Pasakojimas perkeltas is road.lt

Kad siemet kur nors vel keliausime su auto, buvo aisku is karto po praeitu metu keliones i Kroatija. Buvo kile visokiu planu –1) siaurine Italija su florencija,Pizos bokstu,Gardos ezeru,2) Bosnija-Juodkalnija su Sarajevu,Taros tarpekliu,Skadarsko ezeru,Durmitoro kalnais ir poilsiu prie Kotoro ar Budvos, bet vis mintimis grizdavau prie Kroatijos. O kai sia ziema pirma karta stojau ant kalnu slidziu, tai nusprendziau, kad bus daromas kombinuotas turas su slidinejimu ir poilsiu prie siltos juros. Del slidinejimo vasara ”uzvede” Andraika( www road lt/vasarinis-slidinejimas-8230) . Beplanuodamas , nusprendziau pakeliui uzgriebti dar ir Praha.

Taigi balandzio men susideliojau marsruta, uzsirezervavau ,kiek galima buvo, nakvynes ir ramiai laukiau liepos 8d.
Isvykome sestadieni 23.50 is Panevezio.
Automobilis – VW Touran 1.9TDI su papildoma bagazine ant stogo, i kuria tilpo slides,lazdos,batai,slidinejimo kostiumai, ciuziniai,miegmaisiai ir dar neitiketinai daug daiktu.
Keliautojai – du suauge ir du vaikai (Ugne 9m ir Arminas 13m).
Pagalbines priemones – zemelapiai, palapine,stalas,sulankstomi kreslai,pavesine,dujine virykle,el.virdulys, vienkartiniai griliai, automobilinis saldytuvas….
Is praeitu metu patirties maisto is namu pirkomes mazai. Vaziuojant i Kroatija, viska galima susipirkti Cekijoje ar Slovakijoje . Gal tik geriamo vandens verta Lietuvoje pasiimti.
1 diena – Panevezys-Augustow-Lomza-Warszawa-Piotrkow Tribunalski-Wroclaw-bolkow-Jelenia Gora- Praha .
Dar karta isitikinu, kad per Lenkija geriausia vaziuoti nakti ir sekmadienio diena. Warsuva pervaziuojame per centra kaip kokie vietiniai – viskas aisku ir pazistama. Toliau link Wroclavo.Apvaziavimo nera, tenka kratytis per miesta. Kaip ir pernai stojame Mackdonalde uzkasti. Sakyciau netgi pavalgeme. Bolkovo miestelyje pamatome nuoroda i pili.Vaziuojame.Grazus,ramus miestelis,uzlipame i kalna ir ,saulei sildant, pagulime ant zoles salia pilies. Prie Jelena Goros prasideda kalnai, kazkas panasaus i lenkiskas kurortines vietoves. Vienoje vietoje stojame prie kalnu upes. Pramankstiname kaulus belaipiodami po akmenis, vietiniai uzsiimineja alpinizmu, oras grazus,nuotaika gera, vietoves grazios, vaziuojame vis sustodami, neskubedami. Ivaziuojame I Cekija, autostrada iki Prahos ir apie 18val. mes jau viesbutyje “Cikada” (65eu keturvietis su pusryciais).Ne miesto centre, bet ramioje vietoje ant kalno, nuo kurio matosi puse Prahos. Vakare dar isslenkame iki Tesco – keptas visciukas,salotos ,alus ir as krentu miegoti.
2 diena – papusryciave, pavaziuojame iki metro stoteles, ir po 10 min mes jau centre. Temperatura apie +20, sviecia saule. Pats tas miesto apziurai. Turime miesto zemelapi su visomis izymybemis, visa pilna diena, todel visiskai atsipalaidave pradedame slitinejima po Praha. Beveik visur pabuvome,viska pamateme,pasivazinejome turistiniu traukinuku(20lt zmogui).Stebejome judanciu figuru pasirodyma ant garsiojo boksto.Vaikams labiausiai isimine vaziavimas metro.Pietu sedome senamiestyje gatves kavineje.Picos.spageti,risotto,alus,cola ir pan., sumokejome apie 70lt.Ispudziai is Prahos? Kaip cia svelniau pasakius, kad neisizeistu susizaveje siuo miestu. Tai tikrai grazus,nuostabus miestas, bet man jis nepasirode kazkuo ypatingesnis uz bet kuri kita Europos miesta, kad ir pvz. uz Ryga, i kuria atvykstu vos ne kas men. Gatves,pastatai grazus, bet viskas nublizginta turistams,tos pacios suvenyru ir visokiu shudniekiu parduotuves,pilna turistu grupiu ir pan. Kazkas yra pasakes, kad visi Europos miestai yra vienodi, skiriasi tik ju baznycios. Is dalies sutinku su tokia nuomone. Vakare planavome uzeiti i kokia autentiska cekiska uzeiga, bet tai kas patiko suaugusiems, nelabai tiko eiti su vaikais:) Vel tenkinomes Tesco gaminiais.
