RUGPJŪČIO 18D. ANTRADIENIS
Naktį 04.00val. Autobusu važiavom į RYGĄ. Važiavom apie keturias valandas. Važiuodama nemiegojau, nes bendravau su draugais. Apie 9val. Jau buvom Rygos oro uoste. Skrydis 11val. tad dar turime dvi valandas laisvo laiko Mes apžiūrėjom oro uostą, jame esančias parduotuves. Pakilo 11.10val. ir skridome iki 14.30val. Nusileidome KIŠINIOVO oro uoste. Mus pasitiko moldavai ir palydėjo prie mikroautobuso. Važiavome į banką ir ten pasikeitėme pinigus. 1 Litas = 4.5 Lėjos. Mes laukėme mikroautobuse, buvo labai karšta. Labai prakaitavome, oro temperatūra buvo +35C laipsniai. Kišiniovas senas miestas, apleistas, neremontuoti namai. Lietuvoje geriau  Moldavija neturtinga šalis, žmonės gauna mažai pinigų, labai vargsta. Moldovoje auga vynuogės, arbūzai, kriaušės, riešutai, įvairios daržovės, kukurūzai. Daržovės ir vaisiai labai pigūs.Važiuojant į mokyklą mačiau labai daug vynuogynų, daržovių, augančių arbūzų, kukurūzų. Moldavijoje pigus benzinas, bet labai blogi keliai.
Mokykla normali, visai sava 😉 Šalia mokyklos maža parduotuvėlė, šalia yra arklidės, iš jų sklinda nemalonus kvapas. Mokykla yra kaime, jame moterys dirba laukuose ar prie namų, o vyrai arba eina susitikti su draugais arba geria vyną, alų. Vyrai retai padeda savo žmonom.
Pusę septynių vakarieniavome. Buvo skanu. Valgėme dešreles su bulvėm ir pomidorais, gėrėm arbatą. Po vakarienės pasivaikščiojome kaime. Apie devintą valandą ėjom į mokyklą, ten ilsėjomės, plepėjome. Pasidėjo smarki audra, labai žaibavo. Mes bendravome su moldovais, buvo paprasta bendrauti. Apie dešimtą valandą dingo elektra, galėjome pasišvieti tik mobiliais telefonais.
RUGPJŪČIO 19D. TREČIADIENIS
Atsikėliau 8val. Miegoti buvo labai karšta, trūko oro. 9.30 pusryčiavome. Pusryčiam buvo košė su pienu, varškėčiai, arbata. Po pusryčių mums aprodė mokyklą. Ėjom į įvairias klases, buvo įdomu. Matėme klasę kurioje moko bitininkystės, mergaitės augina gyvulius. Mokykloje iš viso 130mokinių: 63mergaitės ir 77berniukai. Šiuo metu ten mokosi vaikai nuo 1 iki 10klasės, anksčiau buvo 12klasių. Aprodė mokinių miegamuosius. Po to ėjome į lauką, ten matė, ten matėm nedidelį arklį iš Amerikos, daržą su daržovėmis. Mokykloje yra stomatologė, gydytoja, ligoninė. Čia mokiniai gyvena, o per atostogas grįžta į namus. Po 12val. Žaidėme lauke su vandens balionais. Buvo labai geras šiltas oras. Moldavams patiko žaisti su mumis.
