Atsiprasau uz nelietuviska srifta, bet esu taip iprates rasyti kompu.

Gal pasakojime pasirodys per daug demesio kainoms ir smulkmenoms, bet tai padeda sudaryti tikslesni keliones biudzeta.

Keliones laikas: 2006 liepos 23 – rugpjucio 2d

Pagrindinis keliones tikslas – Kroatija.

Marsrutas : Panevezys-Lenkija-Slovakija-Vengrija- Kroatija- Italija- Austrija- Slovakija-Lenkija-Panevezys.Dar buvo uzgriebta gabaleliai Bosnijos, Slovenijos ir Cekijos.

Keliautojai: trys seimos su trim automobiliais, viso 7suauge ir 5 vaikai 5-11m.

Pats keliavau su zmona ir 8m dukra.Automobilis : 2 metu senumo Renault Scenic 1,5 dyzelis.

Kelione buvo sumanyta dar ziema .Marsrutas sudarytas skaitant keliautoju pasakojimus internete,zemelapio ir viamichelin pagalba, atsizvelgiant i kartu vykstanciu vaiku interesus.Kainas visur rasau litais , grubiai apvalindamas.Realiai viskas gaunasi dar truputi pigiau.

Taigi, penktadienio pavakary, po darbu , priduodam mazyli sunu seneliams, pavakarieniaujam kaip reikiant kavineje ir uzsiperkam makaronu, tusonkes, vytintu desru, sriubu ,kosiu is pakeliu ir pan.(250 lt.).Susimetam sortus ir „maikes“, kelionine iranga: palapine, ciuziniai, el.virdulys,kelionine dujine virykle, kirvis(kam as ji isidejau taip ir nesupratau), puodas, irankiai……, cukrus,druska….

1 diena.Tikslas – Tatraska Lomnica miestelis Slovakijoje.

00val. Visi trys ekipazai susitinkam degalineje ir pajudam link LT-PL sienos.Paduodu pasienieciui pasus.Sis juos perziuri, per kazka perbraukia ir jau duoda atgal(tipo viskas gerai). Tik jam bevartant musu pasus, man kazkaip pasirode sunaus nuotrauka viename is ju.Pasirodo ne to vaiko pasa pasiememe(arba ne ta vaika!).Jobtararai!!!!:).Griztam i Panevezi.Tuo paciu zmona uzmirstus akinius nuo saules pasiima.Scenic daugiau 183 neina.Sugaisom 4 val ir 400 papildomu km.Sutarem ,kad mes greiciau pavarysim ir iki Slovakijos pasivysim kitus.

Taigi 6.33 ryto is antro karto ivaziuoju i Lenkija ir varau pagal schema gazas-dugnas.Nuo Augustovo varau per Lomza.Kelias visai pakenciamas.Pradeda imti miegas, nebepadeda ir energetiniai gerimai.Vaira perima zmona.Bandau miegoti.Atsibundu nuo smarkaus siubavimo, lingavimo.Pramerkiu akis – spidometras rodo 145km/h, mano brangiausioji varo viduriu kelio, traukiasi ir tie kuriuos lenkia ir tie, kurie vaziuoja priesais.Kazkaip ir miegas nebeima:).

Varsuva.Dukra negali atsistebeti miestu, kuriame tiek daug Mackdonaldu.Tenka pakeliui sustoti.Nusiprausiam, uzkandam.Kazkokie keisti sumustiniai.

Varsuva perlekiam tiesiai aleja Solidarnosci per tilta ,tuneli , ketvirtoje sankryzoje i kaire Tovarova g.Po to i desine ir visa laika vel tiesiai Grojecka gatve.Kazkurioje vietoje atsiskiria Katovicu ir Krokuvos kryptys.Labai paprasta ir greita, tik du posukiai.

Toliau Grojec-Radom-Kielce-Krakow-Novy Targ.Visi labai keikia Lenkijos kelius.Man jie pasirode visai normalus.Gal net geresni nei Latvijos.Retkarciais sustojam.degalinese ,atsigeriam kavos,atliekam ivairius reikaliukus ir pan.Nuo Novy Targ sukam link Jurgov. Organizmo busena- kaip is ryto po gero baliaus.Stojam paskutiniam Lenkijos kalnu miestelyje ir susrebiam po lekste sultinio, dukrai bulvyciu.Palengvejo.

20 val. mes jau Tatranska Lomnica centre.Atsisukam 1 val atgal laikrodzius .Vakaras ne toks jau ir velus.Miestelis turistinis, aplink ispudingi kalnai.Issikeiciam pinigu.Paciame centre tik viesbuciai.Pavaziuojam toliau ir zemyn i kazkokia gyvenviete.Aki patraukia pastatas juokingu pavadinimu „Chata Valashka“.Trivietis kambarys 75 lt.Prirukytas holas ir baras,bet kambariai suremontuoti,dusas,TV, super vaizdas pro balkona i kalnus.Tinka.Vienam is triju automobiliu(Rover) uzsilenke ventiliatoriaus .Variklis uzkaista, o jis svolocius neisijungia ausinti kai jam reikia.Is pensiono seimininko, pasiimam laido gabala ir prijungiam tiesiogiai. Dabar sukasi visada ,kai ijungtas degimas.Tvarkele.Vakariene is isidetinio maisto(saltkrepsis geras daiktas), isgeriam bare alaus( bokalas apie 2,5lt).Tiesa sakant alu gereme jau remontuodami Roveri:).Miegas geras dalykas.

Nuvaziuota 987 km.(be tu 400 nelaimingu)

2 diena. Tikslas – pasikelti i Lomnicki Stit kalna ir nusigauti iki Balatono.

