Liepos 3. 10:00 h. Kur nuves kelias, dar nežinom. Atostogos. Plančeteje įrašyti bent penkiolikos šalių elektroniniai kelionių gidai. Pradžiai sukame Baltijos link.Čia dar Lietuvos pieva.

Važiuojame pro Elk Gdansko kryptimi. Kadangi niekur neskubam važiuojame nemokamais keliais,bet čia jie ypač prasti, o ir žiūrėti nelaibai yra ką. Vakare apžiūrime Gdynią ir susiskambiname su pažįstamais vokiečiais Berlyne. Nakvojom 25km už Gdynios ( šioje aikštelėje jau buvome apsistoję gal prieš 4 metus) N 540 49“ 52,5“ E 0180 14‘ 17‘6“
Liepos 4. Patogiai išsimiegoję palapinėje, pavalgę grikių košės nužingsniuojame “registruotis“ Baltijoje. Vanduo ganėtinai šaltokas, tačiau maudytis galima.

Oras ypač geras: nei šalta, nei karšta – pats tas. 11:57 h susimetam daiktus į mašiną ir judame Vokietijos link. Čia daug nėra ko pasakoti, nebent tai kad Berlyne įdiegta greičio matavimo sistema, kuri veikia be blykstės ir matuoja kiekvieną eismo juostą atskirai.
Liepos 5. Ši diena buvo skirta Berlyno botanikos sodui.

Vakare išėjome pasidairyti po vakarėjančią Vokietijos sostinę. Prie pat Branderburgo vartų pakabinti milžiniški ekranai, transliuojantys futbolo varžybas, kioskeliai su įvairia atributika ir daug žmonių.

Liepos 6.BERLYNAS-POSTDAMAS
Kartu su Braunų šeima nuvykome į Sansiusi dvarą, ( liet. Gyvenimas be rūpesčių). kuris yra Potsdame.

Tame dvare gyveno Friderichas II. Jis bę galo mylėjo šunis, tačiau ne moteris. Sakoma, kad pagal šio fvaro projektą pastatytas Ermitažas Sankt Peterburge. Friderichas II labai mėgo meną, tuo galima įsitikinti pavaikščiojus po dvarą. Kiekvienas kambarys pilnas įvairių meno kūrinių, milžiniška biblioteka ir t.t. Šiame dvare 3 metus gyveno Volteras . Šalia dvaro milžiniškas parkas.

Visko vienu kartu apeiti nelabai ir įmanoma. Pasigrožėję Sansiusi dvaru patraukėme link namo, kuriame Stalinas pasirašė Postdamo kapituliacijos sutartį. Ant to namo 100 kaminų ir visi iki vieno skirtingi.

Grįžome nusikalę, bet pilni įspūdžių.
Liepos 7 Ryte atsisveikiname su svetingais Braunais toliau patraukėme savo keliu. Šios dienos tikslas – Zalsburgas Austrijoje. Visą dieną kelyje, tačiau nors ir reikia pravažiuoti 650km Vokietijos autostradomis tai ne bėda. Taigi, 21:50h kertame Austrijos sieną. Mus pasitinka Žaibuojantis juodas dangus.
Liepos 8.Nakvojome maždaug 30 km prieš Zasburgą, prie gražaus ežeriuko.,. Keliamės 7h ir pradedame rytiniu situalus: dedamės palapinę, verdame pusryčius, maudomės. Ežero krantas dumblėtas ir nutinka visokiausių nuotykių su batais. Peizaže atsiranda kalnai. Apie 11h mes Zalsburge. Ieškome Mocarto namo..

Pirkome šeimos bilietą: 2 suaugę ir vaikas 21euras. Šiaip suaugusiam 10 eurų, vaikui 4 eurai. . Deja, audiogidų namui rusų klaba nebuvo, tad teko tenkintis anglų. Nors ir kiek jos besimokytum,, vis tiek visų niuansų suprasti nepavyko. Bet vis tiek buvo įdomu pamatyti originalų smuiką, plunksnas ir t.t. Prisiminimui nusipirkome magnetuką smuiką 7,5eurai. Beje Zasburge absoliučiai nėra nemokamų stovėjimo aikštelių. Mes palikome mašiną požeminiame garaže. valanda 2,4 euro. Apžiūrėję namą gana ilgai ieškojome informacijos punkto, bet taip ir nepavyko rasti, nors navigatorius rodė daug variantų. Senamiesčio apžiūrą nutraukė šaltas lietus.

Liepos 9. Rytą sutinkame drėgnoje palapinėje. Visą nakyį be perstojo lijo. Šlapia,appie 9C. Toliau važiuojame Alpių serpentinais linki Italijos B167 keliu, 6C. Aukščiausias taškas 1511m. Mus lydi lietus, bet didingų kalnų vaizdas nuo to nė kiek nepablogejo. Tiesa, lietus kiek pakoregavo planus ir nusprendėm įžymiuoju kalnų keliu Grossglockner High Alpine Road nevažiuoti. Austrijos Alpes nusprendėm patyrinėti pėsčiomis.Šiek tiek palaukę, kol nustos lyti iš Gorlos miestelio pajudame į kalnus.

Visą žygį lietų keitė saulė ir atvirkščiai. Ganėsi daugybė kaip mes vadinom milkos karvyčių.

Pasiekėme 2300m GLETSHERBLICK SCHONACHKEES balną. Ten lietų pakeitė sniegas.

Ir labai greitai užsitraukė rūkas, todėl visas snieguotas viršūnes matėme 10 min. Nusileisti buvo daug lengviau, nors iš vibramų vanduo upeliais varvėjo.

21:14h 9C, nelyja, apsistojome už Gorlos gražioje aikštelėje prie ežero.
Liepos 10. Rytas pasitiko lietaus lašais. Iki Italijos sienos liko 60 km

Kelias L38 vaizdingas, Italijoje pakyla į 2 km aukštį.