Pagalvojau, kad dažniausiai čia keliu kelinoių aprašymus apie tolimesnius kraštus ir seniai ką nors pasakojau apie Lietuvą.  Po Lietuvą keliaujam nemažai ir jau susikaupė keletas trumpų kelionių aprašymų. Prieš akis žiema, tai bus laiko gal ir ne viską, bet daug ką  aprašyti.

O dabar persikelkim į Rokiškio rajoną. Ten gyvena mūsų bičiuliai, tad laikas nuo laiko juos aplankome ir kartu pakeliaujame po apylinkes. Susipažinkime – mažulytis Panemunio miestelis ir buvęs nuostabus dvaras. Gražu ten vasarą, bet ir rudenį gera maklinėti po bičiulių sklypą, skanauti rudens gėrybes.

Tačiau pasidairylime aplinkui.

Rokiškio rajone švelniai apgaubtas Nemunėlio upės kukliai pūpso Panemunio miestelis (nemaišyti su Panemune). Tokių kuklių, atrodo niekuo neišsiskiriančių miestelių,  mūsų krašte daugybė. Tačiau beveik kiekvienas turi savo unikalią istoriją, lankomus objektus.Panemunyje buvota ne kartą. Čia gyvena mūsų draugai, su kuriais kartu tyrinėjame Rokiškio apylinkes ir kaimyninius rajonus.

Panemunio link kelias veda pro Pandėlį, kur palei kelią akį traukia naujoji Gedimino pilis. Ne bėda jei vilniškei kas atsitiktų- apsidraudimui turim dar vieną.

Vienas posūkis, kitas ir jau riedame pagrindine Panemunio gatve. Po tokį mažą miestelį nėra prasmės važinėti. Kur kas maloniau pasivaikščioti pramintais ir jau beužželiančiais takeliais. Pačiame miestelio centre – Panemunio Angelas.

5 metrų aukščio  paminklas, skirtas rezistencijos aukoms atminti (paminklo projekto autorius – architektas A. Paslaitis, skulptorius – K. Kisielius). Vietiniai jį meiliai vadina- mūsų šikšnosparnis. Mus nusiveja piktai amsintis vietinis šunėkas. Tapsime visai vieni miestelio gatvelėmis. Tuštėja mūsų miesteliai ir Panemunis ne išimtis. Uždaroma net nuostabi gotikinė raudonų plytų  bažnyčia, juk žmonių skaičius miestelyje mažėja geometrine progresija.

Per dieną iš miestelio važiuoja tik keli  autobusų reisai.

Išvažiavai ryte į Rokiškį, tai arba trinkis pakampėse iki vakaro arba ieškok ratuotų kaimynų.

Aklais stiklų langais žvelgia į praeivius buvę kultūros namai, med. punktas, byrantis buvęs malūnas……

APIE DVARĄ TOLIAU RASITE ČIA  https://arunoskeliones.blogspot.com/2019/02/panemunio-dvaro-liudesys.html