Pusryciai- pasidarom sumustiniu, issiverdam kavos.Iki keltuvu galima eiti pesciomis arba susimoketi 16lt ir privaziuoti.Eiti reikia nemaza gabala i kalna.Susimokam ir privaziuojam.Ilipimo vietoje kavine, suvenyru parduotuveles, keitykla su geresniu kursu nei centre.Bilietas keltuvui apie 35lt asmeniui. Vaizdai ispudingi, aukstis taip pat.Labai daug medziu isverte pries pora metu prauzusi audra.Keliantis,kai jau pasimate atvykimo punktas, staiga dingo elektra ir vagonelis sustojo.Mes kabam virs akmenu ,apaugusiu pusimis, vagonelis siubuoja nuo vejo, tylu kaip kapinese nakti:).As jau pradejau kurti planus kaip is drabuziu susirisam virve ir ledziames zemen.Pasirodo, kazkam i kazkokia skyle ikrito megztinis ir kad ji iskrapstyti, sustabde visa keltuva.Tsaknt- vyko gelbejimo operacija. Islipame . Is cia galima arba pasivaikscioti pesciomis(yra trasos), arba sesti i raudona vagoneli ir keltis iki pat virsunes(papildomas bilietas 50lt zmogui).Pavaiksciojome , padareme foto, paprasciausiai pasedejome ant kalno ir visagalisku zvilgsniu pasiziurejome i gyvenancius apacioje.Ispudinga.

Nusileide atgal i T.Lomnica ,dar isbandem vasaros kalnu roguciu trasa( nusileidimas 5lt.).Panasios trasos yra Latvijoje.Jei nestabdai – adrenalino uztenka ne tik vaikams.

12 val.is T.Lomnicos judam link Stary Smakovec, is ten sukam link greitkelio i Poprad. Privaziavus greitkeli, sankryzoje yra Tesco prekybcentris(atitinka musu hyperius).Ten dar apsiperkam maisto(kainos gal net mazesnes nei pas mus) ir kas be ko paimu daaaaaaauuuuug pigaus alaus(Zlaty Bazant 0,5ltr – 1,4lt).Musu moterys nusprende,kad Slovakijoje negrazus vyrai, mes nuraminom, kad graziu moteru irgi nepastebejom:)Taip patenkinti grazuoliai toliau tesem kelione.Siandien tikslas – pasiekti Balatona Vengrijoje.

Koloneleje nusiperkam lipduka uz greitkelius (15 lt ), uzkandam isidetinio maisto .Pavaziave puikiu greitkeliu , issukam pro Hybe link Banska Bystrica.Ne kiek del artimesnio kelio, kiek del noro pervaziuoti autentiskus Slovakijos kalnu miestelius.Kelias per kalnus. Pakelese pilna cigonu parduodanciu melynes.Kalnu kaimeliai atrodo graziai, bet skurdziai. Zmoniu gatvese mazai. Gal ,kad sekmadienis.Vietiniai vazineja su antikvarinemis Skodomis, kuriu varikliai gale, o priekyje bagazines dangtis atsidaro is sono.Turtingesni su Opel Askona.Aplamai jauciasi, kad Slovakija skurdziausia is naujuju ES nariu.Atemus is ju kalnu grozi, vaizdelis butu visai ne koks.Na , bent jau nesimate kaimieciu , maukianciu alu is bambaliu vietineje snarglyneje pavadinimu„Alaus baras“. Siame kelyje yra vieta, kur gal 15-20min leidiesi nuo kalno ir stabdziu pedalas tampa pagrindiniu.Kuro sanaudos dziugina, bet kolegoms is stabziu kaladeliu pradejo dumai virsti. Pastovejom, parukem, paspjaudem,atvesom ir vel zemyn.

Islendam i Banska Bystrica. Toliau Zvolen ir Sahy kryptis.Kelias geras.Lekiam su vejeliu.Staiga pirma ir paskutini karta kelioneje stabdo mane policija.Sustoju. Kazka per racija aiskinasi, pasitikslina mano numerius.Tame Sahy miestelyje kazkur buvo pakabintas radaras.Leistinas greitis 40 , vaziavau 63. Ramiai paaiskina ,kad reikia moketi 200 lt bauda. Dar pasako ,kad salia viesbutyje yra pinigu keitykla.Bet matosi , kad pareigunas is tu kurie „jama“.As, vaziuodamas iki keityklos, rusiskai sakau- duodu 100 ir neimsiu kvito. Pastebiu pritariama linktelejima galva. Issikeiciau ,padaviau, jis paeme.Taip draugiskai ir issikyreme.Slovakijos biudzetas nukentejo.

SLO- HU sienos formalumai.Pasus ziuri tik is smalsumo.Pasikeiciam truputi forintu.Toliau link Budapesto.Keliones laikas buvo suplanuotas taip, kad kirstume ji sekmadieni.Pervaziuoti ji gana paprasta. Reikia tik ziureti 7 ir M7 keliu krypti.Pradzioje jie eina drauge, veliau issikiria. Mums reikia autobano M7, nes 7 kelias eina greta per kukuruzu laukus.Vienoje vietoje nepataikom pasukti i M7, nes zenklas apauges krumais.Pamaciau kai buvo jau velu daryti posuki i kaire.Isvaziavau i M7, tik i priesinga puse.Reikejo gabala pavaryti, kol radau apsisukima.

Ivaziavus i autostrada, degalineje nusiperkam keliu lipdukus (20lt), uzsipilam kuro ir minam link Balatono.Autostrada superine.Buvom numate apsistoti Fonyok miestelyje kempinge „Napsugar“.Balatono miesteliai pasirode panasus i musu Palanga.Jau sutemus ivaziuojam i kempinga. Kaina 45 lt musu seimai.Statom palapines , puciam ciuzinius.Karsta, tvanku ,prakaitas bega upeliais.22 val. mes jau siltame kaip arbata ezero vandenyje.Vakariene, slovakiskas alus , pokalbiai prie zvakes ir miegoti.

Nuvaziuota 458km.

3 diena. Tikslas – neskubant pasiekti Plitvica.

Neskubedami atsikeliam.Paryciais miegas buvo savotiskas.Salia ezero ir musu palapiniu, per kempingo teritorija eina elektrickos begiai.Kazkur nuo 5 ryto kas pusvalandi pradejo vazineti .Pojuciai sekantys – miegi, ir lyg sapne, lyg is tikro link taves arteja traukinys.Ir vaziuoja ,dunda jis salia , tarytum stengtusi masinistas pervaziuoti tavo kojas.Tai trunka koki 10-15 s, kol pravaziuoja .Po keliu tokiu seansu, nebenubusdavau.Tik kojas instinktyviai suriesdavau, nutilus – vel istiesdavau:).