3 diena –Praha-Benesov-Tabor-Ceske Budejovice-Linz-Salzburg-Werfen-Kaprun.
Papusryciave viesbutyje( visai neblogas svediskas stalas), isvykstame link Austrijos. Oras permainingas, tai lyja tai saule sviecia.Stojame kazkokiame mieste ir pasiperkame truputi cekisko maisto.Kainos kaip Lietuvoje ir pigiau.Austrijoje nusiperku vinjete uz kelius 7,60eu. Nuo Linzo autobanu lekiame 160km/h ir 15 val buname Werfen miestelyje(43 iisvaziavimas is greitkelio) prie didziausios pasaulyje ledo olos. Susimokame 51 eu uz visus ir lendame i ledo karalyste.Smulkiau ispudziu neaprasinesiu, tikrai verta demesio ir ola ir privaziavimas iki jos. Pajudame link Kapruno miestelio, kur buvome numate apsistoti kempinge.Taciau lynoti nesiliauja, oro temperature apie +10. Privaziuojame kempinga, pievoje telkso balos,jose stovi olandu kemperiai,patys olandai sedi susale ir geria arbata. Be zodiu visi supratome ,kad ieskome apsistoti kur nors po stogu.Kiekvienas namas prima svecius, bet kur tik uzeiname, duris atidaro tokie patys turistai, o seimininku nera. Net kainos nera ko paklausti. Apsuke rata vel sustojame prie kempingo.Matau ,kad tas pats kempingas turi ir viesbuti salia. Na, galvoju, einame bent jau kaina suzinosime.Recepcijoje prisistatome, kad norime apsistoti ir is karto klausiame kiek kainuos. Jauna austre, truputi nustebusi kodel mes nesivadovaujame cia pat padetu kainynu(apartamentu kaina su pusryciais 132eu), nueina paklausti uz sirmos sedincios senos seimininkes. Ta ragana perduoda ,kad specialiai mums naktis apartamentuose kainuos 60Eu. Bet cia jau tikrai labai speciali kaina! Na, einame apziureti apartamentu. Gan prabangus kaimisko interjero apartamentai. Nusprendziame, kad nors ir dvigubai brangiau nei planavome kempinge, bet juk atostogos! Jamam ! Bet dar del viso pikto pasiderim.Sakom ,viskas cool, bet mes imsim po 45eu trims naktims, be maitinimo. Senoji ragana vos zado neteko, bet …. 150eu/3 naktys ,grynais i rankas, moketi dabar.Sutarta. 4zv. apartamentai su visa buitine technika, puodais,indais,balkonas-terasa virs kalnu upes, pirciu kompleksas,sildomas lauko baseinas ir t.t. Benesant daiktus i apartamentus,kelia pastoja senoji ragana apsiredziusi tautiniais rubais, ir vokiskai-angliskai man sako: ”jus negalite naudotis virykle ir ka nors virti ar kepti ant jos, jus gavote tik kambari, bet ne apartamentus” Cia jau as zado netekau. Silpnos anglu kalbos zinios visai isgaravo ir tesugebejau pralementi ”ok”.Reikejo jos paklausti ar galima tualetu naudotis,televizoriu ziureti:).Na ,tikra ragana. Specialiai issiverdame makaronu su lietuvisku Dziugo suriu. Krentam i minkstus patalus ir pradedame sapnuoti sniega.
4 diena – atsikele, isijungiame Kitshteinhorno kalno TV kanala(yra netgi toks!), matome, kad ant kalno sviecia saule,sniego pilna. Lendame i slidininku apranga, pasiimame slides, nusiperkame 2 dienu slidinejimo bilietus(~140eu uz visus) ir judame aukstyn. Pirmas keltuvas pakelia iki 2000m virs juros lygio, tada persedi i antra ,kuris kelia iki 2500m. Ten yra Alpincentras ,kur Arminui isnuomojame slides su batais(27eu 2 dienom).
