Ventos regioninis parkas I
Sveiki. Šį kartą su Vyteliu aplankėme Ventos reg. parką. Veiksmas vyko 2009 09 10. Parko administracijoje gavome po žemėlapį, ir į kelią. Maršrutas: Viekšniai – Žibikai – Užventė – Santeklių poilsiavietė – Uogiškiai – Purviai – Žerkščiai – Avižliai – Ramoniškė – Žalionė – Sklepiai – Pavirvytė – Gudai – Gyvoliai – Santeklių poilsiavietė – Užventė – Viekšniai. Pasidairę po šaunų miestelį, pervažiavome Ventos upę ir pasukome link Žibikų. Žibikų nebeveikiančias kapinaites pušyne ir Juodąjį (Meilės) akmenį radome nesunkiai, o apleistą Šarkių mauzoliejų, teko truputį paieškoti ir jei ne žironai, nebūtume pamatę. Santeklių poilsiavietėje pasimaudę ir pavalgę toliau važiuodami lengvai pastebime Santeklių pušį I ir pušį II. Nuo Palnosų smagiu vieškeliuku miname link Žergždžių. Nusifotkiname prie Santeklių dvarvietės didžiulės, drevėtos liepos. Purvių miško pakraštyje aplankome paminklą Lietuvos partizanams, Avižių miške – Avižių kapinaites. Kitoje Vegerės upelio pusėje nei kapinaitės yra akmuo “Velnio pėda”, bet rasti nepavyko . Būtume žinoję būtume pasitikslinę pas parko darbuotojus, deja. Mindami link Ramoniškės kaimo, pravažiuojame koplyčią. Kelio ženkle rašo Milieškų, o parko žemėlapyje, Jurevičių koplyčia…? Ramoniškės kaimo bendruomenė matyt yra stipri. Pasistatę atminimo akmenį vietiniams senoliams atminti, tvarkingai sutvarkyta legendinio Lietuvos teatro grando, Juozo Miltinio tėviškės vieta, pastatytas medinis stogastulpis Juozukui. Šaunuoliai. Grįždami prasukame pro Gudų malūną, Gyvuolių piliakalnį ir vėl per Santeklių poilsiavietę, parminame į Viekšnius. Prasukome 60 km., tai gana daug, bet gamtos grožis, įvairios dangos keliai ir nesveikai vasariškas oras, tiesa ir neapsakomas miškų kvapas, neleido pajusti nuovargio ir prailgti kelionei:). Šią kelionėlę vertinčiau tikrai aukštais balais ir drąsiai rekomenduoju pasidviračiuoti po Ventos apylinkes. Ir teneužpyksta Nemuno delta, bet čia daug smagiau dviračiuoti. Taigi.
Eugenijus Šiurkus
[email protected]

One thought on “Lietuva: Ventos regioninis parkas I, dviračiais”
  1. Mano nuomone šitas kalnas toks įnoringas… nori prisileidžia, o nenori tai mikliai užsidengia nepermatomo rūko užsklanda ir stingdančiu vėju….
    ne baisiai linksmi prisiminimai iš ten, ir dar kartą aplankyt visai nesinori…