Is pat ryto karsta.Pusryciai ir i pliaza maudytis.Diena pasimato tikrasis Balatonas: vandens spalva kaip balinta arbata, temperatura +28, dugnas malonus smeliukas, gylis iki juosmens neribota atstuma(tolumoje vandenyje matem sustatytus suolus).Bangavimas kaip juroje.Tsakant – didele silta bala.Gal ir neblogai ,bet ilsetis cia nevaziuociau.

Apie 12 val pajudam link Kroatijos.Pakeles vaizdai – neaprepiami kukuruzu ir saulegrazu(Mogyl turbut:))laukai.Prie Nagykanisca miesto stojam pakeles uzeigoje paragauti legendinio vengrisko guliaso.Porcija pakankamai didele(apie 15lt.), guliasas skanus, baltas vynas irgi neblogas.Visai linksmai pasedejom.

Toliau Vengrijos pasienio miestas Letenye, smalsus zvilgsnis i lietuviskus pasus ir mes Kroatijoje.Cia sutinkam lietuviu masina . Issikeiciam truputi vietiniu pinigu ir pasipildom kuro atsargas.Veliau pamatysim, kad kuras sitoje Kroatijos vietoje buvo pigiausias.

Ivaziuojam i ko gero brangiausius kelius Europoje.Apmokejimo uz kelius sistema paprasta: ivaziuodamas i greitkeli, prie automatiniu vartu pasiimi bilieteli ir bet kurioje vietoje prie isvaziavimo posto paduodi kontrolieriui.Tas pasako kiek moketi.Korteliu nepriima.Taigi Zagreba lenkiam apvaziavimu ir sukam is greitkelio i Karlovac.Uz kelia paliekam apie 25lt.Nuo Karlovac eina kelias per gyvenvietes , kaimus.Judejimo greitis krenta.Stebino beveik kiekvienas namas siulantis apgyvendinimo paslaugas.Susidare toks vaizdas,kad vietiniai nieko neveikia, tik nuomoja kambarius.Kas ten gali nuomotis taip ir liko neaisku – jura toli, Plitvicos ezerai uz 70km.Kai kuriu namu sienos islike kulku suvarpytos nuo karo.

Ivaziuojant i Slunj miesta (20km iki kempingo),eina didelis lenktas tiltas per Korana upe..Iskart uz jo i kaire yra sustojimo vieta.Ten stojam ir einam maudytis su vietiniais miestelenais .Daugiau tokiu trenktu turistu nesimato, bet niekas per daug i mus nekreipia demesio.Upes vanduo skaidrus ir maloniai gaivinantis, tik vaikams maudytis nepritaikytas.Gylis is kart apie 2 metrus.I vandeni arba soki nuo kranto arba nulipi betoniniais laipteliais, kuriais ir islipi i kranta.Atsigaivine, sedam i masinas.

Pavakary apsistojam kempinge „Korana“ prie Plitvicos.Kaina 80 lt. musu seimai.Kempingas didziulis, turistai is visos Europos.Kempinge yra turizmo informacinis centras, kur gali pasiimti Kroatijos zemelapiu, ivairiu reklaminiu bukletu, gauti informacijos ir patarimu apie keliones trasas po Plitvicos ezeru parka. Statom palapines, geriam slovakiska alu ir kepam slovakiskas grilio desreles.Gavosi kaip ir piknikas.Vakare, besedint kresle, apeme jausmas ,kad keliaujam jau kokia savaite, o juros kaip neprivaziuojam taip neprivaziuojam.

Nuvaziuota 332km.

4 diena.Tikslas – apziureti Plitvicos NP ir nusigauti iki juros.

Keliames anksciau, nes buvom skaite, jog ryte parke maziau zmoniu ir ne taip karsta.Papusryciaujam, susidedam daiktus ir judam link 2 iejimo.Parkuojames.Bilietas suaugusiam 50 lt. vaikams 30lt.Taciau bilietus tikrina tik lipant i laiva, kuris veza link didziojo krioklio.Taigi 12 „chaliavsciku“ patraukem i parka.Galima pasirinkti ivairaus ilgumo trasas.Nusprendem su traukinuku vykti i virsu ir is ten zemyn H trasa.Ka gi. Vaizdus sunku nupasakoti, reikia pamatyti.Naturoje vaizdas grazesnis ,nei reklaminese nuotraukose.Patartina isideti atsigerti ir sumustiniu . Yra puikiu vietu poilsiui. I pabaiga jau buvom pagalvoje ,kad chaliavai atejo galas.Trasa baigesi prieplaukoje, esancioje kitoje puseje ezero.Iki musu masinu yra du keliai: arba lipti i laiva ir pirkti bilietus arba eiti pesciom dar 2-3 val., ko nebeatlaikytu vaikai.Bet po to pamatem ,kad atplauke kazkoks mazesnis laivelis, kuris perkelia i kita kranta , ir jokiu bilietu nieks nerodo.Taip mes atsidurem prie masinu.Cia uzkandam vietiniu gardesiu -strudeliu (5 lt gabalelis) su ledais (2-4lt porcija).Toliau vykstam atgal link 1 iejimo.Kroatiskai iejimas – ulaz, isejimas – izlaz.Parkuojames.Pamatom dar tris tautieciu masinas.Cia jau be bilietu niekaip neiseina.Kazkaip visi jau pavarge ir sotus pamatytu vaizdu.Nusprendziame, kad krioklys toks pat kaip matytieji, tik didesnis.O ir laikas jau spaudzia.Pasislaistom po suvenyru parduotuveles.

