Šis įrašas gimė kaip padėka visiems kitiems internautams, rašantiems apie savo keliones ir šitaip prisidedantiems prie puikių kelionių organizavimo. Taigi į Kroatiją keliavome rugpjūčio pabaigoje, 10 dienų. Iki Zadaro keliavome keturiese – dvi poros, Zadare išsiskyrėme ir sutartu laiku susitikome Rijekoje. Į kelionę leidomės su MB C220, kuro sąnaudos su įjungtu kondicionieriume, pilnai pakrauta mašina ir dar užkelta bagažine ant stogo apie 6.5 l dyzeliuko.
Maršrutas: Kaunas – Varšuva – Ostrava – Viena – Zagrebas – Zadar – Rijeka – Liubliana – Viena – Varšuva – Kaunas

Nakvynė. Kroatijoje nakvynės tikrai nereikia rezervuotis, ar iš anksto kažkaip užsisakinėti. Daugelis namų turi išsikabinę lentutes su užrašais „Sobe Zimmer“ arba tiesiog „Apartment“. Tereikia išsirinkti jums patinkanti namą, užeiti pas šeimininkus ir susitarti dėl kainos. Tiesa, kroatai pirmiausia aprodo, tai ką nuomoja, o tik po to pasako kaina. Kainos svyruoja nuo 30 iki 60 eurų, priklauso nuo to, ar nuomositės vieną kambarį, ar visą būtą. Tiesa, dažniausiai apartamentai būna pritaikyti 4 asmenims, yra du miegamieji. Jeigu kaina netinka, derėkitės. Mes visą savo kelionę gyvenome apartamentuose, kurie buvo pirmoje juostoje ir su vaizdu į jūrą – mokėjome už du žmones 40 e už naktį.

Valiuta. Kroatijos piniginis vienetas – kuna. Jų gali prireikti tuo atveju, kai mokėsite už parkingą, pirksite suvenyrus ar apsipirkinėsite vietinėje parduotuvėje. Visur kitur – didžiuose prekybos centruose, restoranuose ir t.t. galima atsiskaityti eurais ir žinoma kortele. Tiesa, netgi už nakvynę kainą dažniausiai sako eurais ir mielai juos priima.

Kalba. Retas kroatas kalba angliškai ar rusiškai. Populiariausia kalba vokiečių, tad jeigu norėsite pabendrauti vakare su namo šeimininkais, pravartu įsimesti žodynėlį. Tiesa, jeigu ir nemokate vokiškai, gestų kalba yra tarptautinė ir jos pilnai užtenka išsinormuoti būstą 

Automobilio nuoma. Važiavome dvi poros. Draugai Zadaro oro uoste savaitei išsinuomavo Peugeut 308, 2009 m. Jį gražino Rijekoje. Savaitei nuoma be draudimo kainuoja 290 e., su Kasko draudimu 350 e. Tiesa, kilti į kalnus buvo ne pats tinkamiausias variantas, tačiau labai taupus 

Kelionė iki Kroatijos.
1 diena. Iš Kauno išstartuojame 7.00 val. Tikslas – pasiekti Ostravą (Čekija). Lenkijoje keliaujame per Varšuva, Katovicus ir tiesiai į Ostravą. 790 km – valandą neplanuotai užtrukome Varšuvos kamščiuose ir dar 1.5 val. remontuojamame kelyje link Katovicų. Bet kokiu atveju, keliaujant per Lenkiją reikėtų užsimesti bet kelias valandžiukes prie planuojamo atvykimo laiko, nes kamščiai yra neišvengiami. Taigi Ostravą pasiekiame apie 20.00 val. Tiesa tik įvažiavę į Čekiją, nepamirškite nusipirkti kelių vinjetės. Jeigu keliaujate neužsirezervavę hostelio šiame mieste, tai rekomenduočiau tai padaryti, nes sutemus miestas klaidus ir hosteliai tikrai nesimėto ant kiekvieno kampo. Mes gi apsistojome gana įdomiu pavadinimu „Ubytovna“ hostelyje (Muglinovská 5), nakčiai žmogui vos 30 lt. Daugiau hostelių, viešbučių ir t.t. Ostravoje galite rasti čia:

