Raganų turgus (Mercado de Hechiceria arba Mercado de las Brujas) – yra populiari turistinė Bolivijos lankytina vieta ir turbūt viena unikaliausia La Paso mieste. Lankantis La Pase šio turgaus tiesiog neįmanoma nepastebėti, kadangi jis yra įsikūręs gyvybingiausioje turistinėje vietovėje – Jiminez ir Linares gatvėje tarp Sagarnagos ir Santa Kruzo.

Pakelėje įsitaisę šimtai pardavėjų, raganų, žiniuonių, astrologų ir būrėjų. Visi jie pardavinėja be galo keistas prekes: žoleles, sėklas ir kitas neįprastas žaliavas, naudojamas ritualinėse aimanų pasaulio apeigose, kad prisišauktų dvasias. Tarp kitų prekių čia rasite džiovintų varlių, vėžlių ir gyvačių, pelėdų plunksnų, akmeninių figūrėlių, afrodiziakų ir liaudiškų gydimo receptų…

Bet žymiausias ir atvykusius turistus labiausiai šokiruojantis turguje pardavinėjamas produktas – džiovintų lamų embrionai. Boliviečiai mano, kad jie atneša laimę ir gerovę, todėl plačiai juos naudoja visoje šalyje, užkasant po naujai statomų pastatų pamatais. Tai, boliviečių auka Pachamamos deivei. Manoma, kad po pastato pamatais užkastas lamos embrionas apsaugos statybos darbuotojus nuo nelaimingų atsitikimų. Turtingieji Bolivijos gyventojai Pachamamos deivei įprastai aukoja net gyvą lamą, o embrionus –  Bolivijos varguomenė.

Raganų turguje, be abejo, išvysite šmirinėjančias ir juodas skrybėles dėvinčias pačias raganas (yatiri). Jos siūlo lankytojams išsiburti ateitį ar įsigyti keisčiausių amuletų bei ritualinių atributų.

Lankydamiesi La Pase, jokiais būdais nepraleiskite galimybės aplankyti šio įdomiausio Pasaulio turgaus.

2 thoughts on “Raganų turgus”
  1. Labai įdomus turgus, norėčiau ir aš tokiame apsilankyti…
    o kaip „raanos” reaguoja į fotografavimą?