Vos kelios minutės pro šalį pralėks ir nė nepastebėsite kaip iš Puketo kurorto lėktuvu ar valtimi atsidursite tropiniame Phi Phi salų rojuje.

Phi Phi archipelagas yra įsitaisęs Andamanų jūros vakarinėje dalyje, Tailando Krabi provincijoje ir nuo didžiosios Puketo salos nutolęs vos 50 kilometrų. Tai viena nuostabiausių natūralios gamtos grožybių mūsų Žemėje. Čia iš melsvo vandens gelmių kyla stačios klintinės uolos, salų pakrantėje, tarp urvų nutįsę guli tingūs balto smėlio paplūdimiai, o juos atkakliai skalauja skaidrūs smaragdinio vandens liežuviai.

Phi Phi salyną sudaro 6 salos:

• Ko Phi Phi Don, – didžiausia ir vienintelė apgyvendinta salyno sala. Ją ypatingai yra pamėgę užsienio poilsiautojai ir joje visada knibžda masės nerimastingų turistų.
  • Ko Phi Phi Leh (taip pat žinoma kaip Ko Phi Phi Lai), – mažesnė Phi Phi archipelago sala, nutolusi šiek tiek nuo Phi Phi Don į pietus. Šią salą, o gal net visą archipelagą tarp turistų išgarsino žymusis Holivudo filmas „Paplūdimys“, kuriame pagrindinį vaidmenį atliko jaunimo dievaitis Leonardo DiCapprio. Phi Phi Leh iš tiesų yra negyvenama sala, nors joje galima pernakvoti vieną vienintelę naktį. Bet iki romantikos, kaip filme, toli gražu, nes tenka gintis nuo tarakonų ir daugybės nepažįstamų vabalų. Dieną, Phi Phi Leh, o ypač jos populiarųjį Maya įlankos paplūdimį, kurį supa iš jūros kyšančios aukštos stačios uolos ir skaidrūs smaragdiniai vandenys, skuba okupuoti iš gretimų salų suplaukusios turistų grupės. Būtent šioje vietoje buvo nufilmuotos gražiausios žymiojo filmo dalys.
  • Ko Phai (‘Bambuko sala’), – maža, sekli salelė, šiek tiek nutolusi į šiaurę nuo Phi Phi Don. Joje galima rasti kelis labai puikius ir daug ramesnius paplūdimius nei Phi Phi Leh.
  • Ko Yung nutolusi toliau į šiaurę nuo Ko Phi Phi Don. Šios salos rytinė pakrantė uolėta, tarp šių uolų guli įsispraudę maži smėlėti pliažiukai, o nuo jų tolyn driekiasi spalvotų koralų rifai.
  • Bida Nok ir Bida Nai, – dvi mažos, susijungusios, iš kalkakmenio susiformavusios salos su į viršų iš vandens kylančiomis beveik statmenomis uolų sienomis. Jos įsitaisiusios į pietus nuo Phi Phi Leh.

1983 metais visos Phi Phi salos buvo įtrauktos į Had Nopparattara – Ko Phi Phi nacionalinį parką ir yra saugomos valstybės. Ir nors šių salų populiarumas dėl didelio turistų srauto yra gerokai sumenkęs, Phi Phi vis dar išlieka labai gražia vieta lankymui. Čia visada tvyro gera atmosfera, verda naktinis gyvenimas ir nardytojus vilioja nuostabūs koraliniai rifai. Tai tikras jūros pramogų rojus!

Archeologiniai radiniai rodo, kad šioje vietovėje nuo priešistorinių laikų gyvena viena seniausių Tailando bendruomenių. Manoma, kad pavadinimas Phi Phi kilęs iš malajų kalbos ir susijęs su mangrovių giraitėmis, esančiomis salose.