2 diena. Tikslas – pasiekti Kroatiją ir jau aplankyti Plitvicos nacionalinį parką, 819 km. Išvykstame 7.00 val., tikslą pasiekiame 15.00 val. pro Čekija, Austrija, Slovėnija. Šių šalių keliai kur kas geresni nei mūsų kaimynės Lenkijos, tad tikslą pasieksite kur kas greičiau. Vėlgi Austrijoje nepamirškite įsigyti vinjetės, o Slovėnijoje, tik kirtus sieną stokite pirmame bare. Už kelių šimtų metrų, jei pravažiuosite šį bariuką, jau laukia kontrolė ir tikrai niekaip neišsisuksite. Mes gi pralėkėme ir galvojome sustoti artimiausioje degalinėje, bet, regis, slovėnai nėra tokie geranoriški ir baudžia vos už kelių kilometrų nuo sienos. Bauda, jeigu moki iš karto 150 e, jeigu neturi pinigėlių – 300 e. Be to, vis tiek dar turi ir nusipirkti vinjetę už 15 e. Tiesa, Čekijoje ir Austrijoje vinjetės galioja 10 dienų, tuo tarpu Slovėnijoje 7 dienas, tad grįžtant reikės pirkti dar kartelį.
Pasiekiama Plitvicus. Parkas dirba iki 22.00 val. Kaina žmogui 120 kunų (60 lt). Nėra daug ką pasakoti apie šį parką, tikrai labai daug informacijos ir tikrai galiu tik patvirtinti, jog apsilankyti verta  Tiesa, nereikėtų tikėtis, jog parką apeisite per 2 ar 3 val., idealiausiu atveju skirkite visą dieną, ar bent jau 5 – 6 val.

3-8 dienos. Apkeliavome pakrantę nuo Zadaro iki Brestova. Visi rekomenduoja leistis į pietinę Kroatijos dalį ir aplankyti Splitą bei Dubrovniką, tačiau rugpjūtis yra pats sezonas ir žmonių tiesiog sausakimša. Todėl sąmoningai pasirinkome keliauti į šiaurę. Tiesa, žmonių masė buvo taip pat didelė ir jeigu ieškote ramesnės vietelės, kur būsite tik jūs ar dar keli poilsiautojai prie jūros, tai siūlyčiau apsigyventi mažesniuose miestukuose tarp Starigrad ir Senj. Miesteliai arti didžiųjų miestų, Rijekos ir Zadaro, tokie kaip Novi Vindolski, Crikvenica ,Opatija, Lovran yra sausakimši ir visa infrastruktūra pritaikyta masiniam poilsiavimui. Tad jei bėgate nuo lietuviškoje pajūrio šurmulio, į juos tik reikėtų užsukti pasižvalgyti, bet ne ilgiau apsistoti pailsėti.
Per šias dienas kėlėmės į RAB ir KRK salas. Mokestis automobiliui į KRK salą 30 kunų (15 litų), į RAB į vieną pusę 126 kunos (60 litų). RAB sala iš tiesų graži ir verta jūsų dėmesio. Tiesa, šioje saloje yra ir labai išreklamuoti „Rojaus paplūdimiai“. Smėlio paplūdimiai gausiai nugulti turistų, be to, ir parkingas šioje saloje, kur kas brangesnis (apie 25 kunos). Jeigu norėsite atokesnės vietelės, reikės jos paieškoti pėsčiomis, nes iki tikrų rojaus kampelių su smėlio paplūdimiu šioje saloje neleidžiama važiuoti automobiliu, yra tik pėsčiųjų takai.
Aplankėme Paklenicos nacionalinį parką. Visiems, kurie prijaučia kalnams, gamtai ir nori užsiropšti ant kalno viršūnės bei pasigrožėti panoraminiais vaizdais – rekomenduoju. Kaina žmogui 45 kunos (apie 22 litai). Galite pagal savo pajėgumą, pasiruošimą ir norą pasirinkti maršrutus – sudėtingesnius, ilgesnius ir t.t.
Zadarui ir Rijekai apžiūrėti tikrai nereikia daug laiko, užteks ir kelių valandų. Tiesa iš Zadaro, RAB, KRK salos yra siūloma begalę ekskursijų su laivais į kitas salytes. Tad jeigu niekur neskubate ir galite skirti šiai pramogai visą dieną – būtinai pasinaudokite šia galimybe.

9-10 dienos. Šios dienos buvo skirtos kelionei namo. Iškeliavome iš Rijekos 10.00 val. ir 16.00 val. pasiekiame Vieną. Kas nebuvo ir dar nėra aplankę šio miesto – tai puiki galimybė, kurios nereikėtų praleisti. Tiesa, kainos šioje šalyje bus kur kas aukštesnės nei Kroatijoje. Už alaus butelaitį centre galite pakloti ir 10 eurų, tas pats galioja ir kavos puodeliui. Bet jeigu jau užsuksite, tai būtinai paskanaukite štriudelio ir ledų. Paskutinioji diena buvo skirta įveikti atstumą nuo Vienos iki Kauno – 1100 km. Išvykome 7.00 val., paskaičiavo, jog namus turėtume pasiekti apie 22.00 val. Tačiau Lenkija pateisino savo vardą ir dėl įvairiausių remonto darbų, kamščių ir t.t. mūsų kelionė prasitęsė dar 4 val.

