Po Nemuno deltos reg. p. dviračiais.
Taigi. Šį kartą Vytauto reikalus Šilutėje suderinome su pasivažinėjimu dviračiais po Nemuno deltos regioninį parką. Šilutėje prie mūsų prisijungė ir Vytuko draugas Darius. Pramynėme 33 km. Veiksmas vyko 2009 09 08. Maršrutas : Rusnė-Skirvytėlės kaimas-Vorusnės kaimas-Pakalnė-Pakalnės kaimas- Uostadvario švyturys-Uostadvaris-Šyškrantė-Rusnė. Maršrutas, kaip nekeista, nepasirodė labai įdomus, išskyrus žinoma vaizdelius į Kuršių marias nuo apžvalgos bokštelių, Uostadvario švyturus su prieplauka, Pakalnės kaimo prieplauką. Iš tikėtų senovinių vaizdų etnografiniuose kaimuose radom tik vargingai gyvenančius čiabuvius arba, kaip Pakalnės kaime – idealiai sutvarkytą, senove nė kiek nakvepenčia, sodybą. Labai maloniai ir egzotiškai nuteikė Uostadvario švyturys ir aplinka. Dar kelionėlę paįvairinome pasivažinėjimu Žalgirių (Bismarco) kaimo pažintiniu taku ir pabaigoje, pasivaikščiojimu Aukštumalės pažintiniu taku. Šilutes rajone, Nemuno deltoje, Uostadvario kaime. ant Atmatos upės kranto, stovi 1876 m. pastatytas švyturys, kuris dabar nebeveikia, bet tarnauja kaip apžvalgos aikštelė. Švyturys taisyklingo aštuonkampio formos, sienų briaunos papuoštos žalios spalvos glazūruotomis plytomis, sienos raudonų plytų mūro. Viduje – įvijiniai betoniniai laiptai, vedantys į žibinto patalpą, iš kurios patenkama į apžvalgos aikštelę. Aukštis 18 m. 1873–1876 m. priešais Minijos žiotis pastatytas aštuoniakampis Uostadvario švyturys, sujungtas su švyturio sargo gyvenamuoju namu. Dabar tai technikos istorijos paminklas, navigacijai nebenaudojamas, bet yra puikus Rusnės ir Minijos apylinkių apžvalgos bokštas.
Apie Žalgirių, Aukštumalės kaimus/pelkininkų kolonijas nesunkiai galima „pasigooglinti”. Įdomiai rašo.
Švyturys su prieplauką gavosi pagrindinis kelionėlės akcentas. Ir gerai. Taigi.