Semelveiso medicinos muziejuje, įsikūrusiame daktaro Semelveiso gimtajame name, Budapešte, galite pamatyti keletą įdomių objektų, pvz. anatomijos Venerą, ankstyvą rentgeno aparatą, privalomai sumažintą galvą ir t.t. Bet įdomiausias muziejaus eksponatas yra, – istorija apie patį daktarą Semelveisą.

1800-ųjų viduryje Semelveisas dirbo gimdymo klinikoje. Ten susidūrė su paslaptinga liga, vadinama „Pogimdymine karštine”. Jis pastebėjo, kad kiekvieną mėnesį, visame pasaulyje, gimdyvių mirštamumas palatose siekė ne mažiau nei 30% . Semelveisą kamavo tokios keistos mirtys, tačiau jis niekaip negalėjo išsiaiškinti priežasties.

Vieną dieną, netrukus po atlikto skrodimo, mirė jo kolega. Tuomet Semelveisas įžvalgiai pastebėjo, kad atliekant skrodimą kolegai ant piršto buvo įpjovimas. Tapo akivaizdu, kad gydytojams taip paprastai migruoti nuo lavonų prie nėščių moterų – nebuvo gera idėja. Netrukus Semelveisas savo klinikoje įgyvendino griežtą rankų plovimo politiką. Reikalavo, kad klinikos gydytojai kiekvieną kartą plautų savo rankas ir įrankius su chlorido kalkių antiseptiku. Po tokių pokyčių mirtingumas pastebimai sumažėjo.

Šias išvadas Semelveisas netrukus pranešė didžiajai Vienos Medikų Asociacijai, bet tai buvo prieš kelerius metus, kai Pastero eksperimentai patvirtino gemalo teoriją. O kadangi net pats Semelveisas nebuvo tikras, dėl savo atradimo teigiamų pasekmių, tai dauguma medikų nekreipė dėmesį į sterilų rankų plovimą. Medikų asociacija Semelveiso atradimą su griausmu atmetė. Žiauri likimo ironija – Semelveisas mirė nuo tos pačios ligos, nuo kurios bandė išgelbėti kitus, tam paskyręs didžiąją savo gyvenimo dalį. Jis nesulaukė, kaip jo atradimui pritarė medicinos bendruomenė.