Gurdono šviesa yra keistas, melsvai baltai, retkarčiais oranžiniai spindintis skraidantis šviesulys tarp pietinio Arkanzaso medžių, šalia geležinkelio bėgių.

Vietos legenda teigia, kad ši paslaptinga šviesa – tai vieno geležinkelio darbuotojo dvasia, kuriam per nelaimingą atsitikimą buvo nurėžta galva. Pagal kitą istorijos versiją – tai nerami žmogaus, žuvusio per šiose vietose kilusias muštynes, dvasia. Be abejonės – visa tai yra tik žmonių išsigalvojimai, vienok ši šviesa – vis dar neatskleista paslaptis. Spėjimas, kad tai galėtų būti automobilių skleidžiamos šviesos, buvo paneigtas. Autostrada pernelyg toli.

Kai kurie mokslininkai teigia, kad tai piezoelektrinis efektas, generuojamas kai kurių lenkiamų ar spaudžiamų medžiagų, pavyzdžiui, tam tikros keramikos ar kristalų. Lenkiamos šios medžiagos generuoja energiją ir netgi kibirkščiuoja. Todėl neatmetama tikimybė, kad Gurdono šviesą gali skleisti kvarciniai kristalai esantys šioje vietovėje po žeme, veikiami nuolatinės įtampos, sukelia švytinčias elektrines reakcijas.

Priešingai nei kitos paslaptingos šviesos, Gurdono šviesą galima sutikti visada. Bet matoma ji tik naktį.