Vienuolikta diena

Tivat [ME] – Neum [BA]: 187km (T3240km)

2019-rugpjūčio-3

Pakeliui aplankėme Dubrovniką, bet apie šį miestą papasakosiu prie Kroatijos pranešimo.

Dėl laiko stokos Bosnija ir Hercegovina labai pasimėgauti neteko, tiesiog pravažiavome pakeliui ir nakvojome Neum.

Bosnija ir Hercegovina – paliko tokį dviprasmį įspūdį, visiškas 90-tųjų „marozinas” su nieko neatsiliekančia architektūra, bet kažką tokio kabinančio turi, bet dar nežinaų ką, gal saulėlydžius, gal tą aurą, gal… teks dar kartą aplankyti, kad įsitikinti ir pažinti daugiau šią šalį.

Bosnija ir Hercegovina – Balkanų regiono valstybė vakaruose, sudaryta iš dviejų istorinių regionų – Bosnijos ir Hercegovinos. Šalies sienos atitinka 1878 m. Berlyno kongrese nustatytas teritorijas.

Pats Neum’as – nedidelis miestas šalies pietuose. Įsikūręs prie Adrijos jūros, šalies 20 km pakrantės ruože (taip, BiH turi mažiau pakrantės negu mes Lietuvoje). Tai vienintelis šalies miestas prie jūros, kaip ir kurortas, bet nesimato investicijų, turizmas neišvystytas, turbūt dėl šalies skurdumo arba požiūrio į turizmą, nors teigiama, kad šio miesto pagrindinis pragyvenimo šaltinis ir yra turizmas. Miestelis randasi apie 60 km nuo Dubrovniko (Kroatija) ir 70 km nuo garsiojo Mostaro (BiH). Turintis truputi virš trijų tūkstančių gyventojų.

Po Karlovicų sutarties (1699 m.) Neumo regionas skiria Kroatiją į dvi dalis. Norint patekti į piečiausią Kroatijos tašką, reikia Bosnijos ir Hercegovinos – Kroatijos pasienį kirsti du kartus.

3 thoughts on “BalkanTrip2019: 4 dalis”
  1. Keista-mano šlepetės-vadinamieji babušai-nesunešiojami.Dėviu kasdien namie jau antri metai-kaip naujos.

2. Šiltas aprašymas 🙂 , norėjau atidėti kelionę vėliasniems metams, tačiau manau kad pasieksiu šalį
    greičiau.

3. Kitą kartą pakeliautkite po šalį savarankiškai. Įspūdžių bus daugiau ir visai kitokie