Po žaidimų pietavome. Pietums buvo sriuba, višta su makaronais ir pomidorais. Po pietų berniukai žaidė krepšinį, o mes žiūrėjom. Paskui maudėmės duše ir ilsėjomės. Po valandos repetavome visokius šokius. Buvo įdomu. Man patiko šokti. Po repeticijos plepėjom, ilsėjomės, buvo labai karšta. Repetavome nuo 17 iki 20.30val. Po to ėjome į aktų salę. Ten piešėme piešinius apie Lietuvą ir Moldovą. Apie devintą valandą vakarieniavom. Valgėm plovą. Po vakarienės šokome diskotekoje, buvo labai smagu. Moldovų šokių mokytojas mus išmokė šokti valsą. Paskui žaidėme ,,bausmę“. Apie 00.00val diskoteka baigėsi.
RUGPJŪČIO 20D. KETVIRTADIENIS
Atsikėlėme 7val., o 8val. jau pusryčiavom. Valgiau sumuštinius, kiaušinius. Gėriau arbatą. Po pusryčių apie 9.10val. išvažiavom į KIŠINIOVĄ. KIŠINIOVE buvom 11val. Važiavom į istorijos muziejų. Matėme ekspoziciją apie dinozaurus, senovės ir dabartinius gyvūnus, gyvenvietes. Matėm įvairius paukščius, gėles, didžiulio mamuto ar dramblio griaučius kuriam 80000metų. Jis kiekvieną dieną suėsdavo apie 500kg žolės. Matėm meškos griaučius, žmogbeždžiones. Ten buvo daug indų, įrankių, portretų, papuošalų, prabangių baldų. Pasakojo kaip darydavo vyną iš vynuogių, rodė molinius ąsočius, kuriuose laikė vyną, matėme iš ko audė medžiagas, senovinius baldus, tautinius rūbus, vestuvinius rūbus. Matėme kaip senovėje atrodė miegamasis, svetainė ir kt. Daug fotografavome, buvo įdomu. Apie 13val. važiavom į kavinę. Pietavom nuo 13.30 iki 15.20val. Kavinėje buvo problemų dėl moldavų, bet jų vadovai nieko nepadėjo. Po pietų važiavome į parką. Pasivaikščiojom, bendravome parke.Pasivaikščiojus parke važiavome į parduotuvę. Ten apsipirkome. Jos pirmame aukšte maistas, antrame aukšte papuošalai, drabužiai, kvepalai. Pasivaikščiojus po parduotuvę išvažiavome į Mcdonaldą, nusipirkom valgyt ir nuvažiavom atgal prie parduotuvės, ten susitikom su lietuviais ir moldovais. Nuo 18.00 Iki 20.25val. važiavome į mokyklą. Vakarienavome 22val. Nevalgiau bandelių su obuoliais, negėriau kompoto, nes valgiau mėsainių, bulvyčių ir gėriau limonadą ,,SPRITE”.
Rugpjūčio 21d. Penktadienis
Atsikėliau 7.15val. Pusryčiavome 7.30val. Valgiau du sumuštinius, nevalgiau mėsos su kopūstais panašios į balandėlius, gėriau arbatą. Po pusryčių 8.30val. Važiavome į VYNO MUZIEJŲ. Muziejus yra po žeme apie 8metrų gylyje. Jis labia didelis, ten yra vyno rūsiai. Po muziejų ir rūsius važinėjome traukinuku. Buvo šalta. Man labai patiko. Ten labia gražu, prabangu. Matėme daug vyno rūšių: raudonas, baltas, rausvas, šampanas, saldus vynas irk t. Yra labai seno 400metų vyno, kurio kaina 10 000.
Vynas daromas iš vynuogių. Po kurio laiko mus nuvedė į gražią salę, ten vaišino riešutais, sūriu, davė paragauti raudono rūgštaus vyno, balto vyno ir saldaus šampano. Man neskanus vynas. Gavom dovanų vyno butelius ir dar pirkome lauktuvių. Visiems vynas patiko, o man ne nemėgstu vyno. Bilieto į muziejų kaina apie 150Litų, toks brangus bilietas. Muziejuje yra virš 700 rūšių įvairių vynų. Vyno fabrike dirba 800 žmonių. Auginama 25 rūšių vynuogės. Apžiūrėjome kaip gaminamas vynas.
