Dūseikiai (g.st.)-Kinčiuliai-Staniškė-Lapurviai-Kveliai-Viešvėnai-Vabaliai-Rainiai-Telšiai (g.st.)
Pramyniau apie 34 km. Gryno važiavimo apie puseptintos valandos. 2007.05.06.

Trumpas aprašas:
Be vienuolikos minučių septynios ropščiamės su dviratuku į traukinuką Radviliškis-Klaipėda. Dūseikiai pasitinka šaltu, bet saulėtu rytu su gausiomis vieversėlių trelėmis ir svaiginančiai grynu oru. Už pusvalanduko privažiuoju Byvainių mišką. Tai labai gražus, kvepiantis pušynas su minkštais, smėlėtais keliukais, kuriais minti nebuvo lengva. Aplankau žemaitijos razbainikėlio Blindų Taduko pušį. Išvažiavus iš miško, pasitinka stiprus vėjas ir pučia tiesiai į snukelį mano :)…to nesitikėjau, nes prognozės vėjo nežadėjo, o jei ir žadėjo tai silpną ir pūsti turėjo man į nugarą…žodžiu „iždūrė” 😉
Pusė dešimtos, pervažiavus per Kinčiulių ir Staniškės kaimus, stoviu ant tilto per Virvytės upę…plauksiu, būtinai plauksiu…:) Nuo tilto iki plento, apie du kilometrus, be vėjo dar dasidėjo ir vieškelio „tarka” su nemažais akmenukais, ale kur dingsi;) Dešimtą valandą pasiekiu Biržuvėnus. Prieš miestelį pasitinka įspūdingą, orginali koplytėlė. Biržuvėnų piliakalnį pražiopsojau, vietiniai sakė, toks nedidelis kalniukas, tai ir negryžau pasiveizėti. Prie parduotuvės, maloniai nustebino, žemaitiškas jumoras-senuose batuose pasodintos gėlytės 🙂 Dar kiek pasidairęs po Miestelį, apžiūrėjęs vandens malūną, už tilto suku į dešinę. Už poros šimtų metrų „Laumės pėda”, maniau rasiu akmenį, o pasirodo tai stebuklingas šaltinis-balukė miške.
Vidurdienį atminu į Viešvėnus ir pačiame miestelio centre, ant žolynuko, įsitaisau pietauti, tuom truputį stebindamas čiabūvius 😉 Dar nedavažiavus Viešvėnų, dešinėje kelio pusėje, visai netikėtai pamatau, gerokai apžėlusį, Pakapių alkakalnį (Garbės kalnas). Prie kinietiškai-japoniškos, įspūdingos koplyčios, skirtos Rainių žudynių aukoms atminti, atsiduriu antrą valandą. 1941 metais, miškelyje, prie miestelio buvo kankinami ir nužudyti 73 lietuviai – politiniai oponentai 🙁 …apie šią tragediją girdėjome daugelis. Tačiau, ar girdėjome apie 7000 žydų senų ir jaunų, vyrų, moterų ir vaikų žudynes, gal per kelis šimtus metrų nuo Rainių tragedijos vietos, kitoje kelio Telšiai – Varniai pusėje…?…Aplankęs vienus ir kitus, trečią valandą jau slankioju po šaunų Telšių senamiestį. Pasigrožiu labai gražiai sutvarkyta Katedra ir teritorija prie jos. Ketvirtą val. Telšių geležinkelio stotyje, perku bilietukus sau ir dviračiui ir sėdu perone laukti traukinio. Kelios minutės iki atvažiuojant traukiniui, atskrido mažas paukštelis manęs išlydėti ir labai garsiai ir gražiai čiulbėjo, visai nesibaimindamas nieko…savam kieme, gi 😉 deja, atvažiavo traukinukas, ir nutraukė mūsų bendravimą…labai gaila 🙁
Šeštą valandą aš jau Šiauliuose. Taigi 🙂

Eugenijus Šiurkus
[email protected]

2 thoughts on “Lietuva: Dūseikiai-Biržuvėnai-Viešvėnai-Telšiai dviračiu”