Gegužės 1-ą Helsinkyje vyksta neįprastas reginys, kurio pasižiūrėti suplaukia turistai iš viso pasaulio. Minint šią datą, net dvi dienas iš eilės švenčiamos 4 skirtingos šventės: pavasario pradžia, Darbininkų solidarumo diena, Studentų diena ir Vappu vardadienis. Šventė prasideda balandžio 30d. Tuomet sostinę užplūsta suomiai, pasipuošę baltomis studentų kepuraitėmis. Tokias kepuraites turi kiekvienas suomis, baigęs universitetą. Suomiai jomis labai didžiuojasi. Tai pagrindinis šventinis akcentas. Kiti pagrindiniai šios dienos atributai: balionai, šampano butelis ir taurė rankoje.

18.00 val. visa ši baltakepurių minia susirenka uoste, prie nuogos „Jūrą mylinčios“ mergaitės statulos – Helsinkio miesto simbolio. Ji nuprausiama ir taipogi papuošiama studentų kepuraite. Tada prasideda šventinis siautulys, užtrunkantis iki vidurnakčio. Blaivių suomių šiomis dienomis retai sutiksi.

Padauginusius alkoholio, policija išvežioja į specialiai šiai šventei paruoštus bendrabučius, kur „neatspariųjų“ laukia baltai paklotos lovos tam, kad jie gerai pailsėtų ir galėtų grįžti atgal į šventę.

Kitos dienos rytą švenčių dalyviai traukia į Kaivopuisto parką, į tikrą masinį pikniką. Aplinkui pamatysite daug kilimėlių, pintinių su maistu ir žinoma – dar daugiau alkoholio. Tik šią dieną šampaną keičia alus arba populiariausia suomių degtinė „Koskenkorva“. 12 valandą prasideda komunistų gegužinis paradas su keliais šimtais dalyvių, tyliai žygiuojančių šalutinėmis gatvėmis.

Gegužės 1-a, didžiausia šventė ir laisvadienis – laisvadienių netoleruojančioje Suomijoje. Apsilankykite ir Jūs. Nenusivilsite.

One thought on “Gegužės 1-moji Suomijoje – 4 šventės 1”
  1. Oi tas Vappu! Tikrai puiki šventė ir įrodymas, kad suomiai moka linksmintis. Dar įrodymas to, kad suomiai vos ne pernakt pasikeičia, išlipa iš niūraus žiemos kostiumo, nusiima niūrąsias kaukes ir iš nekalbių žmogėnų pavirsta aktyviais ir besišypsančiais šviesios šalies gyventojais.

Būdavo gerai Turku per Vappu kartu su milijonu suomių su baltom kepurėm ant galvų lėkti ant universiteto kalvos ir piknikauti milžiniškame būry….