Po vyno muziejaus nuvykome į LIETUVOS AMBASADĄ. Ambasada yra privačiame name su sodu. Ambasados darbuotojai pasakojo apie ambasadą, jos istoriją. Ambasadoje dirba 4 žmonės, ji atidaryta 2006metais. Ambasados darbuotojas moldavams padovanojo knygų. Visi gavome tušinukų, apyrankių ir kitų suvenyrų. Ambasadorius buvo labai nuoširdus, linksmas, malonus. Po to buvo vaišės. Važiavome į mokyklą ir ilsėjomės. Mikroautobusas buvo labai pilnas, apie 30žmonių, buvo žiauriai tvanku, kiti vaikai net stovėjo. Apie 20.30val. vakaienavome. Valgiau kelis koldūnus, gėriau arbatą. Po vakarienės dalyvavome projekto šventėje. Pasakojome apie Lietuvą, moldavai apie Moldovą. Rodžiau moldavams lietuviškus suvenyrus, saldainius, atvirutes, knygas. O moldovai parodė savo suvenyrus, rankdarbius, vaišino saldainiais.
Rugpjūčio 22d. Šeštadienis
Atsikėliau 9val. Pusryčiavau. Valgiau sumuštinius, košes su pienu. Gėriau arbatą. Po pusryčių apie dvi valandas repetavome iš viso apie 14 įvairių šokių. Lietuviai šoko kartu su moldavais. Moldavų šokių mokytojas labai griežtas ir žiaurus, jis mušė vaikus. Man buvo baisu. Po repeticijos maudėmės duše, pusę dviejų pietavome. Pietums valgiau karpį su bulvytėmis, pomidorais, agurkais. Sriuba buvo neskani – navalgiau. Po pietų trumpai pamiegojom. Po to bendravome koridoriuje, valgėme vynuoges. Po to apie 16val. žygiavome mišku apie 1,5km. Apžiūrėjome namelius, vynuogynus, matėme sūpuokles ant šakos, žaidimų aikštelytę, vištas, šunis. Ten auga skanūs riešutai. Valgėm dešreles su pomidorais, vynuoges. Vaišinomės, fotografavomės, ilgai plepėjome. Po kurio laiko, vakare, uždegėm laužą, mes šokome aplink laužą, juokavome, linksminomės. Buvo labai smagu 😉 Po to naktį mišku grįžome į mokyklą. Dalyvavo 34 žmonės.
Vakarienavome. Valgiau jogurtą, vynuogių. Po to dar bendravome, juokavome.
Rugpjūčio 23d. Sekmadienis
Atsikėliau 9.30val. Pusryčiavau 10val. Valgiau košę, lietinius blynus, gėriau arbatą. Po pusryčių trumpai repetavome, paskui maudėmės duše. Po to plepėjome, susitvarkėme koncertinius rūbus. Gražiai apsirengėme visos panelės 😉 12val. Pietavome. Po to ilgai bendravome, laukėme. Po kelių valandų važiavome į miestelį kur vyks koncertas ir ten palikome rūbus. Po to važiavome į muziejų, ten apžiūrėjome molinius indus, žmones, vazas. Ten dirbo užsiniečiai. Dar matėme varpus, man jie buvo gražūs. Po muziejaus važiavome į koncertą. Trumpai salėje repetavome. Po repeticijos