Visi puikiai žinome, koks nuostabus ir mistinis dalykas yra piramidės. Jos apgaubtos paslaptimis. Žmonija vis dar tiksliai nežino nei kaip jos buvo statomos, nei kokia buvo jų pagrindinė funkcija, todėl piramidžių atsiradimas išlieka neatskleista ir nepažinta praeities mįsle.

Daugelis piramidžių mums gerai žinomos. Bet yra ir tokių, kurios mažiau populiarios, o kitų nesame ir akyse regėję. Štai, kad ir visų pamirštos Tukumės (Tucume) piramidės, stovinčios šiaurinėje Peru pakrantėje, Spindulio (La Raya) kalno papėdėje, kurios buvo atrastos visiškai atsitiktinai, šioje vietovėje ieškant aukso. Čia galima suskaičiuoti net 250 piramidžių. 26 iš jų yra didelės. Didžiausia –  Huaca Larga piramidė. Jos ilgis net 700 metrų, plotis — 280 m., o aukštis 30 m.

Manoma, kad jos buvo pastatytos 1000-1500 amžiuje, mitinio Naymlapo anūko Kalas (Cala), atvykusio į Tukumę, vietoj senojo sudegusio ir apleisto regioninio centro, įkurti naują gyvenvietę.

Piramidės buvo statomos iš purvinų plytų. Vietovė ypatingai suklestėjo 1470m. — inkų imperijos laikais ir buvo svarbiu regioniniu centru iki  1532metų. Atvykus ispanams ji buvo apleista ir užmiršta.

Vietiniai gyventojai bijo šios vietovės ir iki šiol vadina ją „kančių vieta“ (purgatorio), o šamanai  ritualinių apeigų metu vis šaukiasi Tukumės ir Spindulio kalno dvasių.

Nors visaip stengiamasi piramides išsaugoti, bet dėl konstrukcijų trapumo, atšiauraus klimato ir finansinių lėšų trūkumo Tukumės piramidės yra veikiamos erozijos ir palaipsniui nyksta. Ar sugebėsime išsaugoti ateities kartoms vienas svarbiausių Peru archeologinių liekanų, telieka spėlioti.