Vieną dieną nusprendėme ir mes apžiūrėti vieną populiariausių Skandinavijoje muziejų, muziejų,kurį labai liaupsina turistai iš kitų šalių, muziejų,kuriame reikėtų pabuvoti bent kartą gyvenime, muziejų, kuriame turi būtinai užsukti, jeigu jau esi Stokholme.Na, gal pradžiai truputį istorijos apie Vasa laivą:

„Vasa yra vienintelis pasaulyje išlikęs XVII šimtmečio laivas. Išsaugota daugiau kaip 95% jo originalių detalių, jis papuoštas šimtais drožinėtų skulptūrų, ir tai daro Vasa unikaliu meno lobiu ir vienu iš įžymiausių turistinių objektų pasaulyje.
LAIVO SUDUŽIMAS
1628 metų rugpjūčio 10 dieną didžiulis karinis laivas iškėlė bures pasiruošė palikti Stokholmo uostą. Jis buvo ką tik pastatytas ir pavadintas „Vaza“ pagal valdančiosios Vazų dinastijos herbą. Šios iškilmingos progos garbei buvo saliutuojama iš patrankų, stovinčių abiejų bortų liukuose. Kai galingas laivas lėtai plaukė link uosto vartų, staiga pakilo stiprus vėjas. Vasa pasviro, bet vėl atsitiesė. Kitas stiprus vėjo gūsis apvertė laivą ant šono. Vanduo pliūptelėjo į laivą per atidarytus patrankų liukus. Vasa nuskendo, kartu nuskandindama mažiausiai 30, o gal būt ir 50 iš 150 laive buvusių jūrininkų. Tik po 333 metu Vasa vėl išvydo dienos šviesą.

Tai va, pasiskaitę istorijos keliavome į muziejų. Na, ir ką gi mes ten pamatėme? Prieš mus stuksojo didžiulis laivas,kuriam 386 metai, įspūdinga matyti tokį išlikusi orginalų kūrinį prieš save.
Muziejų sudaro 4 aukšai, ir iš visų aukštų gali kruopčiai apžiūrėti tą senovinę didybė, muziejuje taip pat eksponuojami įvairus daiktai, kurie susiję su Vasa, kuriuos atrodo vandens gelemėse kartu su laivu, eksponuojama istorija, kaip buvo ištrauktas laivas .BUVO LABAI ĮDOMU.

Taip pat rodomas filmas apie Vasa. Labiausiai įstrigo citata filmo pabaigoje: „Jeigu Vasa laivas nebūtų nuskendęs, tai gal mes ir net nebūtume pamatę tokio grožio”.

Kas susidomėjo, va prašau nuoroda: http://www.vasamuseet.se/sv/Sprak/Lietuvos-/

8 thoughts on “Švedija: Vasa muziejus Stokholme”
  1. Aš paniškai bijau laivų ir keltų. Net į Smiltynę keliantis neramumai kankina :)). Labai noriu į Gotlandą, bet negaliu baimės nugalėti, o lėktuvu brangoka.
    Laukiu tęsinio. Matau, kad ne aš viena dėl Estijos pamišau :)).

2. Linosa, Stokholmas tikrai nuostabus miestas! Oi kiek smagiu studentisku kelioneliu kadaise is Suomijos i ten apturejau. Uz tais laikais juokingas 15 markiu keltais plaukdavom su girtuokliais suomiais dienai i Stokholma ir maisydavom ji be sustojimo, o suomiai tuo tarou visa diena miegodavo laive :)))

O tie keltai Loreta, tikrai visiskai nebaisus! Jie toie dideli kad ten net pamirsti galima, kad esi laive :). O Gotlandas – nuostabus, tad teks ryztis viena diena! 🙂

3. Aš irgi nebuvęs Švedijoje, pamąstau apie tokį kruizą. Bet neturiu kompanijos ar pritarimo, o Stokholmui manyčiau reikia 2 – 3 dienų. Be to geri pažįstami šią vasarą buvo Švedijoje ir Gotlande. Jų geriausi įspūdžiai iš Visbio. Ačiū Linosai už gražias nuotraukas ir įspūdžius.

4. Tai, kad ten labai saugiai jautiesi – nei oro duobių, nei kitokių neaiškių garsų ir purtymų – ne taip kaip lėktuve 🙂
    O pats kruizas labai geras būdas, padedantis užpildyti tarpus tarp kelionių – nebrangu, o įspūdžių su kaupu.

5. Taip, 2 – 3 dienos ten būtų kaip tik, kitą kartą tokiam laikui ir plauksim.

6. Pasilikau rytiniam paskaitymui prie kavos. :)))
    Pamaloninai gražiais vaizdais:)) Sakai reik ta kruizą imt…. Reik tikrai- gražus Stokholmas

7. Stokholmas, sena mano nerūdyjanti meilė. Kai tik pasitaiko proga, taip įsidedu į kamerą šviežią juostą ir važiuoju bet kokia proga. Smagus aprašymas!