persirengėme. Pusę šešių prasidėjo šventė. Su lietuviais šokome klumpakojį, po to daug šokių šokome su moldavais. Buvo linksma. Pirmą kartą šokome koncerte. Man patiko šokti, labai smagu! Aktų salėje buvo nemažai žmonių, jiems patiko. Iš viso šokome 14šokių. Po šokių fotografavomės lietuviai, paskui su moldaviečiais kartu. Mums patiko šokti kartu su moldavais. Lietuvos ambasadorius viską filmavo, jis labai džiaugėsi šiuo bendru projektu. Mes net gavom dovanų – saldainių ir sausainių. Persirengėme, pasivaikščiojome parke. Buvo labai, labai karšta, pirkom ledų. Užėjome į bažnyčią, ten uždegėm žvakutes plonas ilgas. Tai rusiška bažnyčia – cerkvė. Vėliau važiavome į mokyklą. Po vakarienės šokome diskotekoje, man labai patiko, kaip smagu! Po šokių dar plepėjome.
Rugpjūčio 24d. Pirmadienis
Atsikėliau 9.30val.,o 10val. Valgiau košę, sumuštinius, arbūzą ir kavos.Po pusryčių susitvarkėme rūbus, susikrovėme lagaminus, Po to plepėjome, valėme arbūzą. Šiandien ilsėjomės. 15val. Pietavome. Valgiau sriubą, vištieną su makaronais, arbūzą. Po pietų plepėjome, juokavome, neturėjome ką veikti. Ėjom į parduotuvėlę pirkti ledų. Po kurio laiko maudėmės duše, žiūrėjome televizorių, plepėjome. 20val. Buvo vakarienė, valgėm varškę su grietine, sausainius, vynuoges. Po vakarienės ruošėme dovanas moldovams. Paskui ėjome į aktų salę, ilgai laukėme, plepėjome. Po valandos įvyko uždarymo šventė. Vertėja pasakojo apie Moldovą. Po šventės pailsėjome ir ėjome į diskoteką. Ilgai šokom, juokėmės, plepėjom.
Rugpjūčio 25d. Antradienis
Atsikėliau 7.30val. Pusryčiavome 8.30 Valgėme mėsą su daržovėmis, sumuštinius, vynuoges. Po pusryčių išvažiavome į KIŠINIOVĄ. Kavinėje atsisveikinome su moldovais. Mikroautobuse buvo daug žmonių ir lagaminų, buvo labai ankšta. KIŠINIOVE papietavome, valgėme salotas, blynus su sūriu, grybais, obuoliais, buvo labai skanu, tai Moldovos tradicinis maistas. Gėriau apelsinų sultis. Išvykome į oro uostą. Oro uoste susitikome su moldovais, plepėjome su jais, atsisveikinome. Dar kartą susitikome su Lietuvos ambasadoriumi, koks nuoširdus vyras. Belaukdami lėktuvo šokom moldaviškus šokius 😉 Iš Moldovos išskridom 14.35val. Plepėjome,žvalgėmės pro langelį, miegojome. 18.25val. buvom Rygoje. Autobusu važiavome link pasienio. LIETUVOJE sustojome kavinje, pavalgėm. Prie kavinės apžiūrėjom mini zoologijos sodą. Ten buvo asilai, stručiai irk t. Graži vieta. Išvykome į VILNIŲ.
Visą savaitę Moldovoje buvo puikus oras. Tik pirmą naktį lijo. Man labai patiko projektas, buvo visi labai geri, linksmi. Labai patiko šokti, pamatyti kaip gyvena moldavai, pabuvoti ambasadoje ir susitikti su ambasadoriumi, buvo super 😉

