Eilinis blogas, atsiprsau del lietuvybes nebuvimo, gal moderatoriai bus geri ir pataisys, – niekaip neisidiegiu lieuvisku raidziu i obuoli..
Taigi, papasakosiu, apie kruiza i Bahamus. Visi girdeje apie kruizus, taciau, konkrecios informacijos, kas kaip ir kur – tiksliai nera. Pradekime nuo to, kad Amerikoje, dauguma kruizu po karibus isplaukia is Majamio, Key westo arba Tampos, yra keletas isimciu is New yorko, taciau, ziema tai neaktualu. Pradejome ieskoti per turistines agenturas, surade mums tinkama varianta per agentura, o tai buvo 4 naktu (5dienu) kruizas po Bahamus, patikrinome kainas tiesioginiame kruizo kompanijos tinklalapyje (siuo atveju Norwegian kruise lines), – kaina ta pati. 169usd plius mokesciai. Cia, galima ir sugudrauti, perkant bilieta galima ivesti ,,redeem koda”, (nuolaidu kupono koda), ir kaina siek tiek sumazeja, arba gaunate upgrade (paaukstinima, kajutes klaseje). Kaip gi ta koda gauti, na man tai kainavo 2 val intrneto portale google. Tikrai, yra zmoniu, kurie tais kodais daliasi, – vieni per forumus, iti tiesiog bando juos parduoti uz 3 – 5 -10 usd per ebay. Taigi uz 169 gavome vietoje 4 denio kajutes, kajute 7 aukste. Priminsiu, kad kruizu biznyje, kaip ir aviacijos biznye yra uzsleptu mokesciu, taigi 169 + 100 kuro, ilaipinimo, saulelydzio, vandedyno oro ir t.t. mokestis + 50 uosto mokestis= 320 zmogui, plius 12 usd dienai nuo zmogas arbatpinigiu mokestis. Tiesa, tai suzinojau tik pries ilipdamas I laiva, ir siek tiek nusigandau, mat jei jau arbatpinigiai iskaiciuoti, tai personalas neturetu stengtis, juk vistiek gaus savo kasneli… Vis del to klydau… apie tai veliau, dabar siek tiek apie pacia kelione.
Skridome per Frankfurta i Majami, leidziantis spoksojau i ekrana, ir nesupratau, kodel gi nekinta temperatura, – gal kas sugede?
,,Ponios ir ponai, kalba Kapitonas, norejome pranesti, kad siandien salciausia diena per 35 metus Majamio istorijoje. Temperatura 6 laipsniai silumos.”
Islipame, o miestas tuscias. Visi bijo nosi i lauka iskisti, galu gale ir viduje, nera silciau, mat sildytuvu cia metu metus nieka neprireike…
Kaip pigiai nusigauti is orouosto i Miami beach, na sakykime ,,turistu centra” taigi iseinate is orouosto ir ieskote autobuso J, kaina 2.35, reiketu tureti tikslia suma, mat grazos negausite. Autobusas jus nuves, tiesiai I Linkolno ir Washingtono aveniu, kur ir vyksta visas veiksmas. Apsistojome, clay viesbutyje, tikrai labia patogi vieta, o ir kaina labia patraukli vos 60usd uz dvivieti kambari. Norint apsipirkti, patarciau is Miami beach pasigauti autobusa C ( kuris kursuoja iki ,,AVENTURA Malls” – autobuso kaina 2 usd)… Norint is Miami beach patekti i centra, arba downtown amerikietiskai ( cia randasi ir laivu terminaas), tereikia autobuso, kuris vaziuoja icentra, o cia ju kursuoja net keli. Tiesa, po pati Miami beach, kursuoja autobusas, kurio kaina 25 centai.
Centre patartina islipti, prie ,American airlines” arenos, cia savo namu rungtynes zaidzia Miami heat komanda, iskart uz arenos yra didziulis tiltas, kuriuo mums ir teks eiti. Jei norite, galite sumoketi 7usd taksi, taciau tilta pereiti uztrunka vos 10min. O ir nuo tilto, atsiveria nuostabus peizazas i miesta, bei i uosta.
