionė vyksta naktį, tad ir kaitri saulė nekepina. Vis dėl to 1000km, kelionė 18 valandų, – atrodo vargina, tačiau keliauti verta, juk matai kaip keičiasi gamta, žmonės ir taip daugiau nuotykių… Vien iš Bankoko išvažinėjame apie 2–3 valandas. Ne dėl kamščių, čia keliai po 3–4 juostas ir visi laksto 100km/h, užtrunkame dėl milžiniško Bankoko dydžio…

7 val ryto. visi keičia autobusą, kiekvienas suskirstytas ir turi libduką su galutiniu tikslu. Autobusas permirkęs šviežių gėlių kvapu. Mat tailandiečiai nenaudoja sintetinių kvapų, vanilės, kokoso ir NEW CAR aromatų, jie tiesiog iš gatvės vaikų nusiperka gėlių vėrinukus, kurie tiek neša laimę, tiek kvepina automobilį ištisą dieną.

Phuketas

Atvykstame į Phuketo stotį. Vietos taksistai siūlo pavežėti į ,,gerus viešbučius” – matyt jie gauna komisinį mokęstį… Tiesiog patartina atsispausdinti Salos žemėlapį su paplūdymiais. Kuo geresnis – patogesnis – gražesnis paplūdimys, – tuo jame brangiau apsistoti, kadangi čia įsikūrę brangių firmų viešbučiai. Kadangi mus domina GUEST HAUS’ai vykstame i PHATONG BEACH, ten randame 150m nuo jūros nutolusį viešbutuką AT CHARLIE’S. Viduje pats Charlis, jis JAV jūrų laivyno veteranas, (na vietinis matosi, tik kaip jį į tą laivyną priėmė???). Taigi kambarį gauname su tv aircon plius šaldytuvas. Kaina tik 600 batų nakčiai. Vietiniai restoranai – gundo jūros gėrybėmis, bei egzotika…Vietinėje turizmo agentūroje, kurių ten 1000, nusiperkame bilietus i PHI PHI salas. Kaina 550 batų, nors iš pradžių agentūra siūlo už 1500..(į bilietą įskaičiuota: kelionė į PHI PHI, nemokami pietūs, nardymas su kaukėmis, kelionė atgal). Yra 6 salos pagrindinė PHI PHI don. Vienoje iš salų filmuotas Di Caprio filmas the Beach. Beje filmas prasideda khoa san road…Vėl ta pati sistema: užsirašo jūsų viešbutį ir paskiria laiką, kada jus pasitiks, vėl lipdukai…

PHI PHI salos

Taigi anksti ryte sėdame į minibusą, kuriame jau sėdi pora japonų, beslamščiančių Hamburgerius, bei pora vokiečių pensisnikų.

PHI PHI don, pagrindinė sala. Tarsi kaulo formos ties siauriausia vieta apie 50 metrų sausumos. Iš abiejų pusių paplūdymiai. Skirtumas tik toks kad vienoje pusėje – atabradas 10 – 15 metrų, kitoje 400 gal 500 o gal ir daugiau,, atsibodo bristi… 🙂

Sala turėtų būti suniokota tsunamio, tačiau viskas kas jį primena – tik memuaras žuvusiems. Tiesa, nenustebkit jei pamatysit žmones besimaudancius su T–shirt’ais. Patarimas, maudytis taip patogiau, nes kitą dieną nereks pirkti alijošiaus kremo nuo saulės nudegimų… Jokie UV kremai lietuviškos odos neapsaugo.

KOH SAMUI

Vėliau grįštame į PHUKETĄ, vietinėje agentūroje, perkame bilietus į KOH SAMUI salą. Tai didžiausia Tailando sala, kurią supa daugybė mažų salelių. Sala maždaug 20km skersmens, kaip ir visur kitur, kainos ir vaizdai priklauso nuo paplūdimio. Pvz. didžiausias paplūdimys CHAWENG, čia gausu restoranų ir prabangių viešbutukų, tarsi atskiras mažas salos miestelis. The Big Budah beach – ramus paplūdimys, tačiau akmenuotas… Mes apsistojome viešbutyje HOTEL 99 (kaina 350 batų už kambarį su aircon + tv + dušas) jis maždaug 1 km nuo artimiausio paplūdimio. Tačiau čia pat galima už 150 batų išsinuomoti Motociklą, žinoma galite išsinuomoti ir džipą, jei tik mokate vairuoti priešpriešiniu eismu.