Cia,besedint ant kazkokiu laiptu, stebejau idomu vartotojo ir prekeivio santykiu regini. Vidutinio amziaus vokiete nusipirko porcija ledu ant pagaliuko.Po kurio laiko grizta su praplesta pakuote ir rodo ,kad ledai truputi pratirpe bei del to juda ledu pagaliukas.Pardaveja truputi pasimeta, bet leidzia issirinkti kita porcija, o ta „brokuota“ ramiai ismeta i siuksliu deze. Kai pagalvoji, tai pas mus ne tik pagaliukai kliba, bet ir patys ledai nuo daugkartinio atsilimo- uzsalimo buna igave neaiskia forma. Ir nieko, jokiu pretenziju. Kazkokie nereiklus mes:)

Sedam i masinas ir judam keliu palei Bosnijos siena. Truputi pavaziave, stojam uzeigoje pavalgyti.Pavalgom uz 40 lt. trims.Toliau kelias eina salia Bosnijos per Gracac, Knin, Sinj . Kelias geras, masinu nedaug, vaizdai pritrenkiantys. Tusti namai, kaimai ir net miesteliai.Tai pries 10-15 m buvusio karo pedsakai.Vieni namai su kulku ir sprogdinimu zymemis, kiti visai nepaliesti su graziausiu raudonu cerpiu stogu.Bet visi jie negyvenami.Zmones po karo nebegrizo i sias vietas.Stojam viename tokiame“ miestelyje“.Saligatviai apauge zolemis, namai be langu, galima atpazinti buvusia parduotuve, kazkoki visuomenines paskirties pastata.Niekam nebereikalingas miestelis vaiduoklis.Mums bezioplinejant,atsidaro vieno namelio durys ir ant laiptu iseina juodai apsirengusi mociute.Idemiai stebi mus.Greiciausiai ji isgyveno cia visa karo laika ir niekur is savo trobos nezada trauktis.Tik veliau pastebim, kad mociutes namelis su langais ir nauja cerpiu danga.

Kai kur matosi, kad zmones grizta, bando atstatyti namus. Pralinksmines vaizdas – pusiau negyvenamame miestelyje vienas vyras maiso betona , kitas deda blokelius, t.y. bando atstatyti nama.Vaizdas skurdus, bet salia namo ,siaudineje pasiureje stovejo kokiu 2-3m senumo AudiA6.Suprask kaip nori.Ar cia is biednumo, ar…..

Artejam prie Knin.Pagal zemelapi gyventoju 10 – 20 tukst. Is tolo pasirode,kad ir visas miestas apleistas, bet ivaziavus nusprendem, kad vis delto kokie 5 tukst. gal ir gyvena.Miestas daugiau panasus i koki Turkijos vidurio miesta. Daug nusiurusiu namu, kazkokiu neaiskios paskirties is neaiskiu medziagu pristatytu statiniu. Vaizdas nei i Kroatija, nei tuo labiau i Europa nepanasus.Uzsukam i kolonele.Telikas rodo futbola. „Ekranas“ – Zagrebo „Dinamo“. Pralosinejam 0:1. Pabandau atsiskaityti kortele.Ne velnio.Cia juk Kninas:)

Uz Knino pravaziuojam ezera Perucko.Grazus, bet skubam pagaliau isvysti jura.Dangu uztrauke debesys.Prasideda lietus, o kartais ir liutis.Oro temperatura krenta iki +16. Aisku ne tokio oro tikiesi vykdamas Kroatijos pietine dali.Taciau pradejus leistis nuo kalnu i pakrante link Splito, oro temperatura pasoko iki +31 ir sviecia saule.Visas pokytis ivyko per pusvalandi.Staiga pries akis islenda jura.Pagaliau.Splita pervaziuojam pakrasciu, laikomes Makarska, Dubrovnik krypties.Nuo Splito kelias eina palei jura .Miesteliai praktiskai susilieje vienas su kitu ir sudaro istiso kurorto ispudi. Dukra suzaveta pirma karta pamatytomis didziulemis riebiomis palmemis, kurios auga tiesiog gatvese.

Kadangi kempingus mazdaug buvom apsiziureje internete, tai viename ju stojam pasizvalgyti..Judam toliau ir apziurim dar pora.Visuose buvo problemu su vietomis trims palapinems.Pradejo temti.Vis delto pasirenkam pirma kempinga „Galeb“ paciame Omis mieste.Kaina 80lt parai. Jau visiskoje tamsoje isikuriam, ant juros kranto. Tradiciskai ispudziu dalinimasis prie alaus.

Klausomes cikadu koncerto ir su dziaugsmu , kad rytoj nebereikes ardyti palapiniu einam miegoti.

Nuvaziuota 258km

5 diena.Tikslas – poilsis ir uzsakyti raftinga rytojui.

Prabudau 7 ryto ir pries save isvydau su visais maudymuisi skirtais pricindalais stovincia dukra.Einam maudytis.Visi kiti mazieji bendrakeliaiviai jau taip pat buvo visus sukele ant koju. Vaikai kaip ibrisdavo nuo ryto i jura ,tai vakare tik isbrisdavo su mazomis pertraukelemis.

Visa diena suplanuota nieko neveikti. Pliazas, vanduo ,apsipratimas su aplinka.Kempingas atitinka nurodytas tris zvaigzdutes.Yra restoranas, butiniausiu buitiniu prekiu, duonos, vaisiu parduotuveles.Pliaze picerija, kavine, ledu kioskelis, ivairus zaidimai vaikams, ledo apratas(3lt.- apie 0.5kg).Tualetai, dusai, indu plovyklos, dusai pliaze, valciu nuoma,gelbetoju postas, teniso kortai, krepsinio aikstele. Galima sakyti, kad gyveni vidutinio lygio triju zv. viesbutyje, tik nakvoti lendi i palapine.Kempingas turi savo animatoriu komanda, kurie organizuoja zaidimus su vaikais ir populiariausia rengini – vandens gimnastika.Visai salia yra prekybos centras(kaip XX Maxima).

Vanduo siltas , pliazas ir dugnas smulkus zvyras, letai gilejantis.Ideali vieta su vaikais.Po to kiek ziurejau, tai Omise vienintele vieta ,kur pliazas ir dugnas ne akmenys, o smulkus zvyras.Aisku vandens grozis del to nukencia, bet uz tai nera jokiu eziu ir nereikia tapkiu.

Apie pietus dviese einam uzsakineti raftingo.Sia atrakcija Omise siulo ant kiekvieno kampo.Kainos – nuo 70 iki 100lt.Kadangi visi plaukia ta pacia upe, tuo paciu marsrutu, su tokiom pat valtim ir t.t. , tai paimam pigiausius.Suaugusiems 70lt(150kunu), vaikams 45lt(100kunu).Per diena buna du plaukimai- rytinis ir popietinis.Mes plaukiam rytoj nuo 14val.Toliau vel maudynes, pliazas, bandau skaityti knyga.