Patarimai:
• Būtinai pasiimkite plaukimo batus ar bent kroksus. Paplūdimiai yra akmenuoti, o pastarieji dažnai aštrūs, statūs ir slidūs. Be to, pakrantėse pilna jūros ežiukų, tad tikrai nenorėtumėte ant jų užlipti.
• Pasiimkite nardymo įrangą (akinius, vamzdelį, lastus). Labai labai rekomenduoju. Mes daugiau nei pusę savo atostogų laiko praleidome nardydami. Vanduo šiltas, labai sūrus, tad tiesiog guli vandens paviršiuje ir mėgaujiesi vandens pasauliu. Niekur nereikia važiuoti ar užsisakinėti papildomų paslaugų nardymo. Pakeikite kelis metrus į šoną nuo pliažo ir nardykite. Jūrų žvaigždės, įvairiaspalvės žuvelės, krabai ir t.t. – tikrai nenuvils ir paliks didžiulį įspūdį.
• Jeigu kopsite į kalnus ar lankysitės nacionaliniuose parkuose ir turite laisvos vietos mašinoje – įsimeskite žiūronus.
• Kroatijos kunų išsikeisite ant Kroatijos sienos. Nepamirškite, jog Kroatija nepriklauso ES, todėl reikia turėti pasus, ID kortelių neužtenka.
• Kas turi KASKO draudimus, patikrinkite, ar jie galioja Kroatijoje. Mes gi apsigavome ir išvykome manydami, jog esame apsidraudę.
• Beveik visos stovėjimo aikštelės ir gatvės miestuose yra mokamos, tad nepamirškite susimokėti už parkingą, nes tuoj pat bus maina nutempta arba užkištas baudos kvitas.
• Oro temperatūra rugpjūčio pabaigoje dieną +40, naktį +30. Tad nepamirškite įsimesti galvos apdangalų bei saulės nuo kremo. Taip pat rekomenduočiau turėti skėčius. Tiesa, nuomojamuose apartamentuose paplūdimio skėčiai dažniausiai būna.

Kainos:
• Čekijos kelių vinjetė 10 dienų – 250 kronų.
• Austrijos kelių vinjetė 10 dienų – 8 eurai.
• Slovėnijos kelių vinjetė 7 dienoms – 15 eurų (bauda 150 / 300 eurų).
• Kroatijos kelių mokesčiai – šioje šalyje reikia mokėti už tam tikras kelio atkarpas. Tad prie kiekvieno tokio kelio bus šlakbaumai, prie kurių turėsite susimokėti.
• Kuro kainos – labai nesiskyrė nei vienoje šalyje, svyravo apie 4.5 lito.
• Nakvynė – Kroatijoje apie 40 e dviems žmonėms, Austrijoje hostelyje 65 e dviems žmonėms.
• Maistas: pica –, kepsnys nuo 50 – 100 kunų (25 – 50 lt), nuo 20 iki 50 kunų (10 iki 25 lt), salotos nuo 20 – 50 kunų (10 – 25 lt), alus 10 – 15 kunų (5 – 8 litai), ledai 6 kunos (3 lt). Maisto kainos panašios kaip ir pas mus. Pietausite miesto centre, ištaigesnėje vietoje, mokėsite šiek tiek daugiau, nuošaliau – mažiau. Prekybos centruose kainos, galima sakyti, tokios pačios kaip ir Lietuvoje. Tad tikrai neverta vežtis maisto iš namų.
• Parkingas – miestų centruose, 1 zonoje apie 12 kunų už valandą (6 lt), miesteliuose apie 5 kunas (2.5 lt.)

Iš viso kelionės metu pravažiavome 4400 km. Iš jų 800 km Kroatijoje. Kelionė mums dviems žmonėms su viskuo kainavo 3300 Lt. Iš jų kurui 600 lt (iš viso 1200 lt), maistas 800 lt, nakvynė 1200 lt ir 700 lt įvairioms pramogoms. Tikrai netaupėme: valgėme kiek norėjome ir kur norėjome, nuomavomės tik apartamentus su vaizdu į jūrą ir t.t. Tad už tokią kelionę tikrai labai nebrangiai.

Ką gi čia ir bepridursi – rekomenduoju 

5 thoughts on “Kelionė į Kroatiją automobiliu 2011 m.”
  1. Su dideliu malonumu perskaičiau, prisiminiau savo keliones į Indiją ir Šri Lanką. Norėčiau dar ten pabūt, įdomu ar stipriai keičiasi tos šalys.

2. Alvydai, organizuokite kelionę. Tikrai atsiras norinčių Jums kompaniją palaikyti!!

3. Ra,
    gal ir tikrai būtų galima?
    I Indiją billietai nelabai brangūs. Aš jau žiūrinėjau.
    Bet dabar skrisim į Braziliją.
    Vytas irgi nori į Indiją. Gal kitiems metams?Mes ilgai negalvojam.
    Jei tik piniginės neša,tai ir vykstam.

4. Alvydai-jei į Braziliją nepamiršk baltų kelnių.
    «— А как же Рио-де-Жанейро? Я тоже хочу в белых штанах.
    — Рио-де-Жанейро — это хрустальная мечта моего детства, — строго ответил великий комбинатор, — не касайтесь ее своими лапами.

5. Smagu skaityt tamstos citatas. Ir rusų kalbą prisiminty smagu.
    Dabar daug domimės Brazilija, visi kalba kaip susitarę – gerai apie šalį, siaubingai apie vietinius.