Tada sedame i dar viena, kuris kelia iki sniegynu 3000m aukstyje. Vaizdas nerealus, trasos geros,ivairaus sudetingumo, zmoniu nemazai,bet eiliu prie keltuvu nera. Daug lenku, grupe paaugliu is Anglijos mokosi slidineti, sviecia saule.Po keliu nusileidimu tampa karsta.Zmonai nuluzta slides apkaustas. Atiduodu savasias, o pats bandau mokinti Armina ciuozti. Is mokinio ir mokytojo puses buvo visko – ir pykcio ,ir asaru, ir beviltiskumo jausmas buvo apemes, bet mokymasis visada sunkus darbas.Apie 12val jau visai karsta, visi meta ant zemes striukes.Kai kurie slidineja vien su marskineliais.Slidinejame iki 13 val, veliau sniegas virsta i pliuze. Visi nusikale leidziames zemyn.Slides,batus paliekame Alpincentre, kad nereiketu rytoj vel temptis.Ten pat uz 14eu sutaiso suluzusi apkausta.Nusprendziame vaziuoti tiesiai prie didziausio Europoje Krimlo vandens krioklio.Iki jo apie 30km. Krioklys tikrai galingas, bet norint pilnai juo pasigrozeti, reikejo vel kopti i kalna. Kadangi po slidinejimo visi jauteme skaudancius raumenis, todel uzteko pasizvalgyti ir apacioje. Misko kvapas ir tykstancio vandens dulksna atgaivina. Vaziuojame atgal ir stebimes Austrijos Alpemis. Kazkaip keistai viskas idealiai atrodo: zole nuo didziausiu kalnu nesuprantamu budu nupjauta ir isvezta,ganosi lyg ka tik is duso isejusios karves su skambanciais varpais po kaklu, namai kaip is pasaku, per balkonus virsta geliu ziedai. Vaziuoji per 2000 gyventoju turinti miesteli, o ten maziausiai du nauju automobiliu salonai! Susidaro toks vaizdas, kad zmones jau viska pasieke ir gyvena rojuje. Skiriasi tik automobilis stovintis prie namo, pas viena Lexus, pas kita BMW 5:) Nejaugi visi taip pragyvena is slidininku ziema ir is karviu pieno vasara? Grizus gal reiks karvute su varpeliu isigyti, kaip be ko turiu 6 aru sklypa:).Tarp kitko, ten pirkome pigiausia Milka sokolada.Veliau ziurejau Cekijoje,Lenkijoje ir Lietuvoje jis brangesnis. Dempinguoja savus:)
5 diena – 8 ryto mes jau prie keltuvo.Kalno virsune skendi debesyse.Pasikele i virsu, patenkame i pacia tikriausia puga. Bet slidineti visai nieko. Pats savimi geriuosi, koki greiti pasiekiu.Matomumas kokie 5m, orietuojames pagal raudonas veleveles, kartais debesys prasisklaido ir matosi, kad nesi vienas:)Gal as cia truputi ir perdedu,bet kazkas panasaus:)Vel slidinejame iki 13 val.Visi truputeli pavarge ir laimingi. Veliau paaiskejo, kad as vienintelis nepasitepiau veido kremu ir visa nudegiau.Per puga!! Matyt labai arti saules buvau:)
Griztame i viesbuti ir nusprendziame niekur nebevaziuoti, o pasilepinti pirtyse ir baseine, tuo labiau, kad oras apacioje +25 ir is dalies sauleta. Pirciu komplekse (suomiska,rusiska,turkiska,ivairus masaziniai dusai…) esame tik mes ir dar viena vokieciu seima su dviem vaikais. Buvau pamirses, kad vokieciai(suomiai irgi) i pirtis eina visiskai nuogi. Is sirdies atsipalaidavome.Vakarienei issivireme cekisku svieziu bulviu su lietuviska”tusonke” ir austrisku rugpieniu. Pavalge, isejome pazioplineti po Kapruna. Estradoje groja miestelenu orkestras, prisijungeme paklausyti.Uzejome i pili,pasivaiksciojome.Grizes buvau priverstas ziureti su vaikais Simpsonus . Miegojome visi kaip uzmusti.
6 diena – Kaprun-Heiligenblut-Tolmezzo-Udine-Trieste-Novigrad-Lanterna .