Vakare susiruosiam pasizvalgyti po miesta.Yra visai jaukus senamiestis su pilies bokstu,prekybine gatvele su visokiais niekniekiais.Visur pilna turistu is visos Europos – kurortinis gyvenimas verda.Visur pardavinejama i ivairiausia tara su ivairiausiais uzdarymais supilstyta vietini alkoholi : slivovica,rakovica,rakija, raudonas,baltas vynas ir t.t.Alkoholio gamintojams Kroatija labai nedekinga salis:)Samanes varymas pilnai legalizuotas.Eidami atgal link kempingo, uzsukam i nuosalyje esancia picerija.Esam vieninteliai klientai. Picos labai skanios(15-17lt.).Jei uzsakai su kumpiu ir alyvuogemis, tai sito gero prikrauna negailedami.Trise vos iveikeme dvi picas.

Vakaras. Temperatura +25.Susedam visi i kreslus prie stalo, kuri pasistatem po medziu ,ant kurio auga kazkokie krapai arba labai panasus i juos. Vartojam ivairius skyscius:)

6 diena.Tikslas – poilsis , raftingas ir juros gerybiu restoranas.

Is ryto nueinam i ju Maxima , nuperkam 20 kiausiniu, sviezios duonos, majonezo.Pasidarom puikius pusrycius.Kiausiniu kainos neatsimenu, bet viskas truputi brangiau nei pas mus.Pigiau buvo tik arbuzai ir bananai.Kitu vaisiu ir darzoviu kainos panasios.Brangu pasirode tik mesa , desros,kumpiai bei suriai.Pigiausios pieniskos desreles buvo 20lt uz kg.,mesos kg apie 40lt., vistu slauneles apie 9lt., vanduo apie 3lt,jogurtai, sultys – kaip pas mus. Coca Cola 2ltr. – 6lt.Baruose 0.25 colos buteliukas irgi 6lt. Duona – apie 3-4lt.

Kas buvo idomu, tai pastebejau zmoniu eile su tuscia plastikine tara.Ir tai nebuvo bomzai:).Pasirodo ji superkama po 0.2lt.Kad suzinoti sistema ir kainas , pats viena karta nesiau priduoti:)Aliumines skarbas nuo alaus irgi superka.Va cia tai siuksliu tvarkymas!Galetu ir pas mus taip padaryti. O butelis nuo alaus is viso aukso vertes – 1.5lt. Pats alus be butelio apie 2lt.

Tai tiek apie kainas.

Taigi, 14 val. atvaziuoja du autobusiukai su kondicionieriais ir apie 40 min veza mus i raftingo starto vieta.Nepaminejau upes pavadinimo – Cetina.Isduoda liemenes, salmus, irklus ir pirmyn .Kas plauke Turkijoje, tai cia labai panasu.Plaukimo trukme apie 3.5 valandos.Buvo ivairiu slenksciu, sustojimu maudynems, pasokinejimui nuo olos.Praplaukem didyji Cetinos kanjona, kur buvo filmuojamas garsusis Jugoslavijos filmas “Vinetu” su Goiko Miticium.As is vaikystes prisiminiau.Finiso vietoje firma visus pavaisino vietiniu vynu.Moterys prisiskyne cia pat auganciu lauro lapu.Grisom linksmi ir truputi pavarge.Nuostolis – galutinai suplyso basankes.

Vakare vykstam i juros gerybiu restorana.Raftingo buso vairuotojas patare nevalgyti centre ir dave adresa restorano, kur jis veztusi savo svecius.Patikejom juo ir neapsigavom.Restoranas vadinasi “Kod Mija”.Vaziuojant nuo Omis link Makarska apie 5km, pries tuneli i kaire.Nedetalizuosiu, viskas buvo skanu. Tai buvo brangiausia vakariene su seima mano gyvenime.Sumokejau 130lt. ir nei kiek negaila.

7 diena.Tikslas – Dubrovnikas.

Neskubedami atsikeliam, susedam i dvi masinas ir isvaziuojam.Atstumas 200km.Kelias eina fantastiska pakrante.Galima stoti maudytis, bet vaikai nuluzo miegoti.Nutariam varyti iki pat Dubrovniko miesto pliazo ir ten pasimaudyti.Norint patekti i Dubrovnika, reikia kirsti gabala Bosnijos teritorijos.Kokiu 10km ruozas, kuriame yra Neum miestas.Kiek ziurejau zemelapyje, tai vienintelis Bosnijos isejimas prie juros.Yra pasienio punktai, bet pasu netikrino.Tuos 200km vaziavom 3.5 val.Miesto pliaze padrybsojom prie juros, pasimaudem.Vykstam i centra. Buvau skaites,kad su parkavimu problema, bet visai sekmingai randam vietu.Parkavimas mokamas : 5lt /val.Susimokam uz val(svarbu kazkiek sumoketi) ir uzkisam cekiuka uz stiklo.Atgal grizdami matem, kad pas ka nebuvo jokio cekiuko, buvo uzkisti 50lt. baudos kvitai.Nors juos galima paprasciausiai ismesti :).

Dubrovniko tvirtove.Tai miestas mieste.Pavaiksciojome.Uzejome i praejusio karo muzieju(iejimas nemokamas).Pritrenkia nuotraukos tu paciu gatviu ,kuriomis vaikstome vaizdai.Zuve zmones, degantys ir apgriauti pastatai.Nuo 1991 spalio iki 1992 lapkricio Dubrovnikas buvo Jugoslavijos armijos apsiaustyje.Miestas daugiau nei metus neturejo nei vandens nei elektros, nei rysio su pasauliu.Apsaudymai tesesi iki pat 1995m.Sunku net patiketi, kad tai vyko taip neseniai.Bet turizmas daro savo ir viskas beveik jau atstatyta ir sutvarkyta.

Aplink visa senamiesti yra siena(bilietas ant sienos 25 lt.).Apejome visa , padareme daug fotkiu, uzlipome i boksta.Grazu , ispudinga, butina aplankyti.

Dubrovnike jau tikri pietus.Palmes, apelsinmedziai , persikai.Moterys stebejosi kazkokiu augalu, kurio vienas krumelis pas mus kainuoja apie 60lt, o cia is ju gyvatvores ilgiausios susodintos.

