Trasos ilgis – 35 km.

Kelionę pradedame Pastovio ežere (Molėtų pliažas).Toliau plaukiame Siesarties upe pro Molėtų vasaros estradą. Per kelią Molėtai – Utena yra didelių vamzdžių tiltas, per kurį lengvai praplaukus, pasiekiamas Siesarties ežeras. Tai molėtiškių labiausiai mėgstamas ežeras. Siaura Variko įlanka plaukiame iki Putnų salos. Čia ežeras atsiveria visu savo gražumu. Ežere yra 6 salos. Ties Bučeliškių vienkiemiu ežerą beveik persmaugia išsikišęs iš pietų kranto pusiasalis, vadinamas Šaukiamuoju ragu. Plaukdami ežeru, priekyje matome keletą salų. Nykštukinė reto grožio salelė – Tetervinka. Ji dar vadinama Kultuvėliu, Duonos kepaliuku. Toliau plaukiant pasigėrėkite Birutės sala. Jos ilgis 1,5 km. Visas ežeras ir jo apylinkės paskelbtos Siesarties hidrografiniu draustiniu. Stovyklauti salose draudžiama. Šone Birutės salos yra dar viena nedidelė Malkėsto salelė. Rytuose Siesartis tarsi suteka į siaurą kyšulį ir baigiasi hidrometriniu statiniu – Kamužės protaka.

Iš Siesarties ežero plaukiame į Kamužėlio ežerėlį, kurio ilgis yra apie 250 m. Jei keliausite baidare, nesunkiai perkelsite ją rankomis, o didesnę valtį reikės stumti specialiai įrengtomis pavažomis.

Iš Kamužio per Mindūnų – Kirneilės vieškelio tilto pertaką plaukiame į Baltųjų Lakajų ežerą. Iš karto pasukus dešiniau vakarinėje įlankoje yra Kamužės stovyklavietė, kurioje yra galimybė pernakvoti. Paplaukus šiek tiek toliau į Rudesagalio įlanką, rasite Rudesos stovyklavietę, taip pat galime aplankyti Rudesos pilkapyną, Rudesos koplyčią ir varpinę – liaudies architektūros statinius. Baltieji Lakajai – poilsiautojų labai mėgstamas ežeras. Jo plotas 703,8 ha, jame yra trys salos, daug įlankų, pusiasalių. Prie ežero siūruoja dideli pušynai. Giliausia Baltųjų Lakajų duobė – 45 m – tūno vakariniame pakraštyje, vos 200 m nuo kranto. Ežere dar yra 7 duobės, gilesnės negu 35 m. Nakvynei apsistoti galima tik rekreacinėje zonoje.

Baltųjų Lakajų pabaigoje netoli Rašelės upės ištakų galite stabtelėti atsikvėpti Apkartuose. Atsigavę toliau tęsiame kelionę per Pertenio sąsmauką, kuria pateksite į Juoduosius Lakajus. Ežero plotas 392,6 ha, ilgis – 6,2 km. Didžiausias ežero plotis – 1,2 km. Giliausia duobė – 32,8 m. Ežerą puošia keli išraiškingi kyšuliai ir net 8 salos, kurių bendras plotas – 7,2 ha. Tai tikras miškų ežeras, apaugęs pušynais ir eglynais. Atabradas siauras, ežeras nuo pat kranto gilus. Nepaprastai graži šiaurės vakarinė ežero dalis. Čia 2,5 km. ilgio Ščiurio iškyšulys ir Cibaragis suformuoja romantišką įlanką. Pastarosios krante auga įdomus gamtos paminklas – dvikamienė pušis. Nuo įspūdingosios pušies plaukiant dešine Juodųju Lakajų pakrante iki įlankėlės, galite aplankyti Kertuojos senovės gyvenvietę ir piliakalnį. Juodųjų Lakajų ežero gale yra įkurta Juodųjų Lakajų stovyklavietė. Iš šio ežero išteka tik viena upė – Lakaja. Tai vandeningiausias Žeimenos upės intakas. Lakajos ilgis 29,1 km, vagos plotis pradžioje 10 – 15 m, toliau susiaurėja iki 6 – 10 m. Upė visą laiką teka miškais.

Turistai, kelionę pradėję Molėtuose arba Siesarties ežere, be jokių kliūčių gali plaukti iki Vilniaus, Kauno ar net Klaipėdos.