Regiono klimatas – tropinis, išskiriami du metų laikai: karštasis, trunkantis nuo sausio iki balandžio mėnesio, ir lietingasis nuo gegužės iki gruodžio mėnesio. Vidutinė metinė oro temperatūra tarp +25 ir +32 laipsnių C. Lietūs nedažni, bet jei lyja, tai labai stipriai, bet ir trumpai.

2004 metais Phi Phi salas nusiaubė cunamis. Buvo sunaikinta beveik visa salų infrastruktūra. Tik dėka sparčios rekonstrukcijos, gamtos stichijos padariniai menkai jaučiami ir turistai vėl gali laisvai mėgautis šiuo džiunglių kvapų ir krištolo skaidrumo vandens deriniu.

Ką būtina pamatyti ir aplankyti?

Phi Phi Don saloje:

• Ton Sai įlanką, apžvalgos aikštelę, Beždžionių paplūdimį, Yao paplūdimį, Lanti paplūdimį, Hin Khao paplūdimį, LaemTong paplūdimį, Ton Sai įlanką, ugnies pasirodymą, cunamio memorialinį sodelį…

Phi Phi Le saloje:

• Maya įlanką, Phaya Naak urvą, kuriame vietiniai gyventojai renka valgomus paukščių lizdus, kaip itin retus vietovės delikatesus. Be to galite išbandyti šuolį nuo 20 metrų uolos, esančios už paplūdimio.

Atminkite, kad tiek Phi Phi Don, tiek Phi Phi Le vis dar išlieka populiariausiomis turistų lankomomis vietomis. Tad turėkite tai omeny ir į norimas aplankyti vietas geriau vykite anksti ryte.

Populiariausi Phi Phi Don kurortai yra įsitaisę aplink Tonsai kaimą. Daug ramesnius kurortus galima sutikti prie „Long Beach“, Laem Thong, ir kitose sudėtingiau pasiekiamose salos teritorijose.

Didžioji salos gyventojų dalis – musulmonai. Ir nors jie nesureikšminę savo religijos, pasistenkite išėję į miestą ar už paplūdimio ribų, gerbti jų papročius ir į šventas vietas nelįskite su paplūdimio šortais.

Kaip nuvykti iki Phi Phi?

Patogiausia Ko Phi Phi pasiekti motorine valtimi arba į Puketo ir Krabi kasdien kursuojančiais keltais. Bilietus galima įsigyti internetu: PhiphiFerry.com arba įlipus į keltą. Taip pat turistiniuose biuruose ar net viešbučiuose. Apytikslės bilietų kainos: 600 batų į vieną pusę arba 1000 batų į abi. Kainos gali kisti.

Be abejo galima skristi lėktuvu, kursuojančiu tarp Puketo ir Phi Phi Don. Skrydžio kaina kinta nuo 2000 iki 6000 batų (priklausomai nuo sezono).

O štai salose pagrindinis keliavimo būdas – pėsčiomis ir dviračiu arba vandens taksi. Motorinių priemonių beveik nėra, o tos kurios yra – skirtos tik prekėms vežioti.

– – – – – – – – – – – – –

Kad ir kaip keliautumėte, kad ir ką pamatytumėte, bet skaidri, smaragdinė Phi Phi archipelago jūra ir įvairiaspalviai koralų rifai apsilankiusiųjų atmintyje turėtų išlikti ilgam.

3 thoughts on “Phi Phi salos”
  1. galiu pasakyti viena, nuotraukos labai jau senos 🙂
    phi phi vienas is populiariausiu saulu Tailande, tad ten sausakimsa turistu, tiek diena tik nakti 🙂

teko buti kelis artus, siemet ir ve vaziuosiu 🙂

2. Sveiki , lapkricio gruodzio menesiais planuojame skristi i Tailanda, esame jau buve bet tik bankoke patajoj ir koch change si kart planuojame aplankyti puketa pipi salas , similano salas, krabi gal kas turi kokiu patarimu del kainu, skrydziu ir tt ?