Grizdami atgal, stojam pakranteje prie uzeigos.Vanduo neaprasomo skaidrumo zalsvai melynos spalvos..Toks jausmas, kad plauki baseine, tik chlorkem nesmirda ir eziu prie akmenu pilna.Keleta siu padareliu istraukiu.Visi susipazystam su jais is arciau.Pasiulymai deti i koki inda ir veztis namo buvo atmesti:) Uzeigoje uzsakom picu.Pirma karta maciau , kad picas keptu peciuje ant malku.Vel neiveikiam trise dvieju picu.Alaus bokalas (7lt) i skrandi subego pirmas ir uzeme vieta:).Namo griztam apie 12 nakties.

Nuvaziuota 417km.

8 diena.Tikslas – poilsis.

Ilsejomes ir tiek.Buvo minciu issinuomoti valti ir nuplaukti i priesais esancias salas.Bet dauguma buvo linke tiesiog drybsoti prie juros.Valtis motorine su pavesine, kuro uztenka visai dienai.Kaina 200lt/dienai.Pasitenkinom milzinisku vandens dviraciu su ciuozykla(20lt/val)

Vakare dar nusprendem iseiti i miesta.Sedam senamiestyje kavineje.Uzsisakom mesos ir zuvies patiekalus.Maistas pasirode siaip sau.Bet ne cia esme.Bevartydami gerimu meniu, pamatem vietini balta vyna.Na galvojam gal imam litra(25lt/ltr).Vistiek paskutinis vakaras, pasedesim isgersim.Namie juk 0.75 buteli isgeriam dviese.Atnesa grafina vyno, pripila taures.Kadangi laukiam maisto, karsta, tai jas isgeriam gan greitai.Tik isgerus pirma taure, as pajauciau, kad man pinasi liezuvis, o mano mylimoji pasiremusi ranka i smakra vos nulaiko galva.Va cia tai vynas! Pasiziurejom i dar beveik pilna grafina ir pradejom zvengti.Nuo visisko pasigerimo isgelbejo dukros uzsakytas Sprite buteliukas, i kuri susipylem ta vyna-dinamita.Grize i kempinga dakalem.

9 diena.Tikslas- kempingas salia Venecijos.

Svarbiausia, kad po vakarykscio vietinio vyno neskauda galvos.

Susidedam manta ir judam link Italijos.Uz Splito sukam i greitkeli.Ilgiau pavaziavus greitkeliu ,supranti uz ka moki.Danga idealiai lygi, jokiu remontu, jokiu gyvenvieciu, ispudingi tiltai, tuneliai.Tiesa, ilgiausias Sv.Roku(5860m)tunelis vis dar nepabaigtas, atidaryta tik viena puse.Tenka pastoveti kamstyje. Pakelese padarytos poilsio aiksteles su kvepianciais biotualetais ir sikpopieriumi.Susimoku uz kelia 50lt. ir suku link Senj.Ispudingo ilgio nusileidimas i miesta.Nenoreciau as tuo keliu vykti i priesinga puse. Vel varom pajurio keliu E65 link Rijeka.Cia jau siaurine Kroatijos dalis Opatija.Grazu ir cia, bet pietine dalis grazesne.Rijekoje laikomes Liublianos ir Triesto krypties.Veliau Liubliana nueina tiesiai, o mums i E63 link Triesto.Nuo Rijekos iki SLO sienos reikia pasilikti dar 5 kunas(2,5lt) uz kelius.

Ivaziuojam i Slovenija.Keli nezymus miesteliai.Uzsipilam pigaus kuro(0,95eu) ir atsisveikinam su busima eurozonos salimi.

Italija.Triesta pravaziuoti lengva, visur aiskiai kryptys i. Udine.Prie Palmanovos imam jau Venecijos krypti.Stojam greitkelio degalineje. Zemelapyje pasitikslinu kur pasukti i Lido di Jesolo, isgeriu super kavos is automato (0,7eu).

Is autostrados issuku prie Cessalto link Ceggia.Uz kelia 4eu.Toliau per Ceggia, San Dona di Piave, Jesolo ir mes Lido di Jesolo centre. Graziai sutvarkyti miesteliai, pakelese vynuogynai, kukuruzai su ispudinga laistymo sistema.Truputi sunku gaudytis Italijos krypciu zymejime.Kartais ant vieno stulpo buna koki 20 nuorodu su kaimu, miesteliu, regionu ar kokiu apylinkiu pavadinimais.Tos nuorodos uzrasytos smulkiomis raidemis ir kas be ko italiskai.Dar kas glumino: ivaziuojant i zieda, kartais krypciu zenklas buna pastatytas ne pries zieda, o pacio ziedo centre. Kartais , ivaziavus i zieda ir staiga pamacius reikiama krypti, buna velu keisti krypti.

Lido di Jesolo – tai kurortinio Jesolo regiono “sostine”.Nors aplamai ,tai cia sunku suprasti kur vienas miestelis baigiasi, o kur prasideda kitas.Visas gyvenimas verda nuo Pineta rajono iki pat iskysulio galo Punta Sabioni(ziureti zemelapyje).Sioje zonoje daug privaciu apartamentu, nedideliu viesbuteliu ir daug kempingu.Viename ju “Waikiki” ir apsistojame.Kempingas 4zv. Su baseinu, dirbanciu nuo 9 iki13 ir nuo 16 iki 19val..Tvarka griezta: 12val. gesinamos sviesos, jokiu uzstales dainu, visi gyventojai gauna plastikines apyrankes, kurias turi nesioti.I baseina be kepuriu neleidzia.Kaina 35 eu parai musu seimai.Statom palapines , geriam kroatiska alu, gaunam velniu nuo apsauginio uz triuksma ir einam miegoti.

Nuvaziuota 615km.

10 diena.Tikslas – Venecia.

Vaikai jau be 15 min devynios stovi prie baseino varteliu.Bet italai niekur neskuba. Pasirodo jie nuo 9 ryto tik valyti baseina pradeda.Gincytis ir rodyti i uzrasyta darbo laika beviltiska.Jie turi savo supratima apie darbo pradzia.

