Sveikučiai.
Šį kartelį apie pasidviračiavimą po Žagarės regioninį parką.
Maršrutas: Žagarė-Puikiai-Dilbinai-Stalmokai-Tarbūčiai-Gaudikai-Veršiai-Žagarė. Veiksmas vyko 2009 06 24. Per šešias valandas apsukome 48 km.
Šeštadienį dešimtą valandą ryte prie reg.p. administracijos susitikome su parko darbuotoje ir gavome dovanų neblogą lankstinuką-knygutę apie lankytinas vietas. Padėkojome, pasilinkėjome. Pradėjome kelionėlę po patį miestelį. Senas, gražus su daug įdomių objektų miestelis. Aplankėme Šv. Petro ir Povilo bažnyčią, Žagarės dvaro rūmų ansamblį su senu parku, dvaro malūną, Žagarės pilkapyną ir senasias žydų kapines, kalkių deginimo krosnies griuvėsius, dolomitų atodangą, Senosios Žagarės bažnyčią. Per patį miestelį teka Švėtės upė – tikra žagarvenecija, mums taip pasirodė . Besisukinėjant po miestelį ir praalkome, tad stojam valgyti turgavietėje. Viską buvome išsidėstę, pirkėjų neatsirado 😉
Pasistiprinę važiuojame prie Žagarės II piliakalnio vadinamo Raktuvės kalnu. Ten įrengtos ir kapinės. Pavaikštom po kapinaites, apžiūrim kapinių koplyčią statytą 1796 metais, koplytstulpį maro aukoms atminti statytą 1709-1711 metais.
Toliau minam palei Švėtės upelį link Žvelgaičių piliakalnio ir Žagarės ozo. Nuostabiai atrodo miestelis ir upė nuo piliakalnio kuris buvo gyvenamas XII-XIII a. ir po dviejų-trijų šimtų metų XVI-XVIII amžiais. Toliau seka ekstremalokas pasivažinėjimas Žagerės ozo viršūne kurio likę apie 800 metrų. Sako jis tesėsi net 8 km.
Toliau pervažiavę per Švėtės upės tiltą, sukame į dešinę ir privažiuojame Dilbinų koplytstulpį, o dar kiek pavažiavus, dešinėje pusėje pamatau visai apleistas kapinaites. Jos išsidėstę Katmilžės upelio ir Švėtės santakoje. Info neradau, bet manau, kad tai galėtų būti Dilbinų arba Stalmokų senkapiai.
Stalmokose į kairę, Gaudikiuose taip pat ir per Žagarės mišką gryžtame į miestelį.
Labai įdomus pasivažinėjimas, nedidelėje teritorijoje sukoncentruota labai daug gamtos, archeologijos, architektūros, liaudės meno objektų. Rekomenduoju. Ir pėstute ir su dviračių (galima plačiau pasižvalgyti), visai dienai darbo. Taigi, gerbiamieji.
Eugenijus Šiurkus
[email protected]

2 thoughts on “Lietuva: Po Žagarės regioninį parką dviračiu”
  1. Taip, aciu, po to jau pastebejau 🙂 Bet nemazai vargo, butu paprasciau, jei leistu visa teksta su nuotraukomis nukopijuoti ir ikelti tiesiai is blogo 🙂

2. labai lengvai skaitosi, super. ir tas lengvai pašiepiantis stilius nuotaikai į gerą 🙂