16 thoughts on “Šokių projektas Moldovoje”
  1. O, tai man ten patiktų, nes jūros , medžių ošimas yra pati gražiausia muzika…

2. Labai maloniai sususikaitė. Puikus pasakojimas,
    o nuotraukos pas Aušrą visada aukštumoje .Turi cinkelį pagauti kadrą , kai kurios pakankama meniškos.
    ( pvz:raudonas dviratis prie picerijos).
    Laukim foto nuo ožkos laiptų ir Neptūno urvo .

3. O man, kaip pragmatikui, iškart iškilo labai daug klausimų, bet kol kas neklausinėsiu, palauksiu pratęsimo.
    Ačiū už gerą pradžią.

4. Nagi nagi ir aš laukiu tęsinio. Labai smalsu palyginti, kaip sekėsi Sardinijoje su dviračiais, mat aš pati tiek Algero, tiek apylinkėse, tiek Stintino su „scooteriu” buvau. O gal buvot užklydę ir į Argentiera?

5. Apuokas pragmatiškas , o aš ne.Atleiskite už smalsumą.
    Kodėl reikia ieškoti kelionės į Graikiją į kurią niekada nenori grįžti ?
    Kodėl reikia pirkti 5 dideles picas jei negali suvalgyti?

6. TandC, apetitas atsiranda bevalgant, vienos – per daug, dvi – kaip tik, o trijų – per mažai.

7. Sardinija yra viena iš dviejų pasaulio vietų, kuriame gaminamas unikalus mirtų likeris.
    Iki šiol Sardinijoje saugoma iš žvejų kaimų atėjusi tradicinė sūdytų bei džiovintų ikrų, vadinamųjų „bottarga“, gaminimo technologija. „Bottarga“ yra gaminama tik iš dviejų žuvų rūšių – kefalių ir tuno.

8. > Laukim foto nuo ožkos laiptų ir Neptūno urvo .

Ot man įdomu ar tai ožkos laiptai, ar ožiaragio??? Nes „goat“ išvertus iš anglų kalbos reiškai tiek ožką, tiek ožiaragį. Ožiaragis prie Neptūno gal ir būtų šiek tiek į temą, o prie ko ten ožka? Nebuvo progos išsiaiškinti… Gal kas žino tiksliai?

> O man, kaip pragmatikui, iškart iškilo labai daug klausimų, bet kol kas neklausinėsiu, palauksiu pratęsimo.

Klausk, nes ilgai gali tekt laukt 🙂 Juokauju. Pasistengsiu su tęsiniu labai neuždelst, nors mano įkvėpimas šiuo metu lėtas kaip estas. Tad geriau dabar atakuok po truputį, nei vėliau klausimų lavinoj paskandink. Jei dėl visų techninių detalių, tai Marius pažadėjo parašyti straipsnelį apie visas sardiniškas smulkmenas. Vyram geriau su visokiom praktinėm detalėm sekasi. O aš kaip ir visos moterys labiau moku gražbyliaut.

> Labai smalsu palyginti, kaip sekėsi Sardinijoje su dviračiais, mat aš pati tiek Algero, tiek apylinkėse, tiek Stintino su „scooteriu” buvau. O gal buvot užklydę ir į Argentiera?

Kelionė su dviračiais Sardinijoje – buvo viena geriausių mūsų avantiūrų, palikusi euforijoje visus. Bet su mažu kipšu ant dviračio bagažinės iki Argentinieros gal būtų per didelis ekstrymas. Nebent su nakvyne. Šiaip žadėjome link Argentinieros palėkt autobusu ir teiravausi Algero TIC‘e apie tai, bet pasirodo tiesioginių reisų iki jos nėra. Būtų mažiausiai 3 persėdimai, o autobusai Sardinijoj, kaip žinia kursuoja labai nereguliariai. Tai atidėjome tą idėją į šoną ir rinkomės paprastesnius maršrutus.

> Kodėl reikia ieškoti kelionės į Graikiją į kurią niekada nenori grįžti ?

O kodėl gi ne? Mums Graikijos salose visai patiko. O Kreta irgi sala. Be to nelabai aš leidžiu, kad išankstiniai nusistatymai man diriguotų gyvenimą. Todėl jei pūs palankūs tam vėjai ar susiklostys tokios aplinkybės, siūlyčiau labai nenustebti išvydus mano įspūdžius ne tik kad iš Kretos, bet ir dar kartą nuo kokio Olimpo ar Atėnų. Nematau tame jokių problemų. Bet tai dar nereiškia, kad apie nepatikusias vietas, rašysiu saldžiai.

> Kodėl reikia pirkti 5 dideles picas jei negali suvalgyti?