Pusryciai – sumustiniai su pastetu, pomidoras ir vietineje kavineje kava su pyrageliu.Kava 1eu(gera), kapucino – 1.3eu(gera), pyragelis -0.8eu(geras):)

I Venecija vykom sekanciai: viena seima vyko su auto , o kitos dvi viesuoju transportu(tame tarpe ir musu).Kempinge nusiperkam bilietus i Venecija.Tai jungtinis bilietas dviems marsrutiniams autobusams ir laivui.Pirmyn- atgal 14,60eu zmogui(vaikams nuo 4m taip pat).Prie kempingo stoteleje sedam i nr.2 ir vykstam iki galines.Tada persedam i nr 5 ir varom iki Punta Sabioni .Karsta.Perkam ledu.Skanus ir nemazas kauselis 0,9eu.Tada i laiva ir islipam salia San Marco aikstes.Kelione trunka apie 2,5 val.

Zmoniu milijonas, karsta.Pilna visokiu persirengeliu klounu, visokiu sudniekiu prekeiviu.Ieskome gondolos.Pasiplaukiojimas 35min. =100eu.Imam.Bet mes su vaikais septyniese ir gondolistas griestai atsisako imti.Jis gali vezti tik sesis.Asilas. Bandom kazkaip derinti ir prisikomplektuoti prie kitu, bet liekam nesuprasti noro sutaupyti.Pavydziai ziurim kaip porele ima gondola ir plaukia dviese.Ateinam i aikste.Cia netiketai sutinkam kolegas ,kurie vyko su auto.Nuo kempingo iki mokamo parkingo apie 50km. Parkingas visai dienai 20eu.Kaina gaunasi panasi kaip ir musu atveju.Parkingo aiksteleje raktelius butina palikti automobilyje! Tipo jei gaisro atveju reiktu gelbeti salia pastatyta Ferari ir patraukti visa kita slamsta:)

Taigi gondolos.Prie tos aikstes gondola jau 150eu.Taciau plaukia 50min. ir paima septynis.Pasideram iki 140 ir mes jau plaukiam.Stebetinai su vienu irklu is galo valdoma gondola.Kanaluose visai nesmirda(kaip kai kas sake), nors praplaukem ir nustipusia ziurke.Eismas intensyvus, susidaro net laiveliu kamsciai.Praplaukem buvusi kalejima,Kazanovos namus su 23 miegamaisiais, keleta is 1600!!(gondolistas sake yra tiek) baznyciu.Visi pastatai ant vandens, kai kurie apverktinos bukles.Nerestauruojami greiciausiai, kad islaikyti tikroviskuma.Keistai atrode prie vienos laiptines duru sustojusi motorine valtis su gipskartonio plokstemis, aliuminio profiliu, glaistu irk t. medziagomis remontui.

Islipe dar pavaikstom.Aiksteje pilna zmoniu is viso pasaulio.Lietuviai studentai susede ant grindinio traukia dainas.Padeta kepure , imesti keli eu.Ne kiek nemaziau nei zmoniu yra balandziu.Cia net maisto jiems (porcija 1eu) pardavimo punktai pastatyti.Taciau matyti turistai su siu pauksciu apdirbtais peciais , galvomis ir nugaromis, noro uzsibuti aiksteje nesukele.Siaip pats Venecijos centras pasirode pernelyg komercializuotas.Tie balandziu serimo paketeliai, pilna suvenyru kioskeliu , kaviniu su nerealiomis kainomis.Iejimas i kazkoki muzieju 18eu ir stovi kilometrine japonu eile.Tegul stovi.Pasiziurejau viena meniu: kava 5eu, pigiausias antras patiekalas 32eu. Bet valgyti norisi(daug matesi atvyke su sumustiniais).Nusiperkam viena susukta su suriu ir darzovemis blyna .4eu.

Kolegos su auto toliau nuo centro gavo gondola uz 80eu/30min.Atgal grizom tuo paciu marsrutu: laivas ir du autobusai.Demesio – bilietu niekas niekur netikrino:)

Griztam I kempinga 18.20 ir tiesiai sokam i baseina.Cia su svilpukais pradejo mus varyti lauk.Be kepuriu negalima. Reikia eiti i parduotuve pirkti(1.5eu).Bet negi del pusvalandzio verta jas pirkti ir patraukiam i pliaza.Papludymys tamsus smelis, vandens skaidrumas kaip Palangoje, vanduo siltas. Pakrante vaiksto gulbiu pulkas.Prisirinkom ivairiu kriaukliu.Dingo nuovargis.

Kempingo parduotuveje vakarinei “suo” programai salia palapiniu:) nusiperkam vokisko alaus.Pigiausias 1eu.Vaikams suo programa vyksta kempingo lauko estradoje.Net ir suaugusiems idomu.

Aisku ,isgerus alaus , norisi ir uzkasti.Negi virsi makaronus su tusonke:).Picos darosi kasdiene duona musu.Nepaisant isankstiniu atsiliepimu, italiskomis picomis lieku patenkintas.Bent jau musu kempinge.Kaina 7eu/vnt.

11 diena.Tikslas – nusigauti iki Zilinos(SL) ir susirasti kur pernakvoti.

Nakti pradejo lyti.Taigi anksti nubude, lynojant, susikrovem manta ir patraukem atgal.Vos tik isvykus is kempingo uzejo tikra liutis.Laiku spejom isnesti uzpakalius.Uz Jesolo sustojam dideliame prekybos centre .Lauktuvems nusiperkam ranku darbo spalvotu makaronu, alyvuogiu aliejaus(1ltr/4eu).Kainos labai nesikandziojo.Brangiau nei pas mus, bet nera taip ,kad visiskai nieko neimanoma ipirkti.

Vaziuojam greitkeliu link Udine.Toliau E55 ivaziuojam i Austrija.Uz Italijos kelia sumoku apie 10eu.Austrijoje degalineje perkam keliu vinjete :7,60eu /10dienu.Toliau per Alpes ir Villach, Klagenfurt miestus. Pastaraji apvaziuojam per 1,5 val.Siaurinis greitkelio apvaziavimas remontuojamas.Dukra vel “pjauna” stoti Mackdonalde.Stojam, valgom(10eu) prisipilam kuro(1,03eu).Uz Klagenfurto vel kamstis.Avarija.Pavaziuojam apvaziavimu miskeliu ir islendam kitoje avarijos puseje.Kelyje stovi sudauzytas VW , bet pagrindine krusa ivykusi uz kokiu 200 m.Viskas atitverta, matosi dirba avarines tarnybos.Kaip filme Kobra 11.