Stipiriuosis gerimus isinesti grieztai draudziama, kitaip sakant, jie bus konfiskuoti kaskart jums ilipanti laiva (net ir salose, kai islipi apzvagyti) ir grazinami pacia paskutine kruizo diena. Alkoholis laive gan brangus (koktelio kaina nuo 6 iki 20 usd), tad cia galima gudrauti: i sprite buteli, perpilti savo megstamo gerimo, lietuvisko snapso ar bobelines, ir lengvi prasinesti. Laive nemokamas maistas, ir jo cia tikrai augir ivairaus, taciau gerimai riboti: Nemokamai tik vanduo, slata arbata (be cukraus) kava, bei arbata. Jei jus domina, gazuoti gerimai, patarimas uz 15 usd, pirma kruizo diena nusipirkti suvenyrini puodeli, i kuri galima prisipilti gazuotu gerimu, kiek tik nori…
NCL (kompanijos pavadinimas) siulo pietauti – vakarieniauti kada tik nori. Kitaip sakant, ateini i restorana, ir tave aptarnauja. Na zinoma pietu negausi, 12 dienos, bet tau nereikia laukti paskirtos tavo kajutei valandos. Laive 9 restoranai, kavinukes. 3 is ju mokami. Kitaip sakant, sumokejus 10 usd, gali kirsti kiek tik telpa italu restorane, sumokejus 20 steiko restorane. Sistema parasta, taciau ir nemokamas meniu neatsibosta, mat kas vakara keiciasi. Laive pilna uzsiemimu, galima zaisti golfa, krepsini, tinklini, maudytis baseinuose, tiuskentis burbulineje vonioje, zaisti bingo, stebeti naktinius sou, dalyvauti klubiniuose vakareliuose, pirkti paveikslus aukcione, galu gale, valgyti kiek telpa ir guleti sauluteje…
Atvykimas I Freeport, Bahamus, cia nori nenori reikia sumoketi 5 usd uz transporta iki centro, mat eiti gan toil ( apie 10km, o ir gamtovaizdzio pakeliui nera). Pats Freeportas nera kazkuo isskirtinis: turistinis miestelis us suvenyrais ant kiekvieno kampo ir tiek. Tad patarimas, keliauti prie vandens, ir ten smagiai pailseti.
Visai kas kita, kai atvyksti i Nassau: Bahamu sostine. Cia vos tik islipus islaivo, siuloma pirkti kruva ekskursiju, taciau mes einame toliau, miestelyje autobuso kaina 2 usd ( vietinis doleris ir amerikeitiskas cia skaiciuojamas kaip 1 prie 1) tad isedame i autobusa, ir patraukiame link Atlantis viesbucio, taip tai tas pats didziulis viesbutis, kur Donela dalyvavo pokerio turnyre. Ataziuojame iki tilto vedancio link viesbucio, cia kaip ir majamyje, tilta reikia pereiti patiems (5 min).
Ieinme i viesbucio registratura, ir po to tiesiai patraukiame kamariu link, kambarines pasiklausiame, kur gi cia baseinai ir kaip patekti I juos, si maloniai paaiskina, kaip nusigauti iki lauko terasos (kur iejimas tik sveciams, o kitiems ten patekti galimybe – mokamos ekskursijos). Tad mes laisvai jausdamiesi, kaip kad gyventume viesbutyje, ramiai vaiksome po lauko terasa, grozimes atvirame vandenyje – vos metras nuo musu plaukiojanciais vezliais, rykliais, rajomis.
Bunant karibuose, butina paragauti zuvies patiekalo Cranch, tad grizus po ekskursijos po Atlanti, patariu uzsukti miestelyje i kavine, ir paragauti sios gerybes.
Paskutine diena, Grand syrup Cay sala. Tai privati NCL sala, cia turistai atgabenami mazais laivukais, visa virtuve is laivo persikelia i papludimi, tad maisto tikrai netruksta. Vieni maudosi, tyrineja koralus, kiti uzdarbiauja. Idomu tai, kad matem net kelis senukus, apsiginklavusiais metalo detektriais, braidancius po vandeni. Mat kruiziniuose laivuose, parduodama daugybe brangakmeniu, veriniu, grandineliu, o kadangi 80% keleiviu – pensisninkai, tai kad pasimes kokia grandinele, tikrai yra sansu. Tokia viena suradu, atsiperka visa kelione, ta manau visai neblogas sumanymas.
Paskutine naktis laive, tad reikia prisikirsti, juk ant kranto jau teks moketi uz maista. Velai vakare, restoranai jau uzdaryti, taciau veikia sporto baras, kur skaniai prisivalgome vistienos sparneliu. Labai skanu, o kai dar ir nemokama, tai dar skaniau. Zodziu, apibendrinus taip: pries kruiza, butina kelias dienas badauti, mat atsivalgysite tai tikrai. Kas liecia aptarnavima, dauguma darbuotoju filipinieciai, visi puikiai kalba angliskai, visi sypsosi ir yra tikrai malonus.
Tad, jei tektu buti floridoje, nepagailekite 300 usd karibams…
Atsiprasau, jei bus gramatiniu klaidu, teksto nenuoseklumo ar minciu sokinejimo, esu keliautojas, ne rasytojas, o pasidalinu, tik svarbiausia informacija, kurios gali prireikti keliaujant Jums. Visad dekingas uz kritika, bei komentarus. Daugiau foto fotki.com/cabin8crew

2 thoughts on “Kruizas po Bahamus – pigiai…”
  1. Labai geras maršrutas-pakeliui surinkti visi tų vietų ,,perliukai”. Be to,kad jau buvau Reino-Mozelio slėnyje-visa kita taip pat suplanavus būtinai aplankyti,tik prie Insbruko,Wattens miestelyje yra Svarovskio kristalų muziejus,girdėjau įdomus ne tik moterims:)