Muziejus šlovinantis Stalino gyvenimą, vis dar stovi jo gimtajame mieste – Goryje. Istorinis Josifo Stalino muziejus skirtas garsiausiam, šiame mieste gimusiam, atstovui – Josifui Stalinui, kuris buvo sovietų valdžios galva ir faktiškai vadovavo visai Sovietų Sąjungai nuo 1925 iki 1953 metų.

Stalino muziejus stovi Gorio mieste, visiškai nepaliestas nuo Sovietų Sąjungos žlugimo laikų. Jis susideda iš trijų dalių: namo, kuriame garsusis diktatorius gimė, Stalino traukinio vagono, ir pagrindinio korpuso. Muziejuje ekponuojami įvairūs Stalinui priklausę daiktai: nuo jo pirmojo stalo Kremliuje iki dovanų. Jame gausu nuotraukų, portretų, plakatų, dokumentų, laikraščių iškarpų su Stalinu, o ekspoziciją vainikuoja viena iš dvylikos gipsinė kaukė, padaryta netrukus po diktatoriaus mirties.

Muziejuje sužinosite, kad jaunystėje Stalinas iš tiesų buvo plėšikas. Galima paskaityti dokumentus apie liūdnai pagarsėjusius jo banko apiplėšimus. Pasirodo, vienu metu Stalinas netgi buvo laikinai išstojęs iš komunistų partijos, kad tik galėtų dalyvauti juose.

Sugriuvus Sovietų Sąjungai, 1989 metais muziejus buvo laikinai uždarytas. Bet netrukus vėl atsidarė ir tapo populiaria Gorio miesto turistine atrakcija. Po 2008 metų Osetijos karo, Gruzijos kultūros ministras pareiškė, kad Stalino muziejus artimiausioje ateityje bus reorganizuotas į „Rusijos agresijos muziejų“.  Bet, kol kas – tai puiki laiko kapsulė, kurios rodos nepalietė prabėgusių dviejų dešimtmečių įvykiai. Apsilankius šiame muziejuje galima netgi pagalvoti, kad ir Šaltasis karas dar nesibaigė.

Stalino muziejaus adresas: Stalino g. 32, Goris, Gruzija
Darbo laikas: nuo 10 iki 17 val., kasdien.