Neatsisveikiname su viesbucio seimininke ir patraukiame senuoju Alpiu panoraminiu keliu nr 107.Kitaip dar vadinamas Grosglocknerio kelias. Pries tai Zell am See uzsipilu pigaus dyzelino po 0.99eu. Uz vaziavima tuo keliu susimokame 28eu. Planavau neskubedamas pervaziuoti tuos 56 km per 2 val.Uzgaisome beveik 5val. Kitus galiu perspeti, kad jeigu bus debesuota, tai vaziuoti neverta.Mums pasiseke. Sustoji ,islipi ant sniego kruvos, o lauke +20 ! Netikejau, kad gali taip buti. Uzvaziuojame i auksciausia taska, nuo kurio matosi apie 10 auksciausiu Austrijos virsukalniu. Is arti pasigrozime milzinisku Pasterze ledynu, pakelyje pamaitiname obuoliais svilpikus.Trumpai tariant – labai patiko. Heiligenblut miestelyje perkames kazkokio maisto ir pakeles aiksteleje,salia krioklio, stojame uzkasti. Salia Napoleono kariu pastatytos kalnu perejos ivaziuojame i Italija. Po Austrijos Alpiu miesteliu Italija pasirode kaip vargo vargelio salis. Skirtumas akivaizdus. Susidare toks vaizdas,kad italai perka ivairiu gamintoju pacius maziausius automobilius. VW Golf – cia jau pakankamai didele masina:). Veliau islendame i greitkeli (4,5eu iki Trieste). Ijungiu autopilota ties 160km/h, bet vis tiek tenka trauktis i pirma eile.Net nepastebime kaip pralekiame Slovenija ir mes jau Kroatijoje. Dobrodosli! T.y. Sveiki atvyke!
Mums reikia kempingo ”Lanterna” ,esancio tarp Novigrado ir Porec miestu. I kempinga nuorodu daugiau, nei i bet koki kita miesta. Recepcijos formalumai, leidimas ivaziuoti i teritorija ir lieka viena smulkmena – kaip atrasti gera vieta palapinei.
Vieta randame po pusvalandzio vaiksciojimo su kempingo planu.Norint tureti elektra ,reikejo isigyti adapteri uz 50lt. Nubegame prie juros – pliazas geras ir ivairus(zvyras, akmenys,uolos,betonas), vanduo kroatiskas(kas buvo Kroatijoje, supras ka tai reiskia). Pastatome palapine issipakuojame ir pasiruosiame tikram 7 dienu poilsiui. Saltas cekiskas alus is masinos saldytuvo leido pajausti visiska palaima.
7 diena – paprasciausiai ilsimes prie juros.Su vaikais sutareme, kad iki pietu einame prie juros, o po pietu prie baseino.Vaikams nuperku maudymosi batus(po 25lt),kad nedurtu koju uolos. Isijungiu kompiuteri,pasitikrinu pasta, pasiziuriu kas dedasi Lietuvoje.Panevezys skesta, musu namo rusys taip pat. Prie recepcijos uzsakau fisch picknic(kelione laivu) rytdienai(po 30eu suaugusiems ir po 15Eu vaikams).Pietums kempingo parduotuveje nusiperkame alyvuogiu,salotu,pomidoru,paprikos,pridedame is namu atsiveztu tuno konservu ir gaunasi saunios tuno salotos .Einame prie vaiku baseino.Gulime po palme ant graziai nupjautos vejos,vaikai duodasi po baseinus.Nors tradiciskai nupaisyti zenklai apie tai,kad draudziama sokineti,nardyti su kauke ir pan., niekas i tai nekreipia demesio. Ne tik visi vaikai sokineja,nardo su kaukemis, bet ir juos priziurintys tevai bei seneliai ilinde i vandeni sedi su marskineliais. T.y. tvyro visiska anarchija. Cia juk vaiku baseinas.Vakare pasivaikstome po kempingo teritorija. Vaikscioti tikrai yra kur, nes jo centre jauciuosi kaip Palangos Basanaviciaus gatveje. Prie centrinio baseino,estradoje vyksta sou programa.Is toleliau esancios kavines girdisi bumcikas ir sukavimai. Sitoje vietoje mano 9m dukra atsiduso ir tare giliai reiksminga fraze: “jooo, selsta jaunimas”:).
