Saulės mūšio vieta.
Sveiki. Šį kartelį lyg ir viena iš treniruočių prieš dviejų dalių žygį aplink Lietuvą dviračiais. Veiksmas vyko 2010 03 31. Maršrutas: Šiauliai-Jauniūnai-Saulės mūšio vieta-Jauniūnai-Lydekiai-Ivoškiai-Jaučiūnai-Stupurai-Mekiai-Priešginiai- Meškuičiai-Dapkūnai-Daugėlaičiai-Jurgaičiai-Kryžių kalnas-Šiauliai. Saulės mūšis (Šiaulių mūšis) įvyko 1236 m. rugsėjo 22 d. tarp Žemaičių ir į Žemaitiją įsiveržusios Kalavijuočių ordino kariuomenės.Mūšis vyko netoli Šiaulių miesto, pagal labiausiai pagrįstą hipotezę – Mūšos ir Tautinio santakoje ties Jauniūnų kaimu, Joniškio rajone. Kalavijuočiai buvo sudaužyti, kaip obuolys. Taip jiems ir reikia ,nėra čia ko, svetimo gviešti. Toliau, pervažiavę Lydekių kaimelį, stojame pietauti ir visai netikėtai pamatome užrašiuką, kuris byloje, kad šalia esantis kalnelis, tai Ivoškių senkapiai, datuojami VI-VIII a. Žemėlapiuose nepažymėta . Neužilgo privažiuojame Ivoškių kaimo kapinių koplyčią. Ivoškių kaimo Šv. Jono Nepamuko kapinių koplyčia pastatyta apie XVIII a. Ivoškių kaimo kapinaitėse, kuriose išlikę daug vertingų paminklų. Ivoškių koplytėlėje iki šių dienų išliko vertingų religinio meno kūrinių ir kulto reikmenų: XVIII a. geležinis ornamentuotas kryžius, dievadirbio Lengvenio XIX a. daryta medinė Jėzaus Nukryžiuotojo skulptūra. Įdomus pasirodė Stupurų kaimas su ilgais rastiniais namais, statmenai į kelią. Mekiuose, liūdnai riogso apgriuvęs vėjo malūnas. Meškuičiuose apžiūrim Šv.vyskupo Stanislovo bažnyčią (1897 m.) ir paminklą Lietuvos neprigulmingumui paminėti. Jurgaičių piliakalnis-Kryžių kalnas, puikiai sutvarkytas, kurį su Šiauliais jungia dviratininkų takas. Deja, be suoliukų, pavėsinių, pasislėpti nuo blogo oro ar kepinančios saulutės, be šikalnių, o juk maršrutas rekomenduojamas ir svečiam iš už sienos . Taigi.
Gryno mynimo 4:42 val. Praminta 70 km. Vid greitis 15.84 km. į val. (l.didelis). Apie 45 km. važiavome prieš stiprų vėją, kas l. nuvargino. Minu dantis sukandęs iš paskutiniųjų, žiūrių, spidometras rodo 6 km. į val. Žiauru. Lipu nuo dviračio ir varausi – pailsi užpakaliukas, kojos, energijos sanaudos minimalios, spidometras rodo 5 km. į val. Taigi 🙂 Pasivažinėjome ir supratome kad aplink Lietuvą (1457 km.) per planuotas dvi savaites, nepravažiuosime. Daliname perpus ;). Eugenijus Šiurkus [email protected]

8 thoughts on “Lietuva: Saulės mūšio vieta, dviračiais.”
  1. Toks blogas skaitalas, kad net baigiau skaityti, smalsu pasidare 🙁 Dieve apsaugok nuo zmoniu, kurie neskaito knygu!

2. Pagirtinas noras rašyti, bet nereikia vadovautis principu „kam man skaityti, aš juk rašau”. Didžiosios knygos gal ir prieš akis, bet turėtų būti šiek tiek tų knygų ir praeity, o taip neatrodo.

Patarimas Abudziukui13, kai parašei, tai dar pabandyk ir perskaityti, kas išėjo, nes toks jausmas, kad Lietuvių kalbos mokaisi kur nors Kinijoje.

3. O man smagus tas noras pasidalinti įspūdžiais.
    Galų gale, juk nežinome mes parašiusiojo tautybės, kur mokosi, taip kad ………