Taip gaunasi, kai tu nesupranti itališkai, o italai nesupranta angliškai. Marius buvo pasiųstas nupirkti 5 gabaliukus picos (picerijose picos pardavinėjamos ir gabaliukais): 2 sau, 2 man ir 1 Gerdai. Taigi užsakinėjo 5 mažus gabaliukus skirtingos picos, bet užsakyti gavosi 5 skirtingas dideles picas 🙂 Dėl to tikrai nepergyvenome. Nuo to kelionės tik žavesnės. Turbūt ilgai atsiminsime tas 5 picas po bažnyčios bokštu ir „risotto with cuttle fish“.

Mirto bandėm, bottargos nea. Neužkliuvo. Dar klausimas ar tai gerai, ar ne, nes itališkais „delikatesais” labai sužavėta nelikau… 🙂

9. Kažin, kodėl tiems maurams vėliavoje akys užrištos? Tikriausiai yra su tuo susijusi kažkokia istorija…

10. Bandau ir aš atkasti šį dalyką, bet kol kas nelabai sėkmingai. Kiek radau, tai Sardinijos vėliava yra net 3 rūšių. Vienose maurai su raiščiais ant akių, kitose ant kaktos ir dar žiūri tai į dešinę, tai į kairę. O dar ir akys tai užmerktos, tai atmerktos… Ir visos šios vėliavos teisingos ir oficalios, nebent kažkokiems laikotarpiams priskiriamos. O prie teisybės, kodėl tokie skirtumai ir pokyčiai įsivėlę laikui bėgant, dar nedasikasiau. Kiek žinau naujausia vėliava yra: maurai su raiščiais ant kaktos ir žiūrintis į dešinę. Ir dar visos būtinai apiplyšę.

Kiek suprantu jie ir patys nelabai susigaudo, kas pas juos ant tos vėliavos dedasi: [url]http://en.wikipedia.org/wiki/Maure[/url].

11. Kur dar gaminamas tas mirtų likeris? T.y., kas ta antra vieta be Sardinijos? Pernai iš Korsikos esu tokio parsivežęs – ar tai ir yra toji antroji vieta?

12. Pasakojimas tikri saunus, tik niekaip nesuprantu, kodel gi jum nepatiko cuttle fish?? Nuostabiai pagaminta patiekala is cuttle fish teko ragauti Sri Lankoje, tiesa, vietiniai sia zuvi „Kalmaaari” vadina:)

13. 🙂 todėl, kad kalmarų patiekalas labai skiriasi nuo sepijų. kalmarus aš ir pati mėgstu ir jais niekad neatsisakau pasimėgauti kelionėse, šioje neišimtis. o štai patiekalas iš sepijos atrodo daugmaž taip: [url]http://www.flickr.com/photos/gab3x/3683992662[/url] tiek vaizdas, tiek skonis kaip rašalo 🙂

14. Kažin, kodėl tiems maurams vėliavoje akys užrištos?

Kiek žinau, tai simbolis karų su arabais, o tos galvos su užrištomis akimis, tai iš tikrųjų nukirstos galvos (juk prieš nukertant galvą, užrišdavo akis). Dabar jau yra ir kitas vėliavos variantas su pakeltu raščiu – nepriklausomybės simbolis.
    Laukiam toliau, Aušra,. Juk švieži įspūdžiai kur kas įdomesni, nei jau pagulėję :):)

15. Aušra,mes jau po 15 picų suvalgėm, o jus ant dviračių nesėdat

Sardinija dviračiais. Ilgas kelias link paskutinio urvo: Algero – Porto Conte – Capo Caccia ir Neptūno grota.

16. Ot perspėjau, kad pas mane įkvėpimas šiuo metu lėtas kaip estas. Pratęsimo užuomažgos jau yra, bet kol kas tai tik padrikos mintys. Gal per sekančią savaitę ir pavyks, ką nors rišlaus suregzti. Vienaip ar kitaip tolimesni pasakojimai tikrai bus… Ir ne tik iš Sardinijos 🙂