8 diena –Fish picknic. 9 val ryto atvaziuoja autobusiukas prie recepcijos ir veza i Porec uosta(7km). Ten jau stovi laivai. Kas nori sutaupyti, gali atvykti pries 10val. tiesiai i uosta ir sesti i bet kuri laiva.Vietoje kaina 25eu(12,5eu vaikams). Laivas,jura, salos, igulos pilstoma naminuke. Atplaukiame i Rovinj miesta.Cia turime 2 val laisvo laiko. Nuostabus senamiestis, kazkuo primena Dubrovnika. Griztame i laiva,kur laukia valgiais ir gerimais nukrauti stalai,t.y. zuvis,desreles,saslykas,salotos,baltas vynas,vanduo,sultys. Nesitikejau ,kad taip pamaitins ir pagirdys. Po valgio ir vyno visu keleiviu nuotaikos pastebimai pagerejo. Prasidejo laistymasis vandeniu vieni ant kitu . Iplaukiame i Limski kanal, po to stojame prie Vrsar maudytis. Cia sutinkame lietuviu seima,pasidaliname ispudziais.Apie 17val islipame i kranta ir laukiame autobusiuko, kuris turejo parvezti i kempinga. Kartu dar lauke olandu seima.Laukiam pusvalandi, dar laukem ir antra, niekas neatvaziuoja pasiimti. Oras nuostabus,sedime prie ziedines sankryzos palmiu sodelyje ant suoliuko. Po pusantros valandos suoliuko trynimo lygtai jau ir nervas pradeda imti. Prieina olandas.Sako : “ joo, uzmirso mus greiciausiai, bet negi dabar nervinsies per atostogas”. Tai jau taip.Ir vel sedime, stebime miestelio gyvenima.Pravaziuoja dvi lietuviu masinos.Neiskentusi,vyresnioji olandu moteris,nueina prie laivo,kuris mus plukde,ir atsiveda jau visiskai girta viena is laivo igulos nariu.Tas mosteli ranka paskui save ir kazkur veda.Atvede i autobusu stoti, pasikalbejo su vieno is autobusu vairuotoju ir liepe sestis.Taip mus 8 zmogeliukus didelis autobusas ir atveze prie pat kempingo vartu.Galima buvo eiti koliotis i agentura,kuri turejo ne tik nuvezti, bet ir parvezti. Bet kam cia nervintis,juk atostogos:). Visas plaukimas patiko visiems,isskyrus mano mylimaja, kuri rijo tabletes nuo pykinimo ir meldesi kad kuo greiciau isliptume i kranta:). Del sios priezasties atsisakeme ir nardymo. Dar karta i joki laiva ji nesutiko lipti jokiu budu:).Taip ir nepavyko vienos keliones metu ir paslidineti ir panardyti.
9 diena – iki pietu prie juros, po pietu prie baseino.Rytais eidavau i salia esancia kepyklos parduotuvele svieziu bandeliu,duonos.Reikedavo pastoveti eileje koki 15 min.Kainos: batonas apie 4lt, bandeles su idaru apie 2,5lt. Pavakary vaziuojame pasiziureti Novigrado ir aplankyti draugu is Panevezio, kurie ka tik isikure “Mareda” kempinge. Pasidaliname ispudziais ir varome “namo”.Norime valgyti, sustojame salia Lanternos vietineje uzeigoje,kroatiskai jos vadinasi konoba. Visada stengiuosi vadovautis taisykle, jog skaniausias maistas yra is pirmo zvilgsnio neisvaizdziose, bet itartinai gausiai lankomose uzeigose.Taip dareme ir si karta. Mokykliniai suolai, padavejas uztiesia popierine staltiese,paprasti irankiai, bet viskas tvarkinga ir labai skanu.Valgeme picas ir idarytus kalmarus.kadangi padavejas zinojo Lietuva ir Saboni, tai su riebiais arbatpinigiais kainavo apie 100lt.
10 diena –Lanterna-Visnjan-Karojba-Motovun-Buzet-Hum-Uckos tunelis-Rijeka-Kraljevica-Krk-Rijeka-Opatija-Lovran-Vozilici-Pazin-baderna-porec-Lanterna.Cia taip smulkiai tiems, kam idomu ,kokiu keliu vaziavome.
