Tomare, kurį 1157 m. įkūrė Gualdimas Paisas, pirmasis Tamplierių ordino Portugalijoje Didysis Magistras, labiausiai dėmesio verta yra Kristaus vienuolyno tvirtovė (Convento de Cristo).

Ji buvo pastatyta žemėje, kurią tamplieriai gavo dovanų už savo paslaugas mūšiuose ir tarnavo gynybos tikslais prieš Iberijos maurus.

Iki 1314 m. jie sukaupė didelius turtus ir įsigijo daug priešų, tada tamplierių ordinas buvo panaikintas, o juos pakeitė jų pasekėjai Kristaus Ordino riteriai. Pilis ir vienuolynas pradėti statyti XII a., o bažnyčia ir arkados iškilo tik po 400 metų ir buvo pastatytos puošniu manueliniu stiliumi, kuris suklestėjo valdant karaliui Dom Manueliui I (1469-1521), todėl pavadintas jo vardu. Šiuo stiliumi gausiai išpuoštos vidaus iš išorės sienos, juvelyriškai išraižyti ornamentai, grakščios kolonos. Skliautai primena gėles ir medžių lapiją. Iškaltos detalės persipina viena su kita: tai įvairios virvės, inkarai, kryžiai.

Tamplierių ir Kristaus Ordino pėdsakų čia tikrai nemažai. Tvirtovės šerdis – Charola ( XII a. ), aštuoniakampė tamplierių koplyčia.

1810 metais Napoleono kariuomenė buvo pavertusi Convento de Cristo kareivinėmis, dėl ko statiniai šiek tiek nukentėjo, tačiau nepaisant to, vienuolynas gana gerai išsilaikęs. Jame daugybė simbolių, slaptų patalpų, graži architektūra: didingi gabaritai, reljefinės detalės, vidiniai kiemai, sodai, koridorių labirintai.

Manoma, kad čia ir yra šventasis Gralis. 1983 m. Kristaus vienuolynas įtrauktas į UNESCO Pasaulio paveldo sąrašą.

One thought on “Kristaus vienuolynas”