Toliau greitas kelias pro Graca, Viena.Kartais sustojam kaulu pramankstinti.Vienoje degalineje kaip tikras vietinis, neziuredamas i kainas, paemiau kavos ir arbatos.4,5eu.Vos nepaspringau begerdamas:).Gerai ,kad kokio pyragelio neemiau.

Austrijos sostine pravaziuojam sonu, salia oro uosto ir naftos perdirbimo gamyklos.Greitis visada nemaziau 100km/h.Nuo Vienos iki Bratislavos 64km. Slovakijos siena, iskart Bratislava ir nuo jos autostrada iki Zilina 140km. Kokiu 10km iki Zilinos autostrada baigiasi .Pries miesta prasideda moteliai.Uzsukam i viena.Trivietis kambarys 200lt.Brangu. 5km iki miesto, kaireje puseje sviecia uzrasas”Bar- Motel Marakana”.Kambarys su labai placia lova 80lt. Mums trims permiegoti kaip tik. Lova, tualetas,dusas – ko daugiau poilsiui reikia. Isikure, nueinam i salia esanti bara.Super soti ir skani vakariene – 38lt. Po to pasiimu dar pakartoti alaus (0,5ltr – 1,8lt.).Uz tokia kaina – griekas nepirkti:).

Nuvaziuota 841km.

12 diena.Tikslas – Panevezys

8 ryte mes jau pusryciaujam tam paciam bare.Pasirinkimui 5 rusiu kiausinienes ir dar visa ko.Sociai pavalgom(35lt) ir pirmyn. Nuo Zilinos E75 keliu link Cadsa.Ivaziuojam i Cekija.Kelias pakankamai apkrautas ivairios vietines technikos.Toliau nuo Triniec sukam i Goleczow Lenkijoje.Islendam prie Skoczow ir uz jo imam vel E75 arba 1 kelia i Katovicus.Nuo Katovcu iki Varsuvos lenkiska autostrada su sviesoforais ir nesibaigianciais mieteliais.Piotr Tribunalske stojam pazioplineti kazkokiame prekybiniame miestelyje.Cia atperku savo raftinge suplysusias basankes(itraukiu i biudzeta:)).Paskutines lauktuves.Tiek saliu aplankem, o lauktuves perkam Lenkijoje:)

Varsuva vel imam sekmingai per centra, kaip ir i prieki.Prie Ostrow Mazoviecka stojam uzkasti.

Uzsisakau garsiuju lenkisku Flaki, kuriu buvau valges gal pries 10 metu.Ka gi ,skoni atsiminsiu sekancius 10metu:).

Vel vykstam per Lomza, Augustova.Paskutines pasienio proceduros.Vienintele vieta, kur reikejo parodyti automobilio technini pasa ir draudima.Priedo dar pareigunai kazka stropiai nurasineja i savo storus apiplysusius zurnalus.Ir jau visiskai uzmusa Lietuvos pareiguno klausimas:”Is kur vykstat?”As net pasimeciau.Is vienos puses ,koks jo reikalas, is kitos- jeigu dirbi Lietuvos-Lenkijos pasienyje, tai visi vykstantys i Lietuva vyksta is Lenkijos.Ar as klystu?:))Mes Lietuvoje.1val nakties izengem i namus.

Nuvaziuota 975km.

Viso nuvaziuota 5400km(su 400 pasiimti paso)

Sunaudota kuro 282 ltr. dyzelino.Vid. 5,2ltr/100km. Fantastiskas rezultatas, ivertinant vaziavimo salygas(pilnai pakrauta,kalnai, greitkeliai ir t.t)

Per 12 dienu pravaziuota 9 salys.Ispudziu visiems metams. Visa kelione vyko praktiskai taip kaip ir buvo suplanuota.Kitais metais galima vel pakartoti Dar truko pabuti prie juros, pamatyti Splito ir Trogir senamiescius ir t.t.Pries kelione buvau skeptiskai nusiteikes del nakvojimo kempinguose.Pasirodo visai nieko kai kempingas su paslaugomis ir oras geras.

Viso isleista 4930lt. Nei per daug taupant, nei per daug islaidaujant. Ivertinant tai, kiek pamatem ir patyrem, tai salyginai nedidele suma seimai liepos menesi.

– 1000 lt kuras;

– 200 keliams;

– 250 lt. pirkom valgyti Lietuvoje.Daugiau nei puse parsivezeme;

– 920 lt. nakvynes;

– 400lt. Venecijoje;

– 60lt. medicininiu islaidu draudimas;

– 200lt. raftingas;

– 1900lt. visa kita .

Patartina visur kur galima atsiskaitineti kortele.Geras konvertavimo kursas garantuotas.

Taupiesiems – Vengrijoje ir Kroatijoje kempinguose zmoniu niekas neskaiciuoja.Kiek pasakai , uz tiek ir sumoki.Taip ,kad visi mokejom uz du suaugusius ir viena vaika.Italijoje tokie bajeriai nepraeis.

Slovakijoje,Vengrijoje ir Austrijoje pirkom lipdukus uz kelius, kuriu niekas netikrino.Vis delto nerizikuociau sitoje vietoje taupyti.Kroatijoje galima vykti pajuriu, isvengiant mokamo greitkelio.Bet cia vid greitis bus 40-50km/h.Ir uzsiknisit vaziuoti.Tas juros ir kalnu grozio misinys ims lysti per gerkle:).

Nuo liepos vidurio Kroatijoje prasideda maximaliu kainu sezonas.Italijoje nuo liepos 28-29d. Vykstant birzelio pabaigoje ar rugsejo pradzioje , galima gerokai sutaupyti.

Faktas kaip blynas. Vaziuoti geriausia vieniems , maximum du ekipazai, jeigu truksta drasos.Musu atveju gavosi politiniais terminais sakant: trys partijos, kuriose maziausiai dar po dvi frakcijas, su savom ambicijom, savais nusistatymais.Suderinti visa tai gana sunku.