Tikslas- pasizvalgyti po Istrijos pusiasali ir apsilankyti Krk saloje.Vaziuojame salutiniais keliais, stojame vaizdingose vietose,prie vynuogynu,alyvmedziu. Aplankome Motovun,Buzet(triufeliu sostine) miestus su fantastiskais senamiesciais.Dar karta isitikinau ,Kroatija yra jega. Uzsukame i maziausia pasaulyje miesta Hum. Perkame skystu suvenyru.Toliau vykstame per Uckos tuneli(14lt) link Rijekos , pervaziuojame tilta(15lt) ir mes Krk saloje. Tiltas i sala, nors ir didelis, bet vaziuojant ispudzio nesijaute.Skaiciau atsiliepimu, kad jis graziai atrodo nakties metu is tolo.Kuo toliau i sala lindome, tuo labiau mane apeme abejones sio vaziavimo nauda. Neradau nei vieno argumento, kodel reiketu vykti I ta sala. Nera nieko isskirtinio is likusios Kroatijos dalies.Lygiai taip pat grazu ir tiek.Sustojame prie Baskos pakranteje nusimaudyti, uzkandame sumustiniu ir varome atgal.Nusprendziu pavaziuoti priesinga pusiasalio pakrante ir veliau pasukti link Porec.Pravaziuojame Opatijos kurorta, i kuri megsta vezti Novaturas.Kazkuo primine Palanga . Visa pakrante tesiasi pilnas zmoniu pliazas, tada eina gatve-kelias, o uz jo viesbuciu eiles.Man labiau prie sirdies kitokios vietos. Pavaziave pakrante, sukame i pusiasalio giluma. Matome rodykle i alyvuogiu ir vyno uki. Sukame. Yra atklydusi dar vokieciu porele, todel ukininkas labai mikliai padaro prezentacija apie alyvuogiu ir vynuogiu auginima su degustacijomis.Isigyjame vyno, grapos ir alyvuogiu aliejaus. Parduotuveje gal butu buve ir pigiau, bet kai viska pamatai kaip gaminama, kitoks ir skonis buna:).
Ryte buvom nusipirke mesos kepimui(30lt /kg kiauliena) ir pasimarinave, tad vakare pasicirskinome ant grilio. Alus prie kepsniuku kroatiskas (apie 1eu 0,5ltr skarda).
11 diena – laisva diena. Tinginiaujame, didziausias darbas buvo suvalgyti milziniska arbuza. Trumpai apie kempinga “Lanterna”. Tai net ne kempingas, tai istisa valstybe su pilna infrastruktura poilsiui ir pramogoms. Visoje sioje gyvenvieteje yra kempingas, viesbuciai,apartamentu gyvenviete,nudistu kempingas,sporto centrai ,restoranai ir t.t.Pats musu kempingas uzima 80ha teritorija,jame gali ilsetis 9000 zmoniu. Vaziuodamas bijojau, kad bus didele grustis ir zmoniu kose, bet nieko panasaus nesijaute. Dusuose eiliu nebuvo, netgi stebejausi, kad pliaze nedaug zmoniu.Gal todel ,kad pliazas istises per 4 km!!! Taigi kempinge 3 prekybos centrai, 3 duonos parduotuveles, didziulis baseinas salia juros ir dar vienas ne ka mazesnis skirtas vaikams,skalbykla,spaudos kioskai,ivairios parduotuves,ivairus klubai,nardymo centras,2 dideli restoranai su gyva muzika vakarais( Aliuku tipo) ,4 mazesnes kavines,sviezios zuvies parduotuve, darzoviu vaisiu paviljonai,teniso kortai, mini golfas, kateriu uostas, tampo vandenyje su “bananais”, skraidina parasiutu…..Pagrindine kempingo gatve ne mazesne nei Basanaviciaus g. Palangoje, tik be jokio triuksmo. Teritorijoje veikia nemokamas belaidis interneto rysys, dviraciu,keturraciu,bagiu ir elektriniu paspirtuku(populiariausia susisiekimo priemone kempinge ,70lt parai) nuoma ir netgi automobiliu plovykla.Galima atvykti su sunimis, vedziojimo zonose yra specialios dezutes su maiseliais kakuciams. Zodziu, tai tikrai vienas geriausiu kempingu Kroatijoje. Visa teritorija apaugusi azuolais ir pusimis,todel nesijaucia tokio karscio. Pakrante uoleta,apaugusi figu medziais su vaizdu i vakarais praryjanciu saule Novigradu. Kempinge daugiausia apsistoje olandai, danai ir vokieciai. Nors siaip masinas maciau beveik is visos Europos. Stebino kemperistai su savo poilsine iranga, t.y. atvaziave su baldais, kepyklomis,palydovinemis antenomis, prie medzio prisitvirtine 80cm istrizaines plazminius TV.
