Ilgasis savaitgalis Gdanske
Pamatyt Gdanską ir šiaurinę Lenkiją planavom seniai. Mes mėgstam keliaut ne turistinio sezono metu. Mažiau žmonių lankytinuose objektuose , pigesni viešbučiai , daugiau dėmesio . Kovo mėnesio švenčių proga ištaikėm keturias dienas kelionei.
Maršrutą sudėliojau paprasta : Vilnius-Gdanskas-Malborkas-Sopotas-Gdanskas-Vilnius. Gdanskui skyrėm pusantros dienos . Malborko piliai , Sopotui ir prekybos centrams (kaip be jų) vieną dieną. Mano manymu , laiką išnaudojom optimaliai.
Viešbutį užsakinėjau per www.booking.com . Išsirinkau „Dom Aktora“. Puikus , jaukus , viešbutukas su „polinkiu į meną“. Jame vyksta meno parodos , vernisažai. Į vieną tokį ir mes, netyčia, pakliuvom. Kažkoks vietinis dailininkas pristatinėjo savo kūrinius. Aš tapyboje visai nesigaudau , bet paveikslai gražūs , o dar vynas vaizduotę paaštrino .
Gdanskas : gražus miestas. Apie istoriją nerašysiu , nes pilna aprašymų internete . Čia mano emocijos, kurias patyriau vaikščiojant ir besigrožint šiuo miestu. Senamiestis nedidelis , bet yra ką pamatyt . Labai graži krantinė . Puiki rotušės aikštė , kuri man Briuselio aikštę priminė, siauros gatvelės romantiškai nuteikia. Krantinėj vietiniai žvejojo , žuvys kibo gerai , daugiausia karšiukai . Nuėjom į Jūreivystės muziejų. Nenusivylėm . Muziejus , kaip muziejus , visi jie panašūs ir skirtingi tuo pačiu. Bilietas 7 PLN. Vakare senamiestis nušvinta įspūdingai. Atrodo , kad po pasakų miestą vaikštai, nerealumo jausmas kiekviename žingsnyje. Norėjom dar Westerplate aplankyt , kur paminklas Antro Pasaulinio karo pradžiai , bet nebeturėjom jėgų. Taip nusivarėm vaikščiodami po senamiestį .
Malborko pilis nustebino dydžiu . Už bilieto kainą gavom audio gidą , tai ne tik matėm , bet žinojom ką matom . Ganėtinai patogu ir nepririštas prie gido vedamos ekskursijos. Labai patiko . Apėjom pilį per dvi su puse valandos. Žmonių mažai , niekas nemaišė įsijaust į viduramžių dvasią ir pilies galybę. Važiuojan į Malborką teko 5 km. važiuot grystu akmenimis keliu. Galvojau išprotėsiu , dantis išsibarškinsiu ir automobilio pakabą paliksiu. Nesupratau kam tokį kelią nutiesė .
Į Sopotą atvažiavom vakarėjant. Jau temo ,tai pasivaikčiojom tiltu į jūrą , promenadu , centrinėm gatvėm. Nustebino valkatų ir išmaldos prašytojų gausa. O šeip , gražus kurortinis miestelis. Gaila , bet Palangai iki Sopoto-kaip iki mėnulio. Ten galima vasara važiuot pležniam poilsiui.
Keturios dienos praėjo , kaip akimirka. Įspūdžių daug . Labai patenkinti kelione. Apie „šopingą“ nerašysiu .