Škotijoje, Skajaus salos pakrantėje, stūkso įspūdingas Storo Senis (angl.k. Old Man of Stoer)  – 60 metrų aukščio bazalto stulpas, kuris balansuoja ant akmeninio pagrindo, žvelgdamas į jūrą – tarytum vienišas sargybinis. Nuo seniausių laikų jūrininkai naudojosi juo kaip orientyru, kadangi jis yra puikiai matomas iš tolo.

Šalia Storo senio, įkalnėje išsibarstę dar daugiau keistų smailių. Jas supančios suskilusios uolos ir akmenų nuobiros – žemės nuoslankų rezultatas.

Trapesnes uolienas dengia storas bazalto sluoksnis, susidaręs prieš 60 mln. metų dėl vulkaninių poslinkių. Uoloms kraipantis ir trūkinėjant, žemė vietovėje pasidarė labai netvirta, bazalto luitai ėmė šliaužti jūros link ir, veikiami vėjų, sukūrė grublėtą, bet labai nuostabų gamtovaizdį.

Ramią dieną tai puiki vieta praleisti laisvalaikį. Nuo kalvų atsiveria puiki panorama į jūrą ir nuostabiausią Skajaus salos kraštovaizdį.

Kaip rasti?

Storo senį rasite įsitaisiusį prie vakarinių Škotijos krantų, Hebridų salynui priklausančioje Skajaus saloje, šalia Kulkino (angl.k Culkein) ir Storo (angl.k.Stoer) kaimų. Tiksli jo vieta parodyta mūsų žemėlapyje.

Storo Senį galima nesudėtingai pasiekti kopiant vaizdingomis salos kalvomis arba plaukiant jūra.

Mašinų stovėjimo aikštelę rasite išsukę iš A855 kelio, šiek tiek į šiaurę nuo Portrio (angl.k. Portree). Nuo čia iki Storo Senio veda takelis: pirma miškingomis vietovėmis, po to plikomis kalvomis. Savarankiškai kopdami į kalvas, pasiekti Storo Senį, užtruksite maždaug 1-2 valandas. Šiuo takeliu giedrą dieną nuolat zuja būreliai turistų, todėl niekada nesijausite vieniši. Turistai perspėjami nuo takelio labai nenukrypti. Tai gana pavojinga.

*   *   *

Storo senis yra pagrindinė Skajaus salos turistinė atrakcija. Tačiau atminkite, kad ši sala priklauso Škotijai, o tai reiškia, kad saulėtą dieną bet kurią akimirką gali pakeisti dargana. Todėl iš anksto pasiruoškite ir su savimi turėkite neperšlampamų drabužių.

Ne mažiau populiaru laipioti pačiu Storo seniu. Bet tai yra ganėtinai sudėtinga, todėl palikite šią pramogą tik patyrusiems alpinistams. Statūs Storo senio šonai, atsilošę ties pagrindu, ilgai baugino laipiotojus.  Pirmą kartą į jį buvo įkopta tik 1955 metais.

One thought on “Storo senis”
  1. Nepainiokite žmonių! Tai yra du skirtingi monumentai!!!

Per tuos internetinius aprašymus keliaudami vos patys „nepasimovėm”. Gerai, kad visi Škotijos regionai turi turistines knygeles su puikiais žemėlapiais.

The Old Man of Stoer, stovinti jūroje 60m aukščio uola yra šiaurės vakarų Highland’e, tarp Raffin ir Culkein vietovių, netoli Achnacarnin ir pasiekiama B869 keliuku, sukant į kairę prieš Rienachait. Iki jos dar tenka gerai pakulniuoti pažliugusiomis pievomis, skardėtomis jūros pakrantėmis.

Tik gausiai turistų lankomas The Old Man of Storr (atkreipkite dėmesį į panašų, bet kitokį pavadinimą) apie kurį čia ir rašoma, yra Skye saloje, netoli Portree miestelio, šalia asfaltuoto A855 kelio, pakopus į centrinę salos dalį gerą valandą. Apskritai, keliaujantiems į Škotiją rekomenduočiau aplenkti tokias nuobodžias vietoves, kaip Glazgas, Loch Ness ir nešvaistant laiko keliauti tiesiai į Hebridų salas ir Highland’ą pasibastyti po kalvas. Jos įvairios, ten jų daug ir skirtingų. Ypatingą dėmesį Skye saloje skirčiau Cuillin Mountains ir Quiraing Mountains, kuriuose yra bene stačiausias kelias visoje UK, o gal net ir Europoje.

Jei dar kam nors kyla abejonių dėl Škotijos stebuklų, pasiskaitykite mano pasakojimą arba pasivaikščiokite po virtualius žemėlapius.