Apie 17 val isvykstame iki Pulos miesto(70km). Apziurime jo amfiteatra.I vidu eiti neapsimoka(bilietai 15lt ),viska pilnai apziureti galima apejus aplinkui. Grazus,didelis, bet islike pagrinde tik isorines sienos. Tunise man patiko labiau.Tiesa, nebuvau Romoje:).
Atgal griztame sunkeliais, kad idomiau butu.Truputi paklystame, bet velgi,taip dar idomiau. Per viena paklydima netycia pakliuname i Vodnjan miestelio senamiesti. Va cia tai buvo jega. Besisukiodami automobilio plocio gatvelemis, is tos nuostabos net fotografuoti uzmirsome. Tai ne siaip sau senamiestis ,tai veikiantis,gyvas senamiestis.Cia nera jokiu turistu, nera jokiu primityviu suvenyru parduotuveliu, net kaviniu mateme vos keleta.cia paprasciausia gyvena zmones – moterys skalbia, mociute sedi gatveje ir mezga kokias tai serveteles, vaikai spardo kamuoli, senukai zaidzia kazkoki stalo zaidima.Ir visa tai vyksta romenu laiku miesto gatvese.Mirazas kazkoks. Kam patinka tokie miestai, siulau butinai uzsukti. Pasakysiu dar kitaip. Is sios keliones Praha- grazu, Buzet ,Motovun,Rovinj – fantastiska, Vodnjan – beprotiskai graziai fantastiska:).
12 diena – paskutine diena Kroatijoje.Ilsimes. Issinuomojame vandens dvirati-ciuozykla (30lt/val.).Vakare dar vaziuojame i Porec pasibastyti, isigyti lauktuviu. Grizdami sustojame konoboje(uzeiga). Reikia kaip ir atsisveikinimo vakariene pasidaryti. Pasiimame 1 kategorijos juros gerybiu rinkini dviems(100lt). Kadangi Armina vien nuo zuvies kvapo pradeda pykinti, tai jam tenka vel pica (15-20lt). Smagiai,skaniai ir sociai pasedejome. Konoba randasi kelyje i Lanterna, ties posukiu i Vabriga miesteli. Rekomenduoju. Viskas, paskutine naktis Kroatijoje.
13 diena –Lanterna-Liubljana-Maribor-Graz-Wien-Mikulov.610km.
Susikrauname daiktus,susimokame uz kempinga (7 nakvynes X 35Eu) ir i kelione. Tikslas pasiekti Mikulov miesteli Cekijoje. Slovenijoje vaziuojame autostradomis. Kas 30-40km mokejimo punktas, kur moki po 1-2 eu uz kelia. Kazkokia keista sistema. Geriausias paskutinis etapas.Susimoki, isvaziuoji i greitkeli,pasieki 150km/h greiti ir vel stabdai, nes vel mokejimo punktas, kuriame reikia susimoketi 0,75eu:).Viso uz Slovenijos greitkelius sumoku apie12 eu. Pravaziuojame Postoinos urvus, bet gal kitais metais aplankysime. Lauke tvyro +39 laipsniu karstis.Vel Austrija, dar galioja keliones pradzioje pirkta vinjete. Sustojame pakeles uzeigoje. Pasiziuriu,kad minimaliai uzkasti visiems reiktu apie 40-50eu. Tai tenkinames sumustiniais ir man ,kaip vairuotojui, leidziama:) isgerti espresso kavos maziuka maziuka puoduka uz 2.2eu. Jooo, kaip bebutum optimistu, bet bunant Austrijoje, pasijunti eiliniu ubagu.Na, bet gyvenimas nestovi vietoje:)
15 val. pasiekiame Viena. Planavome trumpam uzsukti zvilgteleti I garsiaja Vienos katedra, bet per toki karsti neimanoma lauke net pavesyje buti.Gal kita karta. Geriausia iseitis sedeti kondicionuojamoje masinoje. Viena pervaziuoti labai lengva, visur aiskios nuorodos. 