Išsinuomoti motorolerį čia ne tik patartina, bet tiesiog būtina. Sėdame ant motociklo ir aplankome salos įžimybes, tiesiog važiuodami ratu aplink salą. Aplankome The butterfly garden (didelis sodas po tinklu, kur pilna drugelių, – tiesiog kaip Dess REE vaizdo klipe), taip pat aplankome Big Buda statulą, kopiame į krioklį, – kurių čia tiesiog gausu. O tai jau džiunglės ir jokie gidai čia jums nepadeda. Taip pat saloje galima rasti krokodilų, bei gyvačių fermas…

Patariu sulaukus vakaro, truputį pavažiuoti atokiau garsių paplūdymių ir pasidomėti, kas yra šalia jų. Lengvai galima surasti restoraną tiesiog metras nuo vandens. Taip kaip ir Turkijoje, čia jie atitempia staliukus ir vakarieniauji romantišką vakarienę už tokią pat kainą kaip ir mieste (alus apie 7 lt, vynas 7 iki 70 už taurę, žuvis 7 iki 50, tiesiog parodai kurią žuvį tau iškepti ir tau ją pagamina,žuvį žvejai pristato apie 17 valandą. Patariu paragauti ryklio file, barakudos, ar red sipper su garlic and pepper (su česnakais, bei pipirais). Prašau atkreipti dėmesį , kad jei jums sakys not spice – tai aštru, meadium spice – tai labai aštru, o spice – tai lietuvių liežuviui tiesiog neįmanoma valgyti. Patikėkite, esu aštraus maisto mėgėjas, tačiau visad klaustavau ar turi kažko neaštraus, tad žuvis su česnakais ir pipirais pats tas man.

Dar vienas dalykas, kurį tiesiog reikia išbandyti būnant Tailande, tai THAI MASSAGE. Patikėkite, nieko nėra maloniau, kaip gulėti prie jūros, klausytis bangų šniokštimo ir atsipalaiduoti. Paplūdimiuose pilna atvirų palapinių, kur atvirose, palapinėse profesionalės masažistės (ne prostitutės, o medicinos mokslus baigę moterys) daro, veido, nugaros, kojų ar viso kūno masažą, Kainos svyruoja nuo 201 lt iki 60 lt. Tai priklauso nuo aliejų, ir atliekamo masažo. Patikėkit, verta tikrai. Asmeniškai aš buvau 6, – gal 7 kartus.

Mažos smulkmenos prisiminimui: nepamirškite, jog vizą galima nusipirkti ir Vilniuje (Jogailos gtv.); derėkitės kiek tik įmanoma, duokit absurdišką kainą ir stebėkite reakciją; nepamirškit kremo nuo uodų, asmeniškai aš jų ten nesutikau, nei mieste nei džiunglėse, tačiau apkandžiotų žmogelių teko matyti; nebijokite atiduoti savo purvinų skalbinių išskalbti tailandiečiams. jie tai daro tikrai nuostabiai ir už minimalią kainą 1 kg – 2 lt 🙂

Daugiau nuotraukų rasite: fotki.com/cabin8crew arba www.bentnorius.lt

3 thoughts on “Tailandas 2006”
  1. Labai patiko šis pasakojimas apie Indiją. Ir nuotraukos labai gražios. Taip ir norisi viską mesti ir ten nuvykti.

2. Dėkui
    Jei norisi nuvykti – tai ir reikia. geriausias laikas yra tiesiog dabar 🙂

3. Tai, kad Indija net nėra mano svajonių šalis ir į ją vykti neplanavau. Bet, kai taip gražiai parašyta, tai… 🙂