Ventos regioninis parkas II
Sveiki. Mes ir vėl dviračiuojamės po Ventos reg. parką. Veiksmas vyko 2009 09 14. Maršrutas: Papilė – Pagamė – Zubriai – Gumbakiai – Daubiškiai – Rimšiai – Kalniškiai – Kerežiai – Užpelkiai – Šiurkiškės – Avižliai – Apžadų kapeliai ( Kairiškių senkapis I ) – Šiaudinė – Dumbriai – Rimšiai – Papilė.
Palikę mikrobą Papilės centre, dviračiais pasukome plentu link Šiaulių. Pagamės kaime, į dešinę ir čia pat Papartinės vandens malūnas. Tiltu pereiname Ventos upę ir neradę keliuko, bekele apie kilometrą, braunamės iki vieškelio. Išlendame kažkur ties Zubriais. Gumbakiuose, Rimšuose pafotkiname koplytėles. Kalniškių kaime pasukame apžiūrėti dvaro ir, kaip tankiai būna, aptinkame „proletarišką daugiabutį“ , o vat koplytėlė prie dvarelio, nepelnytai pamiršta – niekur nepažymėta . Toliau, Užpelkių miške, šiaip taip randame Šiurkiškes, sodybos vietą iš kur buvo Sibiran ištremti du broliai Šiurkai (mano bendrapavardžiai), ir kur žuvo paskutinis Vyčio partizanų būrio partizanas su ryšininke. Užpelkių pušies rasti nepavyko. Purvių miško pakraštyje, atidžiai stebėdami žemėlapį ir vadovaudamiesi intuicija, deja, ne nuorodomis, randame fantastinius Apžadų kapelius (Kalniškių senkapis I). Aš laisvamanis, bent pakolkas, bet ir mane kapelių aplinka, koplytėlės, kryžiokai, čia pat įrenktas nedidelis amfiteatras, nuteikė kažkaip labai jau maloniai…:) Kapeliuose, prie vienos pušies, pritvirtinta originali, medinė, metalu kaustyta aukų rinkimo dėžutė. Sako, kad ji buvo rakinama trimis skirtingais raktais kurie būdavo pas tris skirtingus ūkininkus ir tik jiems visiems kartu suvažiavus, galima buvo atrakinti. Maloni vieta. Toliau pamiške, lauko keliuku priminame plentą Kairiškiai-Papilė ir neužilgo, Šiaudinės kaimą. Šiaudinė garsi kasmetiniais šv. Roko atlaidais ir Švč. Mergelės Marijos bažnyčia. Pasakojama, kad Šiaudinės bažnytkaimio pavadinimas esąs kilęs nuo pirmosios šiaudais dengtos koplyčios. Nors Šiaudinės neaplenkė karai ir sukilimai, tačiau bažnyčia ir čia pat stovinti varpinė liko nesudeginta ir nesusprogdinta. Autentiškos, XIX a. pradžios fasado ir vidaus konstrukcijos išliko iki šių dienų. Kitoje pusėje kelio stovi senas namas su originaliomis kolonomis ir senomis durimis su senovine rankena.
Parmyne prie Papilės aplankome Papilės koplytėlę, Papilės piliakalnį I ir vėl netikėtai atrandame netoli piliakalnio, medinį apžvalgos taką su bokšteliu iš kurio atsiveria puikus vaizdelis į Ventos upę ir į miestelį…ir vėl, jokios nuorodos 
Taigi. . Pramynėme 57 km., gryno pedalų mynimo 4 val. 18 min. Iš namų išvažiavome su mikrobu 9 val., o 19 val. jau buvome namie. Vėl gi, neskaitant nuorodų į lankytinus objektus totalinio trūkumo, maršrutas nesveikai įdomus. Ypač sužavėjo Pušys sesės, Apžadų kapeliai, Šiaudinės bažnytėlė ir varpinė ir „įslaptintas” apžvalgos bokštelis su mediniu taku prie Papilės (prie Papilės piliakalnio I).
Šį kartelį, tiek. Eugenijus Šiurkus [email protected]

2 thoughts on “Lietuva: Ventos regioninis parkas II, dviračiais”