16 val mes jau skambiname i pensiono duris Mikulove. Maloni seimininke Hana aprodo kambarius, masina galima pasistatyti garaze,duoda raktus nuo bendru duru,nuo kambario ir nuo garzo. Tai privatus namas, kurio pirmame aukste gyvena seimininkai, o antrame irengti 3 kambariai sveciams. Musu numeris keturvietis dvieju kambariu. Kas buvo juokinga, tai duso kabina, stovinti paprasciausiai miegamojo kampe.Yra telikas, veikia nemokamas Wirelessas, cia pat centras, 44eu su pusryciais. Isikuriame, nusimaudome, palaukiame kol atlegs karstis ir iseiname pasizvalgyti po miesteli. O miestelis tai visai neprastas. Didziule pilis ant kalno, nuostabus senamiestis. Truputi primine toki miela ir lengvai isprotejusi miesteli is kazkurio E. Kosturicos filmo. Saligatviai pakrype, pro sali prasvirduliuoja labai panasus i Sveika vietinis, kitas isputes alaus pilna pilva vienais triusikais isdidziai stovi ant laiptu. Tylu,ramu, kavinese groja tyli muzika, ramiai vaiksto turistai. Toks grazus ir keistas miestukas. Vel ieskau neisvaizdzios bet pilnos zmoniu kavines. Stai ir ji. Kas patinka Cekijoje, tai kad i kainas gali praktiskai neziureti.Imi meniu ir ka nori uzsakineji, neitiketinai pigu. Pavalgem ,isbaubiau tris bokalus Gambrinus alaus po 2lt. Nors Mikulove sakyciau alu nukonkuruoja vietinis vynas. Aplinkui visi augina vynuoges, kiekviena kavine turi vyno rusi , o ir siaip dazname name pardavineja vyna,dazniausiai balta. 1ltr – 1eu . Galima imti bambaliais:).
Jau grizus i pensiona, prasidejo baisi liutis su dar baisesniu griaustiniu. Beziurint “Policijos akademija” ceku kalba, uzmigau.
14 diena – Mikulov- Brno- Olomouc-Frydek Mistek-Katowice-Czestochova-Lodz-Warszawa-Panevezys.
8 val ryto kiemelyje seimininkes vyras pateikia pusrycius.Kava,arbata,sultys.bandeles,kumpis,suris,sviestas,dzemas. Isvykstame sotus .Pusryciai kainavo 5eu visiems:). Pavaziavus 5 km, skambina pensiono seimininke. Isvaziavome su kambario raktais. Tenka grizti, pajuokaujame,kad turbut cia dar sugrisime. Ka gali zinoti.Frydrek Misteke dar stojame prekybiniame miestelyje pabaigti pirktis lauktuves. Privaziave Warsuva, uzsukame IKEA pazioplineti. Praleidziame ten beveik 1,5val. Ten dar ir pavalgeme restorane-valgykloje (50lt).
2 val nakties rakinu namu duris. Basta, kelione baigta.
Siaip pastebejimai:
Pries kelione buvau girdejes atsiliepimu, kad po pietu Kroatijos, Istrija gali nuvilti. Nieko panasaus. Krastovaizdis kitoks ,bet tikrai nenuviliantis. Kainos Istrijoje gal kiek ir didesnes nei Dalmatijoje.
Pirma karta vykome taip aiskai zinodami kur nakvosime. Netgi pasidare rezervacijas viesbutyje Prahoje, Lanternoje, atgal vykstant pensione Mikulove. Patiko tai, kad gali keliauti improvizuodamas su marsrutu, ir neeikvoti laiko nakvynes paieskoms.
Kuras (dyzelinas) visur kainavo panasiai 1Eu/ltr. Kiek brangiau Austrijoje, isskyrus Zell am See regiona.
Nezinau kodel, bet uz Cekijos kelius nepirkau jokio lipduko.Pasirodo reikejo.
Viso nuvaziuota 4700km , vid.kuro sanaudos 6,5ltr.
Islaidos – 6900lt., is ju apie 1200 kurui ir uz kelius, apie 600lt. apsilankymas Prahoje, apie 1500lt slidinejimas,ledo ola ir kt. Austrijoje, 842lt.- Lanterna,310lt- kelione laivu. Visa kita buvo isleista tenkinant neperdaug isrankius savo poreikius:).
Busime stiprus(visomis prasmemis) – kita vasara vel keliausime.
DariusB
web quick.cz/u_svateho_jana/index_eng html
www istria com
www hum hr

2 thoughts on “Kroatija + Slidinejimas liepos menesi”
  1. Rally tai jėga , pats maluosi nuo 1998 m. po LItovcu rally teko ir šturmonauti ir legendas piešti .
    Čia atskira tema .

2. O aš jau 1988 ralį baigiau Želva-Šešuoliai greičio ruožia. Stuburiuką triokštelėjau, gerai, kad be pasekmių. Draiveriui-nieko. Taigi 🙂