Vindzoro pilis (angl.k. Windsor Castle) yra viena iš trijų dabartinės karališkosios šeimos rezidencijų. Tai britų nacionalinio identiteto įsikūnijimas ir labiausiai lankoma Anglijos istorinė vietovė. Vindzoro pilis yra didžiausia, seniausia ir turbūt monumentaliausia gyvenama pilis visame pasaulyje, kurioje yra daugiau kaip 1000 prašmatniai įrengtų kambarių. Dabartinė karalienė Elžbieta II praleido čia didžiąją dalį vaikystės dalį ir iki šiol yra labai prie jos prisirišusi.

Vinzoro pilis iškilo prieš 900 metų, valdant Vilhelmui Užkariautojui. Pradžioje ant aukšto Temzės upės kranto buvo pastatyta medinė pilis, skirta kontroliuoti kelią į Londoną. Pirmosios akmeninės pilies sienos buvo sumūrytos prabėgus šimtmečiui, valdant Henrikui II Plantagenetui. Tačiau pagrindiniai Vidzoro pilies statybos darbai vyko XIII−XIV amžiais.

Nuo pilies pastatymo laikų čia jau pasikeitė net 8 karališkosios šeimos. Dabar ji atvira lankytojams. Be galo įdomūs pilyje karališkieji apartamentai;  pokylių salė; karalienės Merės Lėlių namai, suprojektuoti 1923 m. architekto sero Edvino Lutyenso; „Apvalusis bokštas” išaugęs XII a. ir dabar jame saugomas karališkasis archyvas. Apvalusis bokštas įžymus dar ir tuo, kad prie karaliaus Eduardo II čia rinkdavosi apvaliojo stalo riteriai, o viršuje yra įrengta varpinė, kurioje kabo Sevastopolio varpas, nulietas Maskvoje XVIII a. Jis skamba tik tuomet, kai miršta Britanijos monarchas.

Didelio lankytojų dėmesio sulaukia architektūros šedevras – gotikinė Šv. Jurgio koplyčia, kuri varžosi su Vestminsterio vienuolynu dėl Anglijos monarchų panteono vardo. Jos požemio rūsiuose palaidota 10-tis šalies valdovų. Čia ilsisi Heriko VIII ir jo trečiosios žmonos palaikai. Žmonės pasakoja, kad pilies kolidoriais iki šiol klaidžioja jo vėlė.

Pilį supa Didysis Vinzoro parkas, po kurį įdomu pasivaikščioti. 20km2 užimatis parkas nuo seno buvo naudojamas medžioklės tikslams. Dabar jame lankytojams nutiesti takai pasivaikščiojimams ir įsteigta poilsio zona. Prieš rytinį fasadą puikuojasi prancūziško stiliaus terasinis sodas, o XX a. pabaigoje Vinzore taip pat įveistas Jubiliejinis sodas, auksinio karalienės jubiliejaus progai pažymėti.

Vienas svarbiausių kelionės į Vindzoro pilį įspūdžių – sargbos pasikeitimas, kuris vyksta netgi tuomet, kai karalienės rezidencijoje nėra. Kai karalienė lankosi pilyje, Apvaliajame bokšte plevėsuoja vėliava.

Vindzoro pilis yra Anglijos turizmo traukos centras. Kiekvienais metais ją aplanko milijonai turistų.

Kur rasti?

Vinzoro pilis stovi prie Temzės upės, Berkšyro grafystėje, kur užima 5 hektarų plotą. Ji nutolusi  34km į vakarus nuo Londono.

Adresas: Vindzoras, SL4 1NJ, Berkšyras, JK
Darbo laikas: kasdien nuo 9:45 iki 17 val., tačiau balandžio, birželio ir gruodžio mėn. Ribojamos darbo valandos ir uždaromi kai kurie kambariai. Taip pat lankytojai neįleidžiami, kai pilyje vyksta karališkieji ar valstybiniai renginiai.
Kaina:  17£ – suaugusiam, 10,20£ – vaikui.