SIRIJA, LIBANAS
1 diena. Stambulas. Kaip visada, su Aleksėliu už vairo, išvykstame iš Kėdainių. Ir kaip visada į Rygą, nes kitaip jau nebūna. Iš kažkokios skylės Pasvalio rajone ištraukiame ir apsibaliavojusį Vytą.
Į Rygą atvažiavome netgi labai laiku. Prieš tai, aišku, eilinį kartą pravažiavome posūkį į oro uostą. Aleksas pasielgė kaip tikras kelių chuliganas ir greitkelyje apsisuko pasinaudojęs žalios vejos paslaugomis. Gerai, kad policija nepasimaišė, būtų mūsų kelionė pasibaigus Latvijoje.
Stambulas iš viršaus atrodo žiauriai didelis. Tokio didelio miesto dar nebuvau matęs. Atrodo nusileidus pasitiks turkiškas chaosas, tačiau viskas ramu. Ramiai nusiperkame vizas, ramiai išsikeičiame pinigus ir ramiai nueiname į metro, nors vienu momentu kažkoks turkas ir labai kabinėjasi, neaišku kokias tikslais. Metro keičia tramvajus. Viskas ir toliau sklandžiai, net nuostabu. Jautiesi užtikrintai ir saugiai, tarsi atvykai ne į chaotišką Turkiją, o į ramią Kopenhagą. Tiesa, Nijolei kiek nejauku, dėl to, kad mažai moterų, tačiau jau po Sirijos pati juokėsi iš tokių nejaukumų.
Turizmo firmoje atsiimame traukinio į Siriją bilietus. Taip pat sklandžiai randame savo hostelį Sultanahmede. Stambulas atrodo visiškai europietiškas miestas, bent jau centre nėra jokio bardako. Hostelyje pailsime, pabendraujame su dviem kanadiečiais ir skambant kvietimams į maldą, einame tyrinėti Stambulo, o ne melstis. Užeiname pavalgyti ir atsigerti alaus į užkandinę, kurios lubos tokios žemos, kad neatsargiai atsistojus trenksi galvą į lubas. Matosi, kad statydami taupė medžiagas. „Efes pilsen“ alus kainuoja 10 Lt. Nieko sau, brangumėlis. Ir išvis Turkijoje nėra labai pigu, o ypač verčia iš koto benzino kainos. Tuo metu, kai pas mus buvo 3,80 Lt. Ten jau kainavo beveik 6 Lt. už litrą. Atrodo, kad ne mums, o jiems rusai naftotiekį „družba“ užsuko „kapitaliniam“ remontui…